net bevallen en weer kriebels voor een baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lammetje, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ik vind het hier ook leuker Very Happy Razz Very Happy
    Ons schatje ligt nu te slapen, net even opgeruimd en nu tijd voor hier Very Happy

Gaby, had je toen erg last van de waterpokken? Ik las nl. dat je het als volwassenen veel erger hebt.

Ik mocht van cb met 5,5 maand fruit en groente geven. Vanwege aanleg allergie/astma kreeg ze hypoallergene voeding en mocht ze niet eerder bijvoeding. Het was eerst erg wennen voor haar, maar al snel at ze ineens een hele geprakte banaan met wat geperste sinaasappel bijv. en potjes groente. Verse groente eet ze niet haha. Wel veel vers fruit door de blender of geprakt met water erbij. Wij eten nooit geschikt eten voor haar, dus had van alles gemaakt en ingevroren, maar dat lust ze dus niet Rolling Eyes
    In het begin hield Sophie ook vaak mondje stijf dicht als ze hapje kreeg, maar nu slokt ze het allemaal naar binnen.

Ik werk ma, di en vrijdag normaal gesproken. En vanwege file ben ik soms uur heen en uur terug onderweg. Flink balen.

Leuk een zw. agenda. Goed idee! Had er een bij Sophie maar amper in geschreven. Nu noteer ik veel dingen op de kalender. Dan kan ik het in elk geval terug vinden.

Marloes, wat een goed idee zo'n babycook. Nog geen ongi te bespeuren Very Happy Razz

Joyce, neeeeeee wat balen joh. Ronde voor ik zwanger werd van Sophie werd ik niet ongi. Paar dagen overtijd, maar negatieve test. Terwijl ik allerlei zw. symptomen had. Verloor toen ook een soort vliesje. Toen ik zwanger werd van Sophie maand erna, herkende ik de symptomen. Voelde me precies zo. Dus denk ook foute innesteling of zo. Ik was altijd heel regelmatig en toen had ik (cyclus dat ik zwanger werd van Sophie) ook een latere eisprong. En dus zwanger....dus hopelijk voor jou ook!

Lammetje, leuk dolfinarium!

Morgenmiddag gaan we mijn broer van Schiphol halen. Die heeft vanaf februari 2007 in Singapore gewoond. Rond geboorte Sophie alleen nog gezien. Super leuk dus Razz

Geniet ze van het mooie weer. Als Sophie wakker is ga ik spul van VSM voor haar halen tegen de jeuk en lekker even wandelen, misschien naar m'n ouders.

x Sophie

ps via een omweg heb ik dit bericht toch kunnen plaatsen. Andere was vastgelopen. Door het kopiëren krijgen de smiley's echter omschrijving grrrr haha

2. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Gaby, eet smakelijk! Ik heb ook meer zin in eten nu merk ik. Maar ook weer snel vol, heel tegenstrijdig.

x Sophie

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    haha ik dacht al very happy razz very happy...

4. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) :)

Je had me hier moeten zien. Net een heel bericht getypt toen deel vast liep.
    Was zo blij dat ik nog kon kopiëren :D

x Sophie

5. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ja frustie he als dat gebeurd Sophie

6. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ik ook, snel trek en snel vol! Dus ik ga maar weer voor meerdere kleine hapjes per dag. Werkte te vorige keer goed en kwam in verhouding weinig aan. Dat willen we nu ook :)

7. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Ha ha ik dacht al wat lullen jullie nou razz ha ha ik dacht heb vast iets gemist ... :(

Ik zat ook altijd snel vol maar at ook veel kleine beetjes had op een gegeven moment overal evergreen en toestanden liggen (vind ze nu nog overal) voor als ik trek had.
    Jeetje gaby klinkt lekker die salade van jou mag ik de volgende keer mee eten ? :)

Sophie ik had ook een hele middag lopen kokkerellen allemaal groente hapjes gemaakt hele la vol in de vriezer ik trots voelde me echt een goede moeder die "zeluf eten maakt" maar ik kreeg er geen hap in Romy vond het helemaal niks balen ....
    Maar mijn eigen gemaakte fruithapjes gaan er gelukkig wel in trots trots!
    Och nu pak ik ook wel eens een potje toch makkelijk he ;)

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi :D

Ja die salade van Gaby die wil ik ook wel :)

Wat aankomen betreft, hoop ik ook weer net als de vorige keer. Zolang beebje goed groeit, hoef ik dat niet hoor haha

Lammetje, Sophie is ook gek op de fruithapjes en ik zelf ook ;) Ben sowieso veel meer een fruit- dan groentemens.
    Eerlijk gezegd geven we nu Sophie dus elke avond een potje ipv vers, maar dus wel veel vers fruit. Ik ga binnenkort opnieuw proberen verse groente te geven. Die potjes zijn trouwens best oké las ik pas (wat vitamines etc. betreft).

x Sophie

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha Lammetje, vergat nog te zeggen dat ik dat dus ook had dat ik me heel goed voelde toen ik zelf dat eten maakte. Ben niet zo'n kooktype nl. :oops:
    Humor dat ze het dan niet lusten heh :) :)

Heb je trouwens nog een lekkere fruittip of combitip?

x Sophie

10. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Nou ik heb banaan met aardbei nog het meeste gemaakt zit ze onder het drinken steeds hmmm hmmm hmmm bij elke slok ha ha je kan er nog beetje sinaasappelsap bij doen
    Ook kun je gewoon blender recepten doen denk ik maar dan zonder de tia maria hi hi [-X
    Verder geen idee gewoon beetje normale dingen
    Ga denk ik ook maar groente uit potje proberen zien we over een maand wel weer verder..
    Och potje maakt me ook eigenlijk niet zo uit vind het al super dat ik nog steeds borstveding geef dat is al mijn trots te zien dat ze groeid op hetgeen ik haar geef super!
    :D
    Trouwens gezellig meiden dat jullie iets meer hier komen werd een beetje stil hierow top dat jullie hier blijven! :thumup:

Marloes had jij niet een ander poppetje onder je naam?

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik met 5 maanden begonnen met fruit, gewoon geprakte banaan met geraspte appel en/of een beetje sinaasappelsap (vers geperst ;)). Meneertje had hier al na 2x door waar het allemaal naar toe hoorde te gaan! :D
    Met 5,5 maand toen begonnen met aardappels/pasta en groente en met 6 maanden vlees (gekookt rundergehakt) erbij. Ons ventje moèst het wel met mama's kookkunst doen, want potjes kòn hij gewoonweg niet eten. :)
    Hij heeft dus van begin af aan zogoed als gewoon met de pot meegegeten (kook altijd al zonder zout - vergeet ik gewoon (bijna) altijd #-o - en niet/nauwelijks gekruid). Sinds hij potjes kan eten, heeft hij ze ook wel eens gehad, maar je merkte dat het hem minder plezier maakte en dat het eigenlijk net te weinig voor hem was.
    Heb altijd al regelmatig wat meer gekookt en dan in porties ingevroren. Zolang je niet weg hoeft, ook heel praktisch!

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hallo meiden,

Fijn dat ik hier mee mag kletsen :D

Marloes: Spannend hoor voor jou! Wel grappig: de vorige keer dat ik zwanger wilde worden zaten we ook samen in een topic, het nod forum geloof ik in het forum van de temp kaarten?
    (ik had 2 keer een mk gehad)
    Ik al voor je duimen, en natuurlijk ook voor alle andere meiden die zwanger willen worden!

JOyce26: ook spannend voor jou hoor, zie in je album een vage test staan, dit is niet de digi van CB maar een gewone test toch? Ziet er wel posi uit vind ik...maar heb nog niet je hele verhaal gevolgd. Hoop voor je dat je zwanger bent

PregnantLady: gefeliciteerd met je zwangerschap! Super dat je zwanger bent! Al begrijp ik het wel dat je eerste de echo wil afwachten. Hoop dat je al wel lekker aan het genieten bent van deze zwangerschap!
    IK zie aan je banner dat je zoontje 5 maanden is, echt heel leuk dat je zo snel weer zwanger bent!

Lammetje: jij bent dus ook aan het wachten op je cylcus....ik vind het ook echt vervelend dat ik nog geen cyclus heb. NOrmaal gesproken is het juist fijn als je niet ongi bent maar als je zwanger wilt worden is een cylcus juist wel handig.
    Ik zie dat jouw dochtertje 4 maanden is. leuk al die mama;s met nog jonge babies die voor 2e gaan (omdat Demi ook nog maar 6 maandjes is)
    Demi vraagt nog iedere 3 uur voor een voeding..I know: dit is best nog veel.....En des te lastiger om mn cylcus terug te krijgen (heb ik gelezen). Ik ben aan het proberen om 1 bv door fv te vervangen wat 2 keer best goed is gegaan maar laatste dagen doet ze het niet meer, ze wilt het gewoon echt niet....net als de groenten en fruithapjes die in begin wel goed gingen wil ze niet meer....erg lastig wel...

Tempen was ik ook over aan het denken, want het kan wel gewoon zijn dat je een eisprong hebt idd ook al heb je geen ongi..
    Misschien dat ik hiermee dan toch maar ga beginnen, kijken of ik er weer inzicht in kan krijgen (toen ik zwanger wilde worden werkte dit erg handig)
    Hoe ging dat bij jou, het bijvoeden, heeft dit eerst ook een tijdje geduurd voor je kindje dit goed deed?

Sophie:
    Ook jij gefeliciteerd! Lekker genieten van je zwnagerschap, fijn dat je er zo;n goed gevoel over hebt!

Sorry als ik iemand vergeten ben! Heb de laatste pagina nog niet helemaal gelezen maar mn meissie wordt wakker (tja..het is een slecht slapertje, veel en snel wakker)

Ik kom gauw weer verder lezen hoe het met iedereen gaat, het is zo spannend hier, de dames die misschien zwanger zijn!

Liefs

Sylvia

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    jaaaaaaaaaaaaa herken de foto op je site van 2004

14. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Werkt het nu wel?

Test test :D

Blijkbaar wel. Hmmm ik kon niet inloggen de laatste uurtjes.

Heb alleen nu geen tijd... groetjes voor iedereen

liefs, gaby

15. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Sylvia om op het eten terug te komen ze eet /drinkt fruit prima nu zon 3 weken ongeveer 120 ml is ongeveer 2 potjes per dag lekker in de fles met beetje water verder voed ik gelukkig niet zoveel 7 uur 12.30 en 16 uur en de laatste voeding geef ik een fles poeder met nutrix slaapt ze lang op en rekt de nacht ivm cyclus dus wie weet een idee

Iuno ik ga ook alles zelf maken zodra het beetje loopt de groente hoor maar nu wil het even niet och even potje en straks wer proberen

Pffffff wat is het heet he dames.....

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Er wordt tegenwoordig zelfs steeds vaker beweerd dat potjes groente gezonder zijn dan zelf gekookt, omdat de potjes 'schonend' worden bereid (zelf 'verkook' je algauw vitamines) en onder hele strenge gezondheidscontroles staan. ;)

Ik kook toch liever zelf, gewoon omdat potjes toch relatief duur en de inhoud zo 'breiig' is. Zijn - wat mij betreft - vooral super voor als je eens ergens anders eet waar niet met baby's gerekend is/wordt, of voor thuis, als alles in de soep loopt en je 'ff snel' een maaltijd voor guppie nodig hebt. :D
    Vanwege ons 'probleempje' heb ik eerst thuis wat potjes geprobeerd, maar dat bleek bij ons dus één grote catastrophe. Daar baalde ik wel van. :( Pas nà de OP zijn er hier toen weer potjes in huis gekomen, als 'noodvoorraad'. :thumup: Bij de volgende zullen er hier dus vanaf ca 5/6 maanden ook altijd wel wat potjes op voorraad staan. ;)

17. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Heb je veel last van de warmte iuno nou je zwanger bent want het is wel mega heet nu he..
    Mijn meisje had het echt even heel erg te toen we straks in de auto zaten was helemaal nat en huilerig voelde me er echt niet happy bij maar ja we moesten naar huis..
    Zooo zielig ik legde haar in haar eigen bedje begon ze gewoon te stralen ze vond het zo fijn om in har huisje te zijn

18. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Heb er absoluut géén last van! :D

Maar ik woon ook niet in Nederland hè; daar is het meestal 'drukkend warm'. Bij ons (in de oostenrijkse Alpen :p ) is het 'fris warm', nee echt, als je hier uit het zonnetje zit en er komt een ietsiepietsie wind, voelt het gelijk al frisjes aan (wind is hier (nog) frisjes, doordat er (nog) sneeuw ligt op de toppen van de bergen om ons heen ;)).

Hier wordt het over het algemeen pas zo van juni t.m aug. flink heet (algauw rond/boven 30°C 8) ). Altijd erg fijn, want dat zijn natuurlijk precies dìe maanden dat er gemaaid en gehooid moet worden (op de boerderij van schoonpa & -ma :D ).

Heb trouwens überhaupt (nog) helemaal nergen last van... :-k
    Behalve wat opgezette buik/onrustigere darmen.

19. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo meiden,

ik ben er weer het was hier ook behoorlijk warm vandaag dus vrijwel heel de dag in het zwembad gedobberd met de kids maar die zon was niet normaal meer heb de kids echt tig keer ingesmeerd en bij hun heeft het geholpen bij mams dus niet :S ben op me rug gezicht en benen verbrand niet overdreven maar toch wel gevoelig maar liever dit weer dan regen en kou hoor
    me ongie is trouwens vreemd ene moment heel heftig en andere moment vrijwel niks zal ook wel met het weer te maken hebben gelukkig sinds vanmiddag weer krampvrij :D
    nog een paar dagen geduld dan mogen we weer aan de klus haha

iuno heerlijk joh af en toe een fris windje en wat potjes betreft als wij iets eten wat voor damian nog te pikant is dan is het een uitkomst zn favorieten zijn bloemkool en sperzieboontjes met aardappels en vlees,

fruit doe ik meestal zelf maken of in de blender of gewoon prakken en banaan vind ie heerlijk al wil die nu zelf al dingen gaan pakken met zn handjes hihi vanmorgen tot de ontdekking gekomen dat zn 2 voortanden er nu echt door zijn :D hij heeft nu 2 voortandjes boven en 2 onder en zn hoektandjes boven zie je ookal dus dat zal ook wel niet lang meer duren,

meiden ik ga weer ff buiten zitten tis nu nog heerlijk
    xxx joyce

20. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    meiden nog even een vraagje ik heb afgelopen ronde met matcare ovu testen getest maar welke zijn beter/duidenlijker hoe je het noemen wilt die van sensitest of de matcare?
    ben er nog niet helemaal over uit of ik het deze ronde weer ga proberen met de ovu testen ene kant is het wel makkenlijk om te weten wanneer me eisprong is maar andere kant afgelopen ronde was ie rond de 14 de dag dan kan het goed zijn dat dat nu weer zo is toch of wisselt dat per ronde?
    xx joyce

Deel Deze Pagina