net bevallen en weer kriebels voor een baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lammetje, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

@ trotsemama: welkom! Jullie hebben al snel kriebels, haha. Leuk hoor! Geef je bv? Ik ben 3,5 mnd na de bevalling weer voor het eerst ongesteld geworden, maar ik heb 9 weken bv gegeven.

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik heb maar 2 dagen borstvoeding gegeven haha dus dat is niet noemenswaardig.
    Ik hoop niet dat het te lang duurt voor ik ongesteld ben.

Vriend en ik hebben vanmiddag besloten om ook echt gericht te gaan klussen als ik weer ongesteld ben.

Ik wil echt niet teveel leeftijdsverschil tussen de kinderen hebben.
    En ook ben ik qua gezondheid niet helemaal optimaal.
    Heb altijd overal last van en ben veeeel vatbaarder dan andere mensen. Hoe dit komt weet ik niet. Is volgens mij geen reden voor.
    Maar als ik dan 2 kindjes heb dan ben ik tevreden.

3. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    leuk topic!
    Ik ben sinds 6 maanden mama van een prachtige zoon en de kriebels voor een tweede baby zijn er volop;)
    De eerste heeft ruim 1,5 jaar geduurd en na een miskraam was ik meteen weer zwanger.
    Mede daardoor wil ik zo snel mogelijk proberen weer zwanger te worden. We doen dus niet aan anticonceptie, alleen mijn man wil (nog) niet gericht klussen, hij wil liever nog wachten. Ik respecteer dat uiteraard, maar wel met moeite;)
    Zijn er meer meiden die hier tegenaanloop, manlief nog niet zovele kriebels?

Groeten, Marit

4. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja hier wel hoor.
    Vriendlief zou denk ik liever even wachten als het om zijn eigen gevoel gaat.
    Echter met mijn wens nu te beginnen en onze wens niet teveel leeftijdsverschil te hebben heeft HIJ toch nog besloten er gelijk voor te gaan.
    ik had nog voorgesteld om 'niet gericht' te gaan klussen, maar hij wilt nu liever gelijk gericht zodra ik ongesteld ben geweest.

5. Mamma1984

@ Marit: welkom! Mijn mannetje had/heeft eerder de wens om weer voor een kindje te gaan dan ik. Ook i.v.m. het leeftijdsverschil. Ik zag eigenlijk alleen maar de nadelen er van. Je moet toch weer een hoop nieuwe spullen kopen zoals een babykamer en een duowagen (terwijl we dat juist allemaal nieuw hebben gekocht voor ons meisje). Als er meer leeftijdsverschil tussenzit kan je alles weer hergebruiken.

Maar nu heb ik toch ook wel de kriebels en heb ik zoiets van ach het zijn maar spullen en we zien t.z.t. wel hoe we het oplossen.

@ trotsemama: ik hoop voor je dat je snel weer ongesteld wordt!

6. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    bij mij is het net mijn vriend die zoiets heeft van liever vandaag dan morgen, daarbij moet ik wel zeggen, ik kon eigenlijk niet zwanger worden van zelf maar twee weken voor het icsi traject ben ik toch spontaan zwanger geworden.
    ik zou ook heel graag een tweede willen, ergens wel nu en ergens ook niet, ik slik de pil maar wil het eigenlijk niet.
    mijn meissie vraagt veel aandacht en ik ben bang dat ik haar te kort doe als er nu nog een kleintje zou komen, daarbij heb ik twee stiefkinderen die de weekenden en vakanties komen en dan heb ik geen plaats, zou niet weten waar ik nog een kleintje moet leggen, dit zijn zaken waar ik teveel mee bezig ben.
    mijn vriend vindt het niks dat ik de pil slik, hij weet dat ik zo graag nog een kleintje wil, en hij zegt misschien lukt het wel niet meer omdat ik moeilijk zwanger kan worden, en moet ik geprezen zijn als het nu wel lukt, hij zegt en jou kennende als het niet meer zou lukken zou je je schuldig voelen.

ik vindt het super om zwangere vrouwen te zien, terwijl ik een hele zware zwangerschap heb gehad, kijk ik echt zo van oooo dat wil ik ook, misschien nog wel meer als voordat ik de eerste keer zwanger was.
    dus ik kan me heel goed voorstellen dat jullie dat willen, het is ook heerlijk zo'n kleintje, en ja ik zou het heel leuk vinden als ze met elkaar zouden optrekken. maar ja de praktische zaken he. financieel en de ruimte en eigenlijk zou ik dan niet meer willen werken.
    dus wat gaan we doen stoppen of nog effe w8tte?

7. Mamma1984

@ nance: welkom!
    Alleen jij en je man kunnen de beslissing nemen om weer voor een kindje te gaan. Succes!

8. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

YAY! ik ben vorige week woensdag ongesteld geworden en mijn NOD zou dus (als ik uitga van een 28-dagen cyclus) op 2 september moeten zijn.
    Nance tegen mij was ook gezegd dat ik noet zwanger kon raken en wij hadden na 2 jaar zonder voorbehoeds middelen besloten om te adopteren. We hebben de papieren ingevuld en zouden ze terugsturen om het hele adoptie traject op te starten als we terug zouden komen van vakentie. En zie nu!!! de een na laatste dag van de vakantie heb ik een test gedaan en die was vet positief ;) Onze zoon Ryker is op 2 maart van dit jaar geboren :D

Wij willen graag een brusje voor Ryker, en ik liever vandaag dan morgen. Mijn man wil eigenlijk nog een beetje wachten maar zal er zeker geen probleem mee hebben als ik direct zwanger raak. We hebben tenslotte ook SAMEN het besluit genomen dat ik met de pil stop ;)

Nu is het dus afwachten he.
    Iedereen succes!

9. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Lynnami, Welkom!

Dames.... Volgens mij ben ik ongi aan het worden!!!:D

10. Mamma1984

@ Lynami: spannend meid! Ik ga voor je duimen :)

@ Trotse mama; gefeliciteerd met je ongi :D

Donderdag is mijn nod, ben zoooo benieuwd. Maar eigenlijk weet ik wel dat het deze ronde niet raak kan zijn, we hebben nl maar 1x geklust tijdens mijn vruchtbare dagen.

11. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Spannend hoor!
    1x kan genoeg zijn he ;)

12. Mamma1984

Nog even afwachten...

13. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Wij hebben dat ook maar een keer gedaan tijdens de vruchtbare dagen en het was pats boem raak bij onze zoon!;)

14. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier erg heftig ongi!
    Dat wordt niet sporten vandaag :(
    Het had wel wat minder gemogen van mij haha ;)

15. Mamma1984

Ik heb vandaag een test gedaan (1 dag voor nod) en was negatief. Zoals ik al dacht. Ik kon me ook niet inhouden (daar baal ik dan achteraf van dat ik toch getest heb en niet naar mn verstand geluisterd heb). Ik hoop dan ook morgen ongesteld te worden zodat we weer een nieuwe kans hebben.

@ Trotse mama: balen van je ongsteldheid. Bij mij was het de 1e keer na de bevalling bijna niets.

@ Lynami: zijn jullie ook al aan de klus?

16. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Mama1984- Ja we gaan zo gauw als mijn ovulatie dichterbij komt aan de klus :D
    Ik probeer mijn temperatuur bij te houden en ook op mijn afschijding te letten om daardoor mijn ovulatie te spotten. Dat eerst even een paar maanden doen in de hoop dat het iets oplevert.

17. Mamma1984

@ Lynami: kan je er dan nog spontaan mee bezig zijn als je gaat temperaturen? Ik heb er ook over nagedacht om eens te gaan tempen maar ik ben bang dat ik er juist teveel mee bezig ben.
    En ik zie dat je in Florida woont! Hoe is het leven daar en hoe ben je daar terecht gekomen (ik ben niet nieuwsgierig hoor :p )

18. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hey,

De ongi begon heftig maar is nu alweer net zo weinig als voor de zwangerschap.

Wij gaan deze ronde alleen tempen denk ik.. of ik moet zoooo'n lange cyclus hebben dat mijn ei nog niet geweest is voor 1 september. Dan gaan we ook ovutesten gebruiken.
    Voor die tijd vind ik onzin omdat mijn vriend volgende week weg gaat voor 11 dagen.

De ronde dat ik zwanger werdt van onze dochter gerbuikte ik ook ovutesten in combinatie met tempen.
    Werkt perfect...

Ik deed het gewoon zo..
    Ovutesten gebruiken, als je een posi ovutest hebt dan ga je elke dag klussen totdat je temperatuur goed gestegen is. Dan heb je zowiezo goed geklust.

19. Mamma1984

Maar vanaf wanneer ga je dan ovutesten gebruiken? Ik neem aan niet vanaf cyclusdag 1?

20. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ja hoor we kunnen nog heel spontaan, en zonder verplichtingen/ timen, sex hebben. het temperaturen is voor mij meer iets NA de vruchtbare dagen om een idee te krijgen van of er een grotere kans is dat ik zwanger BEN als de temp hoog blijft. Ik neem momenteel wel mijn temperatuur maar dat is meer voor het idee dan effectief zien wanneer ik ovuleer.
    Mijn man is amerikaan zodoende Florida.
    Ryker is aan het huilen dus ik zal straks wel weer even komen kijken. ciao!

Deel Deze Pagina