het gaat om gecalculeerde risico's ik heb een goedlopende eigen bedrijf en was anders van plan om BAM mama te worden (bewust alleenstaand) dus als het niets was geworden had het nog geen megadrama geweest (want ik had alle zaken al goed op orde) wat nu WEL fijn is dat ik nu helemaal n iet meer hoeft te werken en anders had ik thuis verder moeten blijven werken. Ik vind als je een beslissing maakt dat je deze moet baseren op ALLE gegevens dus niet alleen positieve verhalen maar ook feiten die je misschien niet leuk vind om te horen (dat vinden we nooit als je iets toch perse graag wilt) Het gaat dus om gecalculeerde risico's dat van mij was dat en ook wel overwogen met medeweten van mijn man ik heb hem nooit erin geluist, ik kijk nu naar het belang van je al bestaande kindje maar ook naar het belang om even je hormonen wat af te laten zakken en na een paar maanden rationeel gezien (en dat je dus wel openstaat voor andere feiten) verder erover te denken. Ze is net bevallen, met 9 weken ken je amper je kindje, wat is nu een paar maanden op een mensenleven als dat beter voor je lichaam is? Dus vroeg ik gewoon oprecht WAAROM heb je zo'n haast, toen antwoorde ze omdat dat leuker is voor de kindjes ja dat KAN een antwoord zijn maar ik denk niet dat je huidige kindje het leuk vind om haar moeder al meteen te moeten delen als het nog geen 3 maanden is... ze verdiend alle aandacht en tijd van haar mama toch? Point ik liep geen risico omdat ik precies wist waar ik aan begon en ook alleen het prima voor elkaar had (natuurlijk is dit veel leuker daar gaat het niet om) Je kan net bevallen eigenlijk geen rustige, rationele beslissingen nemen hierover (naar mijn mening) want je eigen gezondheid laat je geeneens voor gaan en dat zou je altijd moeten doen (alleen al als voorbeeld voor je dochter die wil een mama die genoeg van zichzelf houd om even geduld te hebben en rustig te genezen voordat er alweer een nieuw kindje moet komen) Wat zeggen jullie mannen, zijn deze niet bezorgd? of weten die gewoon alle feiten niet? en alle risico's? mijn man vind mijn gezondheid heel belangrijk en zou nooit willen dat ik zo snel weer zwanger zou worden.. ik vraag me dan af want hun vinden en of hun geen zorgen hebben om jullie...
volgens mij is dit topic ooit begonnen voor mama's die kriebels hebben en idd voor een 2e of 3e kindje gaan!!! Niet voor de discussie wel of niet. Iedereen zal voor zichzelf moeten na gaan wanneer het geschikte moment voor een nieuwe zwangerschap daar is. Wij zijn begonnen toen de oudste 7 maanden was en het was raak toen hij 12 maanden was... er zit nu zo'n 22 maanden tussen. 2 grote kinderen, 2 hele makkelijke zwangerschappen en niks geen nadelen... en idd kriebels voor een 3e!!!!
Onzin!!! hoe zit dat dan bij een 3e, 4e ... kindje? en de aandacht delen als het 3 maanden is? ze is nog niet zwanger en dan duurt het nog 9 maanden hoor, voordat er aandacht gedeeld zou moeten worden
Je hebt zeker gelijk dat jij alles goed voor elkaar had en alles al goed op een rijtje. Ik heb daar respect voor! Mijn bovenstaande bericht was niet bedoeld als kritiek. Je klinkt als een intelligente vrouw die weet wat ze wil en dingen afweegt voor ze ergens aan begint. Ik ben het ook helemaal eens met je kijk op, als je iets graag wilt, dat je de negatieve verhalen niet wilt horen. Daarom dus ook dat je goede advies niet altijd gewaardeerd word. In mijn geval (Ryker is bijna 6 maanden) zijn we nu alweer met anticonceptie gestopt omdat ons was verteld dat ik niet zwanger kon raken en tot onze grote BLIJDE verbazing werd ik toch zwanger Ik ben 33 (Okt 34) nu en we hebben geen idee of we ooit nog een tweede mogen verwelkomen en nemen nu dus bewust het risico dat het al snel kan gaan. Daarentegen kan het ook zijn dat Ryker echt een kadootje was en wij nooit meer zwanger raken. Ik voelde me tot een maand geleden (Ryker was bijna 5 maanden) ook niet in staat om eventueel weer zwanger te raken. En ik geloof ook niet dat mijn lichaam al helemaal hesteld is. Maar we nemen toch bewust het risico om bovenstaande redenen.
ja er zijn mensen die nergens geen last van hebben maar je hebt ook mensen die moe zijn, pijn in de bekken hebben, overgeven moet ik effe doorgaan juist die leuke eerste tijd met je baby wil je niet ook nog je eens zo klote voelen lijkt me.. in die zin moet ze aandacht delen. Een ouder kindje kan je duidelijk maken dat mama even moe is of dat ie even moet helpen met lopen en/of mee laten leven met de zwangerschap (onze zoon had geen interesse maar het zoontje van mijn vriendin vond haar buik helemaal te gek) Ik kan ook duidelijk maken aan onze zoon dat het even tijd is voor zijn zusje en dat ie heel even alleen moet spelen. Zien jullie niet dat ze pas 9 weken geleden bevallen is ofzo, we hebben het niet over 4-6 maanden erna maar over 9 weken en ze is al met een nieuwe baby bezig, dat baart mij eigenlijk grote zorgen.. blijkbaar ben ik de enige die om haar gezondheid geeft en doet niemand anders dit inclusief zichzelf en haar partner niet dan houd ik ook maar ermee op maareh vooral niet komen klagen als je straks spijt krijgt....
dan neem je een gecalculeerd risico inderdaad omdat je je (goede) redenen hebt, maar je weet het risico en neemt dat voor lief.. je blijft niet jong
Vanaf welke leeftijd kan je een kindje goed duidelijk maken dat mama moe is vanwege de zwangerschap en zelf moet lopen of even moet gaan slapen? Kindjes willen toch altijd de aandacht van mama, of ze nou 4 mnd of 4 jaar zijn. Met 4 jaar begrijpen kindjes het beter maar dan nog wil het alle aandacht hebben van mama. Trotsemama heeft een kindje van 9 weken en jij vindt dat ze erg snel weer voor een tweede kindje wil gaan i.v.m. lichamelijk herstel na de bevalling. Elke zwangerschap is anders. Misschien heeft Trotsemama wel een erg voorspoedige zwangerschap en bevalling gehad en is haar lichaam al goed hersteld. Ik denk dat iedereen dat voor zich zelf het beste aanvoelt.
Om terug te komen op het onderwerp van dit topic : hier kriebelt het nog steeds en volgend weekend zijn mn vruchtbare dagen, spannend!!
spannend mamma hier nog steeds geen ei en ik zit ondertussen al op dag 52 en we zijn al begonnen toen ons frummelke 4 maanden was, zo zie je maar dat het niet overal even snel gaat als we het zouden willen
@ Zuurtje: pff wat vervelend dat je zolang op je ei moet wachten :S Heb je een onregelmatige cyclus of is dit de eerste keer dat het lang duurt?
nee die is zo onregelmatig met clomid zat er al iets meer regelmaat in maar ik neem er nu geen meer ik moet nu eerst 10kg afvallen(zijn er al 1.9kg van af) vooraleer ik een afspraak mag maken om over te gaan op menopur spuiten
AMEN!!! En die ander... sorry hoor maar heb geen goede woorden voor jou, dus ik houd mijn mond wijzelijk dicht.
Dank u!!!! Ik was de dag na de bevalling al hersteld! Zelfs kraamverzorgenden en verloskundigen stonden versteld van mijn snelle herstel. Ik heb nooit ergens last van gehad na mijn, ook zeer perfecte, bevalling. En dan erbij, bij mijn 1e heb ik er ook ruim een jaar over gedaan.
Ok... we hebben nu allemaal ons zegje gedaan. Ik heb ook mijn eigen persoonlijke mening en kies er soms voor om die gewoon niet te uiten. Laten we nu allemaal weer blij van onze beebjes gaan genieten en de stress van voorgaande discussie op onze wederhelft uitwerken met klussen. Doe eens gek en gooi je haar los! Rijd je man/vriend als een wilde stier en maak een baby. Iedereen blij en stress en frustraties zijn weg! Voila problem solved Nu even alle gekheid terzijde... Ik heb echt het vermoeden dat het nog niks is deze maand. We hebben ongelovelijke goede sex maar meneer presteert het steeds weer om zijn "kwakkie" op de verkeerde plaats te droppen Ach ja we hebben het er gisteren nogeens over gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat we nog geen haast hebben maar er zeker ook niet te lang mee willen wachten om er echt voor te gaan. op dit moment zitten we weer even in een fase die we voor mijn zwangerschap hadden waar de sex fantastisch is en wij er allebei ontzettend van genieten als we zogezegd de liefde bedrijven. Als ik zwanger ben en net na de bevalling dan heb ik natuurlijk geen zin en kunnen we ook niet wild tekeer gaan We hopen wel rond maart uiterlijk zwanger te raken. ZO hebben we nu allemaal even leuk gelezen hoe de vork hier in de steel steekt en kunnen we voorgaande discussie vergeten!
Inderdaad, on-topic weer. Iedereen moet voor zichzelf uit kunnen maken wanneer je weer voor een kindje wilt gaan.
Vervelend meid veel succes en sterkte met afvallen. Volg je een dieet of laat je de slechte producten weg? @ Trotsemama: hoe is het met jou en met je vriend? En ik ben natuurlijk ook erg benieuwd hoe de kleine Rebecca het doet. @ Lynnami: moest wel erg hard lachen om jouw wilde sex verhalen Lekker genieten meid, maarruh het is wel handig als je vriend zn kwakkie op de goede plaats achterlaat haha ---------- Nog een paar dagen en dan is het klusweekend Ik vind het erg spannend!! Mn mannetje heeft nachtdiensten dus we "moeten" daar voor maar aan de gang
mamma ik volg weight watchers van thuis uit (ik ga dus niet naar de cursus) het heeft al eens goed geholpen en nu gaat het weer goed
@ zuurtje: weight watchers is goed te doen hè! Zeker omdat groenten en fruit 0 points is. Veel succes!