Haaai meiden, Super joh Sopie dat je al je intake achter de rug hebt. Leuk he! Ik heb er ook zin in. Ik ga dit keer ook met de kleine er naar toe aangezien ik niet op een werkdag naar de VK wil gaan. Ik zit er wel tegen op om het zodirect bekend te maken op mijn werk dat ik (weer) zwanger ben. Maar ach mijn baas heeft zelfs 3 kids in 4 jaar dus hij weet hoe het zit maar het is voor de zaak (klein) niet zo fijn natuurlijk. Maar hij kent onze kinderwens. Mijn afspraak is pas 3 juni. Nog ver weg en 9 juni de echo. Dit keer later dan de vorige keer. Toen was het bij 9 weken, ik kwam net terug van vakantie. Dit keer bij 9 weken en 6 dagen. Hopelijk is er veel te zien. Zal wel weer een inwendige echo worden he? Marloes, je houdt het wel spannend zo meis. Ik ben het helemaal met je eens met die ongezeligheid bij de januarimamma's. Hier is het veel gezelliger. En ik vind de hoeveelheid dames daar ook wel erg hoog hoor. Bij mijn vorige zwangerschap hebben we een msn groepje geopend met 10 meiden waar we afgesloten lekker kunnen kletsen. Wat we nog steeds doen. Daar plaatsen we ook foto's en gebruiken we onze echte namen. We hebben elkaar ook geboortekaartjes gestuurd. Erg leuk. Tot een meeting is het nooit gekomen omdat we echt over heel NL wonen, Groningen, Maastricht en Zeeland... nou volgens mij echt overal. Dus andere meiden, jullie moeten opschieten om nog gezellig met ons mee te gaan naar de januari mamma's. Aan de andere kant is een maandje later toch ook geen probleem om samen te blijven kletsen? Sofieke is van de aardbodem verdwenen volgens mij. Nou ik ga weer verder met werken. Drukke dag. Lekker gaat het snel. Liefs, Gaby p.s. dat blauw mocht niet van de moderators. was alleen voor schema's. naja.
Hoiii, Kwam even snel hier kijken en kan niet na laten even op Gaby te reageren Ik zie er ook een beetje tegenop om het op mn werk te vertellen. Ook omdat ik na verlof veel ziek ben geweest in begin. Toen ik zwanger was van Sophie kreeg ik met 10 weken de eerste echo. Deze was uitwendig en goed te zien. Staat zelfs geloof ik nog in album... x Sophie
Hallo allemaal, Ff kort en ego, want niet veel puf... Heb de gyn. vanochtend aan de lijn gehad en kan 28 mei komen voor de eerste afspraak (en echo ga ik vanuit)! \/ @ Gaby Als één iemand in blauw (of een andere donkere kleur) schrijft, is het misschien niet zo storend, maar stel je voor dat (bijna) iedereen in een 'leuk' kleurtje zou schrijven...
Vind het prima hoor gaby om een maand later ook erbij te voegen ha ha kan ik ook mischien mee hoop ik dan he! Het is hier ook reuze gezellig! Ik denk trouwens wel dat je dan een uitwendige echo krijgt dan hoor zou al best wel een minnie mensje op te zien zijn leuk leuk Dames wat een dag he vandaag ik hoor allemaal mensen die op bed hebben gelegen en niet vooruit te branden waren Het was ook zo benauwd ik heb ook even een uurtje geknort heerlijk ik was zooo doodmoe nu eigenlijk nog pfff Heb de 4 daagse gelopen met mijn zoontje inmiddels al de 2e dag een heeeeel eind wel 2.5 km ha ha reuze leuk en genieten hopen dat het de komende 2 dagen nog droog blijft Dames drrom zacht en tot morgen dikke knuffel van lammetje! Ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie wonen na het verhaal van gaby Ik woon in elst gelderland tussen arnhem en nijmegen en ik heet eigenlijk Hanneke Ik heb voor de naam lammetje gekozen omdat ik geitenmelkster was en in de lammertijd zat met verlossingen ed ik had er net zon 20 achter de rug toen ik me hier aanmeldde dus vandaar LAMMETJE Nou nu echt tot morgen doei doei
Goedeavond meiden, Sophie, gelukkig ik ben dus niet de enige die er tegen op ziet om het te vertellen tegen mijn baas. Misschien ook wel een beetje tegen alle andere mensen omdat het 'snel' is. Daar heeft iedereen altijd zijn mening over klaar. In mijn man zijn land is het juist normaal en raar als er veel jaren tussen zit. Ach zo is er altijd iets. Duidelijk echo trouwens. Ik geloof ook dat hij het de vorige keer eerst buitenom probeerde en daarna inwendig omdat ik bloedingen had. En ehh ik was vergeten om met een volle blaas te gaan. En dat is wel een vereiste om wat te zien op een uitwendige echo in het begin. Iuno, tuurlijk snap ik wel als iedereen kleurtjes gaat gebruiken. Daar ging het ook niet om. Ik was toch de enige haha. Stoer dat je al zo vroeg mag komen de 28ste. Ik ben jaloers. Ik begrijp dat jij dus ook last hebt van vermoeidheid. Lammetje, we zien wel wat voor een echo het wordt. Dit keer weet ik dat het ook inwendig kan zijn. Dat scheelt de vorige keer schrok ik er toch wel van. Na tig inwendige echo door die bloedingen en een bevalling heb ik wat minder schaamte Wow de 4 daagse lopen. Dat zou ik nu echt niet redden. Ohh lees nu 2,5 km haha voor kids natuurlijk. Dat red ik nog net. Lammetje, ik heb het geloof ik al eerder aangegeven ik kom uit Amsterdam. Woon niet op de begaande grond vandaar dat het heerlijk is om naar het huisje te gaan. Daar hebben we een supergrote tuin en is 10 minuten van het strand. Hier is het vondelpark wel op 15 minuten afstand maar voordat ik die kinderwagen beneden heb ben ik vaak al helemaal op. En mijn naam is in het echt ook Gaby Ik moest wel lachen om de reden van je naam. Inderdaad toepasselijk. tot morgen en slaap lekker allemaal Liefs, Gaby
Nou ja, niet echt vermoeidheid, hoor! Ben op een paar fora actief en als je dan al zo'n 60 pag. of weet ik hoeveel hebt zitten lezen en een paar uitgebreide berichtjes hebt zitten typen, is de fut er gewoon een beetje uit, iig bij mij...
Iuno dat heb ik bij de januari mama's topic. Ik kan (en wil) het gewoon niet bijhouden. Veels te veel geklets en veels te veel mensen om nog te begrijpen wie wie is en waarover ze het hebben
Nou had ik ook hoor dames ik denk ik volg jullie naar januari mama s en klets daat gewoon met jullie mee maar er kwamen zoveel mama s dat ik door de baby s de dames niet meer zag oh nee door de bomen het bos was het he ha ha Dus ik vind het super dat jullie hier mee blijven kletsen lekker een klein groepje met leuke dames! Fijne dag het is heerlijk fris weertje geniet ervan!
Ja Lammetje, ik vond het ook fris buiten hoor. Viel we even tegen. Maar na het weekend wordt het weer beter gelukkig! Enne ja ik vind het ook moeilijk omdat daar toch veel zwangerschappen al niet goed gaan. Daar wil je niet dagelijks over lezen maar met zoveel dames is het natuurlijk niet raar. Want 1 op de 10 wordt een mk maar soms lees je ook wel eens 1 op de 4. Brrrr enge cijfers.
Aan de ene kant, is dat idd moeilijk, maar aan de andere kant: hoe meer andere dames daar een MK krijgen, hoe kleiner de kans dat jijzelf er ook één krijgt... Is op zich natuurlijk héél erg lullig gedacht, maar is nu eenmaal wel zo... Volgens mij heeft die 1 op 4 overigens op wat anders betrekking hoor. Schijnt dat 1 op de 4 vrouwen met kinderwens met MK te maken krijgt... De meeste MK vinden geloof ik plaats tot 6/7 weken (VMK), daarna neemt het risico al behoorlijk af (aller belangrijkste organen zijn dan al gevormd). Volgens mij houden ze de '12 weken-grens' als 'risico geweken-grens' vooral aan, omdat met 12 het vruchtje in principe helemaal compleet ontwikkeld is en de rest van de zs eigenlijk alleen zal gebruiken om te groeien. Als het nà de 12 weken misgaat, ligt het volgens mij (meestal) eerder aan problemen bij de moeder, dan aan problemen bij de embryo... Ik schrijf ook nog niet zo heel veel mee bij de maand-topics. Ga dat pas meer doen als iedereen daar wat verder is en het cluppie dus wat 'vaster' is. Wil er dit keer wel vroeg bij zijn (en blijven ), want bij mijn zoontje ben ik na zijn geboorte van maand gewisseld en hoewel ik de mama's van de 'nieuwe maand' inmiddels ook wel goed ken, heb ik toch hun zs-verhalen gemist, wat soms toch wel erg jammer is... Heb overigens vannacht gedroomd dat ik 23 dec. bevallen was (ja, in de verleden tijd: kind was al zeker een paar weken geleden geboren in m'n droom)... 8) :-k Wellicht toch goed dat ik al 'dubbel' met de dec.-mama's
Ik ben benieuwd hoe het met marloes is, of ze al getest heeft..kom steeds ff spieken hier maar nog geen nieuws tot nu toe.....ik hoop echt dta ze zwanger is! Ik ben dus nog niet ongi geworden (ik geef nog steeds volledig bv), ben wel 1 bv aan het vervangen door fv, wat nu 2 dagen best goed gaat. Heb nu wel paar daagjes ongi achtige krampen en mn temp was even laag geweest zoals dat altijd bij/rond mn ei was (toen ik vorige keer zwanger wilde worden).... van mij mag die ongi nu onderhand wel komen, ben al langer dan een jaar niet ongi geweest Al komt er met een bevalling ook een hoop troep uit, haha, maar heb na de bevalling niet superveel gevloeid. We wachten het maar af..zou echt graag weer zwanger willen worden Liefs Sylvia
Sylvia, ik hoop dat het snel op gang komt. Bij mij kwam het inderdaad pas nadat ik was gestopt met BV maar als ik nog melk had gehad was ik ook zeker doorgegaan.
Hallo meiden, Ik zou het erg leuk vinden om met jullie mee te kletsen. Wij proberen ook weer zwanger te worden, mijn dochter Lynn is nu bijna een half jaar. Sinds een maand ben ik helemaal met de borstvoeding gestopt. Mijn cyclus is nog niet zo goed op gang denk ik. Ik ben tenminste nog steeds niet ongesteld. Vorig weekeind heb ik er een test tegen aan gegooid, maar helaas.... Ik hoop nu ook maar snel ongesteld te worden dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben! Groetjes
Jeetje marloes balen zeg en spannend joh maar elke dag geen duivels is toch nog steeds een goed teken . Je kan morgen vroeg ook je eerste urine opvangen en dan de test doen als de post komt in ieder geval heel veel succes! Gaby hoe is het nou met je kleine vent begint hij een beetje op te knappen? Sophie heb je nog steeds een stippel princesje? Of gaat het al weer beter met je meisje Sylvia ik heb ook nog steeds geen duivels frustrerend he jeetje word er nu al een beetje des duivels over ha ha Mayke hoi hoi Er zijn hier nog een aantal verse mama s met borstvoeding die maar geen cyclus krijgen moeilijk he om niet te weten waar je aan toe bent Ik ben inmiddels al 2 maanden aan het tempeeraturen en een testje gewaagt maar helaas de duivels willen maar niet komen Jij bent nu gestopt met bv hoop dat het dan snel op gang komt Ben je gestopt ivm met je wens voor een beebje? Veel succes en veel plezier hier het is hier reuze gezellig!
Hoi meiden, Hier ben ik ook weer M'n broer was er vanmiddag en begin avond. Vanochtend nog even druk met thuis werken en schoonmaak en net nog even was. Eindelijk tijd voor het forum Marloes, balen dat je nog geen test had. Volgens mij had ik al de hele winkel leeggekocht Maar je hebt nu een speciale, de ultra toch besteld? Duimen blauw hoor! Lammetje, lief dat je naar Sophie vraagt. Het valt me allemaal reuze mee. De pokjes zijn bijna verdwenen zelfs! Mijn broer is ook zo gek met haar, zoooo leuk. Hij had haar natuurlijk alleen net na geboorte gezien. Laat de duivels bij Lammetje nou toch eens komen! En daarna weer weg blijven hahaha Mayke (wat leuk, ik heet in t echt Maaike), gezellig dat je er bent. Dat je maar snel een cyclus krijgt en zwanger bent Sylvia, klinkt of je cyclus op gang aan het komen is! Iuno, ik herken zo wat je zegt over miskramen. Op zich lullig ja, maar zo denk en troost ik me dan ook altijd als ik er onrustig door wordt. Ik vond het vorige zw. die eindigde in mk niet normaal hoeveel er in dat topic een mk kregen. Dat valt me nu heel erg mee bij de jan. mama's. Gelukkig maar! Ben heel benieuwd of je datum gaat kloppen! Gaby, ben ook benieuwd hoe het met je ventje is. En hoe gaat het met jou? Ik had vanmiddag een heeeeel klein beetje buikpijn en merkte dat ik daar toch wel even stress door had. Gelukkig niet lang, want ging snel over en was ook eigenlijk niet noemenswaardig. Begin iets meer last van afscheiding te krijgen. Had het eerst helemaal niet, maar nu voel ik af en toe heel beetje iets lopen Daar word ik dus ook onrustig door. Vanmiddag ging in restaurant naar toilet, daar was gekleurde lamp waardoor het dus ineens beetje licht bruin leek in inlegkruisje, maar dat was het gelukkig absoluut niet. Maar bij elk iets afwijkend van hagel wit kleurtje schrik ik dan toch beetje. Bllll merk nu dus echt dat onrust toeneemt. Terwijl ik nog steeds diep van binnen een goed gevoel heb. Maar goed, de mk is ook nog kort geleden en die schrik zet je niet zomaar uit je hoofd. Dit is toch de periode dat t vorige keer misging. Zo, dat was weer een heel verhaal Bedankt voor het luisteren haha xx Sophie
Goedemorgen! GElukkig gaat het hier niet zo snel als op de andere forum's, kan ik alles tenminste bijhouden! @ sophie, ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Ik had het bij mijn zwangerschap ook en ik had niet eens een mk gehad, dat maakt het ongewild toch nog spannender! @ lammetje; ik ben niet vanwege onze kinderwens gestopt met de bv. Ik heb vanaf het begin gekolfd, Lynn dronk niet goed aan de borst. Na 5 mnd had ik daar zo de balen van dat ik gestopt ben. Nu ligt de kolf achter het schot op zolder en ik geloof niet dat hij daar nog vandaan komt! pff wat was ik dat ding zat! Ik hoop wel dat ik snel weet waar ik aan toe ben, of ongesteld of zwanger.. Nu aan t werk! groetjes!
Goedemorgen allemaal, wij willen ook voor een 2e kindje gaan, dus mag ik gezellig met jullie mee kletsen? Net als jullie loop ik een beetje tegen de dingen aan waar ik het straks misschien moeilijk mee krijg zoals werk. Ik sta voor de klas en mijn vervangsters hebben er een puinhoop van gemaakt in de tijd dat ik weg was. Ik denk niet dat mijn baas er blij mee is als ik vertel dat ik weer zwanger ben. En dan hebben we idd nog de familie... Meiden die al zwanger zijn, geniet er lekker van! Knuffel, Aisca.