@ gaby, ik werk 4 dagen per week en dat is soms wel veel. Werk als consultant dus dat is ook best een intensieve baan waardoor ik soms wel even een paar dagen van huis ben, Was nu de eerste keer in de 3 maanden dat ik weer aan de slag ben, en dat viel me dus niet mee. Aan de andere kant doe ik mijn baan wel graag en heb veel flexibiliteit dus het is soms echt een moeilijke keuze. Voor mij mag je in de lijst toevoegen Sofie - 31 - 17 april - 2 Trouwens heel apart maar ik heb al een paar dagen een knagend gevoel in mijn buik en sinds vandaag heel veel witverlies (zo echt krijtkleurig) en vooral dat laatste deed mij even aan mijn eerste zwangerschap denken. Zou het dan weer meteen van maand 1.... kan haast niet...
Sofieke, inderdaad mooie naam Lang voor ik zwanger werd, registreerde ik me als Sophie op het forum haha. Vond het toen al zo'n mooie naam. Ja inderdaad 20 september! Super dat je meisje is goedgekeurd Knap dat je 't aandurfde om paar dagen zonder je dochter te zijn. Zou ik ook vreselijk moeilijk vinden. Wat leeftijd betreft: ik word in juni 35 Man is 3,5 jaar jonger. Gaby, afschuwelijk die onzekerheid al die tijd. Die missers moet ik niet te vaak aan denken. De klinisch vk die ik had tijdens bevalling, had ook een beoordelingsvermogen van 0,0. Achteraf heeft Sophie onnodig gevaar gelopen grrrrrr Weet je trouwens dat ik tijdens het hechten hoorde dat ik bijna een ks had gekregen omdat de cupjes van de vacuum op waren Geloof dat ze dachten dat ik het niet hoorde. Maar had tijdens bevalling gyn. ook al om cupjes horen roepen. Wat een bot varken die arts zeg Inderdaad totaal geen inlevingsvermogen. Vreselijk naar voor je vriendin zeg. Wat lijkt me dat erg. Hier mijn lijstje (ik houd het nog even bij mijn fake naam ) Sophie - 34 - als cyclus na mk normaal dan 19 april - 2e beeb - 1e ronde (heb ronde toegevoegd, goed plan?) x Sophie
Sofieke, spannend! Ik was ook direct zwanger terwijl we nog niet bewust aan het klussen waren Flexibiliteit is wel fijn ja. Ik werk 3 dagen in de week als comm.adviseur. x Sophie
Dames, ga mijn computer afsluiten voor vandaag. Maar loop zondag nog wel even langs want dan heeft hubbie dienst (is arts) dus zijn we alleen thuis! Geniet lekker van jullie beebjes en van het weekend! Liefs, S.
hoi hoi even voor de lijst ik ben 27 jaar ga voor mijn derde kindje heb al een zoon van 5 en dochter van 3 maanden volgende maand ga ik er voor dus ronde min 1 ha ha mijn ziekenhuisblunder Ik was vorig jaar zwanger van een tweeling. Na 6.5 week begon ik heel veel te bloeden en verloor na een paar dagen een vruchtje... Ik bleef bloeden heel erg het was net of ik aan het plassen was en stolsels zo groot als een mandarijn ik naar vk Kreeg een echo en was mooi schoon maar toch voor de zekerheid maar naar ziekenhuis vk was nog het formulier aan het invullen toen de pijn ondragelijk werd toen viel ik flauw ambulance erbij en naar het ziekenhuis daar een dag gelegen maar baarmoeder schoon dusss naar huis. Bleef bloeden nog ruim een week en ineens ondragelijke pijn ik ben geen pieperd maar dacht echt dat ik doodging dus weer naar verloskundige weer echo vertrouwde het toch niet duss weer ziekenhuis daar een echo gehad en wat bleek er zat nog een vruchtje in mijn eileider buitenbaarmoederlijk en 1.5 liter bloed in mijn buik jeetje dat was schrikken.. Ik gelijk geopereerd eileider en vruchtje verwijderd en toen herstellen blunder op blunder dus grrr Gelukkig twee maanden later weer een positieve test en nu een mooie meid in de wieg pfff
Goed plan van de ronde sofieke ben jaloers dat je al bezig ben wil ook al heel graag maar ja geduld geduld...pff moeilijk joh
Goedemorgen ladies, Wow lammetje, dat is me toch een verhaal. Zie je toch maar dat ze lang niet genoeg checken en geen dingen uitsluiten. En anderhalf liter bloed wow! Achteraf heb je dus nog geluk gehad dat je je eileider nog hebt zeg. Sofieke, ja 4 dagen lijkt mij ook wel veel maar nog wel te doen. Ik werk nu 3 dagen en dat is heel goed te doen. Toch denk ik als je zodirct 2 kids hebt dat het teveel zal zijn 4 dagen. Wel fijn dat je flexibel bent door je baan. Ik zit echt aan 8.30 - 17.30 vast waardoor ik 10,5 a 11 uur van huis ben. En wie weet ben je dus al zwanger. Dat zijn echt super zijn. Ik duim hard met je mee. Wel handig dat je man arts is, kan je alles even navragen Maar die zal dan ook wle onregelmatige dagen hebben . Hoe doen jullie het met opvang? Ik vind het ook heel spannend dat wij er binnenkort ook voor het echie voor gaan. Ahhhh Sophie heet dus in het echt geen Sophie en je hebt een jong blaadje aan de haak geslapen. Wel lekker dat je ook 3 dagen werkt. Dat van de ronde erbij is een heel goed idee van je. Ik zal als we alle gegevens hebben even kijken hoe we een schema kunnen maken. Eerlijk gezegd heb ik het op deze forum nog niet gezien. Allemaal een heel fijn weekend! Liefs, Gaby
hoi meiden... volgens mij hoor ik hier ook wel thuis ; ) Onze kleine man is nu 8 maanden oud en bij mij kriebelde het eigenlijk al vrij snel weer. In dec-jan hebben we het een paar keer 'onveilig' gedaan en toen maar weer gezegd: we gaan er voor! Helaas toen een hele lange cyclus van 90 dagen gehad, daarvoor al gewoon 4 regelmatige. Dus deze ronde mijn temp bijgehouden... en zit nu 8 dagen na de eisprong. Nog een klein weekje afwachten dus... Naam - leeftijd - NOD - Ronde - gaan voor.... Gaby - 35 - 3 mei - 2 - ..... Sophie - 34 - als cyclus na mk normaal dan 19 april - 1e ronde - 'n 2e beeb Sofie - 31 - 17 april - 2 - Marloes - 27 - 11 april - 1e ronde - 'n 2e kindje Lammetje - 27 -start de volgende ronde voor 'n 3e kindje edit: lees nu de vorige pagina's pas... sorry dat ik meteen een schema maak... haha loop lekker hard van stapel
opvallend: hier dus ook een bevalling met een vacuum! Beetje net als bij sofieke. Hartslag daalde, en herstelde steeds niet goed genoeg. Toen met vacuum, maar zonder persweeën, geboren.
Marloes Wat gezellig! (voor de anderen: we kennen elkaar van de NOD-topics toen we voor een eerste gingen ) Super dat je gelijk met een schema komt Lammetje, poe he wat een vreselijke ervaring Gaby, hahaha jong blaadje ja (oftewel: jonge boom hihi ik pas 2 x in hem) Marloes, bij jou dus ook spannend! Hier iets vaags, zal wel vanwege cyclus na miskraam. Als cyclus normaal dan verwacht ik dit weekend eisprong. Vandaag ovutest negatief, maar best wel duidelijke streep zichtbaar. Kan goed dat ie morgen positief is. Vanmorgen ineens ietsiepietsie licht bruinverlies (heb ik nooooooit) en sinds gisteren weeeig buikpijn gevoel. Heb gelezen over ovulatiebloeding en vraag me af of ik dat nu heb Slik ook voor t eerst Etos zwanger worden. En bij dat topic lees ik ook af en toe dit soort dingen. Zal t door de pillen komen? Gelukkig voel ik me al stuk beter, dus dat wordt klussen straks x Sophie
Hallo dames! Ik hoor hier misschien (nog ) niet helemaal thuis, maar mag hoop ik toch wel blijven 'hangen' (lees al een tijdje mee en vind het hier best gezellig ). Ik ben september 2006 bevallen van een zoontje (na 5 rondes raak). Door de complicaties vooral nà m'n bevalling, heb ik uiteindelijk de eerste 5/6 maanden überhaupt geen tijd/puf gehad aan ook maar iets anders te denken dan voeden (en luiers veschonen natuurlijk ). Omdat mijn zus heel makkelijk zwanger raakt (van 5x, 3x zelfs 'per ongeluk') - zit dus bij haar op 1x na steeds nog geen 2 jaar tussen 2 kinderen - en daar best wat commentaar op is gekomen (vooral van onze moeder), had ik zowieso besloten 'de verstandigste' van de 2 te zijn en ben dus na m'n bevalling aan de mini-pil gegaan (i.v.m. borstvoeding ). Hoewel na dat eerste uiterst vermoeiende half jaar het verlangen naar een nieuwe zwangerschap wel al steeds meer begon te groeien bij mij, heb ik toen de mini-pil toch nog doorgeslikt; vanwege het commentaar van m'n moeder, maar ook omdat ik het idee had dat mijn man er nog niet klaar voor was (verstopte zich toen eigenlijk voor alles in z'n werk, zijn manier van alles verwerken). Om een lang verhaal kort te maken: toen ons zoontje bijna 11 maanden was, heb ik toch de mini-pil de deur weer uitgedaan en zijn we gelijk voor 'het echie' gegaan, in de hoop en stille overtuiging dat we vast wel weer na ca 5 maanden opnieuw zwanger zouden zijn. Helaas, is het na 8 maanden nu nog steeds niet gelukt... Ik had zò graag gehad dat er 2 - 2,5 jaar tussen nr. 1 en nr. 2 zou zitten, liever dan nog 2 (of ietsje minder ). Nu ziet het er naar uit dat we eerder richting 2,5 à 3 jaar gaan en dat vind ik vaak heel moeilijk. Als ik dan naar ons zoontje kijk, denk ik vaak dat ik nòòit aan die stomme pil had moeten beginnen en zowieso lak had moeten hebben aan wat mijn moeder vindt! Zeker nu blijkt dat mijn man het ook prima had gevonden al veel eerder voor de 2e te gaan, maar er niet over durfde te beginnen omdat ik die eerste tijd m'n handen al zo vol had aan ons zoontje. Anders was ik nu misschien allang zwanger geweest, wellicht zelfs alweer opnieuw bevallen... Maar ja, kan er nu toch niets meer aan veranderen! Één ding staat (voor ons beide ) echter inmiddels wèl vast: als ik straks eenmaal zwanger en bevallen zal zijn van nr. 2, gaan we er iig wèl zo snel mogelijk wéér voor! En wat mij betreft daarna gelijk op naar nr. 4 en wie weet dáárna ook nog wel nr. 5 (altijd al groot gezin willen hebben en loop inmiddels ookal tegen de 30 8) )). Maar goed, nu dus eerst maar nr. 2 voor elkaar zien te krijgen... Wat ik hiermee (ook) zeggen wil: misschien is het lichamelijk (en geestelijk) wel zwaar snel achter elkaar kinderen te krijgen, maar kinderen worden - gelukkig - ook groot en dan valt het volgens mij best wel weer mee. Bovendien, als je (bewust) langer wacht vóórdat je weer begint met 'proberen', kan het dus ook gebeuren dat je uiteindelijk nog véél langer dan gedacht/gehoopt moeten wachten voordat je je wens ziet uitkomen... Dus ik zou zeggen - uit de grond van m'n hart - MEIDEN (en partners ) GA ERVOOR! Mag ik nu blijven? O
succes en veel plezier he! Ik was na mijn curretage vooral blij met de 1e ongi, gewoon omdat mijn lijf weer in regelmaat kwam.
Iuno, welkom en van mij mag je blijven hoor Gezellig! Leuk dat je zo'n groot gezin wil! Ik hoop voor je dat het nu snel raak is. Dat laatste wat je zegt, speelt bij mij ook mee (dat t langer dan verwacht kan duren). Marloes, Idd gezellig Ben ook blij met dit topic. Had me aangemeld bij NOD april, maar kom ik eigenlijk bijna niet. Volgens mij is het na een curretage helemaal spannend hoe snel je cyclus weer op gang komt toch? Las dat het dan helemaal wat langer kan duren doordat 'alles' (weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen) weggehaald is? Hoe was jouw cyclus na de curretage? Ik ben t liefst meteen weer zwanger, maar idd, ook als ik normale cyclus/ongi heb ben ik al heel blij! Je hoort dat sommigen paar mndn later pas weer ongesteld worden. Lijkt me heel rot. Jij succes met afwachten en verder ook veel plezier Voor iedereen hier! x Sophie
Dat is netjes! Na zo'n verdrietige ervaring lijkt me dat helemaal fijn als je lijf snel in normale cyclus komt. x Sophie
Hi meiden, Gezellig er is weer lekker geschreven. Mijn vent was de hele dag met zijn computer bezig (weer alles er opnieuw opzetten) dus nu kan ik pas bijlezen en schrijven. Marloes, welkom! Hmmm volgens mij heb ik ooit wel eens met jouw geschreven op een nod forum (ik lees nu dat Sophie dat ook heeft gedaan) onder nog mijn vorige inlognaam. Onze kindjes schelen te veel qua leeftijd voor bij een andere forum. Fijn dag je een schema hebt gemaakt. Ik probeerde van alles met excel etc. maar deze forum pakt dat niet. Dus thanks. Alleen gaan wij pas nu voor de eerste ronde. Wij hadden net zoals jullie een keertje onveilig gedaan maar dat was niet een echte ronde, het was niet eens rond het eitje. Maar ja toen de nod naderde werd ik toch wel zenuwachtig. Sophie, lekker zo'n boom van een vent waar je in kan klimmen. Hier is het meer andersom haha. Ik had trouwens na mijn MK bijna 2 jaar terug ook wat probleempjes na de MK met mijn cyclus. Die was een beetje in de war. En die pillen is dat wel verstandig. Bij de VK willen ze altijd dat je Gravitamon slikt en niets anders. Ik hoop dat je morgen nog een posi test hebt dat je kan klussen. Wel zo fijn in het weekend dan na een lange werkdag (tenminste dat vind ik, net nog even geoefend haha). Hi Iuno, gezellig dat je ook mee komt schrijven. Tuurlijk mag je blijven Ik hoop dat het nu voor jullie gauw raak mag zijn. 8 maandjes is best lang he! Wij hebben ook 10 maandjes moeten wachten op onze zoon. Ik hoop dat onze kleine vent het vannacht weer zo goed doet als aflopen nacht qua slapen maar niet qua overgeven (2x). Zo triest. Wanneer gaat hij zich nou eens beter voelen. Een maand is toch echt te lang. Vrijdag weer naar de doc met hem. Wij duiken ook zo maar in bed, het is al weer half 1. Liefs, Gaby
Naam - leeftijd - NOD - Ronde - gaan voor.... Gaby - 35 - 3 mei - 1ste ronde - 'n 2de kindje Sophie - 34 - als cyclus na mk normaal dan 19 april - 1ste ronde - 'n 2de beeb Sofie - 31 - 17 april - 2 - Marloes - 27 - 11 april - 1ste ronde - 'n 2de kindje Lammetje - 27 -start de volgende ronde voor 'n 3e kindje Even mijn gedeelte aangepast in het schema van Marloes. Andere meiden voegen jullie ook je gegevens toe?
Hoi dames, Net mannetjes uitgezwaaid want die heeft dienst vandaag en vannacht en dan meteen er een gewone dagdienst acheraan maakt dat we elkaar pas morgenavond weer zien. Dat wordt in ieder geval geen klus-stress vanavond alleen in ons bed! Lammetje, jeetje meid wat een verhaal. Dat moeten ook echt vreslijke momenten geweest zijn die onzekerheid en pijn. Maar aan de andere kant wel heel mooi dat je zo snel weer zwanger was. Zo een verhaal moet andere mensen weer moed geven dat je met 1 eileider best nog snel zwanger kan zijn. Een vriendinnetje van mij heeft dat dus en maakt zich nu al zorgen voor het moment dat ze zwanger wil worden. @ Marloes en Iuno, welkom hier. Het is hier ook super gezellig. Net iets anders dat op het NOD wat toch een andere insteek heeft. Ik vind ook dat voor een tweede kindje gaan anders aanvoelt dan voor een eerste. Bij een eerste blijft toch steeds de vraag of het wel gaat lukken om zwanger te worden. Nu weet je dat die al beantwoord is en weet je dat het soms misschien wel wat langer kan duren maar het wel gewoon kan. Marloes, naast hetzelfde bevallingsverhaal ook hetzelfde verhaal over de beslissing om voor een tweede te gaan. Een paar keer onveilig gedaan en toen hadden we beiden zoiets van ach waarom eigenlijk niet. Maar wel een stuk minder intensief dan bij Paulien. Toen gelijk van de eerste ronde netjes om de twee dagen geklust en het resultaat was er dan ook naar, meteen zwanger. Nu bekijken we het even rustig en als we tegen de zomer maanden nog niet zwanger zijn nemen we het oude ritme weer op! (want dat bleek dus blijkbaar te werken) Hoewel moet even bekennen dat ik mannetje rond mijn vruchtbare dagen (althans waarvan ik dacht dat het zo was want cyclus maakt rare sprongen) even in de goede richting geduwd heb Sophie... spannend meid! Hoop dat die ovutest het aan het rechte eind had en je over een paar weekjes een ander testje kan doen. Altijd weer dat afwachten maakt het extra spannend! Gaby, hoop dat je lekker geslapen hebt en je kleine mannetje weer wat beter is. SNeu is dat toch al ze ziek zijn, je wilt dan alles doen om ze zo snel mogelijk beter te maken en soms lukt dat gewoon niet. Dan breekt je moederhart toch helemaal. Dames, ga onze kleine meid haar pap geven! Maar moet vandaag nog wat werken dus kom nog wel regelmatig even aanwaaien! Liefs, Sofie
Naam - leeftijd - NOD - Ronde - gaan voor.... Gaby - 35 - 3 mei - 1ste ronde - 'n 2de kindje Sophie - 34 - als cyclus na mk normaal dan 19 april - 1ste ronde - 'n 2de beeb Sofie - 31 - 17 april - 1ste ronde - 2 de kindje Marloes - 27 - 11 april - 1ste ronde - 'n 2de kindje Lammetje - 27 -start de volgende ronde voor 'n 3e kindje
Verdorie nu zijn de kleurtjes en andere verdwenen... Kan iemand dit even aanpassen want ik ben zo een kluns in deze dingen!