@ Sylvia: Vanaf 6 weken begon ik met oefenen van gekofde melk in flesje. Dit vond zij veel fijner dan het drinken uit de borst. De bosrtvoeding in de kraamweek was een dram (hoezo roze wolk?). Ik heb toch doorgezet (met 8 extra uren kraamzorg) en heb uiteindelijk toch nog 11 weken volledig gegeven. Maar haar groei leek wat te stagneren en ze bleef onrustig met drinken, waardoor ik dat ook werd (vicieuze cirkel) en besloot te BV en FV te combineren. Zij dronk zoveel rustiger en was nadien ook langer tevreden dat ik gewoon meer FV ging geven. En ik heb wel stuwing gehad, maar na 2 dagen was dat wel weg. Er zijn soms ook vrouwen die acuut moeten stoppen en het ook niet kunnen afbouwen. Dat stelde mijzelf gerust met mijn snelle afbouw. En ik had het geluk dat ze vanaf ca. 6 weken 's nachts doorsliep Soms is ze een keer wakker, maar dan heeft ze genoeg aan haar speentje.
@ marloes: Ja lekker is dat he genoeg melk hebben das dan iets waar je gewoon lekker van kunt genieten . Tsja ik denk wel dat mn ongi er aan zit te komen maar zeker weten die ik het niet hihi hoop het echter wel K ga nog niet afbouwen ofzo wil sowieso 6 mn volledig BV geven als dat gaat lukken en we zien het dan wel met mn cyclus. vanaf mnd 5 gaat de AC in ieder geval weg, haha mn man en ik vinden daar beiden niets aan dus we tellen echt af hier K hoop voor jou dat door de combi BV en FV het ook snel mag komen je ongi, enneh niet te heftig.
Neus: Ik heb al wel last van stuwing gehad, maar de laatste dagen gaat het wel goed, maar komt denk ik ook omdat het nu met het flesje goed gaat. Zo..dat ze al zo goed doorslaapt zeg, wow! Demi doet dat helaas nog niet zo, maar misschien dat ze over een tijd wel beter doorslaapt met een flesvoeding..moet ik nog even bekijken want wilde de 1e en laatste voeding wel gewoon bv blijven geven als mn melk nog voldoende is.... Ik wil even afwachten hoe ze op de flesvoedingen reageert. Tot nu toe heel goed gelukkig, want sinds kort drinkt ze dus het flesje leeg en dan zit er 4 uur tussen voor de volgende voeding. Met alleen bv kwam ze nl steeds erg snel, vaak iedere 3 uur! Al werd het ook wat langer met bijvoeding tussendoor. Mili: Ik geniet ook altijd erg van die bv momentjes! Al drinkt Demi soms maar kort, maar ik zie haar ook altijd zo genieten. Dan is ze met haar handje heen en weer aan het slaan maar meestal pakt ze met haar handje mijn vinger vast, zo lief! Maar fv gaat wel goed sinds kort, denk dat zij het er beter op doet omdat ze met bv heel vaak kwam dus misschien toch te weinig voedingsstoffen ofzo?Want had wel genoeg melk... dus ik zie wle hoe het gaat lopen, ben wel erg benieuwd (ik stop trouwens niet met de bv ivm cylcus, al is dat wel mooi meegenomen!En demi is ook alweer 7 maanden, bijna. Het gaat zo snel! Liefs Syl
Het is niet gezegt dat als je 1 of 2 borstvoedingen vervangt sylvia dat je cyclus op gang komt helaas. ik geef nog maar 3 voedingen per dag en heb ook nog steeds geen cyclus . In theorie zou hij moeten komen maar.....helaas Even over je fv bv -Kindjes komen ook sneller met borstvoeding omdat dat lichter verteerbaar is heeft niks te maken met de voedingswaarde.
Ik kan jullie nog wat hoop geven! Ik geef volledige bv en Sam slaapt wel al een week of 4 echt door. Ik heb een week geleden mijn eerste ongi gehad en die was net zoals ik voor de zwangerschap had. Ik kwam jullie topic gisteren tegen en ik moet zeggen hier kriebelt het ook ontzettend! Mannetje en ik hebben afgelopen weekend besloten dat we snel voor een tweede willen gaan. Daarom ben ik wel heel blij dat mijn ongi er is. Ik ga nu wel eerst een cyclus af wachten om te kijken of die weer netjes 28 dagen is en over een maand gaan we er dan voor. Sam is dan 4 en een halve maand. Spannend hoor!
Welkom Pooh! Wat leuk! Fijn dat jij je ongi al hebt gekregen! Lammetje: ik weet inderdaad dat het nog wel heel lang kan gaan duren, helaas..lees het meeste over dat de ongi pas komt als je volledig bent afgebouwd en dat duurt hier nog wel even denk ik, ze is al wel 7 maanden dus wil niet te lang bv blijven geven, maar zoals ik al eerder zei lijkt het me wel fijn om nog 1 (voor het slapen s avonds) te blijven gevn, ik zie wel hoe het loopt. Demi drinkt vaak maar kort aan de borst, dan wil ze gewoon echt niet meer, dus dan zal het denk ik niet met voedingwaarden te maken hebben maar dat ze gewoon alleen drinkt waar ze op dat moment genoeg aan heeft, om vervolgens weer snel honger te hebben, en het verteerd idd snel...nouja,we genieten nog volop van die momentjes samen Heb jij nog ergens last van gehad of verandering in je temp? Blijft bij jou je temp ook zo laag? HIer wel nu.. Liefs Syl
Heey welkom pooh en idd fijn dat je je ongie al hebt ben kei jaloers ha ha (nooit gedacht dat ik jaloers zou zijn op een ongestelde vrouw). Nou syl ik voel net als jij van alles en denk steeds dat het komt af en toe een up en down in temp maar krijg ik net hoop gaat hij al weer naar beneden helaas.. Heb echt zon idee dat het heeel lang gaat duren en zit er nu al een beetje doorheen het is zo frustrerend allemaal want als we dan een cyclus hebben kan het nog maanden duren voor we zwanger zijn pfff word gek van al dat wachten....en een beetje verdrietig soms
Laat me raden, dat vond zeker het CB? 8) Moedermelk is idd veel lichter verteerbaar dan KV, waardoor BV-baby's over het algemeen vaker/meer willen drinken dan KV-baby's. Ook groeien BV-baby's volgens een andere curve dan KV-baby's, iets waar het CB helaas geen rekening mee houdt en daardoor moeders vaak onterecht KV 'opdringt', omdat hun kindje niet genoeg zou groeien (volgens de KV-curves)... Overigens wel top dat je het tenminste nog 11 weken volledig hebt volgehouden (want elke dag moedermelk is er één) en daarna nog een tijdje gedeeltelijk!
Hoi meiden, Ik zal straks weer even teruglezen Marloes inderdaad, gisteravond de echo! En ons kleintje was gisteren op de echo precies volgens eigen berekening 8 weken en 2 dagen En een mooi kloppend hartje! Over 2 a 3 weken mogen we weer. We zijn zooooooooooooo blij. Ondanks dat ik het hartje al gehoord had, toch een hele opluchting Het was dezelfde vrouw als die de echo maakte vlak na miskraam. Ze vindt het leuk dat we direct weer zwanger zijn. Ze noemde ons een goede match en zei dat ik wel een heel gezond lijf heb Oh ja, tot nu toe lijkt het er eentje hahaha Volgens haar kan er nog makkelijk een verstopt zitten x een gelukkige Sophie ps Iuno, hoe was het bij jou?
Sorry, Had al overal en nergens gemeld hoe het was gegaan, dat ik het hier gewoon helemaal vergeten ben... Alles was top. Blijkbaar voelt deze gyn. de eerste keer in principe alleen hoe groot de baarmoeder is en stelt daar alvast de duur van de zwangerschap aan vast. Maar ik had dus 'geluk': m'n baarmoeder blijkt deze keer (tenminste, vorige keer maakte de andere gyn. er geen opmerking over, dus zal toen wel niet zo geweest zijn, neem ik aan) naar achteren te liggen, dus kon hij het niet goed voelen. Toen toch maar een (inwendige) echo gehad (wel zelf moeten betalen, maar ach). Volgens de gyn. was de embryo 18,8mm, wat bij hem overeenkomt met precies 8 weken (dus 3 dagen minder ver dan ik dacht). Maar heb het idee dat er overal anders gerekend wordt. Volgens hem is de bevruchting nl op 16 april geweest, terwijl ik er vrij zeker van ben dat het 12 april al was. Ook komt hij als uitgerekende datum op 10 jan. 2009 (dan zou ik nu dus nog 32 en een halve week moeten)... :-k Volgens mij klopt daar dus het e.e.a. niet, dus blijf voorlopig zelf gewoon maar bij 4 jan. @ Sophie Hoe groot was jullie ukkie? Ik mag oiverigens over 4 weken weer.
Hoi Iuno, Ik had het bij de jan. mama's al gezien en je gefeliciteerd Super! Ons kleintje is 1,61 cm. En ik weet door tempen en ovutesten dat 8 weken en 2 dagen (gisteren) precies klopt. Dan klopt dus volgens mij jouw eigen berekening zeker wel! x Sophie
Ik mag ook snel weer, over 2 a 3 weken. Daar ben ik erg blij mee Zo even bellen voor afspraak. x Sophie
Ben reuze blij dat alles goed is gegaan dames en vind het stiekem wel een beetje jammer dat je geen tweeling hebt sophie ha ha Pooh kei lief dat je voor me duimt ik kan alle hulp gebruiken en elk lief woord doet me reuze goed! (ga zo door ha ha )
Super nieuws dames! Nu de echo van Gaby nog.. wanneer was dat ook al weer. straks even terug zoeken. hier alles prima... onze zeemeerman heeft nergens last van, gelukkig maar. pooh; welkom en wat heeft je zoon een super leuke naam ; )
Oh meiden wat fijn te lezen dat jullie echo's goed waren. Superrrrr! Zetten je de foto in jullie album? Nu ik nog, het schiet beetje bij beetje op, ik krijg hem pas bij 10 weken. 9 juni klinkt nog ver weg. De eerste dag dat het Nederlands elftal speelt, tijdens het startfluitje moeten jullie dan maar even aan mij denken Liefs, Gaby
och gaby ik vind dat voedbal allemaal maar niks ik zal zal wel heel hart voor je duimen dan dat het een tweeling word hi hi Hoe gaat het met je mannetje? En natuurlijk hoe is het met jou en je misselijheid?
Wat super al die goeie echo's! Geniet er maar lekker van! Ik weet nog zo goed hoe mijn eerste echo op mijn nachtkastje stond! Ik kan al niet meer wachten! De verleiding is zo groot om er nu al voor te gaan, maar toch maar even de cyclus afwachten, zodat ik weet waar ik aan toe ben! @ Marloes ja jou zoontje hefet ook een super naam!
Hey die Pooh, hahah leuk zeg jij ook hier. Grrr jij wel ongi enneh ikke nog nie, hahah nee hoor geintje. K gun het jullie van harte nneh k duim voor je mocht het zover zijn dat jullie voor t echhie gaan. enneh wie weet zijn we dan wel weer "samen "zwanger Maareh dan moet mn ongi wel snel komen. Groetjessss, Mili