net bevallen en weer kriebels voor een baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lammetje, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hey Syl,

Haha ja goed he? Ze had het ineens door oe het zonder mn hand kon. Soms hield ik haar handje vast of had ik mn hand achter haar als ze op dr zij gedraaid was. Maar nu ineens kieperde ze zichzelf om hahah zo grappig.

Mmm ik zal t inderdaad ff bekijken..weet wel dat ons buurjongetje al wel vrij vroeg pokjes had...dus t kan waarcshijnlijk wel..najaa inderdaad in de gaten houden, t worden er nog niet meer en ze heeft ook geen verhoging... :rolleyes: mmm ben benieuwd.

Liefs,
    Mili

2. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Hallo dames,

Hier nog nikssssssssssssssssssss :(

Zou het dan toch raak zijn? Ik durf het nog niet hopen, en mijn man haalt me ook van die roze wolk door broodnuchter te zeggen: schat, weet je nog toen en toen, toen werd je ook een week later ongi?! Nou, dat wist ik niet meer en heb in een oude agenda gekeken, van 2004. Af en toe was ik 1 of 2 dagen eerder of later en 1x was ik 4 dagen later..
    De ongi-achtige krampen zijn nu (even) weg, en ik voel me zeer confuus (mijn lichaam ook volgens mij ;) )

3. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Heey milli leuk joh een draaitolletje in je box lief he als ze op de buik liggen en met het bolletje wijs de wereld in kijken!

Gaby toe maar lekker hoor parijs de stad van de liefde heerlijk ook een appartementje van een kennis dat is boffen!
    Eet maar een lekker crepe je van mij die zijn zoo lekker en even naar mon martre zo leuk !
    Veel plezier en succes nog met je kleine mannetje!
    (super hoor zon papa die nachtdienst draaid)

Lucia meid hoe is het?
    Testje gedaan?
    Super dat de kleine het kloje rond slaapt heerlijk he!

Nikita fijn dat je een regelmatige cyclus hebt weet je waar je aan toe bent en nu maar snel zwanger worden!

Neus ga voor je duimen meid en elke dag geen bloed is er 1 hoor blijf dromen !

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden,testje was nega hier ;)

beetje teleurstelling, beetje opluchting...;)

Het houdt mekaar in balans,dus ga er niet meer over nadenken en gewoon verder.

Hoe zit het bij jullie?:D
    Ik wacht op posin testen hiero! ;)

5. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Gaby, blij weer even van je te ´horen´ :p Gelukkig gaat het met de misselijkheid beter. Vervelend dat je zoontje nog steeds ziek is. Dikke knuffels voor hem! Lekker hoor naar Parijs :D

Sylvia, balen van je ongi.

Lucia, spannend! en voor neus ook....ik duim! :D :p

Lammetje...en voor jou nog steeds blauwe duimen hoor. Je geduld mag nu wel eens beloond worden vind ik.

Voor iedereen :thumup:

Voor degenen met vakantie of bijna...veel plezier!
    Wij vertrekken dinsdag naar zuiden van Spanje voor twee weken. Heerlijk!

Liefs, Sophie

6. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lucia, heh balen zeg. Hopelijk heel snel wel positief.

xx Sophie

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Lucia: balen meid, ik hoop ook dat je snel een positieve test in je handen hebt!

Neus: jeetje, jij houdt het echt spannend!Ben zo benieuwd!Wanneer wil je gaan testen?

Lammetje: ik blijf hard hopen dta je snel je ei hebt!

Sophie: heerlijk zeg! Lekker naar Spanje, 2 weken!

Ik ben nu echt flink ongi :D :D Ben wel blij mee eigenlijk..nouja, dat ik nu echt goed ongi ben dan, want moet nu wel echt goed opletten dat ik niet doorlek en ik voel me echt ongi :D Maar heb toch wel goede zin omdat we nu dus verder kunnen..even afwachten hoe lang mijn ongi gaat duren en hoe lang mijn cylcus gaat duren...
    vind het wel weer spannend!:D :D

Liefs

Syl

8. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Vandaag m'n tigste test gekocht (DA) en wil morgenvroeg testen. Mijn man is dan ook net vrij, wel zo gezellig :)

Afijn, durf gewoon niet te hopen.....
    Heb wel last van witte afscheiding (jech!), en een gevoel van band rondom de buik :(:

Oh Gaby, naar Parijs! Wauw, wat romantisch.

Sylvia: jij kunt er straks weer volop 'tegenaan'.

Liefs allemaal

9. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    neus spannend meid ga voor je duimen hoor dat je een dikke vette test hebt morgen!veel afscheiding is een goed teken had ik ook bij mijn vorige zwangerschappen!

Syl fijn dat je goed ongesteld bent en nu maar snel een ei !

Sophie lekker hoor vakantie 2 weken super zullen we afspreken dat als je terug bent dat ik dan mijn ei kan showen ha ha

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Sophie; fijne vakantie, klinkt heerlijk! :D

@Sylvia; toch wel fijn dat jullie nu helemaal voor de volgende ronde kunnen gaan he!Spannend! :D

@Neus; ik duim meid!Zit morgen om 7u voor m'n pc! :)

11. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Neus: spannend!Ik kom morgen ook zo snel mogelijk kijken hoor! Ik vind het allemaal wel erg goed klinken!

Ik ben ook wel blij dat we er dadelijk weer goed tegenaan kunnen! Eigenlijk beschouw ik dit als mijn eerste ronde omdat dit mijn eerste ongi is, vnd mijn temp toch wel wat rommelig afgelopen weken.
    Dus ben benieuwd of mijn temp nu al wel wat meer gaat lijken op hoe het was voor mijn zwangerschap.
    Nou, ongi dadelijk weg en dan op naar mijn ei!
    Oja, toch valt het wel mee met de krampen, gelukkig maar! :D Had erger verwacht (misschien roep ik te snel maar dit valt me echt heel erg mee,minder dan ik eerst altijd had)

Liefs

Syl

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    hahha ja inderdaad..echt heerlijk genieten. :D

13. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    klein vraagje aan de dames zit te prakke denken over vervoer deze zomer met smurf op de fiets is een maxi cosi fietsdrager achterop een goede keus ?iemand ervaring?

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Geen ervaring, maar zou het zelf niet doen. Vind een maxi-cosi een veel te groot gevaarte voor achterop de fiets!

Heb zelf van de winter een fietskar (2 pers.) gekocht. Ga daar t.z.t. nog zo'n speciale 'fietskar maxi-cosi' voor bestellen en volgend voorjaar/zomer kunnen klein brusje en grote broer dan samen in de fietskar. :D

Je hebt trouwens tegenwoordig ook fietsstoeltjes voor achterop de fiets met een zgn. 'relax-/slaapstand' (net als bij autostoeltjes). Zou misschien ook al kunnen over een maandje ofzo...?

EDIT: ff snel voor je gegoogled en dit gevonden:
    http://www.fietsenmetkinderen.info/inde ... &Itemid=17 (onderaan staat een link naar ervaringen)
    http://www.zwanger.cc/nl6.html
    http://home.versateladsl.be/vt6100788/kinderen.html

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ syl: nou volgende ronde is het hopelijk raak meid!!
    @ neus: spannend!!

@ all: Her ongi gevoel beetje wittige afscheiding met klein beetje rozig erin verder niets :rolleyes: ben benieuwd

16. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    thanks iuno die eerste site had ik ook gezien ha ha
    Heb zelf een draagzak en zit te twijfelen om die maar af en toe te gebruiken ik fiets niet zo heel veel dus een kar is best prijzig dan het gaat maar om een paar maandjes nog maar eigenlijk wil ik hem wel graag (vind een bakfiets helemaal geweldig maar manlief vind het te duur balen ).

NEUS VERTEL :(: VERTEL :(: :(: :(: :(:

17. Vanillivi

Vanillivi Actief lid

17 jun 2008
    401
    0
    0
    @ Neus spannend! Duim duim duim!

Hier flink aan de klus! Zooooooo spannend de eerste ronde! :confused: :rolleyes:

18. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Jullie leven allemaal geweldig met me mee, super. Nog geen posi test. Begin de moed een beetje te verliezen wat betreft een evt. zwangerschap. Ik zal na de zwangerschap wel ineens een lange cyclus krijgen ofzo. Terwijl ik rond de tijd van mijn ongi (de dagen ervoor dan ) best kramp had. Niks meer van te bekennen... :(

19. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Maar een fietskar kun je het jaar erna prima wéér gebruiken, hoor en het jaar dààrna en ook heel handig, straks met nr. 2 erbij... ;)
    Bakfietsen zijn idd nogal prijzig (maar ja, hebt dan natuurlijk ook gelijk een fiets erbij...), maar een eenvoudige 1 pers. fietskar heb je al vanaf zo'n 150 euro nieuw (zag dacht ik vorige herfst zelfs aanbieding van H**A op het internet, voor 50 euro) en gebruikt betaal je zelfs voor een 2-zitter vaak niet meer dan voor een nieuw fietsstoeltje.

Draagzakken zijn zowieso eigenlijk al niet zo goed i.v.m. verkeerde belasting op de heupjes en ruggegraat (indien gebruikt, wordt aangeraden niet te vaak en alleen korte stukjes), maar op de fiets zelfs heel gevaarlijk hoor! Vooral als je b.v. eens plotseling boven op je rem moet gaan staan...

Ouders nemen bijvoorbeeld heel jonge kinderen mee op de fiets, terwijl dat volgens de stichting te gevaarlijk is. Wie de stichting raadpleegt, krijgt te horen: 'Draag je baby nooit in een draagdoek, draagzak of rugdrager op de fiets' of: 'Een kind dat nog niet kan zitten is te kwetsbaar voor het verkeer. Wacht liever totdat je kind kan zitten voordat je het meeneemt op de fiets'. De meeste kinderen kunnen zitten als ze tussen de zes en twaalf maanden oud zijn.'
    (http://www.fietsvrienden.nl/view/id/48/ ... de%20fiets)

Vond overigens ook nog een topic over draagzak/draagdoek en fiets op dit en andere fora (staan ook ervaringsberichten tussen over b.v. baby mee):
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
    http://www.ouders.nl/forum/lf00743.htm
    http://forum.viva.nl/forum/list_messages/23936

En als je 'draagzak fiets' op www.dogpile.com (zoekmachine) intypt, vind je nog véél meer sites met ervaringsberichten. ;)

@ neus
    *duim* *duim* *duim* :D

20. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    NEUS BALEN MEID MAAR BLIJF VOOR JE DUIMEN!

Iuno thanks meid voor het opzoeken van alle dingen echt super meid!
    Effe hubbie overtuigen en dan fietsen maar!

Deel Deze Pagina