net bevallen en weer kriebels voor een baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lammetje, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Gaby, GabyBaby klinkt erg bekend :D
    Wat balen van de botsing. Gelukkig geen klachten maar wel even schrikken en balen lijkt me.
    Een positieve test als huwelijkscadeau...je brengt me op een idee ;)

Voor ik zwanger werd van Sophie was ik er wel heel veel mee bezig. Dat gevoel komt nu weer helemaal terug. Vind ik ook wel leuk hoor (als het niet te lang duurt haha )
    Cyclus geen pijl op te trekken. Had vandaag ook heeeeel klein beetje echt bloedverlies. Snap er niks van. En net thuis ovutest gedaan. Had wel 1,5 uur daarvoor nog geplast en wat gedronken, dus niet helemaal goed gedaan. Maar zag bijna geen tweede streepje :rolleyes: :( En ik maar denken/hopen dat ik eisprong had. Sinds woensdag al flink aan de klus (zou t daaraan liggen :) ) We genieten dus gaan gewoon lekker door ;)

Sofieke, idd leuk dat jullie gaan trouwen. Wij zijn hier getrouwd en met kleine groep familie naar Zuid Spanje (Marbella) gegaan.

Gaby, wat gaaf op Aruba!
    Wat een enorme rotervaring aan het begin van je zwangerschap. Wat ontzettend kl*te ook dat je vakantie zo afschuwelijk was daardoor. Gelukkig daarna kunnen genieten!
    Beterschap voor je mannetje.

Marloes, slaap lekker komende nacht en Gaby ook :D
    (en alle anderen uiteraard)

xx Sophie

2. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    :) Gelukkig!

X Sophie

3. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Sophie slaapt lekker zolang ze haar speen niet uit bed gooit. Soms heeft ze zich met slaapzak en al op haar buik gedraaid en ligt ze zo te slapen of te spelen. Ligt ook wel 'ns omgedraaid bij voeteneinde.
    Ze slaapt nog bij ons op de kamer. Gelukkig aan de kant van mijn man. Hij is de spenenrobot ;)
    We willen haar binnenkort op haar eigen kamer laten slapen. Maar dan moet je er echt uit als er wat is, lijkt me wel lastig. En vinden het nog zoooo gezellig. 's Ochtends altijd even tussen ons in. Vond het vanochtend weer zo moeilijk om naar mn werk te gaan.

x Sophie

4. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Romy had in het begin de speen ook maar van de ene op de andere dag was klein duimpje haar favouriet en now way dat die speen nog in haar mond kwam trok ze me een gezicht echt zo grappig pffft speen eruit duim erin en van die smek geluidjes.
    Nu ligt ze smorgens wel is om 5 uur al te sbbelen en rekt ze het elke dag tot 7 uur
    KLEIN DUIMPJE BEDANKT!

5. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Ik zei net tegen mijn man ik leg romy in haar bedje en moet mezelf er echt toe zetten soms om weg te gaan dan geniet ik zo van haar en wil ik geen minuutje missen ....
    Dan moet ik echt tegen mezelf zeggen ze moet slapen ze heeft haar rust nodig maar het is zo moeilijk ze is zo lief mijn kleine poppetje...

6. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hai meiden,

Zo vandaag is mijn vrije dag. Natuurlijk moet ik de kleine op mijn werkdagen om half 8 wakker maken en op mijn vrijedag is hij sinds 7 uur klaaaaaaaar wakker :)

Hij heeft het weer goed gedaan. Alleen wilde hij gisteren echt niet gaan slapen. Hebben jullie dat nou ook op de dagen dat jullie beebje naar het KDV gaat? Door alle herrie en andere mensen komt hij moe thuis. Maar te moe om in slaap te vallen. Hij blijft dan ook janken in bent en wordt helemaal hysterisch als je hem niet komt halen. Gelukkig heb ik een mega rustige man die dan een half uurtje (soms langer) met hem gaat dansen en zingen tot hij kalm is en daadwerkelijk gaat slapen. De dagen dat ik vrij ben is hij veel makkelijker naar bed te brengen.

Hij is uiteindelijk om 9 uur gaan slapen (normaal 7) en heeft geslapen tot 1.30, flesje, en daarna kwam hij weer om 7 uur voor een fles. Geweldig. Helaas wel weer veel hoesten en een beetje opgeven maar niet veel.

Snachts slaapt mijn man naast hem (zijn wiegje)... hij is ook de spenenman haha. Net als bij Sophie!
    Normaal gesproken is het mijn bedkant maar ik ben slechtziend en zie ook slecht in het donker. Dus voordat ik die speen heb gevonden en niet in zijn oog heb gestoken ipv zijn mond is de kleine helemaal wakker.

Lammetje, vrijdag is de afspraak met zowel de kleine als voor mijzelf. De kleine moest 2 weken met de puffer in de weer. En ik ga dan voor een gezellig inwendig onderzoekje.
    Ook moeten we smorgen naar het CB. Dus echt een dokters dagje.

Heerlijk he Lammetje zo'n kleine. Ik ben ook helemaal verliefd. Van mijn man moet ik echt bij zijn bedje weg als ik zit te kijken terwijl hij slaapt omdat ik hem wakker kijk volgens mijn man :)
    Geweldig dat je kleine haar duimpje heeft gevonden. Dat slecht inderdaad wat onderbrekingen van je slaap.

Sophie, haha ga je je best doen voor een positieve test op je huwlijksdag. Als je dat toch eens kon plannen he?
    Wij zijn de eerste zwanger geworden op onze trouw/huwlijksreis op Aruba. Alleen eindigde het die keer in een MK. Hmmm misschien moet wij niet meer op vakantie gaan. Ik zie een patroon.

Leuk dat jullie voor jullie trouwen met de familie naar Spanje zijn gegaan. Een gezamelijke huwlijksreis of hebben jullie ook nog niets met zijn 2-tjes gedaan?

Ik heb nu ook weer hoor dat ik er erg mee bezig ben hoor Sophie. Maar ja ik kan er lichamelijk nog weinig mee bezig zijn omdat ik nog niet in mijn vruchtbare periode zit. Maar mijn man en ik hebben het er elke dag wel over. Of we kletsen tegen die kleine dat hij er een zusje bij gaat krijgen.

Vinden jullie mij een muts dat ik weer zit te janken tijdens die verloskundige en kraamafdeling programma's op sbs6? Ahhhh als je die kleine beebjes ziet dan wil je dat toch ook.

Trouwens wanneer noem doorslapen doorslapen? Ook als je er uit moet voor speentjes?
    Kijk wij moeten nog flesjes geven dus doorslapen is dat zeker niet. Maar voordat hij ziek werd sliep hij zo'n 6 uurtjes vanaf de laatste fles voordat wij naar bed gingen. Dat was best goed te doen. Maar nu drinkt hij opeens weer 6 flessen dus we mogen hem niet meer wakker maken voor de laatste fles maar we moeten hem zelf wakker laten worden. Wat nu vaak inhoudt dat we er 2 keer uit moeten voor een fles. Dat vind ik wel vermoeiend hoor.

Ik ben gisteren om half 10 naar bed gegaan. Gezellig he!

Ach vandaag is onze trouwdag. We doen niets speciaals hoor. Misschien dit weekend.

Liefs,
    Gaby

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag gaby!

hier geen speentjesman... want slapen gaat zonder speen. als hij met speen gaat slapen, wordt hij wel wakker 's nachts en zonder dus niet.

en doorslapen..... hier is het om 21.00-21.30 bedtijd en als ik vrij ben en in het weekend slapen we allemaal tot 8.30-9.00 uur

KDV: hier op de dag niet zo heel veel last van, wel de dag erna.. dan wordt er extraaveel geslapen.

Mijn duivels komen er aan denk ik, temp is erg gezakt... dus morgen, of donderdag denk ik en dan gaan we er weer helemaal voor! :)

8. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ahh Marloes, balen dat je duiveltjes eraan komen. Op naar de volgende ronde en dan gaan we allemaal voor het ' echie' !

Nu de kleine veel hoest slaapt hij ook zonder speen (gooit hij er aan de begin van de avond uit) en wordt hij inderdaad ook minder wakker. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Ik ga nu even wandelen met de kleine want het is lekker weer (voor hoelang)

9. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo mag ik me hier ook aan toevoegen?
    ik ben joyce ben 27 en mama van 3 superkids 2 meiden en 1 jongen me meiden zijn 5 en half en 3 en half en me jochie is 7 maanden en uiteindelijk via een keizersnede geboren had de hoop dat ie via de natuurlijke weg kon komen maar werd helaas toch anders.
    toen me zoontje maand of 4 was kreeg ik de kriebels alweer dat ik toch nog graag een kleintje erbij zou willen (me man wil ook graag groot gezin en heeft 2 zoons uit zn vorige relatie) we zijn als we de jongens van me man ook hier hebben met zn 7en en dat is echt super.
    slik nu de pil nog maar na deze menstruatie die eraan komt hebben we besloten om er dan voor te gaan en dan zien we wel wanneer het raak mag zijn :D

groetjes joyce

10. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Joyce, welkom! En gezellig joh al 3 kids en op voor de 4de. Dat is een lekker huisje vol.
    Spannend dat je weer met de pil gaat stoppen. Wie weet hoe snel het al weer raak is. Succes!
    Gaby

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Welkom Joyce! Dat wordt echt een groot gezin dan!
    Veel succes

12. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi bedankt voor het welkom :D
    ja zeker spannend om weer met de pil te stoppen maar sinds ik weer aan de pil ben gegaan was dat al met beetje tegenzin eigenlijk en ik voelde me er erg beroerd door en afgelopen maand was ik ipv 5 dagen ineens 12 dagen ongesteld dan weer dag niet dan ineens weer wel heel vreemd.

en ja we zijn eigenlijk al een groot gezin maar het voelt nog niet compleet haha weet niet goed hoe ik dat gevoel uit moet leggen.
    en een groot gezin wilde zowel ik als me man maar wat graag en vinden het heerlijk het is soms wel een flinke drukte maar wel een gezellige drukte.

groetjes joyce

13. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Joyce, tjee 12 dagen ongesteld dat is bijna de helft van de maand (ben blond) ;)
    Wij zouden ook graag een groot gezin (3 a 4) willen maar ik weet niet of dat voor ons is weggelegd.
    Hoe komt het dat jullie er nu eerder voor kiezen te gaan voor de volgende? Bij de andere zit toch zeker 2 jaar er tussen.
    Wij hebben nu alleen een zoon en dat vind ik al druk maar het schijnt wel dat je met elk kind makkelijker wordt. Nu als hij een gilletje geeft kom ik er al aanrennen.
    We zijn nu lekker samen op het kleed aan het spelen, tussen al zijn speeltjes in. We hebben geen box dus onze woonkamer is ongeveer een grote box ;)

14. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoihoi,

ja idd had voordat ik weer met de pil begon een cyclus van 28 dagen en nu was ik dus ondanks dat ik gewoon de pil slikte alsnog 12 dagen ongi en dat is niet prettig.

en klopt tussen me beide dochters zit op 6 dagen na 2 jaar verschil niet bewust voor gekozen toendertijd was ik ook aan de pil was een lichtere dan die ik nu heb en was dan ook zeer verrast dat ik toen ineens zwanger bleek te zijn we gingen op koninginnedag op vakantie met me ouders naar spanje was nog flink ongesteld toen we weggingen en bij thuiskomst bleek ik dus zwanger te zijn van onze jongste dochter.
    met ons zoontje gingen we er echt voor en toen duurde het wat langer voordat het raak was en waarom we er nu sneller voor gaan geen idee eigenlijk hebben er niet echt een reden voor al is het natuurlijk wel fijn dat de meiden 2 jaar tussen mekaar hebben en veel met elkaar optrekken en het ook leuk zou zijn als dat met me zoontje en de baby ook zo zou zijn en dan is het verschil tussen me oudste en de baby ook niet zo heel groot dan over 2 jaar bijvoorbeeld en dat idee vind ik ook wel prettig.
    en het is echt waar dat je met elk kind makkenlijker word dat merk ik nu vooral alles loopt eigenlijk gewoon door vergeleken met toen me jongste dochter werd geboren het lijkt wel of dat een grotere overstap was dan nu. toen als ze een kikje gaf was mama gelijk daar en nu jengelt ie weleens maar dan valt ie vanzelf in slaap tenzij het echt brullen is natuurlijk dan ben ik er ook zo bij hoor haha

haha ook leuk toch 1 grote box geen spijlen om hem heen heerlijk de vrije ruimte in kijken super :D
    het is een iets langer verhaal geworden dan ik dacht haha

groetjes joyce

15. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Hoi Hoi joyce ik heb dat ook hoor super gezellig zon groot gezin!
    Vroeger wilde ik altijd 2 kinderen nu heb ik een lieve zoon en een stralende dochter maar inderdaad al weer kriebels voor de volgende..!
    Mijn man zag het eerst niet zo zitten we hebben er nu toch van allebei 1 ?
    Ik kletsen en kletsen goeie smoesjes verzinnen en gelukkig hij is over we gaan weer voor een volgende als ik weer ongie word.
    Het erge is dat ik nu echt ineens zoiets heb van 4 kinderen lijkt me super het is echt ineens 4 is klaar stom he mijn gevoel zeg 3 is niet af kan het niet verklaren heb het 1 keer lachend laten vallen ik wil er wel 4 mijn man trok me een postzegel och wie weet krijg ik hem ook nog wel een keer zover ...

Pregnantlady leuk zon grote box met een gezellige mama om mee te spelen wat wil je nog meer als kleine vent!

Jeetje marloes jij heb ook al zon super slaper heerlijk he!

16. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Tip las etos zwanger worden een van de onderdelen van dit forum .
    Kun je pillen krijgen en heel veel dames zijn de 1e of 2e cyclus al zwanger ga ze morgen gelijk halen zit ook foliumzuur in dus super handig!

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi daar :D

Heeeeerlijk weer 2 dagen vrij, lekker dichtbij Sophie :p

Gaby, gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Lammetje, wat heerlijk zo'n klein duimpje. Lijkt me voor Sophie ook wel wat.
    Wat een geluk stroomt er dan door je heen als je naar je kindje kijkt heh. Zo intens is dat. De wereld om je heen staat dan gewoon stil.

Gaby, heb je een lekkere vrije dag gehad? Lekker gewandeld? Sophie was in het begin enorm hyper na kdv en zo total loss. Dat laatste is ze nog steeds wel na kdv, maar nu gaat ze makkelijker slapen als ze echt moe is.
    Gelukkig gaat het goed met hem. Wat leuk dat je man gaat dansen en zingen met hem.
    Dat speen zoeken is overigens wel herkenbaar, dan hoor ik mopperdemopperdemopper (mijn man) en volgens gaat toch het nachtlampje aan ;) En vaak ook speen afwassen, dus dan moet ie er toch uit.
    Wat huwelijksreis betreft: nee gelukkig niet de hele huwelijksreis met z'n allen, een weekje ;) Was wel super gezellig, daar niet van. Maar we zijn nog naar Sevilla geweest en daarna appartement aan zee. In totaal 3 weken.

Over het mee bezig zijn: heb vk op deze site ook nog maar even vraag gesteld. Nog steeds licht bruin verlies. Volgens haar houdt m'n baarmoeder grote schoonmaak, maar kan ik wel een eisprong hebben. Heb me nu maar voorgenomen deze cyclus te zien als een inzicht in mn cyclus cyclus :)
    Hoop nu eigenlijk snel ongi te krijgen, zodat ik beter weet waar ik aan toe ben. Dan kunnen we wat gerichter aan de klus haha.

Vind je geen muts hoor Gaby. Dat janken is heel herkenbaar. Zie het helemaal voor me (al weet ik niet hoe je eruit ziet hihi). Zie je helemaal zwijmelen daar voor die tv.

Er uit moeten voor een fles zou ik ook erg vermoeiend vinden. Hopelijk is dat snel niet meer nodig. Sowieso is het vervelend vaak wakker te worden 's nachts omdat je dan je diepe slaap niet genoeg haalt. Daar kun je erg brak door worden.

Marloes, voor ik zwanger werd van Sophie daalde mn temp geloof ik ook nog even voor ie weer ging stijgen :D Duim voor je en anders snel nieuwe ronde nieuwe kansen! Houd jij t bij via Fert. Friend? Ga ik denk ik maar weer doen.

Ha Joyce, gezellig! Wat een gezellige boel bij jou. Veel succes ook namens mij. Pfoeh zo lang ongesteld word je niet vrolijk van nee.

Dat wat jullie zeggen over makkelijker worden, zegt mijn moeder altijd tegen me hahaha Ik ben nogal perfectionistisch en volgens haar leer ik dat bij een tweede wel af. Dat blijkt dus echt zo te zijn gelukkig :D Wil gewoon het beste voor haar, maar overdrijf soms wel eens (geef ik eerlijk toe).

Lammetje, wat een leuke uitdrukking 'trok me een postzegel'. Die houden we er in :) Als ik mn man wil overtuigen, schakel ik jou in!
    Die etos zwanger worden slik ik ook, maar twijfel er nog beetje over.
    Las wel veel succes verhalen ja.

Voor iedereen xxx

Liefs, Sophie

18. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Hier eindelijk ook nog eens een berichtje van mij. Zit voor mijn werk op een project bij een klant en daar kan ik de hele dag niet op internet. Dus als ik 's avonds thuis kom nog snel even mijn mails binnenhalen en veel verder kom ik niet. Maar vandaag plan ik een dagje op kantoor en kan ik even bijlezen!

Nog 2 daagjes werken voor mij en dan vrijdag mijn vrije dag met meteen een weekend eraan. En dan echt wel aftellen naar de week van koningennendag die ik helemaal vrij heb... Heb het even heel erg nodig!

Hier gaat Paulien niet naar het KDV maar wij hebben een gastouder op 500m van ons huis gevonden. Lekker makkelijk. Daar zijn nog 2 andere kindjes maar die zijn al 4 en 5 en gaan dus naar school. Dus tot 3u is ze daar alleen en kan lekker pitten en dan gaat ze mee naar school om haar vriendinnetjes af te halen en daarna spelen tot ik haar kom ophalen. Is echt ideaal hoor voor 2 dagen per week en dan 2 dagen bij oma en dag 5 ben ik thuis!
    Het feit dat ze niet naar het KDV gaat maakt ook dat ze nog nooit ziek geweest is. Buiten wat koorts na de prikjes op het CB dan... Wel fijn!

Gaby, nog een beetje laat maar wel van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag! Hebben jullie wat gezelligs gedaan?

Dames, hoop dat ik er straks toe kom op wat bij te lezen want heb wel een enorme berg werk dat op mij wacht!

Ter info... hier wordt het echt wel spannend volgende week! Heb zondag denk ik mijn eisprong gevoeld met van die ongipijntjes. Die waren maandag weer weg. Dus gezien mijn cyclus die meestal 34 dagen is zou dat kunnen kloppen. En aangezien we zaterdagavond lekker geklust hebben zou het wel eens kunnen raak zijn. Bovendien krijg ik weer van die zure oprispingen en het gevoel dat mijn maag in brand staat en dat had ik bij Paulien ook. Maar goed, ga er niet over stressen, als het niets is dan hopelijk volgende maand wel want heb even stiekem uitgerekend dat zou het voor 28 december worden. Is nou ook niet zo een fijne periode om jarig te zijn voor een kind. DUs een maandje later vind ik ook best! :D

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Sofieke,

Sterkte met de drukte. Oppas heb je goed geregeld!
    Ik ga heel hard voor je duimen :p Spannend...

haha de datum had ik ook al berekend :p
    Als ik normale cyclus zou hebben en zwanger zou raken had ik 27 dec. berekend. Rond die datum is de halve familie al jarig en dan nog kerst...Toen bedacht ik dat Sophie ook met 42 wk 1dg kwam via inleiding. Kans bij tweede dat t weer gebeurt is volgens vk groter, dus reken ik er twee weken bij ;) Maar ehhh eerst mn cyclus maar eens op orde. Overigens vandaag geen enkel bloedverlies meer. We vrijen gezellig door.

Wat vind je van een nieuwjaarskindje :D

x Sophie

20. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    goedemorgen allemaal,

nou ja goed zo geweldig is die niet damian was sinds gisteravond aan het overgeven ook over mij heen had hem op me buik neergelegd en toen kreeg ik de volle laag en me man maar lachen nu gaat het redenlijk met hem wel aan de diaree maar niet echt meer overgeven misschien komen er wel weer tandjes door hij heeft er al 2 onder wie weet.

Gaby nog van harte met je trouwdag had gisteren nog niet echt alles gelezen haha dus dan feliciteer ik je nu maar :D

lammetje idd dat gevoel herken ik het is nog niet klaar ookal zijn we al een flink gezinnetje zo hihi

sofieke ik duim voor je zou wel super wezen

sofie hopen dat het bloedverlies nu wegblijft is wel zo prettig.

ik zit vandaag op 3 dagen na me laatste pil maar vanwege dat ik 12 dagen ongi was weet ik niet of het dan later komt of niet volgens mij niet toch omdat je met de pil altijd wel een bloeding krijgt hoop alleen dat het nu weer geen 12 dagen duurt is geen pretje en dan gaan we ervoor zodra opoe de deur uit is :D

groetjes joyce

Deel Deze Pagina