Net bevallen en weer zwanger deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door boni001, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    lief al die dames die vragen hoe de stand is met manlief!
    Jullie voelen net als een heerlijk vriendinnen clubje alleen jammer dat we niet af en toe bij elkaar op de koffie komen met een heerlijke doos bonbons (hmmm krijg er honger van)

manlief heeft nog steeds liever geen 4e maar als mama wil mag het wel gelukkig!!!
    Het liefst heeft hij eind volgend jaar dat we er weer voor gaan dan zijn de dames iets ouder en komt het beter uit met zijn werk.
    Thijs roept elke week wel dat hij een broetje wil en voor hem hoop ik dat die komt
    zelf vind ik meiden onweerstaanbaar (over een jaar of 10 onuitstaanbaar ha ha ) en ik zou het ook wel heel leuk vinden nog een poppetje erbij.
    Maar mijn moederhart hoopt dat de wens voor thijs in vervulling gaat komen.
    hoe dan ook alles is goed en alles is welkom!
    We doen het nog steeds volgens de methode voor het zingen de kerk uit dus alles behalve veilig maaar ik geef nog 5 keer borstvoeding per dag dus ongesteld worden zit er voorlopig niet in.
    bij romy moest ik echt stoppen om weer een cyclus te krijgen na 9 maanden want zelfs met 1 voeding per dag nog steeds niet ongesteld.
    och heb nu zoiets van we zien wel wat er gebeurd en wanneer en als het per ongeluk eerder gebeurd heeft mama gewoon een leuke verassing!
    Lijkt me trouwens wel heel bijzonder om gewoon aan je lijf te voelen dat je zwanger bent en dan al halverwege bent of zo of iets minder ver mag ook.
    Dus dames strooi gerust hcg en ik vang wel hoor!!
    De tijd breekt aan dat fleur meer andere dingen moet eten dus bv zal wel iets minder worden dus wie weet...

lafo wat heerlijk dat je meisje weer thuis is hoe gaat het nu met jullie allemaal??

heey aylin meid welkom back!
    Ja wat gaat de tijd hard he jeetje jou kleine vent alweer 4 maanden?!?!?

cars zou wat zijn he dat je de eerste cyclus gelijk bingo hebt dat zou schrikken zijn ha ha

weet nog goed dat ik voor het eerst zwnager wilde worden en ik gelijk de eerste maand zwanger werd
    jeetje heb huilend mijn moeder opgebeld was helemaal in chock ik ben zwanger?????

mijn moeder heel droog dat wilde je toch?
    ja maar nu is het ook echt zo zei ik
    ha ha ik was er helemaal ondersteboven van huilen (zeg maar eerder janken aan 1 stuk door)
    lol

Aylin wat lees ik nu had je vals alarm?

me 2 kriebelt het al heftig nu de dagen voorbij vliegen en het jaar bijna om is?

mama 25 leuk he als ze gaan lopen oh dan gaat het ineens zo hard en word de wereld een stuk groter
    lekker als de lente zo komt buiten gaan wandelen!

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Cars ja dat went niet die slapeloze nachten, is het niet de een dan wel de ander haha of ik stoor me aan het gesnurk van mijn man!
    Zijn ze bij jou ook zo aan het spoken?
    Roze achtig slijm, geen idee meid, misschien even googelen?

Lammetje ja zou leuk zijn zo'n theekransje, jammer dat we allemaal zo verspreid door het land wonen hihi

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier vanmiddag naar de gyn geweest. Alles was prima, bloeddruk 120/75 en beeb lag nog steeds goed, is alleen nog niet ingedaald (dus mochten de vliezen breken dan moet ik meteen naar het zkh). Maar krijg donderdag nog wel een groeiecho omdat Jasmijn met de geboorte (41w6d) net geen 3 kilo woog. Kijken of deze baby dus wat zwaarder wordt..
    Daarna nog even de boodschappen gedaan, die liggen nog in de auto nu. Zal manlief straks even vragen om te helpen alles naar binnen te brengen.

4. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Boni: mooi dat alles goed is. Je hoort wel vaker dat een tweede beebje later indaald. Ben je het al zat, of geniet je al lekker?

Lafo: jullie wonen allemaal ver weg hoor, ik niet. ;) Ha ha

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ben het nog niet zat, dus mag van mij nog wel even duren. Zo rond de 40 weken ofzo? Dan heb ik nog heel even..

6. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Dat is idd mooi Boni ik ben met 40+3 en daar was ik ook tevreden mee haha

Jaja Cars haha is maar hoe je het bekijkt, Friesland, Twente endje roeien hoor haha

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Boni: dacht juist altijd dat een 2de helemaal niet hoeft in te dalen. Dat kan ook nog tijdens de geboorte....
    JA rond 40 weken is wel fijn. Fee was met 38,2 en dat was eigenlijk net te snel (was met 36 weken met verlofgegaan...)

Lammetje: ja jammer dat we niet even binnen kunnen wippen om koffie te drinken! Het kriebelt hier heel erg, maar vooral omdat een paar van mijn vriendinnen nu zwanger zijn (een van de 1ste) en dan WIL IK OOK!!!!!!!!!!!

Cars: nog een hernieuwd testje er tegenaan gegooid?:D

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik denk de laatste tijd steeds... zal dat gevoel ooit over gaan. Bij Lammtje nooit denk ik, maar bij mij/ons. Manlief heeft het nu al over 4... ik nog over 3....
    kan toch niet eindeloos doorgaan ;)

9. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Marloes: haha eindeloos doorgaan. Mogen we wel een dikke villa kopen. 4 is bij ons echt het maximum. Maar ja, eerst mannetje daar nog van overtuigen. ;)

Lafo: haha, het is idd maar net hoe je het bekijkt. Ik ben alvast onderweg naar je. Pak ff m'n bootje en dan vaar ik naar je toe, oke? ;)

Me2: erg he die kriebels. Idd vooral wanneer er iemand in de buurt zwanger is. Ik begrijpe HEEL GOED wa je bedoelt.

Boni: mooi dat het allemaal nog zo lekker gaat. Ik was het tot het einde ook echt niet zat. Ramiro kwam precies met 40 weken. Hopelijk is hij later ook altijd zo optijd. ;)

Ik heb nog niet weer getest. Ik wacht morgen nog ff af denk ik. M'n man is vanavond op cursus en wil toch graag samen testen. Heb 1x alleen getest en was toen zwanger van Ramiro. Had ik helemaal niet gedacht, maar was wel zo. Jammer dat mannetje er toen niet bij was. Ik mag van hem ook niet meer alleen testen. :)
    Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik ongi ga worden. Heb af en toe wat krampjes. Maar ja, dat zegt ook niks. Had ik met de zs van Danio ook.

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Cars het blijft spannend dus! Ben benieuwd..

Me2, indalen is idd wel gebruikelijk dat het later is als bij de eerste, maar goed, dat was bij Jasmijn dus pas bij 40 weken. Dus grote kans dat het dit keer pas bij de bevalling is idd. Maar als de bevalling begint met het breken van de vliezen moet je eigenlijk nog wel plat dus... we zullen zien.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Boni: ja je hebt gelijk dat je dan idd wel plat moet. Ik was het bij beide trouwens ook nog lang niet zat. Ze kwamen allebei eerder maar had geen moment daarvoor gehad van nu moet het...

Cars & Marloes: ben jaloers...hier wordt het er echt geen 4. Dat is gewoon niet realistisch met mijn werk. Dan zou een van ons substantieel minder moeten gaan werken en dat wil geen van ons 2-en. Daarbij wil mijn man echt geen 4 kidneren. Hij vindt 2 eigenlijk wel mooi zat.Een derde zou er echt komen omdat ik het nog heel graag wl (hij ook, maar vindt het nu ook goed). Hij roept dan maar steeds, denk aan bijv. auto, vakantie ed. En hij heeft wel gelijk. Ik ben bang dat ik na 3 gewoon mijn gevoel moet gaan afsluiten want ben bang dat de kriebels nooit overgaan...
    JA erg het dat anderen zwanger zijn je nog erger gaat kriebelen. Ik heb soms gewoon een beetje jaloers als ik hoor dat een ander zwanger is in mijn omgeving (hier op forum niet, is alleen maar heel erg leuk). En dat terwijl ik al 2 prachtige (en het allerbelangrijkste: gezonde!) kinderen heb.....
    Spannend Cars opnieuw testen :) Kan echt alle kanten op gaan met krampjes en roze.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Jee Cars, jij maakt het weer spannend! 't zou wel wat wezen zeg, als het nu al raak zou zijn...

boni: hier precies zo, van mij mag het minimaal tot 39 weken duren, of iets langer. heb écht nog tijd en rust nodig voor ik ga bevallen en de chaos die kraamtijd heet gaat aanbreken.

ik heb ff een praktisch vraagje, waar iemand van jullie misschien een handige tip voor heeft.
    Wij hebben een auping bed (4 poten, van die kwartrond-gebogen houten poten, je kent het model misschien wel) wat al extra hoog is. Bovenkant matras is nu 62 cm. Dat betekent dat we nog ongeveer 10-15 cm verder omhoog moeten, maar ik wil er geen klossen onder want dan wordt het wel érg hoog.
    Wat is een stevige onderzetter, van 10-15 cm?? Ik zal het maandag ook wel aan de kraam vragen, dan heb ik m'n intakegesprek, maar misschien heeft een van jullie wel een goede tip.

leuk, lammetje, dat jullie er toch half-en-half voor gaan. mag het van jou ook nog even duren, of ben jij liever vandaag dan morgen zwanger?

13. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Bri ik heb 3 kids en nog nooit geen bed verhoogt de kraamdames hebben ook nooit moeilijk gedaan
    manlief heeft wel het bed verschoond verder geen problemen.
    denk ook dat het afhankelijk is van thuis of ziekenhuis bevallen.
    Kratje bier eronder zeggen veel mensen vaak ha ha kun je proberen.

marloes ik denk ook dat mijn kriebels nooit over gaan ik vind het zo leuk
    ben gewoon jaloers op de dames die een man hebben die wel veel kinderen wil
    van de week stond ik ouders van nu of groter groeien een gezin met 10 kinderen ohw wat was ik jaloers ben echt zwnager en baby verslaafd
    ik houd manlief maar steeds voor dat echt 4 mijn max is maar stiekem zou ik er wel meer willen
    Maar hoef echt niet met 5 aan te komen hoor ha ha hij krijgt een beroerte
    ben al blij als nummer 4 in mijn buikje zit kan hij er niet meer onderuit!

stiekem mag het van mij wel gebeuren kwa gevoel kwa verstand even een tijdje genieten van mijn eigen lijf is ook wel lekker

enne je hebt autos waar een extra stoel achterin kan in de kattebak effe een tip voor de dames met mannen die zeggen dat het een auto probleem word!

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee, 10 is weer te veel hoor... mijn gevoel zegt 3.. dus ik hoop dat de kriebels dan mooi achterwege blijven, of dat ze niet meer zo veel doen. Al kan ik ze nu ook aardig aan, haha... wachten is nog niet moeilijk.

Bri, wij hebben het bed ook nooit verhoogd. Hebben al best een hoog bed en alle 2 de kraamverzorgsters vonden het oke, zo lang mijn man of zijn eigen kant verschoonde en bij de 2e keer moest hij zijn en mijn bed verschonen... nou geen probleem dan toch. Ik had het anders met bierkratjes gedaan of een extra matras

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Tsja, maar wil ik of mijn man zo'n auto rijden.....wij zijn nogal "op" auto's, dus sportief/stoer rijden is voor ons wel een beetje een voorwaarde.
    pfff ja.....het is kiezen of delen he hahahahahahaha

Bri: ben in het ziekenhuis bevallen beide keren dus geen ervaring helaas met ophogen bed.

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik heb een boxspring en mijn bed is verhoogd met extra matras. Tis alleen eventueel dat er een plank tussen moet, als het teveel inzakt.
    Klossen zijn hier 30 cm, en me bed is al 50 dus beetje erg hoog! Alleen morgen nog ff naar thuiszorg winkel voor ondersteek.
    Ik wil dit keer voor een thuisbevalling gaan, vorige keer was het een ziekenhuisbevalling en mijn bed was toen standaart al 60 cm, geen commentaar ofzo overgehad.

Verder uhhh alles is klaar, nog ff gecheckt, maar hij mag het weekend komen (als hij er klaar voor is... best gek idee dat het het weekend gewoon 'mag').
    Mijn mannetje is ook nog niet ingedaald dus moet ook plat gaan liggen als me vliezen breken en meteen vk bellen...
    Hij was dus wel ingedaald, maar meneer is er weer uit gekropen hahah nu al eigenwijs.

@ Boni 40 weken hoop het niet hoor hahah, Jaylinn is geboren met 38 + 2 dus ben benieuwd...

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het niet zo'n optie dat m'n vriend iedere keer het bed zou moeten verschonen. Hij heeft het ook druk zat en dan heb ik liever dat hij z'n tijd aan Deane, de baby en mij besteedt dan aan een klusje wat een kraamverzorgende zou doen als het bed maar hoog genoeg is. Ook voor de controles zou het bed omhoog moeten en ik vind dat die dames ook allemaal recht hebben op goede werkomstandigheden.

Maar goed; klossen van 30 cm onder een bed van 62 cm vind ik niet zo´n lekker idee. Bierkratten zijn misschien iets lager, maar niet zo heel veel denk ik. Misschien is een extra matras wel een idee. Ik heb nog een topmatras (cm of 10), die kunnen we dan onder onze matrassen leggen. (is traagschuim, maakt het omdraaien erg zwaar en bovendien vind ik losse matrassen bovenop handiger i.v.m. matrasbeschermers) Ik zal 'ns kijken waar we op uit komen als we die erbij leggen.

Wij houden het op 2 kindjes. Mooi aantal, voor ons ook nog te behappen qua zorg en aandacht, we willen allebei flink blijven werken en dan wordt het met meer kindjes toch moeilijker. Bovendien is oppas voor 2 kindjes nog wel te doen, maar voor 3 of nog meer wordt dat echt een karwei...
    en ook hier houden we graag onze opties open qua auto's, maar dat is voor ons ook weer geen echte reden.
    Tenslotte valt deze zwangerschap mij al behoorlijk zwaar (en dan gaat het nog heel voorspoedig ook, maar ik ben bekaf). Ik ben 38, ik prijs mij enorm gelukkig als ik straks 2 gezonde kindjes heb. Nog een keer een zwangerschap zou wel eens te veel kunnen vragen van m'n lijf - ook al omdat ik er niet erg lang mee zou kunnen/willen wachten.
    Nou ja, zo heeft ieder van ons (en onze mannen) zo d'r eigen afwegingen en redenen. Ik hoop dat het iedereen lukt het gezin te vormen dat je qua aantal het liefste zou willen!

18. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Eindelijk gevonden.

Duh blond en zwanger... dat kan ook niet goed gaan.

Vond al raar dat er niet meer werd geschreven haha.

x

kom snel terug maar zit nu op mijn werk.

19. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He he,

Ff kort. Nog niet ongi en ook geen pos test. Zal wel een lange cyclus hebben of zo.

Mama en Boni, succes met de laatste loodjes.

Andere zwangeren: lekker genieten.

En de rest: lekker genieten van de kindjes.

Pregnantlady: geeft niks meid, je hebt een goed excuus. ;)

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Bri, wij gaan het bed hier verhogen met bierkratten, maar die zijn hoger dan 10-15 cm.

Hier rustige dag vandaag, heb al wel een strijkmand weggestreken en nieuwe was erin. Maar verder geen spannende plannen, nog een paar kleine boodschapjes doen en ga straks even liggen als Jasmijn slaapt. Allemaal fijn weekend!

Deel Deze Pagina