Hallo dames, Ik kom mijn neus ook even laten zien. Ik voel me zo verschrikkelijk moe en heb zoo nergens geen zin in!! Gelukkig ben ik niet zoals bij mijn dochter ontzettend misselijk want dan had ik de combinatie erg slecht getrokken denk ik.. Ik las de laatste berichten van de combinatie met de andere kinderen dat het jullie soms komt aanvliegen. Ik kan ook erg inzitten over hoe dat in hemelsnaam moet als uk2 geboren wordt. Mijn dochter zal dan ongeveer 11 maanden zijn. Vanochtend moest ik naar het CB en daar was toevallig een kindje van 11 maanden. Menn die kan ook echt nog helemaal niks.. Oke scheelt misschien wel per kind maar die moet je ook gewoon nog optillen enzo. Vanavond weer even moeten uithuilen bij manlief want zag het echt weer even niet zitten. Ik ben echt blij met onze 'verassing' hoor maar vind dit dan erg eng! En dan zegt manlief zoals in die reklame -> Het komt allemaal wel goed schatje.. Ja denk ik dan jij hebt lekker makkelijk praten. Ondanks dat hij dan ook nog gewoon zijn woensdag als vrije dag houdt. Vrouwen denken hier gewoon teveel over na denk ik. Hoe hadden jullie dat trouwens met vertellen dat je 'weer' zwanger was? Volgende week donderdag ben ik precies 12 weken en dan heb ik ook de termijnecho. Als dan alles goed zit willen we het iedereen gaan vertellen. Iemand misschien nog een leuk idee in combinatie met mijn dochter? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook een beetje angstig voor ben. Alhoewel bij mijn (schoon)moeder er ook allemaal ongeveer 14 maanden tussen zit. Maar ja werk.. Ben ik er straks weer 4 maanden uit of misschien wel langer. Liefs Bloempjuh
Hoihoi Vandaag naar CB geweest. Ze vond trouwens dat ik er wel erg fit en goed uitzag zo kort na de bevalling, maar voel me ook goed en dat zie je . Devin is gezond verklaart... gelukkig maar Verder weegt hij nu 4510 gram (bij geboorte 3840) en is nu 53,5 cm. Hij doet het super!! Ook was de arts zeer tevreden. En mag hij gevaccineerd worden... nou of ik daar blij mee moet zijn Ach hoort erbij! Verder gaat het dus erg goed hier!! En ook erg makkelijk moet ik zeggen. Jaylinn heeft nu een sprongetje (denk ik) huilt veel en wil alleen maar hangen... Ze is nu ff bij opa en oma. Dus kan ik ff me huis doen. Devin ligt lekker te slapen op zn buikje in de box. Vind hij zo lekker... en in zn bedje word hij ingebakerd, anders maait hij zich wakker.
Heee Bloempjuh! Ik herken je gevoel wel hoor!! Gelukkig voel je je niet zo misselijk als bij je vorige zwangerschap.. Ik heb hetzelfde. Mijn dochter is dus van 19 oktober en ben nu weer zwanger en 10 oktober uitgerekend... Heb nog een zoontje van 7 (met ADHD) dus kost ook wel de nodige energie. Weet je waar ik me steeds aan vasthoud.. een kindje van 11/12 maanden kan idd nog niet zoveel, maar die heeft wel straks al een wat makkelijker eetpatroon. die kun je gewoon een krentebol geven zonder dat je de hele dag met de fles in de rondte rent. Verder kun je ze nu wel allebei hetzelfde slaapritme aanmeten zodat je toch nog een beetje mobiel blijft. Mijn buurvrouw heeft er 2 waar dus 2,5 jaar tussen zitten en die zit bijna hele dagen binnen omdat ze allebei op andere tijden slapen. Zal evengoed allemaal per kind verschillen, maar je moet iets hebben he.. om je aan vast te houden haha! Ik heb het al meteen verteld toen ik zwanger was, was zo in shock dat ik meteen mn vriendinnen heb gebeld haha. Reacties waren trouwens wel heel leuk hoor! Sterkte! xxx
Mama: fijn dat het goed gaat! Hier ook wel beetje angst hoor hoe het met 3 moet. JP is nu in de peuterpuberteit en Fee begint nu ook behoorlijk haar eigen willetje te krijgen. Die vindt dus ook dat ze iets moet ed, wat dat betreft wordt het dus eigenlijk helemaal niet makkelijker naar mate ze ouder worden....vind het nu voor het eerst wat zwaarder, maar goed, komt tijd komt raad en als er eenmaal een derde is zijn zij ook weer wat ouder.
Me2: Hier begint het ook zwaarder te worden. Ik geniet iedere dag van de kleintjes maar realiseer me dat ik het met drie niet leuker ga vinden dan nu. Ik voel me enorm gezegend met deze twee gezonde, blije kinderen. Hoewel ik drie maanden geleden nog erg graag wilde moet ik er nu niet meer aan denken. Met drie/vier/vijf/zes/zeven maanden slapen ze nog heel erg veel maar als ik zie hoe groot het eigen willetje van met name mijn dochter is vind ik het prima zo. Ik heb lekker de tijd voor ze zonder dat ik me irriteer. Zelfs de peuterpuberteit kan ik nu nog waarderen, ik weet niet hoe dat wordt als ik straks twee peuterpubers heb en een baby met krampjes. Hier een steeds grotere wens voor een definitieve anticonceptie...
Mama: ik zie dat je nog maar net een 2e kindje hebt: nog gefeliciteerd! En wat fijn dat alles goed gaat met jullie allebei. Kan je gewoon lekker genieten, zoals het hoort! Hee bloempje, wat fijn dat je in ieder geval niet zo misselijk bent als bij je dochter! Wel naar dat je zo vreselijk moe bent. Dan kun je bij de 1e toch makkelijker je rust pakken. Denk dat dat denken inderdaad iets vrouwelijks is. En natuurlijk komt het goed! Maar je bent nu ook zo moet dat je dat als uitgangspunt neemt. Tegen die tijd ben je ws al weer veel minder moe en ziet alles er al weer heel anders uit! Nu eerst maar eens die eerste 16 vermoeide weken doorkomen! Over dat vertellen denk ik ook wel eens na (voor als het zover is ). Ik ben nog niet heel lang geleden voor mijn zwangerschap vrij lang ziek geweest en toen dus zwanger en dan straks hopelijk weer. Ze weten natuurlijk wel van de situatie, maar voelt toch een beetje akelig. Vrienden enzo zullen bij ons niet verbaasd zijn! En joh, iemand anders is over 2 jaar weer zwanger en jij doet het gewoon nu. Qua vertellen: mijn schoonzus en zwager hadden de kinderen een t-shirt aan gedaan met 'ik word grote broer' erop. Nikita wat 'grappig' (niet helemaal het goede woord) dat je er nu achter komt dat 2 wel ok zijn voor jou/jullie. Lijkt me wel een heftig besluit om te kiezen voor def. anticonceptie. Hoe oud zijn je kindjes nu? Kan me voorstellen dat het niet alleen maar makkelijker wordt als ze ouder worden. Een baby is wat dat betreft eigenlijk heel makkelijk. (meestal dan) Wel fijn dat je de peuterpuberteit nu nog leuk vindt! Nou dames, ik heb de koffers gepakt en morgen vertrekken wij naar de zon. Over 1,5 week weer terug. Hopelijk wordt het weer hier ook wat beter! Groetjes
Hier ook een dochter in de peuter pubertijd. Ook door de verhuizing zijn beide kids de hele dag met mij en zien hun vader eigenlijk niet. Mijn dochter heeft een pittig karakter en straks met nummer 3 erbij is het druk zat naar mijn mening. Vind het zwaar hoor verhuizen in een heel korte tijd en alles alleen moeten doen momenteel. Ook werkt mijn lichaam niet zo mee heb veel last van mijn rug en banden. Avonds na het klussen duikt man lief direct zijn bed in en blijf ik op tot de laatste fles. Dus ben aardig kapot. Toch merk ik dat mensen in mijn omgeving denken dat zwanger van een derde qua kwaaltjes niks voorsteld. Waar ze dat vandaan halen?? Misschien omdat je het eerder hebt meegemaakt, maar daarom is het niet minder zwaar voor je lijf??? Ik ben ontzettend blij met de komst van ons derde hummeltje maar hierna is het echt klaar voor ons Zo genoeg geklaagd ga nu de fles klaar maken voor mijn kleine man!!
Zo meiden er is lekker gekletst. Hier weer een ziekeboegje achter de rug. En zowaar vanaf deze week heb ik echt een zwangerschapsbuikje. Die bleef toch best lang weg voor een 3de zwangerschap en 22 weken zwangerschap. In kg valt het nog steeds mee, nu een half kilo aangekomen. Heb door het groeispuurtje van mijn buik wel wat last gehad deze week maar al met al gaat het prima. Ik ga zo even bijlezen meiden. Maar dacht al vast te reageren voordat de kleine weer wakker wordt. Fijn weekend allemaal alvast! x
Mama25, wat is Devin lekker gegroeid. Enne complimentjes krijgen is altijd fijn, en helemaal al mama want dan heb je nogwel eens het gevoel dat het tegendeel waar is. Nikita, een wijs besluit als jullie er allebei achter staan. Maar zou je al een definitieve actie willen ondernemen. Misschien denk je er over een paar jaar wel anders over. Het is natuurlijk druk en zal idd niet makkelijker worden. Het is ook nogal een verantwoordelijkheid ouder zijn. Daar ben ik mij ook elke dag bewust van. Ik het fijn te lezen dat je er nu meer van kan genieten. Ik geniet ook volop van mijn mannetjes (vooral nu ze weer beter zijn en weer echt hunzelf zijn en lekker saampjes spelen). Fijne vakantie blijmeisje Bloemphje, ik zag er ook ontzettend tegenop om het nieuws weer te brengen dat ik zwanger was. De eerste reacties waren ook niet allemaal super maar eenmaal gewend vind iedereen het erg leuk. Tja 11 maanden, scheelt per kind. Onze jongste liep toen al, dat is fijn. De oudste deed toen pas een paar stappen en viel weer op zijn billen haha. Maar gelukkig liepen ze wel allebei voor het jaar. Dat maakt het voor jou als mama ook een stuk makkelijker. Ik denk juist dat dicht op elkaar een voordeel is en in de praktijk zal je dat wel merken. Zoals je hier leest is een kindje in peuterpubertijd ook niet alles haha. Aylin, idd verhuizen lijkt mij nu ook niet ideaal. Gelukkig komt er vaak hulp uit vreemde hoeken. Wel raar dat mensen denken dat een 3de zwangerschap minder heftig is. Juist als er nog 2 kids rondlopen. Ik heb zelf wel minder kwaaltjes of minder tijd om er over na te denken haha omdat er een 1 en 2 jarige rondlopen die mijn aandacht willen. Ik ga even bij de kleine kijken. Kom later terug. Liefs, Gaby
Pregnantlady, het is idd nu best pittig. Ook omdat ik al best veel last heb van mijn banden. Maar ja ff doorbijten en dan zijn we hopelijk snel door deze periode heen. Hier waren die reacties ook niet allemaal even leuk. Maar ja daar doe je niks aan...
Danah ik heb het 1 week geleden aan mijn ouders verteld na de eerste goede echo. De reactie van mijn moeder was echt stijlloos! Het eerste wat ze zei is oooh nee meid wat erg, wat ga je er aan doen (ze bedoelde abortus). Ik ben dus heel erg kwaad geworden. Ik ben zelf geadopteerd omdat mijn ouders zelf geen kinderen konden krijgen. Na lang in de mm te hebben gezeten werden mijn ouders zwanger en kregen een dochter die helaas 2 maanden na de bevalling overleed aan een zware hartafwijking. Dus gezien hun geschiedenis had ik deze reactie nooit verwacht:x Nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder de laatste tijd nogal overspannen is omdat mijn zus die nog thuis woont met haar dochtertje voor veel commotie zorgt. En eigenlijk de zorg van haar dochter volledig aan mijn ouders over laat. Mijn moeder heeft haar excuses aangeboden maar toch zit het me nog steeds dwars. Mijn vader reageerde ontzettend lief en was heel erg blij voor ons. Hij zei meid toch wij konden geen kinderen krijgen en jij wel. Weet je hoe mooi dat is. Verder weten 2 vriendinnen het en die waren erg enthousiast. 1 van mijn vriendinnen is zelf zwanger van de derde. Heeft 2 dochters via IVF gekregen en werd 7 maanden na de bevalling van haar tweede kindje spontaan zwanger. Zij is nu al weer 22 weken onderweg. Dus de reactie van mijn moeder was dus niet echt tactvol.. Als ik 12 weken ben mag de rest van de familie en kenissen het wel weten. Daar vind ik het nu nog te vroeg voor.
Snap dat die reactie je erg is tegen gevallen!! Mijn hemel, vind het inderdaad erg onaardig. Mijn vriendin heeft ook 2 kindjes waar 13 maanden tussen zit.. die zei toen ik het haar vertelde: "ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je het niet laat weghalen" Want zij vond het reuzezwaar twee zo dicht bij elkaar. Leuke reactie ook!! Was er helemaal naar van.. En dat terwijl zij dus weet dat we voor Ninthe (onze dochter van nu 5 maanden) IVF hebben gehad!! Ik snap niet dat mensen zo kunnen reageren.. Heel ontactisch.. Ik weet ECHT wel dat ik het zwaar ga krijgen en dat het moeilijk zal worden. Maar er zijn ook leuke kanten! Het krijgen van een kindje en het zwanger worden op zich is een WONDER! Ik ben er dolgelukkig mee. Snap niet dat mensen zo makkelijk over een leven kunnen praten. Daarbij zei mijn schoonmoeder een paar dagen nadat we het haar hadden verteld dat ze er nachten van had wakker gelegen!! Alsof we allebei 15 zijn en zomaar als pubers zwanger zijn geworden. We zijn een gewoon een normaal stabiel gezin! mijn man is 45!! Ik kon die reactie ook NIET waarderen. Hier dus een beetje hetzelfde verhaal. Ik heb komende maandag om 10.10 uur mn 12 weken echo. Hoop echt dat alles goed is, kan niet wachten. Hoe het ook allemaal voor de buitenwereld is, voor mij is dit een wereldwonder en ik kan niet wachten tot ik weet dat alles goed zit.
Danah mijn moeder reageerde ook als of ik met mijn 3 kids bij haar kwam inwonen. Wij zijn getrouwd hebben een eigen huis en inkomen. Kom op zeg!!! Natuurlijk zal het zwaar sommige momenten maar ik heb die periode ook met Aylin en Joshua gehad. En nu gaat het hartstikke goed. We hebben echt onze draai gevonden. Ik vind het krijgen van een kind ook iets heel moois. We zijn gezegend dat het ons mag overkomen. Een andere vriendin van me reageerde ook vrij bot. Ze probeert zelf al een tijdje een derde kindje te krijgen. Ik zei ook dat ik het erg moeilijk vond om aan haar te vertellen (juist door die reden). Ze zei nou lekker dan ik had zwanger moeten zijn niet jij. Nou je weet wel dat je geen leven meer hebt straks met 3 kids kort op elkaar. Ach, ik ben het nu wel gewend de reacties van sommige mensen. Het is ons gezin en wat andere ervan denken kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Toch is het wel vervelend als mensen direct hun mening klaar hebben.
Precies wat jij zegt.. We zijn er zelf heel gelukkig mee en daar gaat het om. Toch jammer dat mensen niet gewoon blij voor je kunnen zijn en hun mening door je neus boren!! Ik zal blij zijn als het morgen middag is en ik de kleine weer heb gezien. Maar wat een reactie he van jouw moeder en mijn schoonmoeder. Wij hebben ook gewoon een eigen huis en zijn getrouwd hahaha. Alsof we zwanger zijn geraakt op de hoek van de straat en nu om geld en onderdak komen vragen. Ze moeten juist apetrots zijn!
Hoi meiden, Weer even beetje bijgelezen. Aylin en andere nieuwe zwangere mama's: gefeliciteerd! Hier ook in het begin verschillende reacties en nu is bijna iedereen gewend en de meesten ook gewoon enthousiast en blij voor ons. Een enkeling die nog wel toespelingen maakt op mijn bekkenklachten in combinatie met derde zwangerschap. Net alsof ze me oerstom vinden dat ik vanwege klachten tweede zw. nog voor een derde ben gegaan. Ene oor in, andere oor uit. Maar dat zeg ik heel makkelijk, trek het me vaak toch wel aan. Blijft bijzonder die reacties van andere mensen. Als ik het hier ook weer lees. Bizar, sommige reacties. Waar halen mensen het lef vandaan? Je kiest toch voor je geluk en daar moeten anderen toch juist blij om zijn. Tja en dat het heavy is, zal ik niet ontkennen. Heb in toenemende mate last dus kan steeds minder en dat is lastig met een 1 en 2 jarige. En vind het rot voor m'n werk. Maar straks weer zo'n klein schatje in m'n armen...Ben/zijn vooral heel gelukkig! Pas reden we in de auto, zagen we ineens de meisjes hand in hand op de achterbank. Dan smelt je toch Gaby, leuk dat je nu een buikje gaat zien! Bij mij ging het aankomen ineens wat harder en staat nu weer stil. Tussen de 4 en 5 kg erbij inmiddels. dikke kus, Sophie
Hoi Ladies, De echo was helemaal goed. De kleine frummel huppelde vrolijk door het scherm. Blij blij blij!! Sophie jij hebt ze dus ook allemaal dicht bij elkaar leuk hoor! Bij ons komt er nu 11 maanden tussen te zitten haha, lijkt me behoorlijk pittig, maar ook ontzettend gezellig straks. Vandaag een heerlijke dag, vanmiddag even lekker de tuin in met de kindjes. Kus Dana
Hoi allemaal, Ik ben er gisteren achter gekomen (door kruidvattest..) dat ik weer zwanger ben....heel leuk maar voel me ook best vreemd...niet echt rot ofzo maar in een soort waas...het was nl niet echt gepland (erg late eisprong). Mijn man is er heel erg blij mee dus dat vind ik hartstikke leuk maar zelf moet ik er ontzettend aan wennen. Ons dochtertje is nog zo klein en heeft zoveel aandacht nodig dat ik bang ben dat ik dadelijk verzuip (misschien beetje overdreven gesteld maar zo voel ik het even nu...af en toe..) want ik ben fulltime thuis... Wie heeft er tips/adviezen etc? Alvast heel erg bedankt!! Groetjes Claudia
Hoi Claudia, Ik kwam er 3 maanden geleden ook via een kruidvattest achter.. Verrassing want wij konden in principe niet zwanger worden.. Ik had toen net een dochtertje van 2 maanden via ICSI! Snap je schrik dus wel hoor. Mijn dochter is inmiddels 5 maanden en ik ben al 3 maanden zwanger, daarnaast heb ik nog een zoontje van bijna 7. Dat verzuipgevoel kan ik dus wel volgen en met ons meer dames op dit forum. Wat dat betreft zit je dus goed. Tips en adviezen heb ik niet.. Moet zelf ook nog ondervinden hoe het gaat worden. Maar heb van verschillende dames hier gehoord dat het ook echt ontzettend leuk is! we gaan ervoor. Kop op!