Nou, ik zal voor jullie nog twee ballonnetjes lekprikken... Tijdens de zwangerschap en na de bevalling van de eerste heb ik in hetzelfde topic gekletst als Me2. En tijdens de zwangerschap van mijn tweede heb ik even in hetzelfde topic gekletst als marloes80... Oja, a.u.b. geen namen plaatsen in dit topic. Als je het weet, of wil weten, doe maar een pb-tje! Aylin, leuke spam! Hoe oud mijn kids zijn... Hm... Niet teveel verraden nu... Hihi. Als de baby in november geboren wordt, is de oudste bijna 3 en de jongste precies anderhalf. Die reactie van drie kids binnen drie jaar, die zullen we vast ook wel krijgen, maar daar maak ik me best druk over. Hoeft nergens voor, maar toch... Cars, hoe reageerden je ouders op de bekendmaking? Enne, leverpastei mag wel tijdens de zwangerschap. Als je het maar niet te gek maakt, maximaal 1 sneetje per dag. Met echte lever moet je uitkijken. Aaaaaaach, arme Danio, uit zijn stoel gedonderd. Tja, die ukkies zijn lekker op ontdekkingstocht. Boem is ho! Te laat... Nog gefeliciteerd met de tweede verjaardag van Danio! DanaH, wat balen zeg, van je weekendje weg... Maar toch lekker genoten van de paasdagen met je gezinnetje! Enne, beterschap! Misschien even tijdelijk aan de Tenalady? Pfff, de 24e pas weer een echo, dat duurt altijd lang he! marloes80, spannend, binnenkort weer voor het echhie... Die ik-wil-zwanger-worden-tabletten, heb ik nog nooit van gehoord! Heten die echt zo en werkt het? Me2, zo'n Kiddy Comfort Pro lijkt me inderdaad ook wat. Krijgt Fee trouwens nog steeds de borst? Oooooow, te laat... Nog gefeliciteerd met Fee's eerste verjaardag! Oja, Zwitserland, ik wist het nog! pregnantlady, wij Mac-en ook niet, maar begin dit jaar zijn we toch gegaan. Mijn oudste (was de eerste keer) had genoten! Geweldig! Enne google voor rode peper maar eens op "cayenne auto". Hihi... Aaaaah, wat een mooi lief buikkie! Waren je ouders echt in shock toen je je zwangerschap bekend maakte? Poeh, wat zwaar, twee jongens de trap af sjouwen. Ik ben blij dat ik er maar eentje hoef te dragen. LeenBakkerBed, die hebben wij ook. Die had ik in mijn studententijd, ideaal! Nu staan de bedden te verstoffen op zolder. Wie weet komen ze nog van pas straks! Zo. Bijgelezen. Doei!
Morge meiden, Er is weer lekker gekletst. En vandaag een zonnetje. Dan kan mijn dag al niet kapot. Helemaal omdat vrijdag mijn vrije dag is. Hopelijk blijft het dit weekend ook lekker. Dan kunnen we op pad met de kleintjes. Wat een buitenkinderen heb ik toch. Marloes: Gisteren het bed bekeken en we gaan voor de white wash, de houtkleurige ziet er wel heel goedkoop uit. Wel vonden we het bed een beetje wankel maar misschien komt het omdat het omdat ze het niet goed in elkaar hadden gezet of omdat mijn man die van thuis gewend is van 'echt' hout. Maar de kleine vond hem te gek en ging er in de winkel al in liggen. Dus nu een mooi Cars dekbed erbij en hij is blij. Morgen gaat mijn man hem halen want met ons allemaal in de auto was er geen plek meer. Me2: Ja Zwitserland. Dat was het. Tja zw dementie he Aylin: Wat een poeppies. Happyhippo: haha je doet je naam geen eer aan hoor.. Happy! En gooi alles er maar even lekker uit. Ik was ook bang dat ik een tweeling zou krijgen. Moet zeggen dat ik bij de 3de (ja ook binnen 3 jaar) wel blij was dat het geen 2ling was. Terwijl het mij altijd geweldig leek een tweeling maar ook heel veel werk. Dus even de echo afwachten. Hoop dat je fijnere dromen hebt gehad afgelopen nacht. Boni: hopelijk is het sprongetje snel afgelopen en kan je weer wat beter slapen / rusten. Lammetje: Nou het begint nu wel lekker te groeien hoor. Want als je mijn 20 weken foto zou zien dan wist je niet eens dat ik zwanger was en nu is het echt wel een zw buik. Het zit hoger en gister leek ik wel 9 maanden zwanger. Ik had een zware dag en dat merk je gelijk aan de buik. Ik zit echt in een groeispurt. Tja het moet eens komen en zo te zien gaat het nu snel met de bijbehorende kwaaltjes. Maar die gaan vanzelf weer over wanneer de groei weer normaal gaat. Hier ligt er eentje te slapen en de andere Dora te kijken en tegelijk te voetballen. Waarschijnlijk om een beetje balans te hebben tussen meisjes en jongens dingen haha. Mijn huis is een rotzooi. Ik moet echt aan de schoonmaak. Bleeeh daar heb ik dus echt geen zin in. Meer zin om lekker op de bank te duiken met mijn buik . Allemaal alvast een fijn weekend! Liefs, Gaby
HappyHippo: heb geen flauw idee wie je bent, maar in eider geval zal je oudste dus in december geboren zijn Zodra jejezelf bekend maakt weet ik het natuurlijk wel... Trek je vooral niets aan van anderen. Jij bent nl uiteindelijk degene die het moet gaan doen...Je twijfels zijn volgens mij normaal en zullen ook wel hormoon gerelateerd zijn. Tijdens de zwangerschap van Fee was ik de eerste weken ook wat neerslachtig dat ik niet van mijzelf ken.....Hier ook wel een klein beetje angst voor een derde zwangerschap en het blijkt opeens een tweeling te zijn! Ik zou dolgraag 4 kinderen willen, maar zowel mijn man als ik werken full time en 4 is dan echt wel een beetje TE irrealistisch (dat vinden veel mensen al van mijn wens voor een derde). Het loopt nu allemaal lekker, ik ben heel flexibel in mijn werk en kan veel tijd met de kids spenderen, ook ziekte ed kunnen we goed opvangen onderling, maar denk dat met een tweeling erbij dat echt wel te veel wordt. Ik ben ook nogal conrole gericht zullen we maar zeggen. Daarnaast komt dan het hele verhaal over vervoer, slapen ed ook weer om de hoek kijken met drie gaat vooral vervoer nog net (en ik wil mijn rode peper niet weg doen hahahahahah) Gaby: ja vind die white ook het mooiste.....Hopelijk kan je man hem zo in elkaar zetten dat hij niet wiebelt! Maar komt wel goed denk ik, want zo te horen heeft hij er verstand van!!!
HappyHippo! Ik had EXACT hetzelfde!!!! Heb echt letterlijk wakker gelegen van de angst voor een tweeling.. Ik werd helemaal gek bij het idee. Het is er gelukkig maar eentje, maar ook ik ben af en toe helemaal in paniek hoor. Onze kleinste is nu bijna 6 maanden en ik ben al 14 weken zwanger. Heb nu al wel eens dat ik me afvraag hoe ik dat straks allemaal moet doen. Geeft dus allemaal niets, klagen mag altijd en al helemaal hier!!!
Me2, lief van je dat je mee ging met je man haha! was ook meegegaan hoor. Hier doen ze wel vaker een geslachtsbepaling bij 16 weken. de man waar wij heen gaan doet dit al jaaaaaren en betaalt je kinderkamer als ie ernaast zit. De gok waard dus haha.
Ben ik even heel kort, heb ook niet alles gelezen. Mijn ouders waren weer razend enthousiast. Ik ben ook hun enige kind met kindjes. Mijn broer zei: nu alweer? Hihi. Alleen maar positieve reacties in de omgeving, helemaal leuk. Ik vertel het ook gewoon aan iedereen, wil m'n vreugde graag delen. Fijn weekend allemaal, denk aan jullie. Aylin: super schatjesssssssssssssssss.
hier verwachten ze ook nog wel een derde bij ons... bed is, goed in elkaar gezet, niet meer wankel hoor. komt goed HappyHippo, ik heb geen idee meer, wie je bent.... Ik had het bij de echo van de 2e ook al... laat het er eentje zijn, eentje is genoeg.. Gevoel zal nu, als het weer raak mag zijn over een paar maandjes, weer wel zo zijn.
Jaaa maar even zonder dollen.. een tweeling is toch ook niet iets waar je voor kiest! Mijn vriendin heeft in januari een tweeling gekregen. Ze hadden al een meisje van 2 en nu dus een tweeling erbij. Weet nog dat ze ECHT niet blij was toen ze het hoorden. Ik snapte dat ook wel, ik vind een derde is iets waar je heeeel bewust voor kiest en zij krijgt er gewoon als bonus een derde kindje bij! T was overigens wel via IUI hoor, dus met hormoonbehandelingen.. wat de kans op een meerling groter maakt. Ik zag happyhippo al naar dr hart grijpen namelijk, maar nee hoor.. t was dus kunstmatig.
Dana: zeker de gok waard hahahaha Cars: fijn dat je zo'n leuke reactie kreeg! Mijn ouders en schoonmoeder verwachten hier ook een derde (ook wij zijn de enige met kleintje voor hen) en ook wel dat dat niet lang op zich zal laten wachten. vinden het nu al leuk volgens mij! (wel natuurlijk weer bezorgd of we dat allemaal wel gaan redden want zij weten uit ervaring hoe vreselijk druk het is.....) Marloes: lachen dt je dat bij de 2de al had hahaha. Toen kon ik het misschien nog wel aan, maar nu eigenlijk niet meer denk ik.....
Hi meiden, Zo manlief heeft net de auto leeggehaald (lees: kinderautostoeltjes en dubbele wagen eruit) om het bed gaan halen voor de jongens. Hopelijk hebben ze het gewoon op voorraad. Vanochtend met de jongens naar rugby geweest. Met dit weer heerlijk om naast het veld te staan en net zijn ze allebei door hun papa in bed gegooid. Maar de oudste hoor ik nog allemaal geluiden maken (was iets te vroeg voor hem en hij zat voor met energie juist door het buitenspelen). Maar dan kan ik even 'rusten' of liever gezegd die K.. bekken even rusten voordat we vanmiddag naar de speeltuin gaan. Tweeling lijkt mij wel geweldig maar nu niet meer. Bij de 2de had het nog leuk geweest indien we niet zo snel zwanger waren geworden. Maar nu bij een 3de niet. Danna, ik denk juist dat veel mensen het te gek lijkt maar dat ze in de praktijk pas tegen van alles aanlopen met een tweeling. Ik stel mij altijd voor hoe je borstvoeding geeft (indien ze allebei zo groot zijn als bij mij bij de geboort) in rugbyhouding. Fijn dat de reacties allemaal leuk waren Cars. Hier wist iedereen ook dat we graag een derde wilde maar op een of andere manier verwachtte ze niet 'zo snel'. Komt denk ik door de jongste en zijn 'gehoorprobleem' waar we het erg druk mee hebben gehad het afgelopen jaar. Me2, allebei ft werken en 2 kids lijkt mij ook best vermoeiend maar zoals jij het beschrijft lijkt dat mee te vallen. Goede opvang in Zwitserland of heb je iemand in huis? Ik ga even op de bank duiken voordat het feest weer gaat beginnen. Fijn weekend allemaal!!!!!
happy hippo geen zorgen maken meid gewoon lekker genieten hoor van het zwanger zijn ! Ben reuze jaloers op je zwangerschap zou ok wel heel graag willen!!!! dana bedankt dat je mijn kleine vent een middag mee hebt genomen heeerlijk rustig in de tuin gezetn boodschappie gedaan wasje gedraaid en met fleur gespeeld THANKS!!!!!!!!!1 aylin mooie foto s joh wat een droppies! cars super joh die leuke reacties lekker van genieten! hoe voel je je nu? mij lijkt een tweeling super maar ook wel super druk maar 2 dames met staartjes heeeeerlijk
Gaby: wij hebben een oppasmama om de hoek en ik werk thuis. Ik zie mijn kids denk ik meer dan de meeste parttime werkende mama's
Lammetje: Kindjes waren ontzettend lief!! Hele middag getennist, heerlijk gespeeld. Ze vonden het helemaal geweldig volgens mij. En ze zullen lekker slapen vannacht (hoop ik). Ik nu lekker op de bank, vandaag midden op de tennisbaan weer moeten overgeven. Kon nog net de toilet redden. Vanavond even lekker relaxen. knuf voor iedereen
me2: dat is een ideale situatie. mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik werk 3 dagen (buitenhuis dus) en dat vind ik meer dan genoeg, net een mooie combie tussen werk/prive/moeder zijn/vrouw zijn en mij zelf zijn Lammetje: handig zo'n vriendin erg lief. ben je een beetje bijgekomen? Weekend zit er weer op. Jammer! De jongens waren vandaag erg lief (en druk). Ik heb nog heerlijk een uurtje getukt op de bank terwijl de jongens aan hun middagslaapje bezig waren en manlief de bakfiets een nieuw kleurtje gaf. De bed was er helaas niet meer dus besteld (voor de aanbiedingprijs) en van de week kunnen we hem ophalen. Onze zoon heeft deze week voor het eerst mama gezegd. Extra speciaal omdat hij tot voor kort helemaal niets hoorde en nu al begint met brabbelen/praten. Zo speciaal, zo emotioneel. Het beste cadeautje wat je kan krijgen al ouder. Papa natuurlijk jaloers en roept de hele dag papa tegen hem haha. Zo ik ga nog even lekker in mijn boek lezen tot 11 uur en dan het lichtje uit want morgen weer voor half 7 op (werkdag) en kids wegbrengen en de file in. Liefs, Gaby
Gaby: ik ben advocaat. Heb dus mijn "eigen winkeltje". Voor mij geeft part time teveel stress. Ik zit met deadlines en gewoon met spoeddingen. Als ik dan vrij ben dan ben ik nog steeds met werk bezig, al is het maar geestelijk. Maar mijn werk is wel heel flexibel dus ik kan gewoon stoppen wanneer ik wil, dus als ik kan, dan ga ik de kids gewoon halen. Sowieso zijn ze hier om de hoek, dus ik heb geen reistijd, einde van de dag gaan we dus altijd iets leuks doen zoals naar de speeltuin oid. Omdat ik thuis werk is dan dus ook alles in huis al gedaan en kan ik me 100% op de kids focussen. Als ik nog iets zou moeten doen qua werk dan doe ik dat nadat de kids in bed liggen en voordat mijn man thuis is, want die is meestal niet vroeg. Zodra hij thuis is gaan we samen eten en nog even tijd met elkaar spenderen Voor nu is het allemaal heel fijn. We kijken natuurlijk wel op gezette tijden of de situatie nog goed is voor de kids. Zolang zij happy zijn dan ben ik dat ook en andersom. Ik denk dat als ze naar school gaan dat ik elke dag zal werken totdat zij thuiskomen zodat ze wel een moeder hebben die er voor hen is als ze uit school komen. Tsja, dit is het lot van een moeder die alles wil in het leven Wow wat gewedlig dat de jongste "mama" zei! heel emotioneel lijkt me dat inderdaad! wanneer kunnen ze zeggen dat de operateie geslaagd was? Ik heb trouwens ook even heerlijk 2 uur getukt toen de kids hun middagslaapje deden!
Me2: het lijkt mij wel ideaal zoals je het beschrijft. Zolang jij elke dag nog wel iets leuks met ze kan doen. En als ze naar school toe gaan zie ze je ook niet elke dag natuurlijk. Zou wel fijn zijn als je idd daarna met de thee & koekjes klaar kan zitten Wij (man en ik) eten ook pas als de kids op bed liggen. Manlief brengt de kids naar bed en ik duik de keuken in en om half 9 gaan we aan tafel. Even quality time voor de volwassenen. Op vrijdag & zondag proberen we wel samen als gezin te eten maar dan is het meestal ook iets 'kinderachtigs' gisteren patatjes uit de over en hamburgers van de grill. In principe vonden ze een maand na de operatie het al geslaagd maar dat is medisch gezien want toen droeg hij nog niet zijn machientjes. En nu een klein half jaar later reageert hij op zijn naam en begint hij te brabbelen. Maar dat zegt natuurlijk ook nog niet alles. Ze hebben er geen vast schema voor. Elk kind doet alles in zijn of haar eigen tempo. Maar als hij zo door gaat verwacht ik wel dat hij naar een reguliere school toe kan ipv school voor dove en slechthorende kinderen. Maar ja hangt af van zijn iq, spraak, doorzettingsvermogen etc. We oefenen elke dag. Maar dit was wel even een 'beloning' waar we aan toe waren na al dat harde werk en stress. En tja wat is leuker dan zijn eerste woordje 'mama' is als mama.
GabY: ja inderdaad wat quality tine voor de volwasseneen savonds. IN het weekdn eten we oko gezamenlijk, althans, zitten we allemaal aan tafel als de kids eten. Verder staat het weekend zoveel als mogelijk in het teken van de kinderen omdat mijn man door de week alleen sochtend met hen bezig is en ook graag iets met hen doet. aha, het is dus echt een lange weg die je moet gaan. Niet zo 1,2,3: "nu kan je horen......" prachtg eerste woord inderdaad Wat voor oefeningen doe je dan met hem?
Het oefenen bestaat uit in eerste instantie het wennen aan de machientjes op zijn bolletje. Maar dat gaat nu heel goed en draagt hij ft behalve in bed/bad/regen/zandbak etc. - We maken geluiden en kijken hoe hij reageert. - We gebaren met hem. - We een handleiding qua spelletjes ivm geluiden. Maken rondjes door het huis om hem zo aan geluiden te laten wennen. - Zetten hem in de wagen naar ons toe zodat hij kan wijzen (of wij) en uitleg kunnen geven -praten en gebaren. - We hebben veel muziekinstrumentjes. Maar ook dansspelletjes. Zet muziek aan en beweeg en stop wanneer het stil is. Bij elk geluid maak je het gebaar 'hoor' en laat je zien waar het vandaan komt. - De laatste maand gebaard hij de hele tijd 'hoor' als hij iets hoort. Heel schattig. Zijn favoriete gebaren zijn vogel, lamp en trein. Als hij een vogel of vliegtuig ziet wordt hij helemaal hyper enthousiast en doet hij alles om onze aandacht te trekken. Sinds een maand is hij echt geluiden erbij aan het maken. Het is lang zo stil niet meer in huis maar daar zijn we alleen maar blij om.
Wij hebben het geluk dat we samen de kids naar het kdv kunnen brengen en ik haal ze op en daarna kook ik en geven mijn man en ik de kids samen eten. Dan lekker spelen met zijn allen en om 8 uur naar bed. Ik ruim het speelgoed op en kook. Manlief leest even zijn email etc en om half 9 / 9 uur gaan we samen eten. De kids maken lange dagen (7.30 - 18.30) op het KDV maar vermaken zich prima die 3 dagen.