Zo... heb de dag (kinderfeestje) overleefd. Tien kindjes waarvan 7 meiden hahaha. Was wel lachen hoor, Lucas was echt het mannetje. Hij heeft genoten en daar gaat het om! Ik hang nu lekker languit in de jogging, moeders is gesloopt. Aylinn misselijk dus. Erg he!! Ik vind dat ook wel het ergste.. Moet zeggen dat ik me beter voel de laatste dagen, komende zaterdag 15 weken dus dat mag inmiddels ook wel.. toch?! Hier zijn de laatste dagen de nachten trouwens redelijk te doen.. Het was een paar keer half zes, daar doe je dan al een moord voor toch..
hey meiden... ik hoor hier ook wel thuis denk ik.... heb een dochtertje van 18 maanden bijna (21-10-2008) en ook een dochtertje van 8 maanden bijna (18-08-2009) en ben nu zwanger van hun broertje... (uitgerekend 31-07-2010) nogal kort op elkaar de oudste en middenste schelen 10 maanden de middelste en jongste gaan ongeveer 11 maanden schelen... ach ja krijg behoorlijk wat commentaar maar trek me er niet veel van aan ik ben gelukkig, kids krijgen genoeg liefde en wat ze nodig hebben dus
Liz, Welkom, ja je hebt altijd baas boven baas. Vele van ons zijn snel maar jij wint toch wel hoor . Ik zie dat je ook in Juli je derde kindje krijgt, ik ook. En commentaar krijg je altijd. Goed dat je er niets van aan trekt. Ik vond het alleen naar mijn baas (klein bedrijf) moeilijk om te vertellen. Hoe was dat bij jou of ben je ft mama. Danah: Goed dat het weer hebt overleeft haha. Was het leuk? Had Lucas het naar zijn zin met al die meiden. Wat grappig. Vaak op die leeftijd kies je meer kids van je eigen gender. aylin; irritant die misselijke periode. die vind ik ook altijd het minst leuk. en elke keer ook weer minimaal 3 maanden gehad. scheelt wel dat iedereen weet dat je zwanger bent. ik probeerde het altijd geheim te houden. Sta je daar te kokhalzen haha. hopelijk gaat het snel beter. Tja spookjes helpen niet he als je al moe bent Me2; een bakfiets of fiets sowieso is niet zo ideaal met die bergen lijkt mij he vraagje zijn jouw kids daar geboren en zoja zijn ze dan Zwitsers of Nederlands qua nationaliteit. (buitenlandse) vrienden van ons hebben maandag een zoon gekregen die gingen ze aangeven en toen kregen ze te horen dat ze hem niet als Nederlander kunnen registreren. Vond ik heel raar. Nou ik ga weer werken. Heerlijk weertje. Maar even doorzetten tot kwart over 5 en dan lekker de file in -> gisteren weer 12 km. Sjachie word je daar van. Gewoon bijna 1,5 uur over gedaan bleeehhhh! De jongens hebben trouwens een redelijk goede nacht gehad. De jongste kwam wel om half 2 maar een speentje was genoeg en toen om half 7, papfles in 2 minuten leeg en toen om kwart over 7 wakker gemaakt om klaar te maken voor het KDV. Bijna weekend voor mij.........heerlijk! Hopelijk blijft het dit weekend. Ik moet trouwens een keer gaan shoppen voor wat meer zw kleding. Daar nu voornamelijk nog gewone kleding maar het wordt nu wel tijd merk ik voor eh iets ruimers. Fijn dag! x Gaby
Gaby: ligt eraan welk land je woont en welke nationaliteit beide ouders hebben. Onze kinderen zijn in Zwitserland geboren (trouwens heerlijk hier hoor! Ik ga nergens anders meer hen voor de bevallingen hihihi). Maar omdat Zwitserland hetzelfde systeem heeft als wij (lex sanginis: het recht avn het bloed), zijn onze kinderen van de Nederlandse nationaliteit omdat we allebei Nederlander zijn. Als een van de ouders een andere nationaliteit heeft dan de ander en dan het land waarin je woont als je in een Angelsaxisch land waren geboren is het ook weer anders. Lekker hoor even shoppen!! Dana: blij dat je het weer hebt overleefd en allermooiste is dat Lucas het geweldig heeft gehad! Dat vind ik het mooiste wat er is, als ik mijn kids zie genieten, Liz: welkom! Inderdaad dichter op elkaar hebben we ze hier niet ! IS het lichamelijk wel te doen?
jeetje liz petje af hoor lijkt me wel pittig maar super leuk! Heb zelf een zoontje van inmiddels bijna 8 en denk vaak dicht oplkaar is denk ik makkelijker . Zit Heeeeeeel erg te twijfelen over een evt volgende baby... Wil heel graag maar het is nu ook wel druk in huis mijn oudste teld voor 2 en heb ook al 2 pittige jonge dames. Moet het nog even bekijken nu in ieder geval nog niet eerst maar even romy op de peuter en fleur een beetje ont verwennen ha ha Er moet een beetje ritme in komen en krijg de slag niet echt te pakken en dat is te merken in huis. Wel heb ik een schoonmaakster nu en 18 mei romy naar de peuterspeelzaal fleur dan een dagje naar oma en mama een dagje vrij!!!!
Leuk om weer even te lezen wat ik gemist heb vandaag. Liz welkom!! Je bent inderdaad de koploper. Ik dacht dat ik snel was haha. Bij mij zit er zometeen ook 11 maanden tussen de laatste twee. De oudste is deze week 7 geworden. ninthe is vanaf gisteren niet helemaal lekker, overgeven, hangerig, niet eten. Gewoon niet in dr element zullen we maar zeggen. Lucas is lekker buiten aan het spelen dus die vermaakt zich prima. Ik heb net samen met hem warm gegeten, manlief heeft vandaag een lange dag op het werk. Hoor er boven weer eentje wakker worden, ga eens even kijken hoe het daar gaat. Oh ja Lammetje.. wacht nog effe een jaartje af.. je hebt nog best veel tijd (jonge blom)!
pregnantlady, ik ben momenteel ft mama na een tijdje (als de bevallingsrust over is) ga ik opnieuw werken... en ik heb drie dagen per week plaats in de kribbe en als de dagen niet overeen komen zijn er de oma's nog Me2 ja hoor lichamelijk te doen, al ben ik wel moe... lammetje het is in het begin heeeeeeeeeeeel chaotisch vind ik zelf maar eens ik men draai heb gevonden in het hoe en wat... is er geen enkel probleem meer wel vermoeiend dat wel... dank je meiden om me welkom te heten voel me hier al direct thuis... ja ben idd snel... maar nu stop ik hoor haha
hahahahaha LIz, zeg nooit nooit, hier gaan er ook voor 4 zo snel hoor! hahahaha. Enige minder leuke aan zo dicht op elkaar lijkt me dat ze bij elkaar in de klas komen.....voor de rest is het natuurlijk wel een hele heerlijke chaos!
volgens mij kun je bij een boel scholen wel aangeven dat je niet wilt dat de kindjes bij elkaar in de klas komen. kennissen van ons hebben een tweeling en die wilden juist perse dat de kindjes wel bij elkaar in de klas kwamen. dat gaat volgens mij heel goed. heb zelf eigenlijk (nog) geen idee of ik dat prettig zou vinden of juist niet.
Het mij er om dat ze niet in dezelfde klas zitten, niet of ze bij elkaar in de klas zitten Het verschil met een tweeling is nu juist dat die wel precies even oud zijn
dana een jaartje wachten is mij prima maar egbert vind zich dan te oud worden.. Vind het zelf wel leuk als de dames op school zitten of 1 school 1 peuter om dan nog lekker met een laatste kindje te knuffelen en alle tijd te hebben. Heb gezegt oktober met mijn verjaardag ga ik kijken wat ik wil en beslissen we samen hoe of wat Voor papa is het wel genoeg zo dus moet wel rekening met hem houden. Hij is heel erg van rust en regelmaat dus moet tot die tijd echt even de slag krijgen in huis. Ben blij als ik meer weet over de schoolarts en thijs de curcus omgaan met andere kids heeft gehad. Romy naar de peuter mischien dat ik dan in de rust momentjes wat meer kan poetsen en voorbereidend werk kan doen voor de avond spits! och we zien wel geniet nu van mijn kids en de rest komt wel weer. Moet wel zeggen dat het wel kriebeld als ik jou zie staan dana met je bolle buikie!
Lammetje... ik las vandaag een mooie uitspraak in de vrouw van robbert ten brink, die zeiden tegen elkaar bij kindje 3,4 & 5... Bij twijfel altijd doen, dan kun je spijt hebben van iets waar voor je gekozen hebt, en anders heb je alleen maar spijt omdat je het niet gedaan hebt. of zoiets dan
He Marloes, das wel een mooie uitspraak!! die vriezen we in. En Egbert te oud? Haha, Paul wordt volgende maand 46.. Wat maakt het uit tegenwoordig.. Nee hoor gein, je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Wij laten het bij 3, vind het nu al druk zat, en dan is die derde er bij ons nog niet eens. Vind het nog steeds wel eens spannend hoe dat allemaal moet gaan straks. Kheb naast alles ook graag altijd mn huisje aan kant.. Dus dat wordt nog een leuke uitdaging.
Lijkt me niet ideaal voor de kinderen om in dezelfde klas te zitten omdat dat waarschijnlijk frustratie met zich meebrengt voor degene die minder goed meekomt..... Ik speigel dat dan aan mijzelf en mijn zusje (en aan mijn ouders zal het niet hebben gelegen dat die frustratie er was en nog steeds is op bepaalde vlakken). LAmmetje: je hoeft niet NU een beslissing te nemen.....Veel inderen is leuk, maar elk kind brengt ook weer zijn eigen zorgen met zich mee (ik citeer een vriendin van mij die er 6 heeft). Wel een hele leuke trouwens van Robbert ten Brink.
Dat snap ik inderdaad ja.. Je krijgt toch vaak een soort concurrentiestrijd onderling. Kan me er iets bij voorstellen. Snapte denk ik in eerste instantie niet helemaal hoe je het bedoelde. Beetje blond. Lammetje: blij dat je vandaag hebt kunnen genieten!
Dana: helemaal niet Blond hoor! Ik denk zelf dat als het bij ons zo zou lopen dat ik er helemaal niet mee in zit...was meer een achteraf: "wat als...." Ik heb nl verschillende verriendinnen in de situatie die me daarop attent maakten.
Leuke uitspraak van de vrouw van Robert ten Brink! Toch heb ik een andere mening: Bij twijfel niet doen. Ik heb dan ook wel heel veel voorbeelden in mijn omgeving waarbij de vrouw wilde, de man eigenlijk niet meer en die nu in stress leven omdat vrouw doorgezet heeft of gescheiden zijn. Nu is dit wel een doemscenario maar toch echt hier hetgeen het meest voorkomt. Dat is ook precies de reden waarom ik besloten heb dat het genoeg is hier. Mijn man ziet het eigenlijk niet zitten (ik weet dat ik hem best over zou kunnen halen) en ik kan dan alleen maar spijt krijgen als ik het doordruk. Sinds ik dit maanden geleden besloten heb ben ik zo ontzettend tevreden. Het lijkt wel alsof het voor die beslissing nooit genoeg was.