Hey meiden, Wij zijn zwanger van de 1e! Helemaal gewelding!! Van de week voor het 1 onze kleine gezien. Geweldig om zo'n echo mee te maken. Dan weet je het zeker.....je bent zwanger. Ik ben 11 weken zwanger. Helaas is mijn moeder vorig jaar (december) overleden. Ze was al ernstig ziek, maar overleed toch onverwacht. Het ging zo goed moet haar. Ik mis haar enorm. Vooral ook nu.....ik kan mijn vreugde niet met haar delen. Ze had zo graag oma geworden. In principe wordt ze het ook maar helaas weet ze niet dat ik zwanger bent. We zijn begin maart uitgerekend en 2 maanden later in mei stappen we in het huwelijksbootje (dit plan hadden we al toen we verrast werden dat het eindelijk gelukt was om zwanger te worden) Hierbij ga ik haar ook ontzettend missen. De 2 leukste dingen in je leven......zonder je moeder Zijn er meer meiden in het zelfde schuitje...... die hier zoveel moeite mee hebben? x ShyGirl
Meis wat afschuwelijk om te lezen Ik zit niet in dezelfde situatie. Maar wilde je eerst van harte feliciteren met jullie wondertje!! En je heel veel sterkte wensen met het gemis. xxxxxx Elif
Hoi Elif82 Dank je wel! En ook bedankt voor je medeleven. Gelukkig voor je zit je niet in dezelfde situatie! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!! xxx ShyGirl
Hallo ShyGirl.. Ik weet helaas ongeveer hoe je je voelt! Mijn moeder is aanstaande zondag alweer 7 jaar geleden, (plotseling aan een longembolie) Zij was nog maar 34, ik ben op dit moment 23 jaar en heb een zoontje van bijna 4 maanden.. Heb van de week ook alweer 6 jaar een relatie met mijn vriend.. Ik vind het zo jammer dat ze ons zoontje niet mee kan maken, en ze heeft mijn vriend ook nooit gezien! De laatste dagen mis ik haar echt heel erg, en zou ik graag willen dat ze hier ook bij is, zodat ons zoontje ook weet dat hij nog een oma heeft.. Vooral als we bij de ouders van mijn vriend zijn, of bij mn vader en zn vrouw dan maakt me dat wel extra verdrietig omdat ik graag had gewild dat de kleine ook zo lief en schattig kon lachen naar mijn moeder! Ik snap dus helemaal dat je het er moeilijk mee hebt, en haar nu ontzettend mist.. want je zou graag allemaal dingen willen vragen en advies over de zwangerschap en de toekomst natuurlijk.. .. Ik wens je dus ook heel veel sterkte toe & natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.. en mocht je vragen hebben o.i.d kan je me ook altijd een pb sturen hoor, ook al is dat natuurlijk anders.. Knuffieeee..
Je verhaal lijkt wat op de mijne. Ik moet ook alles zonder mijn moeder meemaken. Trouwen, zwanger zijn, kindje krijgen. Het zwaarst had ik het nog met het dopen van onze dochter. Mijn man zijn ouders zaten op de voorste bank en de plek waar mijn ouders hoorden te zitten waren leeg (mijn vader heb ik geen contact mee). Ook wilde mijn schoonmoeder een keer mee met een echo. Zeer pijnlijk, want je wilt je eigen moeder er bij hebben natuurlijk. Gewoon toegeven aan het gemis, want opkroppen heeft geen zin! En wat bij mij helpt is dingen bij haar foto zetten. Zoals toen de echo foto. Die stond naast mijn moeders foto. Dikke knuffel!
@ Misz86, jeetje jouw moeder was helemaal jong! Wat zal je haar gemist hebben ook met andere dingen. Het is idd niet leuk om deze dingen zonder je moeder mee te maken. Ook omdat ik wist hoe graag ze oma zou worden. Mijn broer en ik zijn laat bloeiers voor wat betreft relaties. Gelukkig heeft ze nog wel mijn vriend meegemaakt en ons huisje gezien. Helaas was dat maar kort. Jij gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Bedankt voor het aanbod als ik vragen heb zal ik je zeker een bericht sturen. Dit zelfde geldt ook voor jou! @melisa Voor jou ook niet leuk om zo alles mee te maken. Het is inderdaad je wil gewoon dat ze er bij zijn....maar helaas! Voor jou ook erg dat je je vader niet meer spreekt! x ShyGirl
Hey meid, Ik zit niet in dezelfde situatie maar ik wilde je graag heel veel sterkte wensen! Mijn moeder is op dit moment ernstig ziek en ik hoop dat we nog heeeeel veel jaren samen hebben om al het moois te delen. Helaas heb je die zekerheid nooit en dat maakt me soms verdrietig.. Daarom wil ik je veel moed en sterkte wensen! (F) Liefs Amal
hallo shygirl, niet mijn moeder maar mijn vader moet ik missen. Ik vind dit ook erg moeilijk het trouwen mijn zwangerschap, het opa zijn. Toch denk ik dat een moeder anders is met vragen die je hebt over je zwangerschap. Moeilijk hoor... Toch probeer ik voor mijn eigen gevoel mijn vader toch een beetje erbij te betrekken. Bij het graf van mijn vader heb ik een speentje gehangen met I love opa en ik heb een foto in mijn woonkamer waar mijn dochter elke keer opa tegen zegt. Als ik mijn dochter in bed leg vertel ik haar dat opa over haar waakt. ik wens je ook erg veel moed in deze leuke maar toch ook verdrietige tijd.
@ Shygirl: Ik herken je gevoelens wel een beetje... Mijn moeder is niet overleden, maar door omstandigheden hebben we heel weinig contact. In die zin moet ik haar bij alle belangrijke baby-momenten ook missen, en dat vind ik net als jij vreselijk... Ik heb alleen de hoop nog dat het zal verbeteren in de toekomst, en als ik jouw verhaal lees, is het ook wel de moeite om daar alles aan te doen... Voor je het weet ben je elkaar echt kwijt en is het te laat... Ik wens jou een hele fijne zwangerschap, en hoop dat je ondanks het gemis van je moeder echt kan gaan genieten!
Hoi, zit ook in het zelfde schuitje, alleen is mijn moeder al overleden toen ik 10 was (ben nu 29). Ook samenwonen, trouwen en nu zwangerschap van eerste kindje kan ik niet delen. Is soms wel lastig. Gelukkig wel goed contact met vader. Ook mijn schoonmoeder heb ik nooit gekend. Zij was al overleden voordat ik mijn man leerde kennen 10 jaar geleden. Dus hij weet hoe het voelt.
Hoi lieve meiden bedankt voor jullie reacties. Ik lees dat ik niet de enige bent met een groot verlies. Ik wens jullie ook heel veel sterkte! Echt zo jammer dat zij deze leuke tijd niet mee gaat maken! Iedereen een dikke knuffel! x ShyGirl
ShyGirl en alle andere meiden die dit zonder moeder moeten meemaken...jullie moeder kijkt, waar dan ook vandaan, heus regelmatig naar beneden en zijn vast heel blij en trots! Mijn moeder leeft nog, ben altijd erg bang geweest dat, aangezien het erg lang geduurd heeft, er niet meer zou zijn, als ik het iemand gun, is zij het wel. Ben nu 7 maanden zwanger en ben daar heel erg blij mee! Echter is ze geestelijk nu ineens heel erg slecht en voelt het ook alsof ze er niet is. We belden de eerst maanden bijna elke dag, deden we anders nooit, nu, hoor ik haar amper en als ik haar hoor, komt er niks zinnigs uit...
ik hoopte al een beetje dat dit topic nog niet was gesloten ik wil me graag bij jullie aansluiten ik ben nu zwanger van de 1e (helaas wel 2 vmk ervoor gehad) en heb ook al 4 jaar geen mama meer zij is na een ernstig ziekbed van ruim 3 jaar en veel vechten overleden aan de gevolgen van de welbekende rotziekte. ik heb nu nog niet zoveel last van een bepaald gemis wanneer je zelf moeder word, maar dat kan mss nog komen. ik hoop dat ik hier veel met jullie kan delen en een luisterend oor/digitale troostende schouder kan bieden. zo en nu ga ik even alles teuglezen
Ja dat geloof ik ook! maar had het haar zo gegunt dat ze erbij kon zijn. Helaas is dat niet gelukt! Ze wilde het zo graag! Jeetje dat is ook erg ja. Dan is je moeder er nog wel maar dan heeft ze niet door wat er gebeurt om haar heen. Je wilt gewoon vanalles met haar delen! Sterkte meis!! x ShyGirl
Welkom! Aan die welbekende ziek is ook mijn moeder overleden. Ik deed veel dingen samen met mijn moeder dus mis haar sowieso heel erg. Maar ook nu tijdens mijn zwangerschap! Ze gaat zoveel leuke dingen missen! Ik hoop voor jou dat het gevoel 'weg'blijft zodat je kun genieten! x ShyGirl x ShyGirl