Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hallo lieve mensen,

Wie zit er net als mij ook in week vijf van haar zwangerschap?
    Ben benieuwd naar jullie sympthomen en wanneer jullie de eerste echo hebben?
    Ik in week 8, maar ben zo ongeduldig! Het is voor mij nog zo onwerkelijk zonder echo en buikje :D
    Hoe gaan jullie hier mee om?

Ik merk wel dat ik deze week prikkelbaarder ben als anders, sneller moe, en heb echt een vette huid (gezicht) en ineens veel puistjes boven mn borsten..
    Ik merk verder alleen aan mijn rommelende darmen (dan weer vaak naar de wc en dan lukt t juist weer niet :cool:) en borsten dat ik zwanger ben. Ze zijn gespannen, mn tepelhof is huge, opgezwollen, donkerder en heb veel meer "knopjes" als anders. Ik zie de aders door mn huid lopen!

Misselijk was ik tot nu toe alleen rond de bevruchting. Dit heeft een dag of 5/6 geduurd. Vorige week had ik erg last van migraine. Hoop dat dit minder wordt gedurende mijn zwangerschap. Ik lees regelmatig dat vrouwen die kampen met migraine tijdens hun zwangerschap minder vaak of helemaal geen last meer hebben. Zou een verademing zijn ;)

Tot schrijfs,
    D

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi!
    Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D

Ik zit morgen op precies 5 weken! Ik moet ook nog erg lang wachten op de eerste echo, pas met 8 weken en 5 dagen!
    Laten we maar hopen dat dat het waard zal zijn!

Het is voor mij ook nog onwerkelijk. Elke dag word ik wakker met: "ooh jaa, ik ben zwangerrrr!"
    Hopelijk vliegt de tijd voorbij en komt die buik snel!
    Ik kon het niet laten en heb al een eerste buikband besteld ;)

Ik heb ook wat kwaaltjes: pijnlijke borsten, 's avonds hoofdpijn, vlagen van misselijkheid en dus ook veel pukkels in mijn hals en decolleté. Echt irritant, ziet er niet uit!
    Heb gelezen dat het na een week of 10 wegtrekt... hoop het maar!
    Die darmen zijn ook irritant he? Laten we hopen dat het allemaal wegtrekt over een paar weken als ons lichaam gewend is aan de nieuwe hormoonhuishouding enzo :)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He, bedankt voor je reactie! En jij ook van harte gefeliciteerd! Ik herken veel in je verhaal ;) Wordt ook iedere ochtend zo wakker en eigenlijk gaat het dan vervolgens heel de dag zo door! Kan aan echt niks anders denken, en ik vind het heerlijk :)
    Ik heb 23 juli mijn eerste echo, jij de 24e zie ik! Ik zit vandaag op 5 weken, jij morgen. Ik wist 20 juni echt zeker dat ik zwanger was, jij de 21e. Toeval?

4. sunshineS1976

hahaha toeval? Daar geloof ik niet in! ;)

Ik had 2 dagen voor NOD al een positieve test, maar op NOD was hij echt duidelijk en durfde ik het pas echt te geloven!
    Nu maar duimen voor hele mooie echo's straks!! Dat alles maar goed mag gaan! Een voordeel van een redelijk late echo is wel dat je al echt iets kunt zien en het hartje moet kloppen. Zo spannend!!

Ik heb ook al de nodige zwangerschapsboeken in huis gehaald, lekker leesvoer voor in mijn vakantie ;)
    Is het beebje ook jullie eerste??

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En wat je buikband betreft... Helemaal niet gek! Ik heb ook al van alles gekocht :D kan het gewoon niet laten. Ik kreeg wat eerste kadootjes, en dan zie je er in de stad wat bijpassends bij... En dan is dat ene truitje ook wel heel leuk etc etc ;)
    De kinderwagen is eerlijk gezegd ook al uitgezocht en binnekort gaan we maar eens orienteren op de babykamer :)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    :) Bijzonder he :)

Ja, je hebt gelijk dat is ook wel zo. Als het hartje nog niet zou kloppen zou je daar toch ook alleen maar aan blijven denken :p laten we elkaar op de hoogte houden!

Het is ook ons eerste kindje.. Ik zie dat jullie al een poosje aan het proberen zijn, wat fijn dat je nu zwanger bent! Ik heb 3 zwangerschapsdagboeken.. In elk boek staat weer andere informatie. Leuk Leuk Leuk... Maar op internet raak je ook niet uitgelezen he?

7. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Ook ik zit in week 5 van m'n zwangerschap! en pfffff wat sluipen die dagen voorbij zeg! jeetje wat duurd het nog lang voordat het eindelijk 11 juli is! Dan krijg ik mijn eerste echo... Waarschijnlijk dan pas een week of 7, maar ik ga erna op vakantie dus wilde ze alvast kijken of het hartje al klopt en erna kijkt ze wanneer m'n uitgerekende dag is...

Stiekem best onzeker hier! Is m'n 2e zwangerschap.. nog niet zoveel kwaaltjes als bij de 1e.. wel erg last van obstipatie en dan ineens weer rennen daar de wc!.. Vandaag ook erg moe geweest..
    Spannend is het he?!

Ook ik vergeet op de dagen dat ik aan het werk ben soms helemaal dat ik zwanger ben... krijg soms zelfs de neiging om toch nog even een testje te doen;) hihi

Voor m'n 1ste zwangerschap had ik ook erg last van migraine.. tijdens de zwangerschap helemaal niet meer en na die zwangerschap ook nog maar een enkele keer gehad! dus hopelijk verminderd het bij jou ook snel!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gefeliciteerd Sabinetje! 11 juli klinkt voor mij als al bijna, maar ik snap dat het voor jou niet zo voelt! Wel fijn dat het nog zo voor de vakantie kan. Waar gaat de reis naar toe?

Het lijkt me zo leuk om met een buikje op vakantie te gaan.. Maar dat buikje laat nog wel even op zich wachten, denken jullie niet? Wanneer verwachten jullie een beginnende buik?

Ik heb nog twee testen thuis liggen. 1 clear blue digital en 1 van k2v5 en ik weet nu al bijna zeker dat ik tot aan mijn echo nog wel een keer test... Met die van k2v5 om te zien of mijn hcg is gestegen (elke dag voor mijn nod had ik een donkerder streepje tot ik het niet meer hield en met clear blue 2-3 wk zwanger testte)

Mag ik nog vragen hoelang je last had van migraine en hoe vaak?

9. sunshineS1976

hahahaha schitterend!! En ik dacht dat ik te hard van stapel liep ;)

10. sunshineS1976

Gefeliciteerd Sabinetje!
    11 juli is al lekker snel zeg! Tenminste, voor ons dan!
    Ik krijg ook een echo net voor we op vakantie gaan. Laten we maar extra hopen dat dan ook alles goed is.
    Ik vind het heerlijk als ik het druk op mijn werk heb, ben er dan ook niet zo mee bezig, maar de tijd vliegt wel voorbij!
    Vanaf morgen 7 weken vakantie (onderwijs) en kan ik er hele dagen mee bezig zijn... en dat heeft zowel positieve als negatieve kanten denk ik...

@D83: ik denk dat een buikje wel 4-5 maanden gaat duren!!
    Tenminste, niet als het er meer dan 1 is... :p Ik had 3 eitjes, dus ik ben erg benieuwd of we 1 kindje verwachten of 2 of 3!
    Bij een 2e zwangerschap schijn je veel sneller een buikje te krijgen, maar de eerste kan lang op zich laten wachten.
    We bollen onze buik gewoon lekker op en accentueren alles met een mooie buikband ;) Hoef ik eindelijk mijn buik niet meer in te houden, jeeh! haha

Wij wachten al wel lang op een kindje, maar eigenlijk is het best snel gegaan. Jaar lang geen menstruatie van mezelf, dus logisch dat je dan ook niet zwanger raakt. Sinds januari in de medische molen en wat dingen geprobeerd. Dit was de tweede ronde die aansloeg, dus dat ik een eisprong kreeg, en nu al zwanger. Vind ik dus wel rap! ;)

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    WOW drie eitjes! Spannend zeg!!! Laat ons aub weten hoeveel t er worden!
    Wens je alvast een fijne vakantie!

12. sunshineS1976

Nou 3 lijkt me toch iets te veel van het goeie om eerlijk te zijn ;)

Ik ga vrijdag lekker shoppen en ook alvast iets leuks kopen voor de beeb(s) ;)

Het internet is trouwens ook verslavend... zoveel info en zoveel leuke forums om info uit te wisselen... kan er gerust mijn dagen tot de bevalling mee doorbrengen geloof ik ;)

Ga voorlopig nog niet op vakantie, pas over 4 weekjes, 2 dagen na de echo! Als we terugkomen wil ik dan nog een echo ( ervan uitgaand dat alles goed is ntl) en dan wil ik het grote nieuws bekend gaan maken aan familie en vrienden.
    Alleen mijn beste vriendin is op de hoogte, zij wist ook van de vruchtbaarheidsbehandelingen af. Voor de rest is het echt ons geheimpje. Spannend, maar toch kan ik niet wachten om het met iedereen te delen.

Hebben jullie het al aan wat mensen verteld?
    Waar ga je heen op vakantie Sabinetje?
    Ga jij nog weg D?

13. sunshineS1976

Ik wil trouwens na het weekend ook nog een keer testen!
    Dan moet er 3+ op de digitale van CB komen te staan!
    Gewoon, om het zeker te weten...
    Dan ga ik me aanmelden voor Moeders voor Moeders!

Heb hier wel eens gelezen dat een vrouw zich had aangemeld en er iemand thuis langs kwam en dat de zwangerschapstest die toen moest worden uitgevoerd, opeens negatief uitviel. Een paar dagen later kreeg ze een miskraam. Zo vreselijk... dat wil je echt niet meemaken.
    Dus just to be sure nog even een testje en dan ga ik me aanmelden. Niet dat ik nou onwijs veel zin heb om in kannetjes te gaan plassen, maar ik ben ook met de medicijnen die ze maken zwanger geworden, dus moet ik voor mijn gevoel ook iets terug doen;)

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jaaa, dat is ook zo! Maar ben je er wel in 1 x vanaf.. Alleen of de bevalling dan zo prettig is? Dont think so. Maar t wordt zowiezo niet zo prettig ben ik bang haha maar goed, we moeten er allemaal door heen en dan kunnen we ons kindje in onze armen nemen!

Spannend dat je het nog aan mensen gaat vertellen! Ik heb het al vrij snel na de positieve test verteld aan vrienden en familie. Kon mn mond echt niet houden! Wel fijn dat je het hier lekker kunt delen, want zo iets wil je van de daken schreeuwen niet waar?

Ik ga pas in het najaar op vakantie, ik ben al weg geweest dit jaar!

En ook ik ga me opgeven voor moeders voor moeders.. Echt super dat zo iets bestaat he!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Even om zeker te weten ook hoor, jullie weten dat vast wel denk.
    29 mei startte mijn laatste menstruatie.. Ik ben dan toch elke dinsdag een weekje langer zwanger he. Is het dan nu zo dat ik afgelopen dinsdag 4 volle weken zwanger was en tegelijkertijd mijn vijfde week in ging?

16. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Aaaah help! M'n laptop is overleden ben ik bang! Dan maar even via mijn telefoon.. Jullie ook gefeliciteerd natuurlijk!..

Die migraine aanvallen had ik toen vaak rond mijn menstruatie dus elke maand wel een keertje.. Zo blij dat ik daar vanaf ben!
    Heb jij het erg vaak?

Voor jullie is 11juli al snel inderdaad maar pffff wat ik al zei.. Wat duren de dagen lang zeg! Zeker op de dagen dat ik thuis ben.. Ik blijf internet maar afstruimen! Ook ik ben alweer te hard van stapel gelopen! Heb alvast een flinke online bestelling gedaan.. Allemaal hippe positiekleding! Leuk joh en spot goedkoop! Ik zal de site eens opzoeken.. Is een outlet:).. En ook al een shirtje voor mn mannetje met "binnenkort ben ik niet meer in m'n..... Met een eendje als afbeelding" krijgt ie straks aan om het aan te kondigen bij familie en vrienden!:).. Ben er nog niet uit wanneer precies... Wacht sowieso de echo af

Hebben jullie het al aan mensen verteld?

Goed van je meis! Zit er ook aan te denken moeders voor moeders.. Zal eens gaan informeren

Ow en wij blijven in nederland:) camperen op de sprookjescamping.. Is zoooo leuk! Wat zijn jullie vakantieplannen?

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Meen je niet! Misschien f de adapter eruit en opnieuw opstarten?

Dankjewel voor je felicitatie!

Nou echt super fijn dat je aanvallen gestopt zijn! Ik heb laatste tijd toch elke twee weken wel een aanval. Ik heb zelf t idee rond mijn eisprong en rond mijn menstratie, maar het is bij mij ook spanningsgerelateerd..
    Kamp er al jaar of 10 mee..

Als je wilt, stuur eens een link van die site, ben benieuwd!

En wat super gaaf dat jullie het op deze manier willen gaan aankondigen! Echt orgineel, dit blijft mensen altijd bij!

Leuk naar de sprookjescamping! :) hopelijk goed weer ook! Gezellig wordt t zowiezo vast wel!
    Ik wil in het najaar weer richting Caribean!

18. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Ook ik zit in week 5! Erg herkenbaar dat het wachten zooooo lang duurt!! Bij mij helemaal omdat ik een mk heb gehad. De angst zit er best wel een beetje in... Vndg nog een x een test gedaan en het kruis was er meteen, gelukkig!
    Ik durf nog niets te kopen, eerst een goede echo. Moet wel zeggen dat ik al een soort van darmen buikje heb, normaal is mijn buik erg plat, maar begint al iets op te bollen. Had ik de vorige x ook, met 9 wk kon ik het haast niet meer verdoezelen.
    @krullie: grappig dat ik je hier ook zie! En toevallig: ik zit ook in het onderwijs!!
    Symptomen: moe!!! Obstipatie (maar onder controle door roosvicee laxo), soms misselijk (maar moet telkens wat eten dan gaat het goed) en de hele dag door enorme trek!!!

19. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Heb ik geprobeerd, maar hij valt telkens weer uit! Grrrr!
    Maar de site is. Goedkope positiekleding en zwangerschapskleding online | Positie-Outlet

Verder kom ik jullie morgen weer even bezoeken! Moet er weer vroeg uit! Ook naar de kindjes, alleen dan in de kinderopvang:)

Caroline, gefeliciteerd! Oooh voor jou helemaal spannend na een mk:(.. Hopelijk gaat het deze keer goed en mogen we allemaal in februari een kleintje wondertje in de armen sluiten!..

Slaap lekker voor straks!:-

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vervelend van je Pc! Bedankt voor de link, en lekker slapen!
    Veel plz met de kids morgen!

Deel Deze Pagina