Ik breek heel even in hoor... Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die heel snel na hun bevalling weer zwanger waren en ik zou graag willen weten hoe dat bevallen is. Hadden jullie veel lichamelijke klachten? Ben zelf 6 weken geleden bevallen en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weer proberen zwanger te worden. Ze zeggen altijd 9 maanden ontzwangeren, maar voor mn gevoel heb ik dat niet nodig. Maar kan zijn dat ik het heel erg onderschat. Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben.
Hoi Roosenzo... de meeste hier waren idd weer heel snel zwanger. Aan mij heb je niks, want hier zit steeds zo'n 2 jaar tussen de kindjes.
Ik heb 3 kindjes vrij kort op elkaar en ben nu zwanger van nummer 4. Onze derde dochter en deze zwangerschap waren echt suprise, suprise voor ons maar natuurlijk ontzettend welkom! Ik ervaar het als druk maar ontzettend gezellig.
Roosenzo, hier 3 kindjes binnen 2.8 jaar. Dus redelijk snel. Bevalt prima, druk maar dat is te verwachten. Tijdens de zwangerschappen had ik niet veel last. Ben erg fit (op spugen na) en heb redelijk makkelijke bevallingen dus sta dezelfde dag ook weer vanalles te doen. Dus kijk gewoon naar je lichaam. Als jij denkt er weer aan toe te zijn en je partner ook (want je zal meer hulp nodig hebben om toch je rust te pakken) dan gewoon er voor gaan.
Roosenzo: ook hier 3 kindjes binnen 2.8 jaar. Natuurlijk is het wel druk, maar ook enorm genieten. Luister idd zelf naar je lichaam, jij weet het beste wat je aankan. succes. En Aylin: idd in het openbaar? Hoe voel je je verder?
Roosenzo: Wij gingen gelijk na de eerste voor de tweede (zaten toch al in de luiers dus waarom niet gelijk, dachten wij) en na een maand of drie was het raak. Ik vind het ideaal, ze hebben nu al zoveel plezier met elkaar. Ze schelen precies 14 maanden en zijn stapelgek op elkaar. Ze smeden samen plannetjes enzo, echt heel schattig. Wij zijn waarschijnlijk ook echt klaar zo, het gaat allemaal zo goed dat we daar niet teveel meer aan willen veranderen qua gezinssamenstelling.
@ Cars en Koekkie ja we hebben het verteld...!!! Natuurlijk zijn de meningen verdeeld en vinden de meeste het gekke werk 4 kindjes kort op elkaar. Dat ik het niet laat weg halen vinden de meeste echt belachelijk. 1 Niet goed voor mijn lichaam 2 Ik doe mijn kids te kort 3 Ik krijg een postnatale depressie Dit is dus wat ik te horen krijg...Tja, wat moet ik hier nu mee....
Krijg je zulke reacties? Echt slecht zeg. Die mensen hebben zeker gevoel en verstand. Jij weet toch zeker zelf wat je aankan. Ik vind het wel stoer van je/jullie hoor. Het is dat ikzelf nog lang niet de oude ben en steeds ziek ben, maar anders had ik het na de bv ook wel weer gauw gewild denk ik hoor. Maar nu zegt m'n lichaam duidelijk nog ff wachten en misschien is het zo ook wel klaar, maar dat gevoel is nog niet zo sterk.
Cars, ja ik krijg inderdaad dit soort reacties. Wat is mijn optie dan??? Gewoon maar laten weg halen??? Natuurlijk zal het druk worden maar dat is het nu al...Ik ben steeds na de bevalling snel hersteld en houd me tijdens de zwangerschap ook goed staande. Het is soms best kwetsend hoor gefeliciteerd heb ik iig niet meer gehoord !
aylin dat meen je niet wat kunnen mensen toch dom zijn ja laat toch geen kind weg halen gewoon omdat ze vinden dat het niet kan ik zou zeggen de reacties het ene oor in en het andere weer uit geniet jij nu maar lekker van je kids en je zwangerschap
Zuurtje ik ken zoveel mensen bij wie zwanger worden en zwanger blijven niet zo vanzelfsprekend is (ook in de familie). En dan hoor ik mensen in mijn omgeving zo reageren. Daar kan ik zo boos om worden. Weghalen als of je een kies laat trekken kom op he!!!:x
Aylin, ik had al het vermoeden dat jij het was, maar nu nogmaals: Van harte! En tjee, waar bemoeien die mensen zich in vredesnaam mee. Je zou ze... Of te wel: daar moet je helemaal niets mee! Lekker doen wat voor jullie goed voelt!
Idd te gek voor woorden. Wat zijn sommige mensen toch ongevoellig. Denk even na voordat je wat zegt. En een kind laten weghalen vind ik verreweg de meest belachelijke reactie. Serieus zijn die mensen wel goed bij hun hoofd of reageer ik nu weer net zo ongevoellig. Want ons krijg je allemaal een echte GEFELICITEERD! heerlijk een groot gezin, en een vierde draaid ook zo mee. Ja je krijgt het druk maar dat hebben we toch al met 3 kleintjes binnen 3 jaar. Ga nu maar genieten. Stiekum ben ik best wel een beetje jaloers hoor dat je dit nogmaals (de mooie kant) mag meemaken. Heerlijk zo'n kleine in buik voelen groeien, contact leggen en daarna in je armen houden. Kijk uit naar de mooie momenten en vergeet al die rare mensen. Die weten gewoon niet waar ze het over hebben. x Gab
@Boni en Koekkie bedankt voor jullie lieve reactie geld natuurlijk ook voor alle andere mamas hier!!! Jullie weten net als ik precies dat het ook druk is met 3 kids binnen 3 jaar dus een vierde kan er ook nog wel bij. Gelukkig zijn er ook nog mensen die mij begrijpen! Thanks meiden!
Aylin: Het is wel heel erg naar als mensen het niet eens kunnen opbrengen om even gefeliciteerd te zeggen. Tsjonge. Over die meningen (buiten het weghalen uiteraard): Ik en mijn man zijn er na een eigen roddelsessie in de auto achter gekomen dat ieder mens iets van een ander vindt. Je buurman vindt iets, je andere buurman vindt iets, je familie vindt iets, je buurvrouw van de hoek die groot voorstander is van grote gezinnen vindt ook iets: Je doet het nooit voor de hele wereld goed, of je het nou bij één laat of dat je voor een elftal gaat. En het erge is: waarschijnlijk (wij wel in ieder geval, daar kwamen we achter) vindt je zelf ook heel erg veel van anderen. Dat doen we volgens mij allemaal. Het wordt pas vervelend wanneer mensen dat ook uitgebreid gaan verkondigen. Ik denk dat mensen eens moeten leren om hun mond te houden over dat wat ze allemaal vinden. Zeg gewoon gefeliciteerd en vraag wat iemand er zelf van vind. Zoiets. Ik denk dat het hartstikke gezellig wordt met jullie vier kinderen straks!
Aylin: druk zal het zeker worden,. als het dat al niet zou zijn, maar dat is toch jullie keus en verantwoordelijkheid?? Laat die anderen lekker kletsen en geniet van het wonder... (ik wil ook weer!! maar denk echt dat no3 de laatste is....). Het feit dat je iemand niet eens kan feliciteren vind ik echt te zot voor woorden!! hierbij dus ngmaals een dikke en gemeende VAN HARTE!!!
Nikita goed gezegd wij mensen hebben allemaal wel een oordeel over iets of iemand anders. Mijn moeder zegt altijd "leven en laten leven". Om een voorbeeld te noemen mijn vriendin heeft 1 kindje en klaagd al maanden steen aan been hoe zwaar ze het heeft en laat alles aan man lief over...Tja ik als moeder van 3 heb daar ook zo mijn mening over maar wie ben ik???? Misschien ervaart zij het allemaal wel heel anders dan mij? Maar ik zou haar nooit beledigen of een rot opmerking maken. Terwijl zij mij voor gek verklaart dat wij de vierde laten komen omdat het volgens haar een onhaalbare situatie is....