Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    en natuurlijk ook nog even kleine smurf:D

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik ga weer aardig los hier in mijn eentje he:D jullie mogen ook wel eens wat meer spammen;) vind het altijd zo leuk om te zien.

ik kan altijd zo moeilijk kiezen;) maar dat merken jullie wel zeker:p

3. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ladi, jeetje pff ik leef met je mee hoor! Hoop dat je de 40 weken niet vol hoeft te maken.

Sab wat fijn dat jullie nu naar de ka konden. Wat een drama dat jullie meisje zo'n verdriet/pijn had en jullie zo weinig konden doen. Hoop echt dat de medicijnen snel aanslaan en dat jullie nog meer kunnen gaan genieten.
    Wat een mooie spam van jullie meiden, echt top.

Tinetje, wat leuk dat je moeder nu ook op de hoogte is. Ik zal aan jullie denken de 26e met de echo!

Hier alles ok. Vandaag bij de vk geweest en alles was prima. Moet nu alweer om de drie weken komen. Niet normaal wat gaat dat snel. Moet zeggen dat ik me door de zwangerschap niet veel anders voel met dit hete weer. Ik kan er nooit goed tegen dus nu ook niet :).

4. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    :$:$ booky:$:$ 28 weken alweer! niet normaal , ik weet nog dat je het vertelde , lijkt helemaal niet lang geleden;)
    Wat vind Mats eigenlijk van je buik? of geeft hij daar geen aandacht aan?
    Ennuh word tijd voor buikie spam he!:)

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    belgje , wat vraagjes voor jou..jurre kreeg ook zantac toch? Hoeveel en hoevaak gaf je hem? En hoe, met een spuitje? Dat wil niet lukken hier Jenna begint meteen te kokhalzen en laat dan alles eruit lopen, dus schiet echt niet op , ik geef het nu in een losse speen van haar fles zodat ze het zegmaar drinkt, maar ook dat is nog niet echt een succes. Gaf jij het meteen na de voeding? Weet jij of het niet gewoon door de melk mag? Staat niets in de bijsluiter dus wil even bellen maar misschien weet jij dit wel?wat een berg vragen he, sorry hoor ;)

6. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    jurre kreeg geloof ik drie keer zantac per dag,en die deed ik in een spuitje in het begin.maar dat is echt niet te doen wat een vieze smaak dat heeft.moet je eens van proeven
    ik deed het dan erna in een heel klein beetje melk voor hij zijn fles kreeg.die moest hij zowieso krijgen voor zijn flessen hoor.moest jij die derna geven dan??en ik geloof maa dat weet ik echt niet zeker meer,dat hij drie keer per dag kreeg een ml denk ik.zou dat kunnen kloppen??dat durf ik echt niet zeker meer te zeggen,twas wel veel allesinds

en daar hadden we echt wel direkt resultaat mee hoor.goeie specie die zantac haha
    maar als ik me niet vergis kreeg jari ook zantac...er was allesinds nog een aprilkindje die het kreeg,mss kan die hier ook even alles neerpennen,lijkt zo lang geleden ;)

ladi,ik weet hoe je je voelt,sterkte meid,en hier ook af en toe iemand die jurre eens een uurtje meeneemt.kan ik wel gebruiken want ik krijg van jurre echt helemaal geen rust,tword van langsom erger haha
    mijn klein gekje

sab,heeeeeeeeeeel mooie spam!!lijkt wel of de tuin is opgeklaard??haha
    en hier zou ik ook graag spammen,maar gaat met deze laptop niet.onze nieuwe is alweer stuk.er heeft er hier eentje met een auto naartoe gesmeten en tscherm wou niet meer daarna
    dus die zijn we even kwijt haha

booky gaat echt snel he...ik zag dat ik na ladi ben...brrr raar idee haha

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Tearke ik vroeg dus bij de apotheek of het voor of na de voeding moest, nou dat wist ze niet en toen ging ze het aan haar collega vragen, die zei toen uuhm ja na de voeding, maar volgens mij zei ze maar wat om niet te laten merken dat ze het ook niet wist :S dat hoor je toch te weten als apotheker?
    dus nu weet ik het niet, het lijkt mij wel logischer om het voor de voeding te doen want erna is ze meteen onrustig van die vieze smaak in haar mond. ik moest beginnen met 2 keer 1ml, dus zou goed kunnen dat jurre 3 keer kreeg.
    Misschien wel een goed idee idd om het eerst met een klein beetje melk te mengen, en daarna gewoon het flesje.
    Het stinkt ook echt ontzettend he dat spul? Nou ja, als het maar werkt ;)

ik ga eens kijken of ik online ergens kan vinden of het nu voor of na de voeding moet...

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Tearke: Nee wij kregen na Jari's ziekenhuisopname gelijk het zwaardere Losec. Dat is nog veel lastiger toe te dienen waardoor we tussendoor even Zantac geprobeerd hadden maar de kinderarts zei gelijk al dat dit niet goed zou werken bij Jari en dat klopte. Nou kreeg Jari ook apneu's (stoppen van de ademhaling) en stikte er vaak bijna in. Bij Jari dus niet alleen het ongemak van de pijn maar net even wat heftiger zeg maar. Daarnaast nog een medicijn en natuurlijk voldoende Nutriton in de fles omdat alles er anders gewoon weer uitkwam. Losec hoefde niet perse voor of na de voeding geloof ik. Gewoon 2x per dag. Zantac is een maagzuurremmer en Losec een protonpompremmer. Die remt dus als het ware de pompjes die de maagzuur aanmaken (beetje Mickey Mouse uitleg haha). Dus als je na een week niet het gevoel hebt dat het werkt kun je altijd eens informeren naar Losec (Sab dus eigenlijk haha, Jurre zal er wel al vanaf zijn he?).

Booky: Jeetje wat ga je hard!! Bijna 30 weken alweer!! Ik ben ontzettend benieuwd naar je nieuwe gezinslid!

Sab: Lieve spam! Ja, Noa is over het algemeen wel te troosten. Ze heeft vorige week twee dagen meer fv dan bv gehad en daar raakte ze verstopt van. Ik probeerde een beetje voorraadje bv op te bouwen. Toen was ze dus even niet te troosten. Echt heel zielig... Maar als Jenna echt zoveel last van het zuur heeft weet ik als geen ander hoe het is om te zien dat je kleintje zoveel pijn heeft. Jeetje als ik eraan terug denk: Henk en ik hadden gewoon wisseldiensten naast Jari's bedje. Hij had zoveel pijn maar ondertussen was ie ook zo moe. Dus steeds over zijn buikje aaien in zijn bedje en over zijn wenkbrauwtjes. En dat omstebeurt. Jeetje wat had ik met dat mannetje te doen zeg. Ik had wel als 'voordeel' dat Jari 's avonds zo uitgeput was dat hij vanaf enkele weken al doorsliep. Nadeel was dat 's avonds de apneu's kwamen en wij vaak alsnog niet durfden te slapen. Wat dat betreft ben ik best blij dat we eerst een refluxkindje kregen en daarna een refluxvrije baby. Ik zou niet weten hoe ik het met twee kinderen zou moeten doen...

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #2369 sab85, 3 jul 2009
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
    Nikita als Jenna zo'n heftige aanval heeft stopt ze ook vaak met ademhalen, doodeng is het. Na zon aanval en het stoppen met ademhalen is ze dan vaak even rustig, zon 10 minuutjes, gewoon om bij te komen:( We laten haar dan ook nooit alleen, Jenna is waar ik ben en ook wij draaien dag en nacht wisseldiensten.
    De kinderarts zei gisteren dat Losec de volgende stap zou zijn, mocht dit niet werken, maar wilde dit wel eerst proberen, ze zei ook dat Losec idd heel lastig is om te geven. Ik hoop zo dat het niet nodig is.

Nutriton zijn we mee gestopt omdat ze hierdoor gewoon niet meer kon poepen , hetmeisje zat zo verstopt:( ze had gewoon keiharde groene keuteltjes . Gelukkig gaat dat nu wat beter, maar nog is haar ontlasting niet geweldig. hopelijk word dat beter met de andere voeding.

Maar ondertussen loopt het zuur er dus met golven uit , en het stinkt zo ontzettend!ik blijf haar in bad doen en alles wassen, ze ligt steeds in een drijfnat bedje van zuur.:(

ze is ook echt helemaal uitgeput hoor, ze wil wel slapen maar het lukt gewoon niet, soms hazenslaapjes van 10 minuutjes maar dan word ze weer wakker van het zuur, ze is echt oververmoeid. Gelukkig wil ze wel af en toe in de draagzak slapen, dat is nu natuurlijk superwarm en voor mij lastig omdat ik daimy dan niet kan tillen, maar als sabman thuis is heeft 1 van ons haar in de doek, zodat ze toch een beetje aan haar slaap komt. Vind het zo erg , ze is nog maar zo klein en heeft nu al zoveel pijn :(

mijn vk haar 1e kindje had dit ook en daarom had ze ook nog geen 2e zei ze. Het valt ook echt allemaal niet mee zo want daimy heeft ook nog een hoop aandacht en verzorging nodig, ben echt de hele dag aan het rennen en vliegen. Maarja dit weet je niet van tevoren, en dan nog zou ik het niet anders hebben gedaan hoor;) Ik ga er maar vanuit dat er zeker betere tijden komen;) ook al is het nu allemaal erg heftig.
    Al die nachtjes van 1 a 2 uur slaap werken natuurlijk ook niet mee;)

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemiddag meiden

zantac: ik neem het ook en ik moet het of bij het eten nemen (tijdens) of erna maar zeker niet ervoor

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    moeilijke stoelgang: doe eens een druppeltje olie bij de voeding, dat wil nog wel eens helpen

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Sab, mooie spam! Hoop dat je het antwoord op de Zantac al hebt (misschien domme vraag maar staat het niet in de bijsluiter?). Hoop dat ze er snel van opknapt iig, zodat jullie ook weer wat aan je rust toekomen.

13. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zuurtje olie hebben we al geprobeerd en ook de flessen steeds verdund maar niets helpt helaas....

Tinetje heb nog niet echt een duidelijk antwoord, de 1 geeft het ervoor, de ander erna, de ander in de fles...ik denk dat ik het maar erna blijf geven, ik het het gevoel dat het door de fles heen toch wat minder effect zal hebben.
    Het staat inderdaad niet in de bijsluiter, gek is dat he?

tot nu toe merk ik nog geen verschil, maargoed het nu pas 2 keer gegeven , gisteravond en vanmorgen, en volgens de ka kon het een paar dagen duren.

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    effe inbreken

een vraagje tussen onze kindjes zit dalijk 19maand verschil,nu zei mannetje zo van dan halen we wel zo n boerd met stoeltje voor achter de wandelwagen maar dat raden ze overal af in alle winkels.

wie heeft er ervaring mee of met een duowagen???????
    alvast bedankt

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Sab: Volgens de ka is een moeilijke stoelgang vooral te wijten aan fv en wordt nutriton ook wel aan kinderen gegeven die juist een moeilijke stoelgang hebben omdat het de voeding in de maag slijmerig maakt. Het laxeert om die reden dus eerder dan het verstopt. Hier hadden we buiten de medicatie echt noodzakelijk nutriton nodig om het helemaal onder controle te houden...

16. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Nikita het klopt inderdaad dat het bij de meeste kindjes juist laxerend werkt, maar niet bij allemaal, Jenna zat echt verstopt door de nutriton, zo'n 24 uur nadat we ermee gestopt zijn had ze 5! poepluiers achter elkaar, echt alles kwam eruit. Eerst groen en daarna eindelijk weer gele 'normale' poep.
    Dus voor ons is nutriton niet echt een oplossing helaas.

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hoe vervelend ook: soms moeten de darmen even wennen. Als niets anders werkt dan uiteraard he. Hier was het echt nodig.

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #2378 sab85, 3 jul 2009
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
    Onze kinderarts was juist totaal geen fan van nutriton , gek dat dat zo verschilt he? Die vond het heel verstandig dat we ermee gestopt waren en die gaf aan dat er echt andere voeding nodig was. De nutriton hebben we toch dik 4 weken gebruikt en de verstopping werd steeds erger. Dus ik denk niet dat het hier opgaat, ieder kindje is ook weer anders natuurlijk.

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Meiden even heel kort laten weten dat ik aan jullie denk. maar het is even te druk om rustig te gaan zitten om uitgebreid alles te lezen en te reageren...ales gaat hier wel super!
    Bob heeft alleen nu al antibiotica voor een ontstoken vingertop. Hier krijgt hij helaas diarree van zoals ze bij de apotheek al zeiden en dus veel krampjes/scheetjes..hopelijk vallen de nachten mee en is de pijn snel over voor hem...

Tot snel!!

Liefs Pooh69

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen meiden
    dacht gisteren even dat ik ongi zou worden omdat ik wat roze had maar temp is nog goed en roze is weg

arme bob nu al aan de ab, beterschap meid

Deel Deze Pagina