Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Buik wordt nu steeds lomper, Tearke :). Maar tot nu toe zit ie nog niet in de weg ;)...
    Hihi zwangerschapsdementie heet dat heh, het vergeten van afspraken ;).
    Wat een kl*te nacht zeg :(. Hoop voor jullie dat komende nacht beter gaat. Heeft ie vanmiddag wel geslapen of issie vanaf 5 uur vanochtend al wakker?

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    sheila, wat vervelend om te horen dat Dana ook zoveel huilt en pijn heeft:( Wat je schrijft klinkt allemaal erg herkenbaar.
    Hier zijn de symptomen van Jenna:

-eigenlijk altijd vreselijk onrustig, trappelen met de beentjes en slaan met de armpjes.
    -constant horen slikken, en hiervan ook de hik krijgen.
    -hikken zodra ze op haar rug ligt, ook al verschoon je alleen even haar luier.
    -niet op haar rug willen liggen.
    -bijna niet slapen, hooguit 6 uur op een dag.
    -huilen, huilen, huilen, hierbij rood/paars aanlopen en soms stoppen met ademhalen. gewoon duidelijk van de pijn.
    -hele golven maagzuur spugen, de hele dag door. stinkt vreselijk, en je merkt dat het haar pijn doet/brand.
    -als ze dan slaapt, zijn het altijd hazenslaapjes, word ze na 10 minuutjes weer wakker omdat er van alles omhoog komt, en dan hoor je haar slikken.
    -ontroostbaar als ze eenmaal huilt (krijst)

Jenna spuugt trouwens bijna nooit melk, het is echt verborgen reflux in haar geval.

dit is wat ik zo even 123 kan bedenken.
    De klachten van Dana lijken hier volgens mij wel op, maar spuugt ze ook maagzuur? stinkt ze uit haar mondje?

Hier heeft de ha naar aanleiding van haar symptomen, verborgen reflux vastgesteld. We hebben hier gaviscon voor gekregen en werden dus zo naar huis gestuurd, zonder 'vervolg'.
    dit werkte echter niet en via de vk zijn we doorverwezen naar de kinderarts.

daar aangekomen was het meteen erg duidelijk voor de kinderarts, die herkende het aan alles. het zomaar uit het niets beginnen met krijsen, en ook de ka kreeg een golf maagzuur kado;)

Dus nu andere medicijnen gekregen, of deze werken kan ik nog niet zeggen want Jenna spuugt het steeds uit:(

Slaapt Dana wel goed, bij jou op je buik bijvoorbeeld? lekker rechtop? of in de maxi cosi? dat het echt mis gaat wanneer ze plat ligt zegmaar?
    Ik leg Jenna overdag , als ik erbij ben, vaak op haar buikje, dan lijkt ze er veel minder last van te hebben, heb je dat al geprobeerd?
    snachts slaapt ze in de puckababy zodat ze niet zon last heeft van haar rondslingerende armen en benen.;)

Verder hebben wij het bedje omhoog, zodat het iets schuin staat. zelfde met het aankleedkussen , hier heb ik een dikke handoek onder zodat ze niet zo plat ligt.
    Het flesje geef ik zo rechtop mogelijk, en ook na het flesje hou ik haar zeker 20 minuten rechtop zodat het lekker kan zakken.

En heeft ze dit trouwens al vanaf haar geboorte? of pas de laatste tijd? rond 6 weken is wel de beruchte krampjestijd...lastig he?
    Dat Dana snachts wel goed slaapt kan natuurlijk ook goed zijn omdat ze dan uitgeput is van de hele dag wakker zijn/pijn, dus dat zegt volgens mij niet dat ze nergens last van heeft.

het enige wat ik je kan adviseren is je ha bellen en zeggen dat je een doorverwijzing wilt voor de ka, opnoemen waar Dana last van heeft en zeggen dat je niet eerst nog eens bij de ha langs langs komt. Dat ze veel pijn heeft en gewoon geholpen moet worden.

Wij zijn trouwens ook met Jenna naar de ostepaat geweest, 4 keer, daarna kon ze verder niets doen zei ze. Achteraf heeft het voor ons helaas niet veel gedaan.

Heel verhaal geworden:) hoop dat je er wat mee kunt. Sterkte, en laat je het nog even weten? Ik hoop eigenlijk voor je dat het 'gewoon' krampen zijn, reflux is echt niet leuk:(

oh en ik laat Jenna ook NOOIT huilen, gekke huisartsen tegenwoordig:x ik heb er dus ook zo 1.

(als het krampjes zijn, ik zweer bij de sab:D simplex druppeltjes:))

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    lammetje, suffig is idd niet goed! hoop dat je inmiddels al bij ha bent geweest en dat alles goed is met kleine Fleur!
    Laat je het snel weten?

Zuurtje ,wat balen! ik duim verder voor de volgende ronde!

tearke, als je 33 weken zwanger bent, dan mag dat he, een afspraak vergeten ;) ík had het rond die tijd ook bij de vk en Ladi volgens mij een tijdje terug ook :D
    Die Jurre,die houd je goed bezig he! sterkte met de laatste loodjes!

Booky , mooie buik! En ik vind hem wel flink hoor , voor 28 weken ;) dat is een hele luxe stoel voor Mats over een week of 12 :D

Rebbel, succes woensdag!

4. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen meiden

hier van tien tot kwart na zes met een tussenpauze...om half drie zat hij vast haha,hij lag dwars in bed en kon niet meer goed liggen zelf.klein varkentje haha
    ja sab idd die houd ons echt wel bezig.maar was toch iets beter deze nacht.

haha en dat van die afspraken vergeten,daarvoor moet ik niet zwanger zijn hoor haha

5. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He he,

Heb niet alles gelezen hoor. Maar wel dat het met de pasgeboren kindjes niet bij iedereen helemaal goed gaat.
    Wat sneu zeg, dan zijn ze nog zo klein. :( Ik hoop voor jullie dat alles snel voorbij is. Knuf voor jullie en jullie kindjes.

Hier weer een lekker weekend gehad. Lekker genoten van het mooie weer. Zwembad opgezet afgelopen week, heerlijk.

Ramiro is afgelopen donderdag naar het cb geweest. Hij was 62 cm en 6580 gram. Gaat lekker dus. De prikjes vond 'ie niet zo leuk, maar hij heeft er gelukkig geen last van gehad.

De volgende keer reageer ik overal weer op hoor. Ben op dit moment nogal moe, moet ff wakker worden denk ik. ;)

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    pfff als je de verhalen zo leest van Sab met de reflux, dan voel je gewoon hier dat het zo veel pijn moet doen...

dikke knuffel voor alle kindjes (en ook voor de mama's, want die moeten altijd maar doorgaan...)

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
  8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    oooh, dat ondeugende koppie op het laatste filmpje...

9. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Daar was ik weer ff. Druk weekend achter de rug en zaterdagavond voelde ik mij niet echt lekker. Had te lang niet gegeten en daar was ik lekker beroerd van. Dus een avondje op de bank doorgebracht en vroeg naar bed.
    Gisteren ging het al beter gelukkig. Wel nog rustig aangedaan.

Sab, ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken bij Jenna. Lastig als ze het weer uitspuugt, is daar geen "truukje" voor?
    En geweldige filmpjes van Daimy, vooral dat koppie op die tweede haha.

Pooh, hoop dat Bob snel opknapt!

Lammetje, met dit weer zou ze meer moeten drinken, ik zou het goed in de gaten houden! Suffig klinkt niet goed..

Sheila, ben er inderdaad later bij gekomen dus jij bent nieuw voor mij ;). Maar hoop dat je snel iets vindt waardoor Dana zich beter gaat voelen.

Zuurtje, balen zeg!

Rebbel, succes woensdag in het zkh.

Booky, mooie buikfoto!

Tearke, de zwangerschapsdementie slaat toe haha.

Femmigje, hij is goed gegroeid.

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het is vrij rustig hè hier op het forum. Ik heb zo een "last" van de hitte gehad, vond het echt niet prettig, kon ook niet lekker slapen, maar nu.........
    komen er betere tijden. Ik hoef nog maar 1 dag te werken tot mijn verlof begint (morgen) ik blijf het een gek idee vinden hoor dat het nu echt wel een beetje dichtbij komt en dat ik dan dalijk voor altijd de moeder ben van twee van die kleine smurfen.
    2 jaar geleden kon ik Andy nog niet eens (jaja het kan snel gaan ;) )

Ik hoop dat het met alle kindjes een stuk beter gaat nu de temperatuur wat zakt

11. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Petra: vervelend vor je die warmte. Lekker dat je verlof eraan zit te komen. En jullie zijn idd snel met kindjes, mooi hoor. :)

Sab: leuke filmpjes.

Tinetje: goed eten en drinken he meid, is wel belangrijk hoor.

Ladi: hoe gaat 'ie met jou?

HIer alles prima.
    Vannacht Ramiro aan het voeden en wachten op een boertje, maar deze kwam niet. Dus heb ik hem weer weggelegd. Even later spuugt 'ie alles eruit. Dus ik en hem en zijn bedje midden in de nacht verschonen. Gaap, toen was ik echt wakker. Gelukkig slaap ik altijd wel weer snel.
    Ramiro heeft tot nu toe 2 keer doorgeslapen, ben benieuwd wanneer dat voor altijd wordt.

12. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen allemaal

petra,je bent er klaar voor of niet he,gellijk hoelang je samen bent.wij zijn bijna tien jaar samen maar ben dan ook vroeg bij "de ware" gevallen he haha
    en gek he dat we binnenkort twee kleintjes hebben??ben benieuwd hoe dat zal gaan,begin me soms af te vragen of het me allemaal wel gaat lukken haha.denk dat het wel normaal is zeker dat ik met vragen zit??

sab wat een lekker ding he die daimy,jurre keek mee naar de filmpjes en stond ook te lachen...onbewust maar kom haha

ladi,jij ligt mss te puffen???haha ik heb goede hoop nu het weer wat koeler is

hier een mooie nacht gehad,van zes uur gisterenavond tot zeven uur vanmorgen!!!!hij is wel van zeven tot acht gisterenavond even wakker geweest om te eten en te wassen...
    die nachten braken hem blijkbaar ook op :)

vanmiddag om twee uur naar de gyn,heb er zin in,hoewe lwe daar altijd heel lang moeten zitten wachten.we zijn de eersten op haar agenda maar ze wacht altijd tot vijf uur ofzo om te beginnen...waarom??geen idee

hoe ist met de rest hier??lijkt hier idd wel kalmkes he?

13. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ow femmigje,arme ramiro,en arme mama ook.heeft hij daarna wel weer lekker geslapen?

14. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Doordat hij natuurlijk alles er weer uit had gespuugd, kwam hij 3 uur later weer. Gaaaaaaaaaap. Verder wel lekker geslapen nog hoor. Totdat Danio natuurlijk kwam om half 7. ;)

Succes bij de gyn.

15. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen!

meiden,ik heb een verzoek,typ niet zoveel ik hou het niet meer bij!!!hahahaha

gisteren naar de gyn geweest.tkleintje weegt nu 1.925kg.alles is nog mooi gesloten daarbinnen en ligt al vast in mijn bekken
    dus niets dan mooi nieuws he

gisteravond wel de hele avond last gehad van voorweeen,brrr heb ik bij jurre nooit gehad.vond ik niet zo aangenaam.gelukkig zijn die vannacht dan toch gestopt want leuk is anders

ik moet nu pas terug wanneer ik 39weken ben.tussendoor gewone controle bij de ha,bloed laten afnemen en zo...

komt nu echt dichtbij he :)

alles ok met de rest???
    hoe zou het met ladi zijn?

16. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    oja we kregen trouwens ook een 4d echo,wat lijkt dit kleintje op jurre!!ongelofelijk
    wel leuk

17. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Tearke: ik vind het hier ook al zo druk, pff. ;)
    Wat fijn om te horen dat beebje al vast ligt. Ben benieuwd wanneer hij/zij komt.
    En ook nog een 4d-echo, wauw jouw dag kan echt niet meer stuk. Heerlijk zeg.
    Ramiro leek op de 3d-echo totaal niet op Danio, wel grappig. Maar nu hij er is, zijn het toch duidelijk broertjes. :D

Danio is nu trouwens ziek. Vanmorgen voelde hij al erg warm aan, ff tempen en hij had 38.2 Valt wel mee, maar toch. Hij is erg aanhankelijk en is net dan ook op m'n schoot in slaap gevallen. Sneu voor hem, maar ik vind het wel heerlijk om zo met hem te knuffelen. Hopelijk is het gauw over. Straks weer ff tempen en anders ff een zetpil geven.

Ladi: ben je al bezig? Ik zal ff op je hyves kijken. ;)

Fijne dag meiden.

18. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Sab:
    Bedankt voor je uitgebreide berichtje!
    Sinds afgelopen zondag gaat het ineens beter met Dana. Even afwachten of het zo goed blijft gaan, hoop het wel.

Dat zuur ruiken heeft Dana dus ook regelmatig, echt een apart raar en vies luchtje. Maandag heeft ze dit nog een keer gehad en dinsdag en vandaag niet..

Ze slaapt nu zelfs overdag best wel goed!!Dus als ik haar neerleg gaat het goed. Dat was eerst niet het geval, als ze gewoon lag was het bijna altijd huilen. recchtop vindt ze altijd wel prettig.
    De syptomen zijn nu dus wat minder, weet niet oif dat kan bij verborgen reflux, dat ze dan ineens geen last meer hebben en het over is, of dat het maar een paar dagen over is??
    Zuur spugen heeft ze niet gedaan tot nu toe (hoe ziet dit er eigenlijk uit, je zult het wel vooral goed ruiken, zuur)
    WEl heeft ze vaak veel spuug in haar mondje,gewoon zever zeg maar.

Welke gaviscon hebben jullie toen gekregen, die je gewoon zelf kan kopen ook, of speciale?? Omndat het door een baby gebruikt wordt.
    Alleen hielp dat dus niet bij Jenna.

Maar dat zomaar uit het niets beginnen met huilen, is echt iets wat Dana ook veel deed, en dit deed ze maandag ook. Gisteren ook 1 keer trouwens. Echt ineens, en heel hard..en zo zielig, zo duidelijk dat het dan pijn is.

Het is begonnen rond de 3 weken. Krampjes heeft ze inderdaad ook nog, dat verschil merk ik wel. Overstrekken doet ze ook veel. maar al die symptomen zijn nu dus weg of bijna weg (weet dus niet voor hoe lang enzo, want eerst had ze echt iedere dag last)
    Ik heb infacol, zit hetzelfde in als dat Sab simplex . Sab simplex komt uit Duitsland geloof ik?

Dat ze s nachts meestal niet huilde, ja, wij dachten zelf ook dat ze gewoon uitgeput was, van de hele dag tot heel laat wakker zijn en veel huilen, pijn hebben.
    Maar die ha heeft schijnbaar van alles in haar hoofd wat een kindje allemaal perse moet hebben....kindje moet dus schijnbaar volgens haar altijd wel harde golven spugen en altijd huilen als ze worden neerlegd..

ik wacht het nu dus even af, vorige keer bij de osteopaat, zei die man wel dat het nu al goed verbeterd was, ook het maagje heeft hij behandeld..misshien dat dit dan toch geholpen heeft..

Ik hoop dus dat het nu zo goed blijft gaan, ze heeft nog wel af en toe een beetje krampjes maar het gaat dus echt heel erg veel beter dan een week geleden..echt veel verschil..

En inderdaad, ik laat Dana niet huilen hoor. Maar als ik weer naar de ha ga , zorg ik dat ik mn eigen huisarts weer heb, die is wel heel prettig, zij luistert goed en gaat er wle meteen achteraan zeg maar.

Als het weer zo erg wordt, ga ik een afspraak maken bij de ka.

Bedankt voor je adviezen enzo!!!
    Succes met Jenna, echt zielig, ook dat ze echt dat zuur zo spuugt.:(

Liefs

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Oja, Dana ruikt wel snel zurig, vooral als ze een paar keer heeft gespuugd, niet dta zurige van melk maar echt een raar luchtje,moet haar dan echt even lekker badderen want ruikt niet fris. Misschien dta dit dan dat zuur is?

Mooie fotos trouwens van je meisjes heb je er op gezet paar pagina's terug!

20. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Hey femmigje,

Nog niet bezig hoor, helaas :(. Net bij de vk geweest, kleine ligt wel vast maar kan nog wel dieper in de bekken zei ze. Bloeddruk was ook weer perfect. Hopelijk duurt het niet lang meer, maar elke ochtend word ik wakker en dan denk o nee nog steeds zwanger :(.

Deel Deze Pagina