Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik heb eerst een tijdje in carnisselande gewoond, vlakbij de ikea ;) edit: vlakbij waar jij woont dus :p ik kom er nog wel regelmatig, want mijn schoonmoeder woont er nog! en daarna in het oude centrum, vlakbij de middenbaan misschien ken je dat wel?

Sabman zat voor zijn werk wel eens hier in de omgeving en was altijd al het 'dromen' om hier te gaan wonen, de rust, de ruimte , zeker met kindjes leek ons dat ideaal. Ik werd zwanger , op zijn werk zochten ze iemand specifiek voor deze regio , en ik werkte daar 60 uur er wilde dat natuurlijk niet blijven doen, parttime kon ook niet met mijn functie daar, dus toen was de keuze eigenlijk makkelijk, het was een beetje nu of nooit ;) . Toen zijn we huisjes gaan kijken en hebben we hier ons droomhuis gevonden :) gek eigenlijk, het is nog niet eens zo heel lang geleden maar zo lijkt het wel, ik denk omdat er in de tussentijd zoveel gebeurd is ;)

Ik heb de 2e zwangerschap ook helemaal niet bij de mei mama's meegeschreven, dat is allemaal niet bij te houden he! maar wel leuk dat dit clubje nog steeds redelijk compleet is! :)

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik ben 21 september om 05:18 bevallen van Joshua, Anthony! De bevalling liep erg vlot. Zondag in de namiddag begon het rommelen, harde buiken ect. Om 01:15 de VK gebeld en we moesten het nog even aankijken. Zij had niet echt het idee dat de bevalling zou gaan beginnen. Om 02:45 nogmaals gebeld omdat ik weeen had om de 2 minuten die 2 minuten aanhielden. En ik had bloed verloren. Om 03:30 vertrokken naar het ziekenhuis. Bij aankomst 04:00 in het ziekenhuis had ik al 6 cm ontsluiting. Na 1 uur heftige en lange weeën had ik 9 cm ontsluiting en mocht ik al gaan persen. 05:00 mocht ik persen en 05:18 is onze zoon geboren. Hij is geboren met precies 37 weken zwangerschap en weegt 2770 gram.

Wij maken het prima en de borstvoeding loopt heel lekker. Aylin is ook super blij met haar broertje en helpt mama met verschonen en verzorgen. Ik heb een foto van hem in mijn album staan.

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Booky wat ene mooie foto!!! Lekker genieten meid!

@ Sab wauw wat een heerlijk filmpje!!

@ Lafo rustig aan doen he meid! Hoe gaat het nu met je buikje? (ik kon het ook nooit laten om wat te sjouwen enz;))

@ Aylin wat een schatje!! Jullie ook lekker genieten!;)

Hier slaapt sam ook in een ledikantje. Ik heb van mijn schoonzusje een tweede babykamer gekregen...ben er blij mee. Zo kunnen we over een paar jaar rustig een juniorkamer kopen. Anders had ik een juniorkamer gekocht en een tweedehands ledikantje.

Sam is ook zoooooooooo lief voor zijn broer. Als hij huilt gaat sam zijn tutje pakken en zo nog wat dingen. maar soms als sam even aandacht wil en ik ben met bob bezig dan kan hij wel eens jaloers reageren, mja dat hoort erbij he;)

Ik ga inpakken en even lekker naar de markt met mijn twee mannetjes! Wat bevalt de topmark trouwens goed zeg! Bob groeit denk ik wel snel het nestje uit...even kijken wat ik dan ga doen...

Fijne dag!

4. Bri

Bri Niet meer actief

daar ga ik eens naar kijken. hij begint dus op 60x100? en hoe groot is hij in de grootste stand? (ga ook wel google'n hoor, dus als je het niet meteen weet vind ik het wel).

5. Bri

Bri Niet meer actief

aylin, dat is ook een mooie, hoewel vast heftige bevalling. fijn dat de bv zo goed loopt! geniet van je lekkere kereltje (en je grote meid natuurlijk).

leuk om te lezen hoe de grote broers en zussen zich hun nieuwe rol eigen maken. ben heel benieuwd hoe Deane dat gaat doen. hij is op het kdv ook altijd wel lief voor baby's - gaat ze troosten als ze huilen. maar als dat te lang duurt gaat hij ergens anders spelen!

neus, we zijn zoooooo nieuwsgierig! we hopen dat het goed met je gaat en liefst dat je al een prachtig baby'tje hebt gekregen natuurlijk.

De jongste van mijn zus is net zo oud als Deane, dus denk niet dat we zijn ledikantje kunnen overnemen...

lafo: vind het wel een goede tip van me2, om alvast een bedje voor het zkh te zetten :)
    ik heb hier ooit een rondleiding in de verloskamers van het zkh gehad (OLVG in A'dam). die waren een beetje verouderd, zouden nog verbouwd gaan worden, maar hadden al wel allemaal een eigen douche. ik denk dus dat het wel goed zal gaan - als de bevalling voorspoedig verloopt mag je vast je eigen gang gaan.
    sab, dat klinkt wel als een heel goede zkh-ervaring! bijna jammer dat het maar zo kort duurde he... hihihi

o ja, booky, hier ook nog: wat een heerlijke, stoer!e mannen heb je.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Booky: Wauw wat een superbevalling!! Well done! En wat een prachtige foto van je twee knappe mannen! Lekker genieten nu hoor!

Bri wat fijn dat je de kleine al voelt! Wij kunnen een roomseven ledikantje van mijn ouders overnemen die de formaten van een juniorbed heeft. Dus als Jari uit deze gegroeid is gaat hij nog een tijdje daarin. Toch nog het beschermde gevoel van een ledikantje. Mijn zusje van bijna vier slaapt er nog steeds in.

Neus????

Aylin: Ook al zo'n prachtige bevalling! Van harte meid!

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Aylin ook al zo'n prachtige bevalling, mooi mannetje hoor!

Bri ja ik heb me er allemaal nooit in verdiept in een zh bevalling, ben ook nooit naar zo'n rondleiding geweest en nu ineens bedenk ik me dat dat wel eens handig was geweest.
    Wil me graag goed erop voorbereiden in hoeverre dat kan natuurlijk.

Pooh ja buikje gaat wel weer alhoewel ik weinig geslapen heb, zal wel niet beter worden denk ik die nachten.
    Kan gewoon geen goede houding vinden en lijkt wel of ik geen slaap heb als ik moet slapen en overdag ben ik alleen maar brak...
    Volgende week haal ik ook mijn topmark duowagen op, dan is hij binnen als het goed is! Een knalroze hihi
    Ik zie ook een hoop moeders hun mc erop zetten, is dat wat Pooh?

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #3468 Me2, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
    Booky: wat een schatjes!!

Aylin: fijn dat alles lekker loopt! Poppetje hoor dat ventje!!

Sab: shcaattig dat filmpje!! Alle handelingen zijn heel herkenbaar!! JP doet net zo!

LAfo: idd veel zetten de MC op de topmark. Is best een uitkomst. Doet onze oppasmoeder ook.

Nikita: grapig dat je zusje nauwelijks scheelt met jouw kleintjes!

JP geeft ook meteen een speentje als Fee huilt heel schattig,. Duwt het bijna door haar strotje hahahahahaha, maar hij is soms ook jaloers als ik haar verschoon of aankleed en dan gaat hij aan mijn been hangen en piepen......Samen op bed zitten vindt hij geweldig en dan pakt hij haar armpjes en gaat dan met haar dansen.....*cute*
    Heb ook 2 ledikatjes (van Ikea) want JP was/is gewoon echt nog te klein voor een junijor bed. De zijkant kan er wel uit, maar voorlopig blijft hij gewoon in het ledikantje...wel zo veilig (en rustig, ben bang dat hij anders de hele tijd uit bed komt...)

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee het is nu een ledikantje van 140 bij 70. (normale peuterbedjes zijn 150x70m of 80)

Gewoon met spijltjes maar dus iets langer en breder. Als we het willen veranderen dan halen we de zijkanten eraf en kunnen de zijkanten van het juniorbedje er weer op.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    vooral heerlijk rustig...
    Ik laat de spijltjes voorlopig ook echt nog zitten.

11. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    aylin fijn dat alles zo goed en vlot is verlopen! wat een prachtig mannetje heb je!

wij hebben voor Jenna trouwens geen 'echte' babykamer gekocht, maar een los ledikantje, een mooie ladenkast als commode en een kledingkast, zodat ik straks niet met 2 babykamers zit, hier hoeft alleen een groter bed bij gekocht te worden later. ;) de rest kan ze blijven gebruiken.

Lafo, wat grappig ik heb ook de (knal) roze topmark ;) mooie wagen! moet wel he, met 2 meiden! :D
    balen dat je zo slecht slaapt, wel herkenbaar, ik had het ook de laatste weken zo erg.

me2 hier ook het ikea ledikantje waar de zijkant uit kan ;) Dat jaloerse heeft Daimy soms ook wel hoor, maar ze blijft gelukkig wel lief voor Jenna dan, ze gaat alleen vreselijk aandacht trekken op de meeste gekke manieren :D (lees:hoofd bonken op de grond ed)

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marloes: inderdaad hahahahah, dus ik ben geen slechte moeder, jij denkt er dus net zo over hihii

sab: wij hebben ook geen "echte" babykamer. gewoon mooie ladenkast als commode voor de oudste en de oude commode waar mijn man nog op heeft gelegen voor de baby en een goede kast voor allebei één. Ze slapen nu op parte kamers maar we willen tzt wel weer een extra logeerkamer c.q. babykamer voor een derde. Dus als ze straks op 1 kamer gaan dan kan alles goed gecombineerd worden en krijgen alle twee alleen een ander bed.

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    hmmm Me2 uit het bedje stappen, we zullen het zien...ik hoop van niet maar als dat zo is dan haal ik bij de Ikea een extra ledikantje want dan slaap ik ook niet rustig meer!!

Sab Amy d'r babykamer was ook een doorgroeikamertje, hoeft straks alleen ooit een ander bed gekocht te worden maar dat kamertje is dan voor nummer 2.
    Amy heeft nu een nieuw kamertje waar ze echt een hele poos mee moet doen! (hoop ik dan)
    Ja idd kan niet anders dan met 2 meiden een knalroze dat dacht ik ook.
    Bij de eerste heb ik alles nog vrij neutraal gehouden, zwarte kinderwagen, rode autostoel, rood/zwarte buggy etc maar nu mag ik los lekker alles roze haha.

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
  15. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    woohoow!!!!allemaal nieuwe babytjes!!!of babys in bookys geval haha
    prachtige kindjes,gefeliciteerd!!!

hier ook de topmark,bescheiden zwart ;)
    rijd lekker,soms wat lastig om op het voetpad te raken,maar komt door mijn kleine gestalte denkik haha

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb de donkergrijze er was eens (draakje) topmark van prenatal...
    Dat van die MC erop als bob niet meer in het nestje past is ene goed idee!! Dan moet ik het nestje er uit halen toch?

17. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi dames,

Eerst ff iedereen feliciteren die bevallen is. Van harte!! Echt een boys-cluppie zo!

Ik ben inmiddels 20 dagen verder.......Was vandaag uitgerekend!!!!

Ben er nu wel aan toe om m'n verhaal te doen. Helaas niet zo positief als de bevallingen na mij....

Ben met 36 weken nietsvermoedend voor een poly-afspraak naar het zh gegaan. Was vlot aan de beurt en mocht meteen gaan liggen voor de controles. Bij het meten van m'n bloeddruk werd de gyn akelig stil... Heeft 'm 4 keer gemeten, maar kon 'm niet horen. Uiteindelijk 5e keer wel, maar onderdruk was boven 115!!! Moest meteen naar de afdeling... Urine en bloed nagekeken, waren goed, maar bloeddruk ging niet omlaag. Moest even een nachtje blijven van de gyn. 's ochtends bloeddruk weer te hoog, zo rond de 100. Gezien het feit dat ik bij Keira met 37 weken hellp kreeg, moest ik toch blijven. Achteraf ben ik daar blij om. Vanaf de opname ben ik 's avonds steeds erg ziek geweest. Overdag viel m'n bloeddruk nog wel mee (rond de 100), maar 's avonds werd ie steeds 115. Moest ik heel erg spugen, kreeg vreselijke hoofdpijn en bandenpijn rond m'n lever. De verpleging heeft mij een paar keer letterlijk weg zien glijden en gingen dan met spoed de gyn halen. Kreeg dan weer een pilletje en slaappillen en de volgende dag ging het weer zo. Voelde me zo ziek 's avonds. De gyno's hebben toen samen met ons besloten om met 37 weken in te grijpen.
    Met 37 weken had ik nog geen ontsluiting. Ze hebben toen om 14.00 uur een balloncatheter geplaatst. Ik mocht geen gel vanwege de eerdere keizersnede. Om 4.00 uur 's nachts viel de catheter er uit en had ik 2 cm.
    Om 9.00 uur 's ochtends weer getoucheerd. Baarmoeder lag helemaal naar achteren gekanteld en er zat een handje voor de ingang. Heb toen infuus met weeënstimulans gekregen. Ging vanaf toen vrij vlot. Om 15.00 uur 6 cm ontsluiting, maar de weeën deden erg pijn. Mijn litteken van de vorige keizersnede ging van binnen erg branden en uiteindelijk ook echt heel erg pijn doen. Ook als ik geen weeën had. Gyn heeft meteen de OK gebeld en ben met spoed erheen gereden voor een keizersnede. Om 16.08 is Mika geboren, maar het ging niet goed met hem. Moest meteen naar de couv. vanwege ademhalingsproblemen. Daar heeft ie een paar nachten problemen met z'n longen gehad. Hij stopte een paar keer met ademen. Ze dachten aan stille reflux en hebben z'n voeding aangepast. Elke morgen ging ik weer naar de couv, maar elke morgen hoorde ik: "Hij heeft weer een incident gehad, dus hij moet aan de monitor blijven". Verder deden ze niks. Ik had ook nog geen arts gesproken tot 5 dagen na zijn opname. Toen ben ik op dinsdag helemaal ingestort. Heb vreselijk staan huilen met hem in m'n armen. Ik wilde 'm meenemen en een arts spreken. Toen heeft de verpleging de artsen gebeld, dat ik aan het crashen was en dat ze nu iets moesten gaan doen. Ze hebben toen alle onderzoeken gedaan die mogelijk zijn. Hart, hersenen, longen, buik, bloed, alles nagekeken en niks gevonden. die nacht erna, heeft Mika geen ademstop gehad en de nacht daarop ook niet. Toen mocht ie een nachtje zonder monitor en de dag erna naar huis. Waarschijnlijk is het onrijpheid van z'n longetjes geweest in combinatie met reflux. Van die reflux merken wij thuis helemaal niks. Het is een heel tevreden manneke. 's Nachts is ie veel wakker en verdrietig. Hij moet echt wennen aan het thuis slapen en niet op de lichte, lawaaïge ziekenhuisafdeling.
    Met mij gaat het goed. De ochtend na de operatie liep ik al en de dag daarna mocht ik eigenlijk al naar huis. Ik heb m'n wond nog helemaal niet gevoeld. Ben op de slapeloze nachten na zo fit als een hoentje.
    Psychisch was het erg zwaar. Moest Keira 2,5 week missen, bevalling viel tegen, Mika op de couv. Ben blijkbaar niet gemaakt voor zwangerschappen.
    Manlief is erg geschrokken, was erg bang mij en Mika te verliezen. Had de verzorging van de meid.......Hij wil dit nooit meer meemaken. Het erge is, dat ik het zwanger zijn nu al weer mis, maar praktisch gezien weet ik dat het voor mijn lijf niet te doen is. De gyn heeft een paar keer 's nachts op het punt gestaan Mika te halen, omdat ze bang waren dat ik een hersenbloeding ging krijgen......Moet ik maar niet riskeren nog een keer.

Net bij het cb geweest. Mika was al 500 gram gegroeid in 2 weken en maakt het goed. Heeft wel erg last van krampjes. Gaan volgende week met 'm naar de ostheopaat.

Ik ruik bij m'n kleine meid een poepbroek en heb nu wel erg veel plek ingenomen op deze pagina. Ik kom snel weer....xxx

18. Bri

Bri Niet meer actief

jeeee vlinder, wat heftig... kan me voorstellen dat je je 3 keer bedenkt voor je het nog eens zou wagen. tel je zegeningen meid, je hebt zo'n rijkdom!!
    fijn dat mika zo goed gaat, lijkt me wel een hele geruststelling na dit heftige begin.

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Vlinder jeetje wat een verhaal meid! Hopelijk kun je alles een plekje geven en genieten van je kindjes! Wat fijn dat mika het zo goed doet!;)

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Vlinder brrrrrr wat een horror bevalling maar gelukkig met een mooi eind resultaat, probeer alles te verwerken, zal niet meevallen.
    Geloof idd niet dat zwanger zijn voor jou is weggelegd.
    Fijn dat Mika na zo'n moeilijke start het hartstikke goed doet.
    We willen wel een Mika spam hoor!

Pooh denk dat je het nestje er dan wel moet uithalen idd!

Deel Deze Pagina