Net bevallen en weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Cars, Aug 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik ga nu even op kraamvisite bij een forumvriendinnetje samen met andere forumvriendinnen dus meiden fijne avond, ik ga even zwijmelen boven de wieg haha

2. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Lafo: veel plezier!
    Ja wl duur Zwitserland hmpf...

Zuurtje: koekoek terug! Hoe is het met je banner???

Lammetje: mannetje al omgeluld?

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Goeiemorgen!!

Hier had Sam vanmorgen 38,5 en gisteravond 39,5. De huisarts belt dadelijk terug. Ivm die hoest die hij al ene paar dagen heeft en mexicaanse griep...zoooo zielig als die kleintjes ziek zijn he;)

Fijne dag allemaal!

4. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja Pooh je kan niet voorzichtig genoeg zijn!
    Sterkte en succes!
    Hopelijk is het een onschuldige griep!

5. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Pooh, beterschap voor Sam. Hoop dat hij snel weer opknapt.

Lafo, hoop dat je een leuke kraamvisite hebt gehad.

Bri, we zullen eens zien wie op het eind de grootste buik heeft haha ;)

Zuur, ben je je ei kwijt? Heb even naar de ff kaartje gekeken maar er is ook niets van te maken nog, vervelend... Ben je al bij de arts geweest (je wou toch contact opnemen dacht ik)?

6. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja was leuk op kraamvisite onvoorstelbaar dat ik binnen nu en 4 weken ook zo zit.

Over de mex griep gesproken zouden jullie je kinderen laten inenten?

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ lafo ik zou het even goed moeten overwegen...

@ Boni mooie buik op de vorige pagina!!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    lafo: ik weet het ook nog niet. Griep betekent ook koorts en koorts zijn hier bij sam stuipen en dus ziekenhuis...

rooster gaat niet lukken, onvoorstelbaar maar ja. Lekkere communicatie allemaal. Mijn teamleider heeft tegen de roostermaker gezegd dat hij dan de uren wel op vrijdag mocht zetten, terwijl we afgespreoken hadden dat het op 3 dagen zou gaan en zou het niet kunnen dan zouden er uren af gaan...
    maandag gaan we het bespreken... ben benieuwd.

9. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Lafo, zou het hier ook niet weten.. moeilijk. Vind het zelf ook al moeilijk..maar heb besloten het niet te doen. Volg mijn gevoel maar. Maar ligt er voor Jasmijn ook aan hoe de griep zich ontwikkelt, hier in de buurt zijn nog niet zoveel gevallen gemeld volgens mij.

10. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Marloes, vervelend van je rooster. Hoop dat je er maandag toch uitkomt.

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Marloes: he gat wat een ellende met je rooster. Hopelijk komen jullie er maandag uit..

Pooh: nogmaals beterschap en sterkte met Sam. Hopelijk is het onschuldig.

Lafo: ik heb me nog niet verdiept in wel of niet inenten voor de mex. griep...ik neig naar wel, maar dt is meer gevoel...

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Pooh beterschap voor je mannetje, hopelijk knapt hij snel op

@ Vaccin ik doe het niet, en bij de dochter ook niet, is nog niet getest op zwangere en kleine kinderen... tja...

@ Hier vandaag weer naar vk geweest, alles was goed, bloeddruk 120/65, gewicht + 0.5 ( tot nu toe) bm goed gegroeid en gevuld. Alleen meer rusten ivm buikpijn en harde buiken. Maar ja das soms best lastig met een dreumes en heel huishouden... Dus even bedenken hoe we dat moeten doen...

13. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Vandaag ook weer naar de VK geweest. Alles was weer prima, ook glucose (moest ik laatst voor prikken) was goed. Dus weer een nieuwe afspraak voor over 3 weken.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Boni ik moet ook glucose laten prikken, volgende week ergens ofzo als ik geen taart gegeten heb. En ik mag nu ook om de 3 weken (zat net op het randje want eigenlijk is het pas vanaf 24 weken, maar ik vond het prettiger dus mocht hetnu al ;))

15. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Mama25 en Boni waarom moeten jullie glucose prikken, bij allebei mijn zwangerschappen is dat nooit gedaan...

Pooh hoe was het bij de dokter met Sam?

Marloes balen zeg van je rooster, hoop dat het maandag goed gaat komen.

Ik heb ook geen idee qua inenting wat ik ga doen met de kids.
    Voor mezelf sowieso niet, ik hoorde dat ze pas in week 46 gaan beginnen met inenten en dan hoop ik al bevallen te zijn!
    Ik doe deze keer alleen geen kraamfeest, maar gewoon bezoek ook een beetje vanwege de griep etc..

16. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Boni & Mama: fijn dat alles weer goed was bij de VK!
    Hoop dat glucose ook bij jou goed is Mama. Ik heb bij de laatste zwangerschapsdiabetes gehad en dat is geen feest.....

Lafo: nee ikzelf ook niet inenten denk ik, maar wil wel even uitzoeken of ik de kindjes wel wil.....voor hen is het het meest schadelijk....

17. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja als je zwanger bent dan behoor je ook weer bij de risico groepen maar wat ik gehoord heb is dat het voortijdig weeen kan opwekken en aangezien dat nu niet zo problematisch is vind ik het voor mezelf ook wel best.
    Het is alleen jammer dat we allemaal niet weten wat de uitwerking is van die vaccinatie, daar zit ik een beetje mee...

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik moet glucose laten prikken omdat mijn bmi te hoog is. Ik hoop ook dat hij goed is... Haat echt prikken... maar ja is voor goed doel je kunt het maar beter weten.

19. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Hier ook vanwege BMI moeten prikken. Moet volgens mij vanaf BMI 30. En daar zat ik voor de zwangerschap nog net boven, vandaar.
    Maar gelukkig was alles goed.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik laat mezelf wel inenten (heb de oproep al liggen: 4 nov gewone griep, 2 weken later mex griep en nog eens 3 weken later nog een keer mex griep.
    Omdat ik astma heb behoorde ik sowieso al tot de risicogroepen en nu dus zelfs dubbelop. Vind het risico van longontsteking of andere ernstige complicaties groter dan van eventuele bijwerkingen. Bij de gewone griepprik vallen die me ook altijd wel mee.
    Dat het weeën zou kunnen opwekken heb ik nog nergens gehoord. Hoe zouden ze dat ook kunnen zeggen als het vaccin niet getest is op zwangeren??

Of ik Deane ook laat inenten weet ik eigenlijk nog niet. Als het inderdaad de richtlijn voor kleine kinderen wordt waarschijnlijk wel - ook hij heeft gevoelige luchtwegen en ik heb echt geen zin in complicaties bij hem.

Share This Page