Net bevallen en weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Cars, Aug 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Haha Lammetje!

2. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    dames mag ik jullie wat vragen (en mis mijn hart hier luchten)

hoe redden jullie dat allemaal als je 2 kindjes zo snel op elkaar hebt????

nou ja aan mijn banner te zien is shirley nog vrij jong :)
    maar sins gister zijn er onder tussen al 3 posi testen door mijn vingers geglipt :$
    ben helemaal in de war :x
    weet wel wat ik ga doen hoor ik hou het wel natuurlijk
    maar nu 2 dagen geleden had ik ontzettende buikpijn en bloedverlies dacht dus ow ik wordt ongi :) nou dat was dus maar voor 1 dag
    verder ook niet echt diep over na gedacht gewoon gedacht ow ben aan de prikpil komt vast daar door dat ik maar 1 dag ongi ben

maar goed 3 weken geleden had ik al het idee zwanger te zijn
    misselijk,zere borsten enz. dus ik test gedaan en was negatief ik blij :D
    gister na het eten weer gespugt en nog steeds de klachten dus ik test gedaan en ja hoor gelijk positief en dan nog met avond urine
    nou toen van half 11 tot half 3 anderhalf liter water gedronken en 5x wezen plassen dus dacht ow bij de laatste plas zal wel geen hcg te vinden zijn in de urine dus ik test doen (had er namelijk nog veel liggen van baby boom) en ja hoor weer posie :$

en nu weet ik gewoon dat ik zwanger ben als het niet 2 dagen geleden mis is gegaan
    maar nu gaat er van alles door me hoofd heen heb van shirley 9 maanden elende gehad elke week in het ziekenhuis opgenomen geweest en ga zo maar door en dat wil ik dus niet nog een keer mee maken :(

nou ja ik denk dat jullie het wel een beetje snappen
    sorry voor me grote geklaag en weet ook dat ik er zelf bij ben geweest maar toch is het wel schrikken :$

3. loeka12

loeka12 Actief lid

Aug 9, 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Bedankt nog voor de tips Me2!! (had nu pas tijd om bij te lezen door drukte met sinterklaas enzo)... Jouw kindjes schelen evenveel als bij mij straks, dus heel fijn om ervaringen van jou te horen! Zat jij trouwens ook niet bij de april 2009 bevallingslijst? Kan me je naam nog wel herinneren.

En Tearke, ik zie dat jij ook 1 jaar en 4 maanden er tussen hebt zitten? Mag ik ook aan jou vragen hoe je het nu ervaart? Valt het mee of tegen tov wat je had verwacht?? Wat vind je de voordelen en wat de nadelen ervan??

Hier nu dus nog wel een beetje in shock, maar begin ook aan het idee te wennen.....

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    vergeet je man niet, anders kun je die 4e wel vergeten... of je moet een oogje hebben op een lekkere Piet, of toch de Sint zelf???

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    syboena, jij gaat het ook redden met 2 kindjes!! Ik denk dat het, wat voor leeftijdsverschil er ook is, het altijd 'druk' is. Het is maar wat je er van maakt. Ik ervaar het helemaal niet als druk.
    Hoop dat je er wel een beetje van kunt genieten en deze zwangerschap beter verloopt

6. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    @ marloes dankje wel :D
    ja ik kon alleen maar negatieve dingen bedenken dus dacht ja jullie opzoeken hier
    en kijkken wat jullie zeggen :D

7. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    loeka, ik vind het reuze meevallen hoor.het is even wennen om een ritme te vinden maar dat luktte hier snel.
    ik ben er in de nachten en een heel groot deel van de dag alleen mee met alletwee gezien nico bakker is...
    ik had er soms wel wat schrik voor dat ik het allemaal niet zou kunnen en zo maar het lukt allemaal heel goed
    er zijn natuurlijk wel eens momenten als ze beiden echt heeeeel lastig zijn dat ik met de handen in het haar zit.maar ik denk dat er vier jaar tussen mag zitten he,dat je dat dan ook hebt hoor hihi

het enige van nadelen dat ik kan geven is dat je de oudste nog niet altijd kan uitleggen waarom hij rustig moet zijn met zijn broertje/zusje(hoewel dat hier heel goed gaat ondanks dat jurre anders altijd heel bruut ismet alles)

ik zit me eigenlijk rot te zoeken naar nadelen maar ik vind er echt geen meer....

ik denk de "probleempjes" die je soms hebt dat je die evengoed kan hebben met twee kindjes die bijvoorbeeld vier jaar schelen....

voordelen:je hebt alle luiers in een keer achter de rug,je moet niet opnieuw beginnen :)

ze zijn nog te klein om jaloers te zijn(hier toch...)

ze hebben heel veel aan elkeaar,dat begint nu zelfs al,bjarne bekijkt jurre de hele dag en heeft hierbij heel veel plezier.

goh,ik kan zo wel uren verder gaan maar echt waar.het is dubbel genieten en dubbel plezier.....
    je gaat het je niet beklagen,je kan het aan,echt waar

8. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    syboena,welkom hier en positief denken!alles komt goed.
    ook jij kan dat aan....je went wel aan het idee en dan ga je er ten volle van genieten.zowel vd zwangerschap(als alles goed verloopt) als van je kindje

ooooooooooh trouwens nog een groot voordeel van een tweede,hier bij het clubje waren het allemaal droombevallingen de tweede keer!!!haha

9. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    zo en nu mijn verhaal

vanmiddag met de kindjes naar de sint geweest!!bjarne vond het schitterend
    jurre vond het verschrikkelijk,hij weende niet maar zat echt te beven van de schrik.niet van zwarte piet,dat viel wel mee.maar de sint is hij echt bang van haha
    anders een grote mond en een grote held....maar owee als hij de sint ziet hihi

en nu mijn ander verhaal....echt iets heel doms en genant!haha
    ik nam al twee maand opnieuw de pil,maar omdat ik die meer vergat dan dat ik ze nam ben ik overgeschakeld naar een anticonceptiepleister....die ligt er vandaag de derde dag op....

dussssssssssss gisterenavond was het hier nogal gezellig ;) en ik had nico verwittigd dat hij voor het zingen de kerk uitmoest hahahaha
    wat hij dus niet heeft gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!(jaja ik weet het ik was erbij...)nu heb ik een beetje schrik!een derde zie ik hier echt niet zitten.en heb ook geen idee waar ergens ik in mijn cyclus zit...gezien ik geprutst heb met mijn pil.ik heb tot vorig weekend wel mijn regels gehad....
    maar die waren ook niet heel duidelijk.nu kunnen jullie niet antwoorden op mijn warrige verhaal maar ik wou het gewoon even mededelen dat ik al heel blij zal zijn dat ik mijn regels heb binnen drie weken haha

10. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    ja mijn eerste bevalling was ook een droom bevalling :D
    ze was er met 2x persen ging echt zo snel :D

maar ja hoe moet dat straks 2 baby`s ventje lief heeft nog 3 meiden die zijn dan 7 en 6 en dan 2 baby`s heb straks geen minut meer rust :(
    ja sorry dames kan nu nog neit zo positief denken zie helaas alleen nog maar de negatieve kanten
    hoop dat dat deze week anders wordt als ik dat wurpje heb gezien op de echo en weet hoe ver ik ben

11. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ja die eerste echo,daardoor ga jij smelten :)
    en meiden van 6 en 7...ik denk dat je er twee mamaatjes bij gaat hebben.die gaan niet liever doen dan je helpen!zeker weten :)

12. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    3 mamatjes die van 6 is ene tweeling :)

13. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Tearke, hoop dat je ventjes vannacht beter hebben geslapen. En dat wordt nog wat, als ze allebei zo'n pittig karakter hebben haha.
    Hoe zat het ook alweer, wanneer moet je eigenlijk weer werken?
    En pff hoop dat er niets is gebeurd gisteravond...

Lammetje, Sinterklaas heeft me nog niet meegenomen, dus ik ga nog niet naar Spanje.. :D

Syboena, allereerst natuurlijk gefeliciteerd! Kan begrijpen dat het onverwacht kwam. Heb hier nog geen ervaring met 2 kindjes kort op elkaar, ben nu zwanger van de tweede en er zit wel meer tijd tussen als bij jou. Maar er zijn hier wel mama's met zo'n verschil.

Hier nog ff een spam van Jasmijn met haar grootste sinterklaaskado: een driewieler! Ze vond hem erg mooi.. helaas was het vandaag zulk slecht weer dat we er alleen binnen op konden rijden...

14. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    wat een leuke foto

zal is nuesen vandaag welke mama`s er ongeveer 10/11 maanden verschil hebben tussen de 2 kleintjes :)

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Boni: Wat een mooie loopfiets! En wat een leuke foto!

Syboena: Hier een kennis die er 11 1/2 maand tussen had en die heeft het hetzelfde ervaren als ik. Behalve dat ik het als voordeel zag dat mijn zoontje al kon lopen (bij mij zit er veertien maanden tussen en mijn zoontje liep vanaf twaalf maanden buiten dus dat scheelde enorm veel tilwerk toen ik zwanger was). Ik denk dat het allemaal een beetje op hetzelfde neerkomt. Als ik me niet vergis heeft Sab er 13 maanden tussen zitten en Femmigje 12. Maar volgens mij zijn de ervaringen best wel hetzelfde (behalve dan dat Sab haar kleine meid reflux had en het daardoor net even wat zwaarder was met twee kort op elkaar). Wat me wel opvalt inmiddels is dat ik me soms echt een luierwisselmachine voel. Heeft de ene gepoept, heeft de ander alweer een volle plasluier en omgekeerd. Hoop ook dat Jari snel zindelijk zal zijn! Oh waar ik trouwens met 11 maanden verschil voordeel in zie is het slapen. Jari sliep met elf maanden nog twee keer twee uur en volgens mij is dat heerlijk als je net bevallen bent. Toen Noa geboren werd deed Jari nog maar één slaapje. Dus ik denk dat jij daar ten opzichte van het lopen wel weer voordelen aan hebt. Gefeliciteerd in ieder geval!

Alle andere nieuwe zwangeren: Welkom!

Tearke: Heeft Jurre inmiddels nog meer 'pipi' op het potje gedaan?

Hier een klein probleem: Net twee maanden geleden een mooie easywalker duo aangeschaft, wil Jari er bijna niet meer in! Laatst naar de stad gelopen en mijn man zei: Als ie moe is duikt ie er wel in. Bijna twee km heen, en weer terug helemaal gelopen! Iedere keer als we hem erin zette, begon hij te gillen alsof we hem iets vreselijks aandeden. Riep ie ook gillende: Tappetappetappeeeee! Hehi Tappetappetappeeeeeee!(Stappestappestappe Jari Stappestappe). Normaal geef ik hem niet zo snel zijn zin maar ja, kan hem ook niet goed verbieden om te lopen als hij gewoon blij is en goed luistert. Als we tijdens zijn slaaptijd op pad gaan krijgen we hem er nog wel in en valt ie in slaap maar ik denk dat het nog geen half jaar duurt voordat we hem weer kunnen verkopen en op de buggy over kunnen gaan. Zonde want het is zoooo'n fijne wagen!

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ohhhhh Tearke! Haha toch nog een kleine derde erbij? Hier voor de veiligheid een spiraal erin, ik ken mijzelf te goed denk ik om te weten hoe betrouwbaar ik ben met de pil. Buiten het feit dat ik gewoon niet goed reageer op de pil.

17. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Tearke: hahahaha zou een mooie zijn als er zo toch een derde kwam :)

Nikita: ik ken dat verhaal van de wagen en zitten helemaal! Ik heb om die reden geen duo wagen gekocht. JP wilde eigenlijk vanaf het moment dat hij kon lopen (ook 12 maanden) steeds zelf lopen en nauwelijks in de wagen, wel op zijn driewieler en dan door ons worden geduwd. Nu is de wagen echt een no go!

18. Bri

Bri Niet meer actief

syboena: welkom! bij mij iets meer leeftijdsverschil (1 jaar en 11 maanden); maar als ik het zo lees bij de anderen hier is het ook te doen als er maar een jaar (of nog minder) tussen zit.
    Deane loopt hartstikke goed wat een voordeel is, maar ik moet buiten vaak achter hem aanrennen omdat hij er vantussen wil. Dat gaat steeds minder makkelijk. En hij wil nog best vaak getild worden, vooral de trap op of af. En dan is hij met z'n 12 kilo toch al best zwaar aan het worden...
    Verder wil hij qua spelen ook steeds meer fysieke spelletjes doen, achter elkaar aanrennen of stoeien en dat heb je met zo'n kleintje toch allemaal nog niet.

Ik hoop echt dat je tweede zwangerschap voorspoediger zal verlopen dan je eerste; want zkh in zkh uit daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
    Wonen de 3 meiden van je partner ook bij jullie, of heb je ze een deel van de tijd in huis? Het lijkt me inderdaad wel druk - maar weet je, mijn moeder heeft 9 kinderen en dat is haar ook gelukt! ;)

19. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ela ela!!allemaal niet teveel plezier he met mijn dommigheden haha niks te derde!!ik word echt gek moest het zo zijn....

de duowagen gaat hier wel nog vlotjes(achter elkaar) jurre stapt van zijn elf maand maar hij zit nog even graag in de buggy.als ik alleen ben moet hij er gewoon in.als nico erbij is mag hij stappen en neem ik de wandelwagenvoor bjarne.

hier ben ik geveld door buikgriep...hoera hoera

20. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    welkom hier nieuwe mama en van harte gefeliciteerd meid genieten hoor!!!!

inderdaad een heeeel groot voordeel geen jaloezi enz heb wel een jaloerse zoon van 7 das lastig
    vond wel de 2e zwangerschap zwaarder maar weet niet of dat toeval is hoor.
    verder is het alleeen maar gezellig hoor 2 kleintjes dicht op elkaar!
    Kan het manlief niet verkopen maar zou nu ook al wel weer willen en dan nog een en nog een ha ha
    nee 4 is genoeg meer durf ik niet te vragen ha ha
    krijg ik echt een scheiding hoor.....

Share This Page