Mooie foto's Petra! Nikita & Me2, wacht ook lekker even af wat het wordt met bonibeeb, hoop wel dat hij/zij nog uit stuit gaat draaien maar we hebben idd nog even de tijd..
Ik heb een vraagje voor jullie. Hoe doen jullie dat met het vervoeren van de twee die zo dicht op elkaar geboren zijn (14-19 maanden tussen) Hebben jullie een dubbele kinderwagen? zo ja wat voor een? Of gebruiken jullie een draagdoek? zo ja wat voor een? Ik wil graag weten hoe jullie het doen. Ik ben pas 5 weken zwanger maar zit nu al te piekeren over hoe ik het moet doen, Vooral de eerste 3 maanden na de geboorte van deze pruts want de papa zit ergens in het midden oosten als deze pruts het levenslicht gaat zien. Ik sta er de eerste 3 maanden helemaal alleen voor. Hier kennen ze ook geen kraamzorg en als vrouw ben je na de geboorte van je kindje afhankelijk van familie en vrienden om je te helpen.
Hé zie nu pas dat je in het buitenland woont! Ik heb in ieder geval een draagdoek gevraagd als kraamkado (van draagdoek.nl). Bij mij zit er wel iets meer tussen (22 maand) en Jasmijn loopt al een tijdje nu. Maar eventueel koop ik nog zo'n plankje voor achter de kinderwagen, maar dat bekijken we gewoon ff na de geboorte, is tenslotte snel genoeg gehaald (door mij of papa).
Heb jij enig idee vanaf welke leeftijd zo'n plankje geschikt is? Als brusje geboren word is Ryker 17 maanden. Nog geen anderhalf dus... Ik ben echt aan het denken aan een draagdoek ofzo. Ik ben zo bang dat ik de eerste maanden alleen maar aan huis gekluisterd ben. Nu zal ik de eerst weken waarschijnlijk toch niet veel de deur uit komen want ik denk dat ik weer een ks krijg. Maar dan nog... Ik wil voorbereid zijn. En heeft er ook iemand ervaring met de twee bij elkaar op de kamer te laten slapen? Hoe gaat dat? valt het mee? Is het een ramp?
Petrabr: wat een schattige foto's!! Blij te horen dat alles lekker gaat! Boni: ja gelukkig heb je nog even dat de kleine kan draaien!! als hij/zij nog uit de stuit komt ga je dan wel proberen normaal te bevallen ondanks de ks bij Jasmijn? Fee is uiteindelijke niet gedraaid ook niet met een versiepogin. Ik vond die ks vreselijk, voelde alsof mij die geweldige ervaring die ik met JP's geboorte (wel een weeenstorm dus eigenlijk kwa pijn nauwelijks te doen maar toch...) had gehad werd ontnomen....erg klinkt dat, maar zo voelde het wel. gelukkig neem ik het mijn super zoete meisje niet kwalijk Maar zou een volgende keer toch echt graag weer zelf bevallen.... Lynnami: ik heb een kiddyboard voor achter de bugaboo met een zitje erop (de Twoo). Onze zoon kon lopen met 12 maanden en wilde dus toen zijn zusje kwam (toen was hij 15 maanden) echt niet graag meer in de kar...maar als hij moe wordt kan hij zitten of staan. Verder had ik een babybjorn om Fee in te vervoeren als JP wel in een kar moest (die gebruik ik nu eigenlijk ook niet meer). Hier hebben veel dames wel een duowagen. Die kunnen je vast hun ervaringen vertellen!! Dames ik heb ook een vraag over vervoer. Fee is bijna wel een beetje klaar met de maxi cosi cabriofix, vooral nu het echt winter is met een dikke winterjas wordt het allemaal wat minder comfortabel in die mc, maar JP is net een week 2 en zit nog in het Maxi Cosi Tobi autostoeltje. Fee moet nu eigenljik naar de Tobi maar JP kan nog niet aar de Rodi...Hoe doen jullie dat? Ik heb namelijk geen zin om voor Fee weer een Tobi (2stuks) te moeten kopen (mijn man en ik moeten namelijk allebei een stoeltje in de auto omdat hij brengt en ik haal.....) hebben jullie een goede tip of weten jullie een stoeltje waar JP al in kan en dat hij daarin kan blijven de komende jaren?
Me2- dus toen Fee was geboren kon JP al op de kiddyboard? Ik was toevellig net de Kiddyboard tegengekomen op internet en was al aan het zoeken naar specificaties
Hoihoi @ Petra leuke foto's!! @ Hier gaat het redelijk goed. Babykleertjes heb ik al gewassen, nu alleen nog lakentjes van het bedje en de hyrofiele doeken. Uhhh verder begint het aardig op te schieten... jeetje zeg 31 weken alweer! Waar blijft die tijd. Met me meisje gaat het super is erg lief, geeft hele tijd kusjes, en aaiiii over me buik. Erg schattig. Ik ga ook een draakdoek aanschaffen, als de kleine er is. Jaylinn is dan ong. 15 maanden. En duo wagen is voor mij geen optie aangezien ik op 4 hoog woon en een gewone wagen maar net in de lift past. En zie het niet zitten om de box in te gaan steeds. Verder wil ik jullie allemaal hele fijne feestdagen wensen!! En een goed en gezond 2010!!
Oeh Me2 daar vraag je zowat. Ik hoef daar qua aanschaf niet over na te denken omdat mijn man's tante oma is van een kindje die uit de Tobi gegroeid is. En wij hebben die nu hebben gekregen. Zij hadden hem nieuw aangeschaft en maar twee dagen in de week sporadisch gebruikt. Zelf hadden we natuurlijk onze eigen Tobi al en wij hoeven er geen twee per kind te hebben. Dat scheelt natuurlijk. Dus als Noa toe is aan de autostoel hebben we er eentje staan voor haar. Lastige situatie Me2. Hoe groot is JP?
hey heel lang geleden... de ene zieke na de andere.en ik blijf ziek terwijl ik iedereen verzorg haha dus ik probeer vanaf nu weer mee te doen ik heb hier een duowagen(topmark,achter mekaar)heel handig ding.jurre stapt ook van elf maand maar hij ontdekt een beetje te graag naar mijn zin,dus als we de stad ingaan en ik ben alleen moet hij erin.hij maakt er ook geen miserie van het enige dat ik dus vlug heb opgepikt was dat van de buggys of draagdoek....sorry
Tja, Lynnami, hier nog geen ervaring met een kiddyboard dus.. maar loopt je oudste nu al? Me2, zou het liefst een normale bevalling willen (vooral ivm verblijf ziekenhuis/herstel na de tijd). Maar weet eigenlijk niet wat de mogelijkheden zijn mocht beeb in stuit blijven liggen. Zal het tzt eens overleggen met de gyn.. eerst nog 1 controle bij de VK en voor hetzelfde geld is beeb dan weer gedraaid. Dat wacht ik eerst maar eens af.
boni001- Nee hij loopt nog niet, maar ik neem aan dat tegen de tijd dat zijn brusje geboren word dat hij dat wel zal doen. Laat ik zo zeggen, hij loopt niet alleen, staat ook nog niet alleen, maar loopt wel voorzichtig aan een hand. Ik hoop voor je dat je ukkie snel nog draait boni! Ik denk dat ik een draagdoek overweeg. Hoe lang doe je erover om je kindje in de doek te doen, en hoe moeilijk/makkelijk is het bijvoorbeeld als je alleen bent en op een parkeerplaats je kindje erin wilt doen? Klinkt misschien raar maar wel belangrijk voor mij
Ook daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel een vriendin die de draagdoek veel gebruikt en die vond het altijd heel makkelijk. Ze had meestal met een paar minuutjes de beeb erin. Maar er zijn hier genoeg mama's die daar weer veel ervaring mee hebben (hè Sab ). Zonder gekheid, er is een speciaal hoekje op het forum, de draagdoek mama's. Ik zou je vraag daar eens stellen...
hier ook geen draagdoeken ervaring.maar ik denk eens je ermee weg bent het een makkelijk klusje is en je er op twee minuten mee klaar bent ikzelf heb dat nooit aangekocht gezien jurre zo snel groeide en hij te groot was voor mij(vond ik) om in een draagdoek te zitten,hangen,liggen...haha ik ben zelf maar een schop hoog en denk dat het niet zo handig zou zijn met zo een lange stengel op mijn buik gebonden ik zweer bij mijn dubbele buggy wat een weer he zeg!!sneeuwt het daar bij jullie ook zo hard? jurre heeft de dag van zijn leven achter de rug.sneeuwpret!!!! bij gebrek aan een slee hebben we een wasmand gebruikt met een touw aan.daar was hij niet heel gek op en we zijn dan maar zo gaan wandelen.bjarne in de wandelwage,wat niet heel handig was met die hoop sneeuw maar kom haha vind sneeuw heel fijn,zeker nu met de kindjes.alleen jammer dat het zo een viezigheid is als je terug binnenkomt....en gevaarlijk als je de baan op moet zuuuuuuuuuuuuuuuuurtje!!!!!al nieuws??wanneer wanneer wanneer ???haha
hij eet alles tamelijk netjes op,behalve yoghurt...dat is een ramp elke keer.en hij weigert hulp haha