Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

@zuurtje, wat balen zeg... hopelijk nu wel een goede cyclus en wie weet....

@mama25: jee, ben je nog maar 2 kilo aangekomen? mijn weegschaal heeft enorme kuren en is niet echt betrouwbaar, maar volgens mij zit ik nu op ongeveer +12. is ietsjes minder dan bij Deane en toen kwam ik uit op +18 in totaal. Nou ja, we zien 't wel. En al ingedaald lees ik... 'maartje' maakt nog totaal geen aanstalten. ligt al een tijdje met het hoofd naar beneden, maar kan nog alle kanten op (alleen niet meer naar boven, want hij/zij zit al tegen m'n ribben aan).
    Het lijkt me wel een geruststellend idee, dat je bijna alles al klaar hebt, zeker als je denkt dat hij wat eerder dan 40 weken gaat komen!

Ik bedacht gisteren ineens dat ik waarschijnlijk nog geen kraampakket had besteld, dus maar even gebeld met verzekering. Bleek ik dat inderdaad nog niet gedaan te hebben.... maar hij dacht wel dat het nog ruim op tijd bezorgd zou worden. Het is nog 4,5 weken totdat ik thuis zou mogen bevallen, dus dat moet ook wel lukken, toch?
    Kraamhulp is gelukkig al wel rond, op 1 feb heb ik de telefonische intake. En (wat een onvoorstelbare luxe) ik weet al een tijdje dat er ook op tijd plek is op het kdv!

Verder kregen we hier van de week een nieuwsbrief over basisscholen. We mogen Deane inschrijven als hij 2 wordt, dus het wordt wel tijd om ons te verdiepen in de verschillende scholen hier in de buurt (zijn er een stuk of 9). Maar dan duurt het nog meer dan een jaar voordat je hoort of hij nou geplaatst kan worden op de school van jouw voorkeur of niet. Als dat niet is, moet je dan gaan kijken op welke school nog wel plek is... (je mag maar 1 keuze aangeven). Ik heb geen idee hoe je het dan met BSO moet regelen; de wachtlijsten daarvoor schijnen ook vreselijk te zijn.
    En er stond iets over voorscholen in die nieuwsbrief, maar daar gaat je kind toch helemaal niet heen als hij 4 dagen per week op het kdv zit? Hoe doen jullie dat?

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Was hier ook niet van plan om Jasmijn naar de peuterspeelzaal te doen. Ze gaat 1 dag per week naar het kdv, 1,5 dag naar een gastouder en dat lijkt me genoeg voor haar. En de tijden van de psz zijn ook nog eens een crime.. het is of 's ochtends van half negen tot kwart voor 12 of 's middags (en dan slaapt ze altijd nog, meestal van half 1 tot minstens 3 uur). Dus denk niet dat wij haar daarvoor opgeven.

Gelukkig is het met de basisschool hier iets relaxter en hoef je daar pas met 3 over na te gaan denken, wachtlijsten zijn hier wat korter geloof ik. Maar BSO is wel weer druk geloof ik. Zal me er als ze 2 is wel eens in verdiepen, dan heb ik toch nog een maandje verlof.

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier druk met de babystrijk, nu ff pauze. Heb toch maar de hydrofiel luiers gestreken en er 10 in een plastic zak gedaan. Dat moet hier van de kraamzorg bij een thuisbevalling. Nu moet ik wel naar het zkh maar goed, dat is toch een half uurtje rijden en je weet maar nooit. Beter iets teveel gedaan dan te weinig toch!

4. Bri

Bri Niet meer actief

zo is 't maar net! bovendien is het fijn om die hydrofielen klaar te hebben liggen, je hebt ze vaak genoeg nodig. lekker hoor, babywasjes en -strijkjes...

5. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi meiden, zo een druk dagje gehad met onze boys. De oudste was zooo sjachie. Ik heb lekker de jongste iets opgehouden en de oudste iets eerder na bedje gedaan zodat ze tegelijk gingen slapen..... bijna 2 uur lang heerlijk zelf in bedje gelegen en daarvan anderhalf uur geslapen.... zalig!

Wat erg leuk is dat 2 bevriendestellen van ons ook zwanger zijn. 1 een week verschil en de andere 3 weken na ons. De vorige keren was ik alleen (2 vriendinnen toen net een mk waardoor het alleen maar pijnlijk was om te vertellen).

Dus dit weekend gaan we na vorige week de familie ook onze vrienden inlichten. De zwangere vrienden weten het al.

Ik heb een goed vriendinnetje die net haar wens heeft moeten opgeven (mk, daarna niet meer zwanger geworden en nu is haar relatie over en ze is bijna 40) dus dat zal nog wel even heftig worden om te vertellen.

Mijn mams is inmiddels aan het nieuws gewend. Ze heeft al om een kopie van de echo gevraagd en verteld iedereen het nieuws vertellen (ook vrienden die ze ons tegenkomt, heb haar even gevraagd ons het nieuws te vertellen maar ik ben al lang blij dat ze nu enthousiast begint te worden, ze is over haar shock zoals ze het noemt).

Dus volgende week ook tijd om het op het werk te vertellen. Dat is wel spannend. Tja toch nu 3 jaar achter elkaar verlof! Ik blijf wel dezelfde dagen werken maar ik ben er toch weer 4 maanden er tussen uit en we moeten weer iemand aannemen.

Als ik zo lees van het wassen van de kleertjes krijg ik er ook weer helemaal zin in. Nu het nieuws een beetje in de openbaarheid is voel ik mij opeens ook meer zwanger. Grappig he! Ik merk dat ik toch stiekum (naja niet stiekum) toch wel erg leuk zou vinden als het nu een meisje is. Lijkt mij wel stoer voor haar 2 van die stoere broers die haar beschermen en voor haar zorgen.

Manlief is over een goed uurtje thuis. Als de kids eenmaal op bedliggen rond 8 ga ik eens uitgebreid voor ons koken. Mijn trek begint weer terug te komen.. helaas ook voor chocolade.

Las ik hier nu goed dat je pas 2 kg was aangekomen zo ver in je zwangerschap? Hoe doe je dat Mama25. Ik vond dat ik het al netjes had gedaan met 8 en 9 kg maar dit is wel een record. Ben je zoveel afgevallen in het begin?

De grap is thuis dat het een meisje word omdat ik er niet uit zie. Mijn haar, nagels en huid zien er verschrikkelijk uit. Terwijl ik met de jongens er fantastisch (al zeg ik hetzelf maar ook op de foto's zie ik het) uit zag. En nu.... hopelijk een fase!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!
    Liefs,
    x

6. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Bri, ik zie nu dat jij in Adam woont en al een plekje op het kdv hebt. Dat is super zeg. Wij hebben geloof ik 1,5 - 2 jaar op de lijst gestaan voordat we een plekje hadden in Adam.
    Dat is weer een geruststelling dat je dat vast hebt.
    x

7. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    Hey dames ,
    ik ben nieuw hier!
    ik ben juni 2009 bevallen van mijn zoontje en dit beebje is uitgerekend voor juni 2010.

ik heb niet alle paginas gelezen want dat zijn er te veel om aan te beginnen :)

groetjes

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Kom hier gauw even vertellen dat wij 100% zeker een jongetje krijgen :) Was echt de eerste seconde gelijk te zien. Totaal niet preuts ;) Dus onze meiden krijgen een broertje! Drie meiden was ook erg leuk natuurlijk, maar dit is helemaal super.
    En vooral belangrijk, hij lijkt helemaal gezond. Was een fantastische ervaring de echo bij drs. Papa. Zo leuk die naam ook ;)

Zo, dit was vast mijn egoberichtje. Kom snel weer op jullie reageren.

liefs, Sophie

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hoi meiden, alles goed hier??
    Hier nog steeds niet ongesteld en ben niet zo heel voorzichtig geweest dus knijp 'm wel....misschien straks toch maar eens een testje halen..zou wat zijn zeg :$

Sophie wat ontzettend leuk zeg na 2 meiden een jongen, die zal verwend worden :)

Missc gefeliciteerd en welkom hier!!

Pregnant idd leuk na 2 jongens een meid, Sophie heeft het omgekeerde dus wie weet bij jou ook :)
    Ik zag er bij Amy niet uit idd maar bij Britt weer wel, 2 totaal verschillende zwangerschappen met hetzelfde resultaat dus een hoop bakerpraat haha.

Boni jij bent ijverig bezig, zelfs hydrofielluiers strijken :$ haha
    Dat doe ik allemaal niet hoor haha, vouw ze netjes op!
    PSZ moet ik nog even goed over nadenken, tijden zijn idd erg onhandig met slaapjes...vooral die middagsessie.

Bri ik was 36 weken toen ik mijn kraampakket binnen kreeg, was ik ook vergeten....
    Nu al een basisschool uitzoeken, jeetje daar heb ik niet eens over nagedacht nog, Amsterdam ja drukke boel, ik woon in een dorp naast Rotterdam en hier ook wachtlijsten voor kdv en psz maar niet voor scholen, hoop ik dan??!!

Hier verder alles ok, Britt doet het prima en Amy is ook erg lief, dus niks te klagen!

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    oooooooooh gaaf!!!!!

en gaby dan een meisje... kunnen ze echt gaan daten ;)

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    spannend Lafo... ga maar snel een testje halen

12. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Sophie wat ontzettend leuk! Dan gaan wij idd voor een meisje hoor ;) (Marloes heeft gelijk).
    Bij dr. papa is idd erg leuk. We hebben rond de 30 weken de 3/4 d echo daar laten maken. Hij neemt echt de tijd.
    Fijn dat alles er goed uit ziet... tuurlijk in eerste instantie het allerbelangrijkste nieuws en daarna het geweldige nieuws dat het een jongens is. Dus als ik een meisje krijg moeten we maar een kledingruil gaan instellen haha.

x

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Heb ik inderdaad gedaan en was negatief, dus gewoon geduldig wachten op mijn ongi.

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    lafo ik denk dat je toch nog een poosje geduld mag hebben
    je wordt niet altijd even vlug ongi na een bevalling

en Britt is nog geen 2 maanden

bij mij was het ook anders na de 2 bevallingen
    bij zoon ben ik pas na ruim een jaar ongi geworden (heb meer als een jaar bv gegeven)
    bij dochtertje was ik na half jaar ongeveer weer ong terwijl ik toch ook bv gaf

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    ok zuurtje, ben misschien ongeduldig, ik schrijf mee met de november mama's en de meeste waren alweer ongi dus daarom ging ik twijfelen.

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nog eventjes geduld hebben zou ik zeggen

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    MissC, welkom hier en gefeliciteerd!

Sophie, leuk een jongetje.

En Gaby, we wachten af wat het bij jullie wordt, zou idd leuk zijn als het een meisje is.

Lafo, gelukkig toch niets aan de hand idd. Maar je weet maar nooit, toch wat voorzichtig zijn?

Hier een rustige dag gehad. Vanmorgen lekker met Jasmijn thuis en tussen de middag ook even gaan liggen toen zij sliep. Vanmiddag hadden we een housewarming van een neefje (omdat boniman de jongste van 7 is hebben al zijn broers oudere kinderen, de oudste 2 wonen dus al beiden samen). En nu is boniman nog even boodschappen doen en zit ik lekker op de bank te relaxen met de laptop.

18. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Wat een prachtdametje is Britt Lafo.
    Ik geef ook bv en bij Luuk was ik een paar weken nadat ik stopte met bv (6 mnd gegeven) ongesteld.
    Maar daar heb je dus niets aan ;)

Zuurtje wat zuur dat t maar niet raak is he. Sterkte met afwachten

MisC gefeliciteerd!

Bri wordt het pakket opgestuurd?
    Wat een luxe.. ik moest em halen!
    Hij is vast nog wel op tijd toch!

Sophie wat leuk een jongen!

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Dank je wel Blondie!
    Hoe gaat het met Emma??

Ben helemaal emo de man van mijn exschoonzus is in Haiti is lid van de usar (search and rescue team) en zag 'm op tv (nova) met een kind in z'n armen die zijn team gered heeft, mijn held hoor!!!

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jeetje Lafo, daar mag je ook emo van worden, hulde aan hem om daar nu heen te gaan!

Blondie, hoe is het met Emma?

Deel Deze Pagina