Net bevallen en weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Cars, Aug 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Hallo Allemaal

Als eerste wil ik iedereen een goed & gezond 2009 toewensen.

Ik zal mezelf eerst ff voorstellen. Ik ben Angelique, 23 jaar en ben op 2 nov. 2008 moeder geworden van een dochter, genaamd Jaylinn.
    Nu zag ik toevallig deze club op het forum en vroeg me af hoelang jullie er tussen hadden voordat jullie weer voor een volgend kindje gingen en hoe dat bevalt.
    Wij willen namelijk ook nog een kindje en het leeftijdsverschil niet al te groot worden.
    Kan nu al de mensen uit mijn omgeving horen reageren, maar ik weet dat we niet de enige zijn die dat zo willen.

Groetjes Angelique

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Femmigje; 9 maanden alweer wat gaat dat snel zeg! Ik ben benieuwd wat ze op het cb tegen je zeggen over het wakker worden 's nachts. Mocht je goede tips hebben... ik houd me aanbevolen!
    Wat is Danio al een flinke kerel, Lynn weegt nu bijna 9 kg, en is 74cm lang. Maar Lynn was natuurlijk echt een ukkie toen ze geboren werd. Ze blijft nog steeds aan de kleine kant. Maar tegenwoordig zit ze wel binnen de lijnen op de curve.

Lieke; Welkom! Toen mijn dochter 6 mnd was raakte ik weer zwanger. Wij vinden het super fijn dat er zo weinig tijd tussen de kleintjes zit. Gelukkig kregen wij eigenlijk alleen leuke reacties. Je moet gewoon je eigen gevoel volgen en je niet laten leiden door je omgeving!

Hoe is het met de kersverse mama's?

3. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    femmigje fijn dat danio genoegen nam met 150cc, hopelijk heeft hij vannacht ook genoeg aan 120cc en kan je langzaam 'afbouwen' . die nachtrust kun je nu goed gebruiken he ;)
    en succes morgen op het cb!

liekje welkom,
    wij hadden nooit vantevoren gedacht dat we ze zo snel op elkaar wilden, ik riep altijd dat ik 4 jaar wilde wachten tot de eerste op school zat :)
    maar toen daimy er eenmaal was, werd dat opeens zo anders! Had eigenlijk meteen alweer kriebels en manlief gelukkig ook. Heb een paar maandjes gewacht, toen daimy 4 maanden was gingen we er weer voor en het was meteen raak, ze zullen dus straks maar een jaar schelen, superleuk!

Hoe het bevalt kan ik nog niet zeggen, ik moet nog even ;) maar de zwangerschap verloopt tot nu toe goed, de eerste maanden was ik misselijk en dat was wel vervelend, maar gelukkig sliep daimy toen nog veel en heb je genoeg rust voor jezelf. En dat vind ik nu eigenlijk nog, als ze smiddags ligt te slapen kan ik ook even rusten.
    Ik geloof best dat het tegen het eind wel even zwaar zal zijn, maar daar krijg je ook weer iets heel moois voor terug :D

ennuh niets van je omgeving aantrekken, gewoon doen waar je zelf achterstaat.

bij zwanger worden hebben we ook een clubje, net bevallen en weer de kriebels voor een baby, daar kun je gezellig meekletsen als je aan de 'klus' bent. succes iig!

Lammetje ja het is een beetje frisjes om in je hempie buiten je buikie te gaan showen he :)
    maar ik snap wat je bedoelt, als ik mijn jas aan heb, zie je ook niets. Heb het idee dat mijn buik bij daimy rond deze tijd toch wel een stukkie groter was, maargoed dat komt vast nog wel dat gewaggel haha
    we kunnen altijd nog met grote letters ZWANGER! op ons voorhoofd schrijven natuurlijk :D

mayke ik was ook een hoop aangekomen, hield ook veel vocht vast. maar gelukkig was ik ook weer bijna op mijn oude gewicht toen ik weer zwanger werd. nu weer opnieuw beginnen he haha

ik heb gisteren trouwens zon hekjes systeem gekocht, park a kid heet het.
    kan je een hele speelhoek van de kamer afzetten, zit ook een deurtje in en alles. je kan hem ook rond zetten, dan heb je gewoon een soort grote box.
    lijkt me straks ideaal met 2 hele kleintjes, als ik dan met zusje bezig ben dan kan ik daimy even in de baby gevangenis zetten :)
    want ik heb maar 2 handen en 2 ogen natuurlijk ;)

nu wil ik nog een mooi dik speelkleed kopen voor in onze speelhoek, ik zit te denken aan het speelkleed van kidzimpulz kennen jullie die? ziet er heerlijk dik en stevig uit, en je hebt hem in 2 bij 2 meter, heerlijk groot dus voor straks met zn 2tjes.
    iemand toevallig ervaring mee?

ps heb meeeega last van nesteldrang, ik blijf kopen! :)

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Ik lees wel mee, maar reageren komt later weer.
    Ben druk met de kerstboom opruimen, weer wat meer moe de laatste tijd en sam is van zijn prikjes van dinsdag ziek geworden en heeft 39 koorts al 2 dagen. Dus hij vraagt ook veel aandacht nu.

Ik denk wel aan jullie hoor!

Knuffel Pooh

5. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    liekje ik was 9 maanden toen ik zwanger werd en op 1 na alleen maar leuke reacties al was ik wel bang dat ze wat zouden gaan zeggen viel het reuze mee!

sab klinkt super zon mega box ha ha
    gelukkig zit romy nergens aan en kan ze heerlijk rond kruipen
    mama en papa zijn heel streng en dat werpt zijn vruchten af ze weet wat wel en niet kan
    alleen de afstandsbediening en telefoon zijn een hot item maar daar werken we nog aan h a ha

jee pooh dikke knuffel meid!

Sophie meid hoe is ie had wel een foto verwacht van de verse mama ?

6. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Vanmorgen bij het cb geweest. Danio is nu 10.5 kg en 73.5 cm. Ik zat er dus maar een halve cm naast. :D

Mayke: het cb zei dat we hem echt wat langer moeten laten huilen, want misschien is hij nu wel in dit ritme gekomen. Door hem door te laten huilen, went hij het misschien af. We laten hem nu soms 15 min huilen en dat vind ik voor 's nachts al best lang.
    Maar ze begreep mij ook goed dat wijzelf 's nachts ook wel graag willen slapen.
    Nou, we gaan het komende nacht maar eens uitproberen, als me dat lukt. ;)

Pooh: knuf voor Sam en zelf ook kalm aan doen he? Ook een knuf voor jou!

Sab: heb je foto's van je nieuwe gevangenis? ;)

Lammetje: goed van jullie om streng te zijn. Dat doen wij ook. Proberen we althans. ;)

Liekje: welkom hier. Danio was net 3 maanden geweest toen ik weer zwanger bleek te zijn. Wij hebben nooit wat gebruikt en dachten we zien wel. En omdat de bv bij mij na 5 weken niet meer wilde, werd ik ook snel weer ongi. Succes meid.

Dit was het eerst weer.

Liefs

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hallo meiden!

ik kom me ook weer melden, was jullie ff kwijt hoor :oops:
    inmiddels al weer 5 ongi's (de laatste vanmorgen begonnen :cry: )
    Heb al besloten als de 6 keer geweest is ga ik weer naar de gyn op controle voor mijn endo.

Maar goed. Vermanen is dus ook nog steeds in de run voor beebje no. 2. Omdat ik hier al een tijdje heb gekriebeld en gekrabbeld wil ik graag weer terugkomen. Is dat goed?

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Jippie! Nekplooimeting hadden we de kleinste kans! 1:5000. :D Gelukkig daar geen stress van. Zeker ook fijn omdat we ivm down bij sam die stress de eerste week hebben gehad (tuurlijk weten we dat er nog steeds kans is op down)

9. daffie1

daffie1 Lid

Dec 9, 2008
    48
    0
    0
    hallo allemaal,

wat een leuk topic is dit :p
    ik ben 3 maanden geleden bevallen van onze prachtige dochter Nova :p en ik heb ook alweer kriebels gehad dat ik snel voor de 2e wil gaan.
    Manlief vind het wat snel want ze slaapt net door dus hij is blij weer wat nachtrust te hebben ;)
    Maar als de natuur een handje meewerkt denk ik niet dat er erg veel tijd tussen zal zitten :D
    dus ik lees nog effe gezellig mee in dit topic, door alle enthousiaste verhalen gaat het alleen maar meer kriebelen.

10. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    vermanen ik dacht even dat je met goed nieuws kwam, dat ik je hier opeens aantrof maar ik lees helaas dat je ongie bent geworden :( balen meid, hopelijk volgende ronde meer geluk!

de kriebeltjes staan bij de clubs van zwanger worden ;)
    maar ik hoop natuurlijk dat je je snel hier mag melden!

pooh gefeliciteerd met de goede uitslag! geen garanties idd , maar toch een hele opluchting heerlijk joh! hoe gaat het verder?
    en hoe is het met Sam, nog steeds koorts?

Femmigje ik hoop dat de tip van het cb helpt, hoe is het afgelopen nacht gegaan? wat is Danio een flinke kerel al zeg!

Femmigje hier dan een plaatje van mijn babygevangenis :)
    wij zijn in principe ook gewoon streng en ik wil natuurlijk dat ze gewoon luistert, maar ze is straks natuurlijk pas 12 maanden en een ongeluk zit in een klein hoekje, dus dan kan ik haar in ieder geval even 'veilig' laten spelen als ik met haar zusje bezig ben.
    Maar ik zie het niet echt als een gevangenis of strafhoek hoor haha, wij zetten het hekje van muur naar muur zegmaar(er zitten 2 deurtjes in), waardoor er een hele grote speelruimte ontstaat.
    die ga ik nu leuk inrichten, roze uiteraard :D

op dit plaatje staat het hek gewoon rond zegmaar, je kan er dus alle kanten mee op.
    van de zomer ook wel ideaal voor buiten ;)

hier gaat alles zijn gangetje, ik merk wel dat nu Daimy wat ouder word ik steeds meer met haar bezig ben, helemaal niet erg natuurlijk maar wel druk ;)
    helaas is eten bij haar nog een drama, flesjes gaan er allemaal in maar fruit groente of brood is ze geen fan van. nou ja hopelijk komt dat vanzelf..

gisteravond in bed had manlief zijn hand op mijn buik, en zusje kwam meteen helemaal 'in' zijn hand liggen, zo lief! Daimy deed dat ook altijd, lekker warm in papa's hand met die billen :)
    wel bijzonder hoor, wat gaat de tijd toch snel he!

11. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    Daffie welkom hoor, bij zwanger worden en dan clubs, hebben we ook een gezellig groepje voor als je snel weer kriebels hebt voor de volgende ;)

'net bevallen en alweer de kriebels voor een baby'

daar kun je lekker kletsen als je kriebels hebt, of je nu al wel of niet aan de klus bent, allemaal leuke en lieve meiden :D zodra je zwanger bent hopen we je natuurlijk ook hier te zien ;)

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ja sabje, had zeker weten ff het verkeerde clubje te pakken. Alhoewel het er drie dagen geleden echt op leek dat ik me hier mocht melden. Als het écht zo is kom ik écht! Ga ik nu weer kleppen bij de kriebels :oops:

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Vermanen wat balen van je ongi meid!

Sab: Leuk hekkie!

SOPHIE: VAN HARTE GEFELICITEERD MET ISA BELLA! PRACHTIGE NAAM HEB JE UITGEKOZEN! IK WACHT MET SMART OP MOOIE BABYSPAM!

Pooh: Fijn dat jullie nekplooimeting zo goed was. Gefeliciteerd daarmee!

Hele dag aan mijn school gewerkt, geen energie om te reageren verder. Ik maak het binnenkort goed met jullie.

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Lammetje hoe istie bij jou en met je babybuikje? Lukt het ene beetje met 2 kleintjes die rondlopen? Jij was wel lekker huismama of zit ik nu verkeerd. Is wel heel fijn! Gelukkig werk ik nu ook maar 2 daagjes...

@ Femmigje wat groeit Danio goed! Sam is nu 10,3 kg en 76,5 :D Hoe is afgelopen nacht gegaan?

@ Marloes hoe is het met jou? Ik mis je een beetje hier! Ben benieuwd hoe het met je buikje en kleintje gaat?

@ Vermanen dit wordt jou ronde! Bij mij was het ook dit keer in ronde 5 (eigenlijk 6) raak! Ik duim voor je ;)

@ Daffie welkom hier! En idd bij net bevallen en weer kriebels bij zwanger worden hebben we allemaal geschreven en schrijven we nog...is gezellig! :D

@ Sab wat handig dat park! En super momentje met je man dat kleine hummeltje er in ging liggen! De tijd gaat idd snel zeg... Geniet er maar lekker van!

@ Nikita hoe gaat het met je school? Kun je het een beetje combineren?

Goeiemorgen!

Hier gaat het nog niet goed met Sam. Dinsdag dus de prikjes gehad en daarna ziek geworden met 39 koorts. Nu ald e 3e dag en vannacht ben ik er 4 keer uit gemoeten voor hem. Zooooooooo zielig alles zit helemaal dicht met snot...

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Goedemorgen!

Pooh wat fijn dat de nekplooimeting goed was, ik kan me voorstellen dat je toch weer in de spanning zit! Maar gelukkig nergens voor nodig, ja natuurlijk kan het altijd maar het geeft toch wel even rust!
    Wat sneu dat je manneke nog zo ziek is. Helpt het om wat van die spray (zoutoplossing) in z'n neusje te spuiten.Bij Lynn lukt dat nooit, ze vindt het vreselijk.. Maar wie weet kan het hem wat verlichten.
    Die nachten gaan opbreken zo hé. Vervelend. Slaapt hij wel snel weer verder als hij even bij je is geweest?

16. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Sab wat een handig "hok" het lijkt me wel wat. Het is idd straks met de kleine erg handig volgens mij. Ik ga ook eens zoeken!
    Wat leuk dat je man inimini ook al kan voelen, heerlijk intiem vind ik dat altijd.

Femmigje; hoe is de nacht gegaan?Ik ben heel benieuwd!

Hier was de nacht geen succes.. Lynn werd om kwart voor 11 wakker, helemaal overstuur.Er was niets mee te beginnen, we hebben haar bij ons genomen en het duurde echt nog ruim een half uur voordat ze rustig werd. dit kende ik nog niet echt, wel dat ze wakker wordt voor een fles, maar niet zo overstuur.
    Uiteindelijk heeft ze tot half 2 gespookt, en om 6 uur kwam madam weer voor een fles...
    Ons goede voornemen om haar meteen na die fles weer terug te leggen komt er nog maar niet van. Zelf ben ik dan zo blij dat ik weer lig en slaap vaak al voordat ze de fles opheeft. Nu werden we samen om half 9 wakker gebeld door zuslief..... Maar dus nog wel wat bij kunnen slapen!
    Nu staat ze uitgebreid de teletubbies uit te zwaaien, erg schattig:)

Dadelijk alle spullen pakken, we gaan nog even een weekeindje weg. Nu kan het nog even samen. Heerlijk, zeker met dit mooie weer. We zitten midden in de bossen en er ligt nog heel veel sneeuw, dus slee mee, en wandelen maar!

Fijn weekeind allemaal!
    Liefs

Ps Sophie, waar blijven je mooie foto's ik ben zoooooo benieuwd! Gaat alles goed met je? En met jou en je mannen Gaby?

17. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Pooh: fijn dat de nekplooimeting goed was, weer een hele opluchting.
    Vervelend dat Sam nog zo ziek is. Hou je de koorts goed in de gaten? Anders ff naar de ha.

Sab: stoer hekje hoor? En idd voor in de zomer ok wel makkelijk.
    En wat lief dat de kleine meid helemaal naar papa toe kruipt. Nu al een papa's kindje. ;)

Mayke: balen van je nacht. Hopelijk wordt het echt gauw beter.
    En een heel fijn weekend. Lekker genieten meid. Foto's maken he? ;)

Nikita: doe maar rustig aan hoor. Wel leuk dat je af en toe een bericht achterlaat. Weten we in ieder geval dat het goed gaat.

Onze nacht was ook niet fijn.
    We lagen gisteravond vroeg op bed dus dat scheelt. Toen hoorden we Danio om een uur of tien al huilen, hebben niks gedaan en later was 'ie stil.
    Later om een uur of 2 werd hij weer wakker. We hebben het wel een kwartier volgehouden, maar daarna wilden wij ook graag weer slapen. Dus toch maar een fles gegeven. Manlief had de fles gemaakt, dus nog 150 cc gedaan, maar komende nacht zal ik het wel maken en probeer dan 120 cc.

Het cb zei nog dat Danio een paar weken terug misschien wel ergens last van heeft gehad en daardoor wakker werd en nu dit patroon heeft gekregen. (of had ik dat al verteld?) Ik ga er vanuit dat het vanzelf weer over gaat. Voordat de 2e komt in ieder geval.
    Dit was het eerst weer. Op naar de volgende nacht. ;)

Vanmiddag werken trouwens en dit weekend m'n verjaardag, dus ben er na het weekend weer.

Liefs

18. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Poeh: gefeliiciteed met de uitslag. Is een hele geruststelling , geen garantie,maar wel een geruststelling!

Liekje: welkom. Ik ben 7 maanden na de bevalling (toen ik stopte met bv) meteen weer zwanger geworden. Ik vind het tot nu toe heerlijk, maar mensen met ervaring zeggen wel dat het het eerste jaar heel zwaar is met 2 kleintjes zo dicht op elkaar....Wij zijn echter dolgelukkig dat we dit weer mogen meemaken. Voordat onze zoon kwam heb ik een mk gehad en dat is ons niet in de koude kleren gaan zitten....

Sab: ik ben echt rond, gewoon mega. Heel anders dan bij mijn zoon, maar aankomen is hetzelfde. Bij mijn zoon uiteindelijk maar 9 kilo gedurende de zwangerschap en na 2 maanden bv was er al 12 kg af!

Jorntenfemmigje: hahahah onze zoon is mini. Met 12 maanden 9 kilo en 76 cm!

Mayke: ja jij bent nu de eerste! Spannend hoor!

Trouwens wordt JP ook sinds een week weer elke nacht huilend wakker (soms hysterich) voor een fles. Geef je die meteen (wij doen 100ml pap) dan slaapt hij ook meteen als de fles op is...wel zo fijn voor onze nachtrust....

19. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Me2: ook al een lieve zoon die wakker wordt. Wij laten Danio meestal 5 min huilen, geven hem dan een fles van 150 cc. Alleen melk. Dan slaapt hij ook zo weer verder.

Hoop dat het bij jou ook snel voorbij is. Succes.

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Pooh: Haha ja die kleine en school is goed te combineren, maar school, kleine EN forum is wat lastiger... Of ik moet een oppas regelen om te kunnen forummen ;)

Share This Page