Net bevallen en weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Cars, Aug 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Goedemorgen,

Thnks Marloes! Je bent alweer ruim 20 weken, wat gaat het snel!

Leuk Pooh al die echo's ik ben erg benieuwd!

Majkuh; klinkt gezellig druk bij jullie thuis. Wel een goede regeling. Je hebt echt het weekeind voor jezelf, nou ja, nog even dan :)

Ik ga straks naar de verloskundige ben benieuwd! Misschien kunnen ze wel iets zeggen over hoe groot ze hem schatten!
    Verder heb ik een rustig dagje, Lynn is naar oma en ik ben druk in de weer met de babywas. Dat moet nu toch maar eens gaan gebeuren. Alle spullen heb ik al van de zolder afgesleept (maxi-cosi, kinderwagen bak, kruiken, enz enz.) Ik wil nu echt dat het allemaal (schoon) klaar staat. Bij Lynn had ik nog lang niet alles af, dat moet deze keer dus anders ook als hij besluit weer zo vroeg te komen. (wat ik eigenlijk niet verwacht..)

xx

2. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Sab: fijn dat alles weer goed was. Beter dan een hoge bloeddruk zou ik zeggen!
    Mijn gyn vond mijn suiker steeds wat hoog vandaar de testen op zwangerschapsdiabetes....

Pooh: Spannend al die echo's en vooral de geslachtsbepaling1

Mayke: klinkt idd alsof je hebt genoten! en wat ben je weer druk!

Mijn man komt uit de buurt Breda/Roosendaal! Hele gezellig vent :)

Lammetje: ja bij mij gaat het nu wel hard idd...verlof is al om de hoek en moet er met bepaalde zaken op het werk al echt rekening mee gaan houden....

Marloes: onze zoon had ook veel mer meidsjes in dezelfde periode die geboren werden dus genoeg keus voor hem!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wanneer ga je in Zwiterland met verlof? Hebben ze daar ook regelingen voor zwangere vrouwen, vast wel... beter als hier?

4. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ben net terug van de verloskundige. Alles was goed. De bloeddruk was gedaald.
    Onze man zit al helemaal vast in mijn bekken. Ze schatten hem iets groter dan gemiddeld. Ik ben benieuwd, krijg echt de kriebels nu!

me2; wanneer mag je met verlof?

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    fijn dat alles weer goed was Mayke :)

6. neus

neus Actief lid

Mar 28, 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Hallo allemaal,

ik kom toch voorzichtig hier wat mee kletsen. Sommigen kennen mij van het 'net bevallen en kriebels voor een baby'. De 7 e ronde was 'onze' ronde :D .
    Voel me weer een echt groentje, tussen meiden die al op alledag lopen. Ik begin nog maar net (zucht). Weet ook niet wanneer ik de vk ga bellen. Van de zomer beld ik ook vroeg, en toen werd het een vmk, vandaar. Hier doen ze trouwens niet echt moeilijk als je vroeg belt. Maar voelt toch overdreven of zo. Hoe was dat bij jullie?

liefs

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik heb wel redelijk vroeg gebeld, omdat ik eerder (voor de goede zw.) ook een miskraam gehad heb en daardoor mocht ik een vroege echo bij (alle) volgende zwangerschap...

8. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Welkom Neus! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb gelijk contact opgenomen met de verloskundige omdat ik werkelijk geen idee had hoelang ik zwanger was. Ik kon gelijk terecht voor een echo en bleek toen 7wk te zijn. Dan krijg je dus zomaar een paar weekjes kado!
    Volgens mij mag je altijd bellen, je maakt een afspraak en mocht het onverhoopt toch misgaan moet je toch contact met ze opnemen (tenminste dat dacht ik..)

Femmigje hoe was het bij de verloskundige? Ik hoop goed!

Wie wil mijn nieuwe afspraak op de lijst zetten? Ik ga het niet eens meer proberen....
    ik mag 27 januari om 13.00u weer naar de verloskundige ben dan 36wk en 2 dagen zwanger.
    thks!

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Oja de baby-was is weer klaar :) nu alles weer terug in elkaar zetten:)
    Bijna alles is nu klaar voor ons kleintje! Heerlijk gevoel, ik word er rustig van!

10. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Bedankt voor de felicitaties. Was een druk weekend.

Mayke: mooi dat jij ook hebt genoten van jullie weekendje weg.
    En alles dus goed bij de vk, super.
    Leuk om met die kleine kleertjes bezig te zijn he, heerlijk. :D
    Nog ffies meid, dan is jullie knul er.

Ik ben altijd benieuwd of er iemand een naam heeft die wij ook hebben. Bij de aprilmama's was er een Dano, Dani en onze Danio. Wel grappig. ;)

Neus: heel erg welkom, je hoort er al helemaal bij hoor. :D
    Ik heb trouwens later pas gebeld. Heb zelf eerst de termijnecho geregeld en gehad en daarna de vk gebeld. Maar vorige keer ook gelijk gebeld hoor.
    Gewoon doen meid.

Majkuh: nog van harte.

Ik moet zeggen dat ik het bij iedereen wel heel snel vind gaan zeg. Marloes ook al weer over de helft. Pooh al bijna 15 weken. En Mayke die bijna aan de beurt is. En ga zo maar door.

Gisteren was alles goed bij de vk. Beebje groeit als kool zei ze. Bloeddruk was netjes, iedere keer weer spannend natuurlijk. Tijdens het hartje luisteren hoorde ik een heel langzame hartslag, schrok er ff van, bleek m'n eigen te zijn. :)
    Volgende afspraak is 3 feb om 9.00 uur, ben dan 29 weekjes.

Danio heeft trouwens 2 nachten achter elkaar doorgeslapen, helaas was hij er vannacht weer.

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    hihi, nee, mijn 'nep'zooontje is gisteren 9 geworden! :D but thanx anyway ;)

12. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    sab meid fijn dat alles weer goedgekeurd is en de beeb het super doet!

pooh ik heb geloof ik 16 feb de 20 weken echo en wil dolgraag het geslacht weten en of we weer op roze gaan (heeft sab gezegt)

mayke heerlijk aan de nesteldrang ha ha lekker wassen en strijken je kan het maar klaar hebben he meid!

femmigje meid het zit niet mee he met het slapen van je ventje hoop dat het snel weer beter gaat!
    jij ook al goedgekeurd mooie rustige hartslag ha ha en een gezonde beeb.

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik werk in Nederland en woon in Zwiterland :) Ik ga dus 4 weken van te voren met verlof (17 maart). Hier in Zwiterland is het ongeveer hetzelfde. Is een een echt werkgevers maatschappij dus de regelingen zijn hier over het algemeen niet zo goed voor werknemers (er is hier overigens ook heeeel weinig werkloosheid).

Mayke: fijn dat de was af is. Heerlijk he als je de klusjes allemaal klaar hebt!
    En fijn dat de kleine man al start klaar ligt!

Jorntenfemmigje: wat balen dat Danio weer wakker was....het is zo slopend...gaat hij dan lang spoken of slaapt hij ook weer snel?

Ik ben ook benieuwd naar de namen......Ik denk echter niet dat iemand dezelfde naam heeft als wij voor ons meisje :)

Neus: gewoon lekker hier schrijven hoor!
    Ik heb ook snel gebeld met de gyn ivm mk voordat ik Jp kreeg. Mocht dus weer voor en vroege echo bij 7 weken.

14. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He dames,

Ff een kort vraagje.
    Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar wat dat kleine mensje in m'n buik nu eigenlijk is.
    Heb de dvd er weer ff bijgepakt en bekeken. Af en toe op pauze gezet en er een foto van gemaakt. Staan in m'n album. Willen jullie ff checken?
    Ik denk zelf dat ik het al weet.
    Doordat ik een foto van de tv heb gemaakt, zijn ze niet zo duidelijk.

Ik laat ze er niet te lang op staan hoor, ivm vriendinnen die hier ook wel eens komen.

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    wil wel kijken, maar zie niet waar ik moet kijken *bloos*

16. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Links.
    Bovenin zie je een been. Ik weet het, ze zijn niet zo duidelijk.
    Het liefst wil ik het ook niet weten, maar ben ff benieuwd naar jullie reactie.

Snappen jullie het nog, nee ik ook niet. :oops:

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    poeh, wilde gok, maar ik denk jongetje :)

18. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Petra: heb ik ooit wel gereageerd op jouw vraag?
    Onze ukkies schelen straks 1 jaar en 2 weken. Als ik daadwerkelijk op de uitgerekende dag beval teminste. :D

19. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hmm Femmigje, ik vind het lastig maar mijn eerste ingeving is een manneke. Wat denk je zelf? Grappig dat je toch stiekem gaat kijken, terwijl je het eigenlijk niet wilt weten. Ik zou precies hetzelfde doen :)
    Lastig dat Danio nog niet doorslaapt.. ik weet dat het je sloopt! Gelukkig kan ik eindelijk zeggen dat we al 4 nachten achter elkaar hebben kunnen doorslapen! Lynn wordt dan tussen 6 en 6.45 wakker, maar voor mijn gevoel is dat toch een hele nacht!

Maaike; nog gefeliciteerd met je zoontje! Hebben jullie een leuk feest gehad?

Tsja de namen, als het een meisje was geweest hadden we haar Lot genoemd. Nu begint het met de W. De rest houd ik nog even geheim ;) AL moet ik zeggen dat het niet echt een groot geheim is omdat de meeste mensen in onze omgeving het al wisten. Het is dezelfde naam als die we voor Lynn als jongetje hadden.

20. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    majkuh nog van harte met je zoon!
    wat leuk dat jij 2 meiden hebt en je vriend/man 2 jongens van ongeveer dezelfde leeftijden :D
    dit meisje zal vast verwend worden door broers en zussen ;)

Lammetje ga maar niet teveel uit van mijn gevoel hoor hahaha ik heb het bij mezelf iedere keer mis :)

namen: ik ben ook zo nieuwsgierig naar jullie namen! en natuurlijk of iemand eenzelfde naam heeft als een van onze namen ;)

neus gezellig dat je je ook meld, en die frummel blijft gewoon lekker zitten waar die hoort hoor! ik heb ook al heel vroeg de vk gebeld, gewoon leuk om alvast iets te hebben om naar uit te kijken .

me2 jammer dat het daar in zwitserland niet wat beter geregeld is als hier ;)

haha femmigje moet toch wel even om je lachen, ik kan het me zooo goed voorstellen dat je toch even stiekem wil gluren :)
    het liefst wil je het eventjes weten , en het daarna weer vergeten zeker :)
    op de eerste 2 fotos zou ik zeggen een jongetje, die 3e wat onduidelijk en de 4e vind ik toch ook op een meisje lijken! haha aan mij heb je niet veel, wat denk je zelf te zien?
    je hebt toch nog een pretecho met 27 weken? dan is het helemaal duidelijk te zien :D
    ik ga ook met 27 weken weer voor een 3d 4d , heb er zooon zin in :D

femmigje wel grappig, daimy en zusje schelen straks net zoveel als danio en brusje, daimy is 1 jaar en 3 weekjes als deze komt ;)

mayke , dat was wel leuk geweest, Lynn en Lot :) ben benieuwd, ik ken niet zoveel namen met een W, ik ga er eens even overdenken ;)

zo hier vannacht iets raars gehad, ik ben al heel lang niet meer misselijk ofzo, maar vannacht werd ik om 2 uur opeens wakker, voel heel mijn maag samentrekken best pijnlijk, en ik moet me toch opeens overgeven :( helemaal uit het niets, wel een uur achter elkaar *sorry voor de details* ik had die avond friet gegeten, nou das echt geen pretje om uit te spugen ;) allemaal stukken IEUW!
    verder helemaal niet misselijk ofzo, ik snap echt niet waar dat nou vandaan kwam :(
    *sorry voor de dames die nog moesten eten en mijn berichtje nu lezen *

verder gelukkig geen klachten, wel beetje moe maar dat zal er toch wel bijhoren . Daimy begint wel steeds vreemder naar mijn buik te kijken :)
    het is soms net of ze het weet, heel gek..
    van t weekend lag ze lekker even bij ons in bed, was het net of ze dwars door mijn buik heen kon kijken, zat ze allemaal te aaien en een kusje te geven! :O en maar staren en staren...
    (misschien wel gewoon naar die zebraprint die ze zelf heeft aangericht daar :) )

Share This Page