Net bevallen en weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Cars, Aug 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vrijheid

vrijheid Actief lid

Sep 17, 2008
    310
    0
    0
    hiiiiiiiiiiiii dames, pooh verwees me even door naar deze topic, gesjellie....haha

2. vrijheid

vrijheid Actief lid

Sep 17, 2008
    310
    0
    0
    hoe istie met iedereen hier, oja effe voor de 4de check, heb ik vandaag nog een keer een test gedaan en hij superpositief, kan nu echt opgelucht ademhalen..althans tot de echo dan he..

:)

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0

Bedankt meid..! 17 maart heb ik de volgende echo ben dan bijna 10 weken zwanger.

Vrijheid join the club meid. Wat gaaf dat je nu lekker hier mee kletst.

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Vrijheid welkom hier! :D

Goeiemorgen allemaal!

Hier gaat alles zijn gangetje! We hebben de naam sinds 3 weken gekozen (Marloes we hebben een andere! ;) ). De kledingkast van de nieuwe beeb is gevuld en gewassen en gestreken, de geboortebedankjes (mini blauwe badeendjes gevuld met badschuim liggen klaar om een lintje en kaartje om hun nek te krijgen, Proefdruk kaartje is besteld en enveloppen zijn al binnen. Sam zijn nieuwe (van schoonzusje) kamertje staat klaar en begin mei na onze vakantie op gran canaria gaat hij erin. Eigenlijk best een rustig gevoel dat alles ver kalaar is. Misschien heb ik dat nu ook gedaan (eigenlijk veel te vroeg :rolleyes: ) omdat sam ineens 4 weken en 1 dag te vroeg kwam en het me overviel. (ik had toen het meeste wel klaar, maar had maar net 1 dag verlof gehad.

Iedereen een fijne dag!

Ik ga vandaag allerlei dingen shoppen en regelen en sam gaat mee. Hij is helemaal ontregeld door doorkomende tandjes. Is dus heel vroeg wakker en wil over dag maar moeilijk slapen, terwijl hij normaal 2 x slaapt en het makkelijkste kindje is wat ik ken. Ik sleep hem vandaag dus overal mee naar toe zodat hij straks na de boterham zo moe is dat hij zeker gaat slapen, zodat ik zelf ook een dutje kan doen.

Liefs Pooh

5. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Pooh wat lekker dat je alles al klaar hebt meid! Lekker gevoel eigenlijk he. Je bent iig goed voorbereid.

Aylin heeft ook last van doorkomende kiezen. Ze heeft nu 8 tanden en 4 kiezen.

Voel me helemaal niet lekker moe en misselijk zomaar is wat gaan eten.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ben nu wel heel benieuwd hoor Pooh (dit is een hint richting een pb he, haha)

vrijheid: welkom meid, gefeliciteerd met je zwangerschap.

lammetje... zag al een nieuw topic over meisjesnamen... ik zou gaan voor Fleur of Evi.

Hier gaat verder alles goed. Volgende week een groei echo, kunnen we weer even spieken naar onze kleine man.

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Marloes je hebt Pb! ;)

@ Aylin sam heeft 6 tanden. 4 boven en 2 onder. Volgens mij komen ze onder nu door. Of kwamen bij jou eerst kiezen? Naast zijn twee ondertandjes zit een soort puistje dat vanmorgen opengebroken is. komt dit iemand anders bekend voor? Ik heb dit bij de eerste 6 tanden nooit gezien?

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113

De KriebelMama's 2008/2009

Me2- 2e kindje - uitgerekend op 18 april - geslacht:een meisje! - PB/BV
    Femmigje - 2e kindje - uitgerekend op 21 april - geslacht: ? - TB/BV
    Lusie - 4e kindje - uitgerekend op 30 april - geslacht: ? -
    Sab85 - 2e kindje - uitgerekend op 14 mei - geslacht: een meisje! - PB / FV
    Marloes - 2e kindje - uitgerekend op 29 mei - geslacht: een jongentje! - PB/FV
    Nikita - 2e kindje - uitgerekend op juni - geslacht:een meisje! - TB/BV
    Ladi - 2e kindje - uitgerekend op 12 juli - geslacht: ? - TB / FV
    Pooh69 - 2e kindje - uitgerekend op 14 juli - geslacht: een jongetje! PB/BV
    Lammetje - 3e kindje - uitgerekend op 3 juli - geslacht: een meisje! - PB/BV
    Tearke - 2e kindje - uitgerekend op 20 augustus - geslacht: ? - PB/FV
    Petrabr - 2e kindje - uitgerekend op 30 augustus - geslacht: ? - ?
    Neus - 2e kindje - uitgerekend op 19 september - geslacht: verrassing - TB/BV
    Moaatje - 2e kindje - uitgerekend op 11 oktober - geslacht: ? - ?
    Aylin - 2e kindje - uitgerekend op 15 oktober - geslacht: ? - ?
    Vrijheid - 2e kindje - uitgerekend op 4 novemner - geslacht: ? - ?

er zijn op dit moment 15 mama's zwanger : 2 jongetjes 4 meisjes 8 onbekend

Bevallen:
    Iuno - Matti - 30 december 2008
    Gaby - Maxim - 31 december 2008
    Sophie - Isa - 6 januari 2009
    Mayke - Wout - 25 januari 2009

Agenda

Maart
    6 Moaatje- termijnecho
    12 Marloes- groei echo
    30 Pooh69- pretecho 25 weken

April
    7 Femmigje- Danio 1 jaar!!
    24 Sab85- Daimy 1 jaar!!
    29 april tot 9 mei Pooh69- Vakantie Gran Canaria (met sabje in haar koffer :) )

Mei
    22 LaDi- trouwen!!! 15:00 32 wkn 5 dgn

Juni
    Juli
    Augustus

Buddylijst
    Sab85 -Tearke
    LaDi - Nikita
    Femmigje - Mayke - Pooh
    Sophie - Lammetje

Link voor het plaatje
    [ img]http://img215.imageshack.us/img215/5801/krieblsm2.jpg[/img ]

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    he pooh, hebben jullie langer vakantie dan wij... das toch ook raar, wij moeten 6 mei weer werken, hebben maar 1,5 week mei vakantie...
    Geldt natuurlijk niet voor mij...maar voor mijn collega's...

10. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    hoi hoi vrijheid zien we je gewoon hier weer gezelli inderdaad straks zijn alle meiden gewoon hier!

sophie leuk een kraamfeest maar inderdaad helemaal gaar kan ik me voorstellen.
    heb je leuke dingen gekregen?
    offe eigenlijk isa ha ha

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ha ladies..

Hier nog steeds een stuiliggertje...wordt er een beetje depri van...had me zo verheugd weer op de bevalling....wil echt geen ks, maar ja, als het moet dan moet het, maar vrolijk wordt ik er niet van....
    Eesrt die extreme zwangerschapsdiabetes en nu weer dit.....pfffff

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Nee was het maar zo! Wij hebben vakantie vanaf woensdag 29 april tot en met zondag 10 mei. En ik heb vanaf 28 april vrij omdat ik alleen ma en wo werk! ;)

@ Me2 ik hoop zo dat je beebje nog draait! ;)

13. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Nee haar tanden kwamen eerst en daarna 2 kiezen onder en nu 2 kiezen boven. Is het geen blaartje..?

14. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    oh, wij dus, na ja zij... 27 april t/m 5 mei...
    verlies ik toch geen week vakantie tijdens mijn verlof...

tot wanneer heb jij eigenlijk verlof?

15. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Vrijheid: wat super zeg dat je je hier officieel mag melden. Gefeliciteerd. :D

Aylin: wat fijn dat alles goed is met jullie beebje.

Sophie: leuk een kraamfeest, lekker verwend?

Me2: balen zeg dat ze nog steeds in een stuit ligt. Misschien draait ze nog. Ik hoop het voor je.

Hier verder alles prima. Een lekker weekje gehad met z'n drietjes. Nog lekker gezwommen, wat Danio heeeeeeeel erg leuk vond. Wat een plezier had dat mannetje, geweldig. :D

Wat schieten jullie ook allemaal op zeg. Gaat echt snel he? :D

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Ik werk in het mbo en normaal gezien is het niet wettelijk geregeld dat je je zomervakantie of andere vakanties terug krijgt. Maar omdat zelfs de bond hier geen antwoord op kan en wil geven gaat mijn baas akkoord met de regel die er vorig jaar was. Ik krijg dus 3 weken verlof terug. Ik ga 10 juni met verlof en achter mijn verlof en de 3 weken ligt de herfstvakantie :D Dus ik heb 4 weken kado. Ik neem ook nog een week uit de levensloop die ik vorig jaar een jaar heb gedaan ivm ouderschapsverlofkorting. Als ik dus op tijd beval begin ik ergens half november en als ik 2 weken over tijd ga begin december en als dat zo is neem ik de 3 weken voor de kerst ouderschapsverlof en begin ik pas na de kerstvakantie...even afwachten dus. Ik heb dit jaar betaald ouderschapsverlof van sam en werk 2 van de 4 en dat ga ik nu ook meteen van de tweede er achter aan nemen....

Heel verhaal

Tot en met wanneer loopt jou verlof?

17. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hier verlof vanaf 2 mei... maar al vakantie vanaf 25 april...
    dan 16 weken + 7 weken vakantie compensatie... 2 weken voor de herfst terug.

en dan idd eerst betaald ouderschapsverlof en daarna neem ik mijn onbetaalde ook nog op...

Bij sam heb ik het gedaan net als jij nu van plan bent, toen had ik ook 16+7 weken compensatie en moest 2 weken voor kerst weer aan de slag, toen 2 weken onbetaald verlof opgenomen. vanaf vakantie tot aan de grote vakantie 50% bet.verlof... toen de grote vakantie weer fulltime betaald gekregen en vanaf het einde van de vak tot aan de kerstvak onbetaald verlof opgenomen...
    had nog uren over, maar mocht ze niet meer opnemen, dan had ik langer als een jaar ... baal baal baal...

toch stom he, dat jij maar 3 weken compensatie krijgt, terwijl ons salaris van dezelfde werkgever komt... na ja beter 3 dan niks natuurlijk, maar toch

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Marloes maf he, maar officieel heb ik zelfs ook geen recht op die 3 weken, dus ik ben al wel blij! Maar eerlijk is het niet!
    Maar ik moet wel zeggen dat ik niet altijd het geluk kan hebben, want bij sam had ik voor mijn verlof de carnavalsvakantie en daarna 16 wkeen en toen moest ik eigenlijk nog 3 weken werken en dan zomer. Maar die kreeg ik kado van mijn directeur doordat ik veel dingen vrijwillig had gedaan zoals voorlichtingsavonden.
    Toen had ik 1+16+3+7 = 27 weken (niet normaal he :rolleyes: )
    Nu heb ik 1/2+16+3+1+1 = 21,5 week (als ik dus overtijd ga en verlof tot kerst neem heb ik 29,5 week)

Sorry dames voor weer het lange technische verhaal, maar is altijd leuk om te berekenen hoe lang je lekker thuis kunt zijn! ;)

Oh ja Marloes ik doe het ook zo met eerst die 2 jaar betaald en daarna 2 jaar onbetaald. Het komt bij mij goed uit. Het kan precies achter elkaar allemaal met tussenpozen door de zwangerschapsverlof enz. Een maand voordat sam 3 wordt wil ik onbetaald opnemen. Daar zullen ze hopelijk niet moeilijk over doen. Ik kan dus 4 jaar lang 2 dagen ipv 4 werken terwijl ik mijn contrat gewoon houd en als ze naar school gaan kan ik onder school tijden weer meer gaan werken....

Wat hebben we het toch slecht he in het onderwijs :)

19. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Pooh, lekker dat alles al klaar is voor de kleine. (zou willen dat ik die discipline had gehad, bijmij moest alles op het laatst nog af haha)

Sophie: leuk dat het kraamfeest zo goed was bevallen

Me2: Klein frummeltje in de buik van Me2 >>>>>> DRAAI OM <<<<<<< ;)

ik ben vandaag naar het CB geweest met de mannen. Het groeit allemaal goed en Reese heeft zijn BMR prik gehad :(
    Rodey is echt veel lichter dan Reese.
    Als ik hen vergelijk: Reese woog toen 8450 gram en Rodey nu 6915 .... wat een verschil he met die 2 ;)

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    handig om te weten Pooh, dat jij wel langer dan de 'norm' verlof op mag nemen. Ik mocht dit nl niet, omdat ik dan in een uitzonderingspositie zou zitten... niet dus...
    Hoeveel had ik bij mijn sammetje.. 16+7+4+27 weken...
    Nu: 1+16+7=24 (misschien 2 weken verlof tot de herstvakantie) dan 27...

Blondie: super dat je kids weer goed gekeurd zijn!

Share This Page