Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    rebbel, fijn dat je toch een beetje gerust gesteld bent al blijft het natuurlijk heel verdrietig om het 2 keer te moeten meemaken :( ik hoop echt dat je snel weer zwanger bent!

neus ik kan heel goed begrijpen dat je het stiekem toch wil weten hoor, ik zou echt niet kunnen wachten! hebben jullie nog een voorkeur , behalve natuurlijk dat het gezond is?
    je hebt nog een paar dagen om je man over te halen haha, succes! ;)

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    thanks meiden!
    het komt vast wel goed!
    ik wens hier iedereen een voorspoedige zwangerschap en ik hoop me hier gauw weer aan te kunnen sluiten.

liefs rebbel

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0

Wat een ontzettend botte reactie van je verloskundige! :confused:
    Heel erg onproffesioneel zeg, kan ze in haar glazen bol kijken dan, en zien dat je een hele zware zwangerschap tegemoed gaat en dus niet goed voor je dochtertje kan zorgen? wat een onzin zeg! Iedere zwangerschap is anders, of er nu 1 maand of 4 jaar tussen zit, je weet nooit hoe het gaat lopen . Helemaal triest dat ze je niet feliciteerde. Kan me voorstellen dat je ervan baalt. Probeer je er maar niets van aan te trekken , en wees trots op je zwangerschap!

Tuurlijk hebben mensen altijd een mening...ook al zeggen ze het soms niet, ik zie mensen ook wel eens kijken naar mijn buik en dan in de wagen naar daimy, en dan zie je ze helemaal rekenen :) ik lach er gewoon om, want ik ben dus echt SUPERtrots op mijn meisje en mijn dikke buik :D

Ben ik het dus absoluut niet mee eens. Daimy was bijna 4 maanden toen ik weer zwanger was, en ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik niet voor haar zou kunnen zorgen hoor.
    Ze heeft alle liefde en aandacht gekregen die ze anders ook gehad zou hebben. De eerste 3 maanden was ik veel misselijk, vervelend voor mezelf maar Daimy heeft daardoor niets gemist . En pas vanaf een maand of 6 begon die buik een beetje in de weg te zitten en de vermoeidheid wat toe te slaan, maar ook daar is mijn meisje niets van tekort gekomen. Ik geniet gewoon iedere dag zo ontzettend van haar, zwanger of niet...En tuurlijk heb je wel eens mindere dagen maar juist omdat ik Daimy heb ga je gewoon door , zonder moeite!
    Heb ook vreselijke last van mijn bekken gehad een paar weken, erg pijnlijk en vervelend voor mezelf hoor, maar heb niet 1 dag oppas of hulp nodig gehad, gewoon zelf voor mijn meisje gezorgd.Met liefde :D En wie zegt dat je dat soort klachten niet hebt, als er een langere tijd tussen zou zitten?
    Niet aanvallend bedoelt hoor, maar ik probeer gewoon te zeggen dat iedere zwangerschap anders is , en die opmerking van haar verloskundige dat ze nu niet meer goed voor haar dochtertje zou kunnen zorgen alleen omdat ze vrij 'snel' weer zwanger is vind ik echt belachelijk!
    Ook al denkt ze zoiets, dan nog zeg je dat toch niet , beetje onnodig iemand rot laten voelen.

De zwangerschap is mij in ieder geval 1000% meegevallen en ik vond er ook een hoop voordelen aanzitten dat Daimy nog zo klein was/is.
    Ze lopen nog niet, hoef er nog niet achteraan en ze slapen nog lekker veel! daardoor kom je zelf heel goed aan je rust toe.
    Het lijkt mij echt niet veel makkelijker als ze 2/3 jaar was geweest en midden in de peuterpubertijd zou zitten, en bovendien dan ws s smiddags niet meer zou slapen , en je ze meer bezig moet houden enz enz ;) alles heeft zn voor en nadelen denk ik zo.
    Ik vond het ideaal zo en zou het zo overdoen!

4. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik denk dat ze het goed bedoelde. Niet dat je niet voor je kind kan zorgen, maar dat het wel een heftige periode kan worden! Zeker als je zw. schap niet gladjes verloopt...

Maar goed zo kan iedereen hier anders over denken natuurlijk ;)

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Luna, hoe oud is je 1e kindje nu dan? ik denk altijd maar, je maakt het zo zwaar, druk etc zoals je zelf wilt hoor...

Neus... er is hoop ;) Toen wij de 20 weken echo hadden van S zette de dame dat ding op mijn buik en ik riep meteen: het is een jongen! Zij schrok heel erg, haalde dat ding van mijn buik en vroeg: wil je het wel weten. Gelukkig wilden we dat wel...
    Ik zag dus meteen een piemeltje in beeld... :)
    dus wie weet...

Rebbel; fijn dat alles er netjes uit zag!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dit zag ik meteen Neus :)

7. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    @marloes: ik lig hier in een deuk voor het scherm, goeie =D>

8. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ha ha neus neem je vergrootglas maar mee naar de echo!

sab jeetje bovenaan ja dan word het ineens wel heeel echt he
    gelukkig sta ik nog een paar plaatsjes naar beneden maar de tijd gaat zo snel
    veel mama s zitten nu ook dicht op elkaar he kwa datum
    ben benieuwd!

rebbel goed van je dat je de moed er in houd koppie op he vergeet niet in je moedergevoelens en zwangerschapswens om dt te verwerken
    ook dit heeft even tijd en een plaatsje nodig

balen luna van die reactie maar ik kan me ook wel voorstellen dat een vk je nog niet verwach en dat het voor haar even slikken is
    maar desalnietemin van harte gefeliciteerd meid!

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik had van te voren al wel op fertility friend de echo's bekeken, zodat ik goed wist hoe ik kon ontdekken of het 'n meisje en een jongen was :oops: haha

deze zwangerschap zag ik gewoon een ieniniminie piemeltje bij 12 weken...en dat klopte ook...

Lammetje: hebben ze bij jou nog gekeken of er weer een zeemeerminnetje geboren wordt. Hier hebben ze bij 29 weken heel goed gekeken en de dame gaf ons toch wel een hele grote kans dat het weer een zeemeerman wordt (met extra stukje)

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meiden...wat is er veel gekletst!!!

@Femmige gefeliciteerd met Ramiro wat een mooie naam. Geniet ervan meid!
    @Pooh mooie buik hoor meid. En wat is Sam toch een lekker ventje :)
    @luna ik was zwanger toen Aylin geen eens 5 maanden was kreeg soms ook botte reacties naar mijn hoofd. Mijn tandarts zei zelfs nou beter dat het is uitgelopen op een missed abortion je kindje is nog zo klein...Hoe durven ze grrrrr!!!!!!!!!!

Hier gaat alles goed. Alleen mijn rug is de boosdoener. Wij hebben over 2 weken een pret echo en ik wil zeker weten wat het word. Mijn voor gevoel zegt een jongen maar kan er ook dubbel en dwars naast zitten.

11. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Femmigje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Geniet ze met zijn 4-tjes.
    Liefs,
    Gaby

12. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hoera!!!!!!
    jornt femmigje!!!gefeliciteerd met de geboorte van jullie knul!!!!!
    leuke naam trouwens,nog nooit gehoord

hier alles in orde,heb eindelijk zwangerschapsverlof!!!woohoow,werd echt wel te zwaar op mijn werk ook!

sab ik wacht op nieuws haha,ben er vroeg bij he

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Bedoel je twee teentjes gedeeltelijk aan elkaar? Volgens mij bedoel je mij dan. Bij Sam zijn aan elk voetje teentje 2 en 3 voor de helft aan elkaar! Had jou S dit ook?

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja! en volgens mij Romy van Lammetje ook...
    Hier aan 1 voetje 2 en 3e voor de helft aan elkaar en bij het 2e teentje zat een extra kootje. Kootje is eraf gehaald, maar teentjes hebben ze wel aan elkaar laten zitten.

15. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Echt toevallig trouwens!

@ Tearke jij hebt lekker vroeg zwangerschapsverlof!! :D Lekker hoor!

Ikke alleen nog maandag werken en dan woensdag morgen vliegen naar gran canaria! Ik kan al niet meer wachten. ik hoop alleen dat we sam in het vliegtuig op schoot 4 uur kunnen bezig houden!

16. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    heb wel gevraagt of ze het kon zien maar was niet zichtbaar of we weer een zeemeermeis krijgen
    wel leuk dat er best wel veel kindjes zo zijn had het nog nooit gezien of gehoord
    hoop dat deze het weer heeft en ook de rest van haar zus want romy is een ideaal kind
    ik zei tegen hubbie als de kleine geboren is kijk ik eerst naar de teentjes lol

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi allemaal,
    ik heb elke dag bij gelezen maar heb het even te druk gehad om te reageren. Ik werk tijdelijk 4 dagen ipv 3 dagen in de week omdat mijn collega ziek is en Andy is al de hele week hartstikke ziek.
    Maar het goede nieuws is dat het met mij hartstikke goed gaat en elke dag die ik nu extra werk kan ik eerder met verlof. Roos is nog steeds zo makkelijk als maar kan, wat een vreugde geeft zij. Ik hoop echt dat de volgende net zo makkelijk is maar dat kan bijna niet, ach al is het maar half zo makkelijk.
    Morgen ben ik lekker vrij, ga ik denk ik even rustig aan doen of naar de Prenatal.
    groetjes Petra

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Femmigje: Heel hartelijk gefeliciteerd!! En wat leuk, weer een jongen!!

19. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Hier ben ik heel even. Het bevallingsverhaal van Ramiro komt een andere keer.
    Het was een heftige en toch ook snelle bevalling. Twee uur ´s nachts begonnen met timen en 8.50 uur geboren. De rest horen jullie nog.
    Verder gaat het prima. Naweeen zijn wel vervelend. De bv gaat erg goed, blij om.

Sab en Pooh: bedankt voor het melden en Sab: jij bent nu aan de beurt he? ;)

Iedereen succes en geniet nog even van de zs.

Hopelijk tot gauw. :D

Liefs Femmigje.

20. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Hey meisjes!

Zo weer ff wat tijd vrij kunnen maken om hier ff bij te schrijven. Druk weekje deze week, ben met heel veel hulp van schoonmama de keuken aan het opknappen. Gister is de nieuwe vloer erin gelegd en eind vorige week heeft schoonmama zelf mijn nieuwe vouwgordijnen opgehangen. Hingen eerst houten luxaflex, wat een verschil zeg! Zoveel frisser, ben helemaal blij. Verder vanochtend in ondertrouw gegaan dus dat is ook weer geregeld haha.

Femmigje als eerst ook hier van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! En Danio met je broertje! Wel lief voor hem zijn he! Leuk om ook weer van je te horen! Geniet er maar lekker van!

Blondie wat fijn dat de echo helemaal goed was! Toch weer ff een geruststelling he!

Rebbel wat fijn dat het weer beter gaat met Milan. En wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad :(. Heel veel sterkte!

Pooh wat een mooie foto's van je 3D echo! Super leuk! Oh en nog leuke foto's op de kinderboerderij, zo lief!

Mama25 weet je al iets?

Petrabr hier 1 babyfoon. Voorlopig blijft kindje 2 bij ons op de kamer slapen 's nachts maar overdag gewoon beneden (als dat gaat in combinatie met Ben haha). En verder is het huisje zo klein en zijn de muren zo dun dat als het nodig is Ben wel zonder babyfoon dutje kan doen. Als kindje 2 wat ouder is en ook lekker doorslaapt 's nachts komt die bij Ben op de kamer.

Vlinder78 fijn dat je ook zo'n leuke echo hebt gehad!

Pina fijn dat jij ook een goede echo hebt gehad! En ja een weekje terug gezet, dan zal idd je cyclus toch wat anders zijn geweest dan gedacht.

Nikita kan me voorstellen dat je hoopt dat kindje blijft zitten tot een week of 40, wel zo lekker als je school daarvoor kunt afronden. Maar ja, ze laten zich niet tegen houden helaas haha. Vervelend dat je het nu zo zwaar begint te krijgen. Maar school loopt niet weg en inderdaad het is veel belangrijker dat je de zwangerschap goed doorloopt dus als je het niet meer trekt is het gewoon niet anders. Niet te veel van jezelf gaan eisen hoor.

Lammetje vervelend dat beebje een beetje achterloopt, maar kan me voorstellen dat het wel een geruststelling is dat het bij de andere 2 ook zo was en je ziet dat dat helemaal goed komt.

Aylin16 fijn dat je weer goed bent gekeurd! Vervelend dat de kleine 's nachts zo spookt, erg vermoeiend als je je rust niet krijgt zeker nu je zwanger bent :(. Ben loopt ook nog niet, wel langs de bank enzo maar verder niet. Dus ook veel getil enzo het gaat gelukkig nog wel aardig, das dan weer het voordeel dat hij niet zo zwaar is haha.

Oh Sabje vanaf vandaag mag je!!!! En morgen lekker feest!! En mooie buikfoto's! Je draagt echt zo lekker naar voren, heel mooi!

Hier houden we het lekker bij de 2, dacht eerst nog wel aan 3 maar nu Ben zoveel meer kan en doet vind ik het toch wel zwaarder worden haha.

Neus wat spannend! Oh ik zou het niet kunnnen hoor om het niet te weten! Lekker gluren haha.

Luna wat vervelend zeg dat je vk zo reageerde :(, vind het ook echt niet kunnen. Het is niet haar taak om zo te oordelen zeg! Ze mag best d'r mening hebben maar op deze manier heb je niks aan zo'n opmerking, dan had ze beter op een wat meer adviezerende (schrijf je dat zo?) manier kunnen brengen dat het zwaar kan worden.

Sab ik begrijp wel wat je bedoelt, hier zit er iets meer tussen Ben en kindje 2 maar hier ook wel dagen gehad dat het wel erg zwaar was. Maar juist nu ze nog zo klein zijn hebben ze dat ook niet zo door denk ik, vooral toen ik in het begin zo misselijk was, daar kreeg hij niks van mee. Hij sliep toen nog lekker veel haha, nu is hij een stuk actiever en meer op zijn omgeving gericht maar hij vindt mijn buik helemaal geweldig. Komt ie bij me zitten en sjort net zo lang aan mijn shirt en broek tot die buik bloot zijn, stopt zijn duim in zijn mond en legt zijn hoofd en andere handje op mijn buik, zo lief :D.

Gisteravond trouwens ff lekker de webshop van prenatal leeg gekocht haha. Heerlijk die kortingen.

Met Ben gaat het verder goed, is volgens mij redelijk door het sprongetje heen. Vorige week werd hij steeds om 6 uur al wakker maar dat is nu weer half 8 en dat is wel te doen haha. Verder heel knuffelig en lief, dus helemaal gezellig. Verder is er een hoop drukte in mijn buik, Ben was echt stukken rustiger haha. Ook zit mijn buik veel hoger en is nu al net zo groot als bij Ben op het eind (maar ja dat was ook echt een heel bescheiden buikje). Maar dat die buik zo hoog zit is best lastig want kan echt moeilijker bukken en voorover buigen enzo. Dat ging de vorige keer stukken makkelijker, maar ja Ben lag ook al vanaf januari toen netjes met zijn koppie naar beneden.

Oh en verder heb ik 18 mei de groeiecho en 13 mei ga ik mijn trouwjurk weer passen :D. Zin in haha.

Deel Deze Pagina