Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meiden wat gaat het toch hard....Allemaal beebjes op komst!!!!

@Sab wat een geweldige foto van je prinsesje. Wat een schatje is het toch. Kan me voorstellen dat je er zin in hebt heerlijk weer een kleintje erbij.
    @Syl jeetje meid 40 weken alweer hopelijk komt je beebje snel.
    @Femmigje leuk dat Danio het zo leuk vind. En jij lekker genieten van je twee kindjes!!!
    @Marloes jij gaat ook hard meid!!!
    @Pooh fijne vakantie ben jaloers :)

Hier gaat alles rustig heb wel veel last van rug en bandenpijn. Verder kijk ik uit naar de pretecho en natuurlijk naar de geslachtsbepaling...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Femmigje, ik kwam speciaal even hier om je te feliciteren! Ik had bij de april mama's 2008 (dat lijkt al weer een eeuwigheid geleden) gezien dat jullie tweede zoon er is. Fantastisch nieuws!

En even terugbladerend zag ik hier best wat aprilmama's 2008. Gaat 't goed meiden? Sab mag ook al, man wat is de tijd snel gegaan. Mooi grietje is Daimy, daar is niets aan veranderd! Zo te zien heeft ze een leuke verjaardag gehad. Mooie buik heb je trouwens.

Ik kan natuurlijk never nooit meer bij deze club (Deane is al een jaar en ik ben niet zwanger), maar hoop wel dat er gauw wat gaat gebeuren... gisteren hebben we besloten dat we gaan proberen een broertje of zusje te maken. Nou ja, ik vind wel een ander clubje :)

Succes meiden!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bri... kan best hoor.
    Hier zit er zo'n 22 maanden tussen de 2 straks

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen meiden,
    ik ben er weer lekker vroeg bij op mijn vrije dag. Gek is dat hoor, na zessen ben ik gewoon klaarwakker en dan kan ik beter maar opstaan want van blijven liggen word ik ook niet blij.
    Verder gaat alles zn gangetje, voel de baby erg goed bewegen dus dat is wel prettig, het lijkt wel of er meer beweging inzit als met Roos, hadden jullie verschil?

@ Aylin, lijkt me echt onwijs spannend de geslachtsbepaling, ik hoop dat ze het goed kunnen zien want het lijkt me dat je er heel erg naar uitkijkt

@ Jorntenfemmigje, fijn om te lezen van je bevalling want ik kijk er heel erg tegenop. Heb echt de eerste maand geroepn dat ik dat NOOIT maar dan ook NOOIT meer ging doen.
    Super dat het zo goed gaat met Ramiro en Danio, wat zul jij genieten van je gezin!

@ Sheila, wat spannend zeg, zo dicht bij de uitgerekende datum. Ik wil je alvast veel succes wensen en ik hoop dat alles voorspoedig gaat lopen

@ Pooh, heel veel plezier op vakantie. Ik ga met 30 weken nog 2 weken naar Groekenland dus ik ben erg benieuwd hoe het bij jou is gegaan.

@ Marloes, het is toch wat dat er zo een groot verschil zit tussen een arts in opleiding en een echte arts!

@ Blondiedfu, ik hoop dat ik dadelijk ook zo ontspannen klink met twee van die kleintjes!

@ sab, wat een leuke foto's, vooral die met dat kroontje op. Echt een knapperd hoor!

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Meiden ik spiek hier al een tijdje mee. Ook om op de hoogte te blijven van de april mama's 2008 ;).

Femmigje, volgens mij ben ik je helemaal vergeten te feliciteren met jullie 2e zoon en broertje :oops:. Dus bij deze van harte gefeliciteerd met Ramiro, fijn dat alles goed gaat!

En Sab, ik moet echt even reageren op je foto's. Wat een heerlijke griet heb je toch! Super gave foto's en wat is ze onwijs verwend zeg. Ik wacht met spanning af wanneer zusje komt, toch 7 mei ;).

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bri: Wat leuk!! Wat ontzettend gaaf dat jullie er weer voor gaan! Enne, ik vind uiteraard dat je hier gewoon moet gaan meekletsen, ik vind alles onder de anderhalf jaar 'net bevallen'...

Booky: Ik miste je hier al! Leuk om je hier te zien.

Sab: Leuke foto's! Zoals ik al eerder zei: Ik vind echt dat je deze keer een prachtige buik hebt. Bij Jari had ik ook zo'n mooie strakke buik, nu heb ik net als jij bij Daimy een megabuik haha. Mensen vragen zich hardop af of ik geen tweeling verwacht...

Femmigje: Leuk om wat van je te horen! En fijn dat het goed gaat met Ramiro.

Aylin: Spannend hoor, je echo! Ik hou je in de gaten hier ;)

Sheila: Spannend alweer voor jou!! Tijd niet gezien hier inderdaad!

Blondiefu: Altijd fijn als je kids zich goed gedragen op je verjaardag.

Lammetje: Romy groeit toch vanzelf wel richting het kiddyboard? Of wil je hem helemaal niet gebruiken?

Hier gaat alles prima. Ik ben veel zwaarder dan bij Jari, dat is wel jammer. Maar het is voor een goed doel! Jari loopt alweer een paar weken, wat is dat leuk zeg! Hij moet erg om zichzelf lachen, kleine dondersteen. En vandaag liep hij vanuit de keuken naar buiten de toen struikelde hij over de drempel. Hij kreeg zijn eerste tand door zijn lipervaring. Keihard huilen en was binnen een minuut getroost. Hij heeft er geen last van gehad verder, had wel een heeeeele dikke lip. Wordt nu alweer iets minder. Zal helaas vast wel vaker gebeuren...

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Vanavond even een kort filmpje gemaakt:

http://nl.tinypic.com/player.php?v=oaod1i&s=5

Jari had zijn ene slof weer uitgetrokken en een gigantisch nat shirt van het kwijlen. Hij kwijlt normaal nooit, maar nu krijgt hij vijf kiezen tegelijk door...

Vanmorgen is hij op zijn gezicht gevallen en had hij een tandje door zijn lip. Werd heel dik maar nu is het alweer de helft van wat het was. Ik kreeg het niet goed op de video.

8. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    nikita ik heb een bord met stoeltje die er later af kan dus ik heb het bord niet nodig hij is over en nog helemaal nieuw
    Jeetje tand door de lip zielig van je kleintje
    romy heeft het ook gehad toen ze 1 tand had en dan ook nog door de lip hoe is het mogelijk he

9. Bri

Bri Niet meer actief

Hey nikita, dank je, fijn dat ik hier ook nog bij mag... (maar dan moet ik nog wel ff zwanger raken; dat kan nog best wat maandjes duren; ik blijf dus een beetje een nepper). Het lijkt juist een eeuwigheid geleden, dat ik bevallen ben.
    Jij schiet al lekker op he. Is een meisjesbuik toch anders dan een jongensbuik.. (hoop niet dat dit voor Sab betekent dat ze dan stiekem toch een jochie verwacht, moet ze alsnog alles nieuw kopen :)). Hoe gaat het met je heup?
    Lekker mannetje, die Jari. Deane had vandaag voor de 2e keer een tand door z'n lip. Zielig he... Je merkt echt dat ze mobieler worden - ze kunnen zichzelf nu echt in problemen brengen!
    Arme jongen dat hij nu zoveel kiezen tegelijk moet krijgen..! sterkte Jari!

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Niks neps aan hoor vind ik: Als het aan jou alleen gelegen had had je immers al zwanger geweest ;) Wat ontzettend fijn dat M. er nu ook voor wil gaan. Is voor Deane toch ook wel erg gezellig hoor, een broertje of zusje.

Haha nee Sab heeft niet speciaal een jongensbuik vind ik. Wel een hele mooie buik. Bij mij is mijn buik vooral heel groot omdat ik deze zwangerschap te weinig op mijn eetpatroon let. Daarnaast is alles natuurlijk al opgerekt en ik denk ook dat deze over de 4 kilo gaat. Jari was ruim 3800 gram dus die paarhonderd gram extra krijg ik er dan ook wel uit denk ik.

Ochjee, arme Deane! Tweede keer al? Was je erg geschrokken?

Met mijn heup gaat het redelijk. Ik heb er zeker meer last van, maar verbaas me aan de andere kant een beetje over hoe goed dat ding het eigenlijk houdt. Ik mag dus niet klagen.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, Deane wordt al een echt jochie: blauwe plekken in zijn gezicht en op zijn benen (ik ben al bijna verbaasd dat het kdv me nog niet heeft aangegeven bij het amk ;)), en zo af en toe een tandje door de lip. Gisteren moest ik echt goed kijken of alles er nog stevig in zat, het bloedde nogal... Zo'n bloedende wond is wel een nieuwe fase; er zullen er nog wel wat volgen. Over 2 weken ga ik bij het kdv een cursus kinder-ehbo volgen (2 avonden), dat lijkt me niet overbodig met die jonge onderzoeker!

Zo'n tweede buik kan inderdaad hard gaan, dat heb ik bij m'n zus toen wel gezien... (die heeft vorig jaar haar 2e apriljongen gekregen). Uiteindelijk kwam er maar een klein umpie uit, maar bij 14 weken was zij al dikker dan ik bij 20. Nou ja, ik heb het naar het einde toe aardig ingehaald en uiteindelijk was Deane net zo'n stevigerd als Jari (3850 gr). Hollands welvaren noemen we dat!
    Wel fijn dat je heup het nog redelijk houdt. Mag je nu ook weer een natuurlijke bevalling?

En ik heb eigenlijk 2 redenen om die 2e te willen: heel egoistisch omdat ik het allemaal nóg een keer wil meemaken, maar vooral omdat het me voor Deane zoveel leuker lijkt om samen met iemand op te groeien. M. en ik hebben allebei een oudere (hij een broer, ik een zus) waar we weinig mee schelen en hebben daar ons hele leven plezier van - nou ja, afgezien van die lange autoritten waarbij je wel ruzie MOET maken... hahaha, dat krijgen we ook allemaal nog op ons brood.

Maar je begrijpt heel goed dat ik supergelukkig ben dat we er nu écht samen voor gaan; nu maar hopen dat het weer zo goed gaat als de eerste keer.

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    @ Nikita, ik dacht ik post hier maar eens wat want ik mis je een beetje bij de april mama's ;). Wat een lekker mannetje die Jari, mooi fimpje hoor!! En ach een tand door de lip, wat sneu gelukkig was hij goed te troosten.

Bri super leuk joh dat jullie er nu samen helemaal voor gaan. Hoop zo dat het snel raak is!!

Hier gaat de buik niet echt veel harder dan bij Mats. Als ik de 20 weken buik van Mats zie dan heb ik nog aardig wat te gaan deze week...

13. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    zo lief ....
    met moedertje naar de stad geweest mocht ik een pandora armband uitzoeken voor in de kraammand
    kreeg er een bedeltje( of hoe heet dat) bij van haar een heel lief kinderwagentje smelt smelt

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bri: Nou ik ben echt ontzettend blij voor je! Ja ik mag wederom natuurlijk bevallen (gelukkig). En ik heb de kinder-ehbo cursus een week of twaalf geleden gevolgd, erg leerzaam! Ook twee avonden. Hier ook weleens bang hoor van wat andere mensen denken als Jari de zoveelste buil op zijn hoofd heeft. Ik schaam me er af en toe een beetje voor, terwijl ik ook wel weet dat ieder normaal denkend mens wel weet dat kinderen nou eenmaal vallen, hun hoofd stoten en ga zo maar door.

Booky: Ik lees nog wel braaf mee hoor bij de aprilmama's maar het gaat me momenteel een beetje te hard. Net als bij de juni-2009 mama's trouwens. Hier blijft het lekker overzichtelijk. Blij je hier te zien.

Lammetje: Wat een leuk kado van je moeder! Echt heel lief van haar.

15. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    bri lekker mee kletsen hier hoor enne veel succes hoop dat je snel zwanger word!

nikita ook al veel zwaarder ik hoor ook bij de club al valt het wel mee
    ik ben nog nooit zo dik geweest en zoveel aangekomen
    ben eigenlijk pas voor het eerst ECHT zwanger

jeetje wat is het stil ineens hier
    alle bijna beval mama s hebben het druk met de kamertjes en natuurlijk zijn ze moe moe moe
    voel me ook moe en het begint nu wel zwaar te worden veel maagzuur dikke benen harde buiken enz
    moet het gewoon iets rustiger aan doen houd ik mezelf maar voor maar ja nu nog weten hoe????

16. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    @lammetje: Ik heb ook een pandora armband. Vind het helemaal leuk. Denk ook al stiekem aan nieuwe bedels als kraamcadeau.......erg he?

Ik ben gisteren naar de huisarts geweest. Had al 2 nachten niet geslapen van de jeul op m'n buik en in m'n liezen. Had allemaal rode bultjes. Mentholgel hielp niet...blijk ik zwangerschapsjeuk te hebben......Erg balen. Heb zalf gekregen, die gelukkig wel helpt. Zitten echter hormonen in, dus mag maar 2x per dag smeren. Vanacht gelukkig wel geslapen. Ik vroeg nog wanneer het weg zou gaan...........Niet!!! Pas als ik bevallen ben...GGGRRRRR!!!

17. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Vlinder ik heb dit al vanaf het begin van mijn zwangerschap. Heb ook zalf gekregen en mag van mijn huisarts bij hoge uitzondering een cetrizine pilletje innemen. Soms zit ik ook helemaal onder de bultjes. Heel vervelend vooral snachts grrrrrrr

Voor de rest gaat alles goed.

Femmigje en Me2 lekker van jullie kindjes aan het genieten..??

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Vlinder: Wat balen zeg... Hopelijk heeft je huisarts ongelijk en trekt het misshien toch nog een beetje weg?

Aylin: Bijna echo voor jou, spannend hoor!

Lammetje: Hier ook wel moe. Ik rust ook veel te weinig hoor. Vannacht trouwens mijn allereerste echte dramanacht gehad met mijn zoontje. Elf uur gisteravond wilde ik naar bed gaan: Kleine was me voor, werd wakker. Wat ik ook probeerde, hij kon de slaap niet vatten. Hij heeft het tussendoor ook nog drie kwartier zelf geprobeerd zonder huilen, maar aan zijn zuchten, kreunen en draaien merkte ik dat het hem gewoon niet lukte. Toen hij weer begon te huilen weer troosten en net als 'vroeger' maar weer een nachtelijk flesje gemaakt en voor de zekerheid nog wat dentinox op zijn tandjes gedaan. Toen kreeg ik hem tegen twee uur eindelijk in slaap. Ik dacht nog: Hij zal wel zo moe zijn dat ie misschien om negen uur komt ipv half negen. Fout: zes uur! Dus mama van kwart voor twee tot zes geslapen. Papa bood aan om eruit te gaan maar die was pas een uurtje thuis na het werken 's nachts. Vond ik ook niet helemaal eerlijk. Hij zit nu te spelen maar moet om de haverklap gapen en jengelt ook steeds omdat ie zo moe is. Zo lekker een broodje eten en dan maar weer een vervroegd ochtendslaapje proberen. Ik denk dat hij buiten zijn tandjes ook wel veel adrenaline van alles wat hij aan het leren is heeft. Hij kruipt sinds gister nagenoeg niet meer, loopt alleen maar, en probeert ons sinds gister met veel dingen na te praten. Zegt Henk na het eten Klaar! Roept hij ook gelijk Kaa! En lachen gieren brullen om datgene wat hij dan weer kan. Tot gister zei hij ongeveer alleen nog mama, papa, oma en Daan. Volgens mij heeft hij gister zoveel op één dag geleerd dat hij het gewoon niet allemaal tegelijk kan verwerken. Gister heeft hij ook nog eens zijn middagslaapje overgeslagen waardoor hij op dat moment ook al niet zoveel kon verwerken. Hopelijk vannacht een betere nacht!

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    heyhey, kom even aan mijn meldplicht voldoen ;)
    helaas nog geen beebje, heb ook het gevoel dat het nog wel even gaat duren.

@blondiefu: wat leuk en superspannend dat je voor het eerst tante word! weet ze/je al wat het wordt?

@oh pooh ben jaloers , denk je wel een beetje aan ons als je daar lekker in het zonnetje ligt? ;)

@marloes, hoe is het daar? al iets van voorweeen/krampen?

@syl , dat is idd lang geleden, ik ben benieuwd of je inmiddels al bent bevallen! en ben ook benieuwd naar de naam van het zusje van jullie Demi ;)

@femmigje, hoe is het gegaan je eerste dagje alleen met je 2 mannen?> fijn dat alles zo goed gaat! hoe voel je jezelf, al een beetje opgeknapt?

@aylin, wanneer is je pretecho ook alweer? deze woensdag? vind het zo spannend!

@hey bri, ook hier! wat super dat jullie voor een brusje gaan! tuurlijk ben je hier welkom, hopelijk is het snel raak!

@petra, heel herkenbaar, dat vroege wakker worden, het breekt je alleen wel op he?
    hier ook meer beweging als bij daimy, waarschijnlijk ook omdat toen de placenta voor lag en dit keer achter.

@booky, thanks voor je compliment :D jij bent bijna op de helft alweer! wanneer heb je ook alweer de echo?ik duim voor je!

@nikita jij ook bedankt voor t compliment :D ben ook echt trots op mijn buik! maar dat was ik bij daimy ook op die mega toeter :) jij dit keer dus een echte meidenbuik? haha misschien krijg ik wel een verrassing dan dit keer :)
    knap zeg dat Jari al loopt!Daimy begint nu net met zelf staan, dus hier zal het nog even duren.(vind ik stiekem niet erg ;) )
    heel sneu van die tand door zijn lip, dat zijn dingen waar ik niet naar uitkijk..maar hoort er allemaal bij he!
    je nacht klinkt herkenbaar, hier al de hele week net zoiets...ik voel 2 dikke bulten , dus ik vermoed kiezen. zo zielig, en vooral slopend!

@lammetje wat lief van je mama, jij wordt goed verwend! :)
    lastig he, je weet dat je rustig aan moet doen maar het valt niet mee als je kleintje(s) heb rondlopen he!

@vlinder , wat balen van die zwangerschapsjeuk :S hoop dat het een beetje vol te houden is met de zalf!

@

20. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Sab wat ga je hard meid. Spannend het kan nu ieder moment gebeuren....

Morgenavond 21:00 hebben we de pret echo. Het is een cadeautje van mijn moeder en ze gaat ook mee met ons. Er is hier al een heel gedoe gaande. De helft zegt een jongen de andere helft zegt een meid. Nou morgen avond horen we het wel. Als mijn beebje wil meewerken.

Nikita lastig he als de nachten onrustig zijn. Wij hebben deze week ook constant een huilend kindje gehad. Ik denk dat het haar kiezen waren. Ze heeft er al 4. En ik voelde dat er boven ook weer eentje doorkwam. Ze had er ook koorts bij en was snachts alleen maar aan het krijsen. Zo zielig.

Deel Deze Pagina