Ik geloof eigenlijk niet zo in die sprongen. Maar ik zoek een verklaring voor haar gedrag momenteel! Want ik word er echt doodmoe van zo langzaam aan! Niets is goed! De hele dag jammeren/huilen/krijsen! Ook al pak ik haar op dan is het nog niet goed! Heel soms is ze eventjes aan het spelen, maar dat duurt nooit niet langer dan 5 minuten! Alleen in de loopstoel is ze even stil! Heb er dus gister 1 gekocht ! Was er altijd flink op tegen, maar ja dat gejammer word ik ook niet vrolijk van! Ze is ook heel snel moe de laatste week. Tsja 8 maanden sprong?Pijn? (ze heeft erge reflux en zijn met onderzoeken bezig ivm dat haar maag niet snel genoeg leegt), tandjes?(dat idee heb ik niet echt).. Maar weet wel dat ik de laatste ddagen hoe raar het ook moge klinken blij ben dat ze op bed ligt 19.30!!! Het is zo moeilijk te vinden wat er is! Aangezien ze ook best veel pijn heeft... Maar als ik bijv. al met haar naar de woonkamer wil gaan lopen dan zet ze het op een krijsen en gaat zich dan helemaal sterk maken! In de woonkamer staat de box en het kleed??? De reden dat ik dit topic aanmaak is vooral omdat ik gewoon niet meer weet of het nou bij de leeftijd hoorT?Of dat het vooral de pijn is? Gister zag ik een jongetje een paar weekjes ouder dan Marin en die vermaakte zich zo! Echt een aardigheid! En was al de hele dag wakker wilde niet slapen! En dan zoooo vrolijk. Nou Marin gaat op het moment na 1,5/2 u wakker zijn weer op bed want anders schreeuwt ze me de boel bij elkaar... Slapen gaan is geen probleem
Ik geloof\de ook nooit in de sprongetjes, maar moet eerlijk zeggen dat als Tim zo'n periode als jouw dochter nu heeft gehad, hij ineens weer "wijzer" kijkt, en vaak ook wat erbij kan! Ik geloof het nu dus wel.. Vermoed dat jouw dochter ook in een sprong zit! Vind het in elk geval wel herkenbaar...
Fijn te horen dat het herkenbaar is! Tsja ze wil graag vooruit en kruipen, alleen lukt dat haar niet/
je kunt een sprong ook zien als een sprong in mentale of fysieke ontwikkeling, een fase dus eigenlijk waar je kindje echt last van kan hebben, gefrustreerd van kan raken, het meer willen maar nog niet kunnen en zodra ze het kunnen weer vrolijk zijn omdat de frustratie weg is. ik geloof het wel.
Had ook altijd een beetje mijn bedenkingen bij die sprongen, maar ik geloof er nu wel in. Onze meid heeft ook vanaf +/- 8,5 maand ontzettende buien gehad. Precies zoals jij beschrijft TO. Nu sinds een paar dagen over en ze kan ineens: 20 min. zitten zonder om te vallen wil gaan tijgeren (alleen in zijn achteruit ) optrekken tot zit op knieën Ook zij is heel snel moe, maar gelukkig nu weer wat minder sacherijnig, haha. Gelukkig gaan de kids vroeg naar bed. Die avondrust hebben we hard verdiend, haha. Succes (of sterkte)
Tristan is nog wat te jong voor de 8 1/2 maand sprong maar hij doet het ook! En daarnaast heeft ie ook nog koorts! Tandjes? Ik weet het ook niet. Maar het is heel herkenbaar, hij is gefrustreerd en jengelt de hele dag, bah. Hij wil heel graag lopen maar tja.. dat gaat niet lukken als je ruim 7 maanden bent he. pff.. Volgens mij is dit één van de ergste sprongen.
@lintje: Dus het gaat bij jouw ook weer lekker op het moment! Ik merkte vandaag toch ook wel erg dat pijn mee speelde! Zodra het opkomt begint de ellende weer....
Ja heel lekker, koorts.. nachtelijke uurtjes voorbij zien komen. En de hele tijd achter me aan kruipen en bij me omhoog klimmen. En dan die rotreflux er nog bij. AAAAAAAAAH. morgen weer kinderarts bleh Wat heb je 5 januari nog gehoord dan? Pb me es ff..:x
Hier ook een moeilijke tijd. Normaal kan Thijs zich echt goed zelf vermaken. Nu ongeveer een week is dat erg moeilijk, hij piept (lijkt wel een puppy die roept). Niks lijkt goed te zijn. 's Avonds naar bed is 1 groot drama. Hopelijk is het snel voorbij! Wel 1 voordeel, hij slaapt 's middags ineens 2 uur achter elkaar ipv 45 min (das wel erg lekker)!