savonds niet willen slapen maar huilen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    sinds 3 dagen wil kyran ineens niet meer gaan slapen. In de ochtend doet hij nog een slaapje maar vanaf de middag wil hij niet meer. Hij is dan wel moe maar gaat alleen maar huilen. Ook in de avond wanneer je denkt dat ie dan toch echt kapot moet zijn dan nog houdt ie het vol om te huilen en slaapt dan pas na 21.00 (normaal 19.00)

Ook drinkt hij zijn flessen niet meer leeg (normaal wel) wel eet hij zijn fruit en groente hap helemaal op.

Wat kan dit zijn? fase/sprong of tandjes? dacht misschien iets met zijn oren maar daar mag ik gewoon aan zitten en hij grijpt er ook niet naar. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan want wil hem ook niet laten wennen aan bepaalde dingen. Iemand tips?

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik lees mee zit al maanden met hetzelfde verhaal het is ook zo vermoeiend

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier ook, maar dan pas om 10/11uur..

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat hij zijn flessen niet meer leegdrinkt kan goed te maken hebben met het feit dat hij meer eet. Op zich is dat niet vreemd.

Mijn eerste neiging is te zeggen, ga toch even langs een huisarts om hem na te laten kijken. Ons zoontje zat ook weinig aan zijn oren, maar wilde gewoon echt niet meer naar zijn bed. Begon echt te krijsen zodra hij zijn bed zag. Bleek uiteindelijk toch een oorontsteking. (meerdere keren achter elkaar). Ik denk niet dat dat bij jou het geval is, maar vaak is het toch fijn om iets medisch uit te sluiten.

Als bij de huisarts alles ok is, dan is het misschien een idee om zijn ritme iets te verschuiven. 's ochtends bijvoorbeeld iets later naar bed, zodat hij 1 lang slaapje doet ipv 2 korte.

Ik denk eigenlijk vooral dat het komt door allerlei veranderingen bij elkaar. Hij ontdekt steeds meer, kan zichzelf wakker gaan houden (als ze heel klein zijn kunnen ze dat nauwelijks), krijgt misschien al wat druk van tandjes enz.
    Zorg, hoe lastig dat ook is, voor rust en duidelijkheid rond het naar bed gaan. Maak een echt bedritueel, elke keer slaap kindje slaap bijvoorbeeld, samen de gordijnen dicht doen enz. en wijk daar even niet vanaf. Kies voor jezelf een tijd dat je hem laat huilen (ik ben zelf niet echt een fan van het een half uur laten huilen, maar kijk wat voor jou werkt), maar wees daar consequent in. Probeer een nieuw ritueel een aantal weken vol te houden. Het duurt een tijd voordat dit soort dingen werken.

5. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Jeetje wat herkenbaar... Zit hier nu zelf achter de laptop te huilen en mijn man probeert ons zoontje (bijna 8 maanden) in slaap te krijgen. Wij hebben dit nu dus ook al 3 dagen. Elke keer ellende, zeker de avonden. Zodra we hem neerleggen in bed is het echt krijsen. Terwijl dit eerst altijd gewoon goed ging. Hij kan nu ook sinds een paar dagen zelf gaan zitten in bed en begint zich op te trekken tot staan... Volgens mij zit hij zichzelf ook dwars. Begin van de avond heeft hij nog wel even geslapen, maar werd wakker door de buren die herrie gingen maken en daarna wakker geweest vanaf half 8 tot nu. Nu al zeker een uur aan het proberen hem in slaap te krijgen, maar hij doet het echt niet. Afgelopen nacht heeft hij ook al niet goed geslapen, tot en uur of 3 om het uur ongeveer, helemaal overstuur huilend wakker worden en als je hem dan oppakt stopt het huilen langzaam en slaapt gewoon verder in je armen. Weet echt niet wat we moeten doen. Hij heeft al 2 tandjes, misschien komen er wel meer. Heb hem net toch maar voor de zekerheid een zetpil gegeven. Hopen dat dat helpt. En hopen dat wij ook zo kunnen gaan slapen... Ben zo moe!

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    jeetje het kan nog erger dus! gelukkig slaapt hij wel gewoon door tot de volgende ochtend.

Ik ga morgen idd even de huisarts bellen om het na te checken.. zou me enorm schuldig voelen als ik hem zou laten huilen terwijl hij pijn heeft.

@femkes: maar het is wel ineens dat hij die flessen niet leeg drinkt en dan ook echt best veel laat staan terwijl hij al 2 week ofzo beide potjes heel leeg eet. ik ga morgen idd proberen hem later op bed te leggen en kijken hoe dat gaat. en zal even een ritueeltje verzinnen. bedankt voor de tips!

7. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hier ook erg herkenbaar. Thijmen sliep meestal van half 9 's avonds tot 's ochtends 7 uur. Wel dat we hem af en toe een speentje moesten geven 's nachts maar verder niet. Pff sinds een week wil hij 's avonds niet gaan slapen, hij is dan ook duidelijk erg moe maar kan gerust een uur blijven krijssen. Ook 's nachts word hij veel wakker en kan dan moeilijk weer in slaap komen. Als we naast zn bedje gaan zitten en over zn hoofdje wrijven is hij wel rustig maar als we dan weer weglopen (als hij in slaap lijkt te vallen) begint hij weer te krijssen. Misschien dat er weer tandjes doorkomen of een sprongetje ofzo? Heeft er iemand nog tips? We zijn nml erg moe :(

8. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ik denk dus precies hetzelfde zonnestraaltje... Bij ons hetzelfde verhaal, zolang wij bij hem zijn is het goed, zodra we weglopen is het krijsen. Ik hoop echt dat het snel overgaat. Vannacht heeft hij vanaf 11 uur in elk geval geslapen tot kwart voor 9, dus dat was wel ff lekker!

9. adi

adi Niet meer actief

Hoeveel flessen krijgt hij nu nog? En als hij 2 hele 6 mnd potjes opeet is dat al echt veel.
    Die aanpassing van eetbehoeftes hoeft niet meteen in te gaan. Dat het 2 weken duurt is echt niet raar.

En het slapen: geen tips meid, hier ook met de periodes hele drama's. Laat hem nakijken, troost hem, meer kun je niet doen. Hij komt er vanzelf overheen.

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @adi: ik bied hem normaal altijd 4x 180 aan maar sinds paar dagen gaat dat dus niet op. gister heeft hij 3x 180 gehad maar 2 er van niet helemaal leeg gedronken. Verder drinkt hij tussendoor wel diksap. Hij eet idd beide potjes helemaal leeg.

Dus het is toch een fase? soort verlatingsangst ofzo.. lastig hoor

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Het lijkt idd een fase als je kindje gaat krijsen wanneer je zijn kamertje uit loopt. Dat komt omdat ze zich meer bewust zijn van hun omgeving en dat ze een individu zijn. In het begin zien ze zichzelf met papa en mama als 1 geheel. Dat vertelde ze op het CB hier. (nu ff kort samengevat)
    Groetjes

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Willen jullie misschien niet horen, maar is wel een fase.
    Mijn zoontje heeft dit ongeveer 1 tot 1,5 maand volgehouden maar is wel weer goedgekomen gelukkig door stug vol te houden al is het soms echt zwaar! Succes!

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @missyzuilen: en wat deden jullie er aan/mee?

hij slaapt altijd in een bakerzak maar vooral met dit weer is dat natuurlijk erg vervelend. Is het nu juist een goed of slecht moment om daar mee te stoppen? want nu moet ik hem toch laten huilen af en toe.. straks slaapt ie eindelijk weer goed en moet ik dan nog weer met die bakerzak bezig

14. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ik dacht/hoopte ook wel dat het een fase is. Zolang wij in de buurt zijn gaat het goed (met in slaap vallen) maar zodra we weglopen is het krijsen! Nu proberen we hem even bij ons op bed te nemen zodat hij bijna in slaapt valt en hem dan in zijn eigen bed te leggen. Dit gaat bijna elke keer wel goed, maar het is wel een gedoe. We zijn soms een uur bezig voordat hij echt slaapt.
    Hij huilt nu soms ook als ik weg moet en hij bijvoorbeeld bij papa blijft.

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nou het gaat inmiddels als een stuk beter.. soms wil hij savonds niet slapen maar we doen hem nu vaak later op bed en dat helpt wel. Overdag gaat slapen ook weer goed.

En hij slaapt zonder bakerzak!!!!!!!! en zit meestal op 3 flessen

16. mroos

mroos Niet meer actief

@Missflower, wat fijn! Was het dus toch een fase;)

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nou inmiddels is er een tandje door!

maar savonds wil hij nog steeds niet slapen en slaapt vaak pas tussen 10 en 11.. heel vermoeiend!

Deel Deze Pagina