net bevallen/zwanger naar disney?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Damay77, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou niet gaan..
    Ik was ten tijde dat wij heen zijn geweest 13wkn zwanger. Dit wisten we niet toen we gingen boeken dus heb er toen ook niet bij stil gestaan.
    Ik ben hierdoor in een heleboel attractie's niet geweest, waar ik anders wel in was gegaan. Nu was het voor mij niet een heel groot drama aangezien onze dochter er ook bij was en zij ook in een boel nog niet kon.
    Wel hebben we een boel lol gehad in bv Small World.

Maar wij hadden een hotel erbij en smiddags ging ik even liggen tijdens het middagslaapje van onze dochter. Ik werd behoorlijk moe van al dat slenteren door het park.

Persoonlijk zou ik met 29wkn niet meer heen gaan. En al helemaal niet als je 2a3wkn geleden bevallen hebt. Zo'n klein babytje hoort niet in disneyland maar fijn thuis bij papa en mama!

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Zonde van t geld. Disney kan altijd nog.

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind dat je groot gelijk hebt. Geen goed plan. Voor jullie allebei niet; of ze het daar nou mee eens is of niet.

Eerst uren rijden en dan een hele dag slenteren is echt super slecht voor je bekken. Had je nog geen klachten; dan heb je ze daarna wel.

Ik zou gewoon nog ns met je zus overleggen dat je het echt niet ziet zitten. In de herfst is Disney/Parijs toch ook leuk? En dan heb je er allebei meer aan.

4. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik vind je reactie helemaal niet raar. Je weet nooit hoe je zwangerschap verloopt en überhaupt zou ik er zwanger geen zin in hebben, omdat je dan nergens in mag. En het is toch behoorlijk duur!
    Ook met een pasgeboren kind zou ik dat niet willen, maar dat is haar keuze. Mijn dochter had op die leeftijd echt heel veel last van prikkels, en die krijgt ze daar volop.... En ik hou niet van in het openbaar voeden (bv).

5. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet gaan hoor. Je weet inderdaad niet hoe je je voelt tegen die tijd. En als je je eigen niet goed voelt loop je daar ook niet op je gemak hoor. En om nou een hele dag gezellig op je hotelkamer te zitten?? Ook niet echt een topidee denk ik zo

Ik zit in een soortgelijke situatie op het moment. Bij ons is de familie op het idee gekomen om naar de winterefteling te gaan. Hartstikke leuk idee natuurlijk maar ze willen nu over twee weken gaan en ook ik ben dan bijna 30 weken zwanger. Het idee staat al een vanaf oktober dus wij hadden liever gehad dat ze in november waren gegaan. Voor de kerst ben ik minder gaan werken ivm rugklachten. Het was zo erg dat ik na een dag werken in de avond letterlijk niet meer overeind kon komen en door mijn benen heen zakte. In overleg op mijn werk ben ik vanaf dat moment minder gaan werken en dat gaat gelukkig een heel stuk beter. Familie is hiervan op de hoogte en wij hebben ook gelijk aangegeven dat we echt even bekijken hoe het gaat en dat we waarschijnlijk niet meegaan naar de efteling ivm het lange lopen en slenteren heel de dag. Je raadt het al we hebben de kaarten deze week gekregen van de mijn schoonvader!!! Ik voel me echt voor het blok gezet op het moment en totaal gepassert. Er is geen overleg geweest maar ze gaan er maar vanuit dat ik mee ga. Desnoods maar heel de dag in rolstoel... Ik zie dat dus absoluut niet zitten...

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    En tja wat je zus doet met haar kindje na de bevalling is aan haar. Ik zou het persoonlijk ook niet doen....

6. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik vind dat je groot gelijk hebt, om niet graag te gaan naar zo'n uitje wat eigenlijk zo leuk zou moeten zijn.
    Zelf had ik bij mijn 1ste extreme bekkenklachten en zou er niet aan moeten denken. Zou nog geen 100 meter in zo'n park gelopen kunnen hebben. Besef me ook goed, dat er genoeg vrouwen zijn die zelfs nog kunnen sporten op het laatst.
    Ik vind dat je een ieder zijn of haar mening hierin moet respecteren.
    Ga niet over je grenzen heen en zeg, dat je het een heel leuk idee vind maar pas een paar maanden na jou bevalling.
    Zo zijn alle kindjes en moeders weer hersteld :D

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben nog geen 26 weken en zou er al niet aan moeten dnken. Krijg al rugpijn als ik aan dat slenteren op zo'n pretpark denk.
    Het is echt vermoeiend hoor.
    En na een bevalling zou ik toch zeker een maand of 3 wachten...
    Kan voor zo'n jonge baby veel te veel prikkels veroorzaken lijkt mij, zo in de herrie en drukte te moeten verkeren...

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Maar de hele dag in een rondstoel worden rondgereden is toch een prima oplossing? Laat ze maar werken, die familieleden!;)

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik kan niet begrijpen dat je zusje met zo'n idee komt!
    Met een baby van een paar weken oud op vakantie lijkt me helemaal niet handig. Je weet niet hoe de baby is op dat moment, je moet zelf als moeder wennen aan de nieuwe situatie en wie weet moet ze een ks en mag ze een paar weken plat liggen (of is dat niet meer tegenwoordig?). Teveel prikkels is helemaal niet goed voor zo'n kleintje lijkt me.

Ik ben begin maart uitgerekend en ik twijfel zelfs al of ik ruim een maand erna een dagje uit zal gaan naar de fantasy fair! Dat is ook de hele dag slenteren en kraampjes kijken.

En voor jou, die dan 30 weken zwanger is lijkt het me ook niks hoor. Je mag in heel veel dingen niet, beetje zonde van het geld. Kan best zijn dat je je nog prima voelt tegen die tijd hoor, iedereen is anders. Maar je weet het gewoon niet.

Als ik jou was zou ik niet gaan, als je zusje dan persé wilt, moet ze het zelf weten.

Succes met beslissen!

10. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik zou zeker niet gaan, ben in het begin vd zwangerschap geweest en vond het toen al vrij heftig overal moeten wachten.

Waarom niet einde van het jaar als alles in kerst/wintersfeer is?

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wij zaten te denken met 15 weken naar de efteling maar zelfs dat vond ik zonde van mn geld, terwijl je daar toch nog heel wat dingen hebt waar je als zwangere wel in mag en een stuk goedkoper is dan disney land. Nou mooi niet dat ik het zou doen als ik jou was..

12. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zou niet gaan, over een jaartje is het leuk maar als je nergens in kan gooi je je geld gewoon weg... En je bent als zwangere sneller moe van lopen e.d. dus ik zou voor m'n lol echt geen hele dagen willen sjouwen in zo'n park;)

13. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik ben geweest met 34 weken! Geweldig!!! Nee, je mag niet overal in, maar er is echt ZAT!!! waar je wel in mag! Pirates of the caribean? Mag je in. Ze raden het af vanwege hobbels in het parcours, maar als je geen last hebt van je rug mag je er gewoon in. Er is een Buzz Lightyear attractie waar je in mag. Je mag alle winkels in (dat is zeker de helft van de fun!!!) en de ritjes door de verhalen van Pinokio, sneeuwwitje en peter pan! Theekopjes en ga zo maar door! Je mag alleen niet in de achtbanen. Verder is er aan de ingang van het park een rolstoel te huren, mocht je last hebben van je bekken en bang zijn dat je het end niet kunt lopen. We zijn 3 dagen geweest en ik vond het geweldig!! Het is zeker weten goed te doen en er is een heleboel dat je wel mag doen! Gewoon lekker gaan en genieten! :D

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou het niet doen. Met 29 weken zwangerschap was ik hartstikke fit, maar dat was niet het uitje waar ik op zat te wachten. Je kan ook bijna nergens in en veel slenteren dus zonde van het geld.
    daarnaast vind ik het een risico nemen (van je schoonzus) om iets zo snel na je bevalling te plannen, want je weet niet hoe je eruit komt en of er complicaties zijn. En eigenlijk vind ik dat zo'n pasgeborenen nog niet aan zoveel indrukken zou moeten worden blootgesteld, maar gewoon lekker geborgen in de eigen omgeving met rust en regelmaat.

15. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Vind ik ook +1

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb besloten het echt, echt niet te doen. Had er even niet aan gedacht dat ik een jaarpas heb dus dan nog gratis naar binnen kan met kleine maar dan nog zie ik het niet zitten. In oktober zijn we geweest en het was leuk maar we konden met de kleintjes natuurlijk niet overal in. Waren 1,5 jaar. Ze vonden het daar super maar om dat nu weer te doen en dan ook nog eens een week lang.....
    En die bootjes en zo zijn leuk maar niet om 7 dagen achter elkaar te doen:D

Ik ga liever inderdaad aan het einde van het jaar. Dan zijn die van mij 2,5 jaar en 4 maanden en ben ik hopelijk helemaal goed ter been. Dan kan ik zelf ook evt in achtbanen terwijl de kleintjes even met oma naar wat anders gaan kijken. Kost me wel 150 euro entree of jaarkaart maar dat is niet anders.....

Deel Deze Pagina