positieve verhalen gezocht(overstimulatie)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Typfoudt, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten in onze 2e en laatste icsi poging(hierna geen zaad meer) en deze maand is niet vlekkeloos verlopen.. 19 februari begonnen met spuiten decapeptyl en ging hierop na een week overmatig reageren en bloedingen(meer dan doorbraakbloedingen), over op synarel en hierop nog erger dus weer terug op deca en uitgangsecho vervroegd. Ondanks de bloedingen bleek het baarmoederslijmvlies toch mooi dun en mochten we starten met gonal f(lage dosering ivm matige overstimulatie vorige poging op puregon). 10 maart 8 dominante follikels, 12 maart 13 dominante follikels (bij beide echo's wel veel kleintjes. Dosis 2x verlaagd en toen vrijdag ineens 30 dominante en 8 kleinere.. toch besloten door te gaan omdat ze er wel heel mooi uitzagen en mijn bloedwaarden en echo keurig was. Zondagavond ovitrelle gespoten en maandagochtend krom van de pijn. Terug naar ziekenhuis en ineens 54 grote, zucht. Afbreken was pok geen optie meer omdat de ovitrelle al was gezet zondag. Bloed op het randje. Strikte bedrust, veel drinken, wegen enz. Vanmorgen voelde ik me vreemd genoeg al veel beter en is de punctie geweest. Ze hebben 18 goed rijpe eicellen kunnen bevruchten met zaad wat erg goed uit het ontdooiingsproces is gekomen. Maar nu dus tot vrijdag bedrust en vrijdag echo om te kijken hoe de overstimulatie ervoor staat. Hier ben ik een beetje angstig voor. Qua eitjes enzo ziet het er voor nu allemaal heel positief uit hoor en of er een terugplaatsing volgt vrijdag weten we niet maar dat is logisch want de overstimulatie is even veel belangrijker. Bloed was vanmorgen ook een stuk beter dan gister(waarschijnlijk door de rust en het vele drinken en daar hou ik me de komende dagen ook heel netjws aan). Maar zijn er vrouwen die ook zoiets hebben gehad en hoe is dit afgelopen qua overstimulatie?

Sorry voor het lange verhaal, het dubbele is dat mijn fertiliteitsarts heel sceptisch is over de overstimulatie en de fertiliteitsarts van het erasmus(waar de terugplaatsing e.d. plaats vind) juist behoorlijk positief omdat het bloed er alweer beter uit zag

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee maar weet dat je ook je gewicht in de gaten moet houden? Als dat meer word aan de bel trekken. Maar zo te horen komt het wel goed.

Maar.... mijn hemel! Zoveel eitjes!!! Omg kun je nog wel lopen??
    Sterkte hoor!

3. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik moet dagelijks wegen en als mijn buik nog groter wordt of ik ineens ga aankomen ook de spoed bellen. Vreemd genoeg heb ik alleen maandagochtend echt ontzettend veel pijn gehad.. voelde me vanmorgen weer erg goed en ook lopen ging goed. Wel erg gevoelig en wat langzamer en 'zachter' stappen haha. Vraag me nu gewoon heel erg af of er een kans is dat het niet in echte overstimulatie doorschiet met zoveel follikels want dat is toch best een beangstigend idee.. spoot ook echt weinig, 87,5 eenheden..

4. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL

Lees nu je onderschrift, jij ook heel erg veel sterkte meid

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Jeetje dat is wel heeeeel erg veel! Helaas geen ervaringsvehaal maar wilde je veel sterkte wensen!

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Tja dank je wel..!

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik had bij 150 eh 15 eicellen, maar toch overstimulatie. Veel pijn en slechte bloedwaarden. Ik heb twee nachtjes in het ziekenhuis gelegen, maar toen de pijn weg was was het veel beter. Jij spoot helemaal weinig inderdaad, dat is echt snel gegaan. Wel mooi zoveel bevruchtingen! Hopelijk kun je een tp krijgen! Ik kreeg het al na tp, maar het bleek later een tp van een zelfdelende eicel, dus kon geen kwaad ;). Deze ronder minder gaan spuiten en toen heb ik alsnog veel pijn gehad bij mij. Eierstokken, maar wel goede bloedwaarden...
    Mijn buik werd ook niet dik trouwens. Heel veel succes! Ik kan je verder denk ik niet echt helpen, want we hebben toch een ander verhaal.

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een hoop follikels zeg! Fijn dat je weinig las hebt voor zo'n aantal. Hopelijk krijg je een tp en een aantal cryo's. Ik heb er ook ervaring mee, 3 jaar geleden met onze eerste icsi. Ik had 21 follikels, op e dag van punctie zagen ze er pas zoveel, ik moest tot de terugplaatsing rustig aan doen en de ochtend van de terugplaatsing komen voor een echo. Er zat vocht in mijn buik en mijn bloedwaardes waren slecht. Ben voor 6 dagen opgenomen in het ziekenhuis aan een infuus met vocht en kreeg geen terugplaatsing. Gek genoeg was ik niet ziek of beroerd. Gelukkig hadden we 11 cryo's, van de 4e terugplaatsing was ik zwanger, ze is nu 2,5 jaar. Succes en doe het rustig aan.

9. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk dat klinkt hoopvol :). Het is zo'n dubio.. aan de ene kant denk ik geen risico nemen, eerst herstellen en dan later terugplaatsing van cryo. Aangezien de overstimulatie ookpas kan komen na de terugplaatsing. Anderzijds(en dit veranderd mijn gedachte niet hoor) ben ik wel bang dat het onze kansen sterk verminderd omdat het cryos zijn.. het is dus erg dubbel maargoed wil geen rrisico's nemen met mijn gezondheid. Want na terugplaatsing schijn je 4x meer kans te hebben dat de overstimulatie doorschiet als je zwanger bent..

ik heb wel veel last hoor maar de fertiliteitsarts had verwacht dat ik amper meer kon lopen en bukken enzo. Hoewel het erg gevoelig was ging dat niet wel. Heb alleen een buik alsof ik al maanden zwanger ben(al voor de punctie). We zullen het gaan zien maar zo'n positief verhaal doet goed ;)

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad wel voorzichtig zijn, wat je al zegt, bij een zwangerschap kan de hcg de overstimulatie flink verergeren, en het is uiteindelijk erg gevaarlijk voor je eigen gezondheid. Maar de artsen zullen je vast een goed advies geven, neem aan dat je voor de tp nog een echo en bloedonderzoek krijgt? Ik heb wel vetrouwen in cryo's, je snapt waarom. De kansen om hiermee zwanger te worden zijn ook steeds beter door de ontwikkelingen van de afgelopen jaren, tenminste dat lees ik regelmatig. Fijn dar mijn verhaal je positief stemt.:) heel veel sterkte en ik ga volgen hoe het verder loopt voor je.

11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo typfoudt,

Ik heb ervaring met zware overstimulatie. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zelf geen pijn ervaarde aan de overstimulatie, bij mij liep het ook anders dan gepland, had bijna een week eerder punctie dan gepland. Ik had rond de 60 grote follikels en nog wat kleinere erbij. Ze wouden eerst de punctie nog afbreken, maar omdat ik zelf echt geen pijn had en mijn buik niet heel dik was, mocht de punctie doorgaan.

Punctie was verschrikkelijk pijnlijk, ruim 60 follikels aangeprikt en maar 6 goede eicellen, kwam dus door de overstimulatie ook. Meteen na de punctie zeiden ze dat alle eventuele embryos ingevroren zouden worden, en dat ik geen terugplaatsing kon krijgen, risico was te groot en was echt gevaarlijk volgens hun. Maar ik wou er echt alles aan doen om tp voir elkaar te krijgen. Ziekenhuis zag mij als een soort wonder, dat ik na zo record punctie gewoon rondliep en tp eiste, was voor hun heel vreemd.

Bloedwaardes waren zo hoog dat ik eigenlijk opgenomen had moeten worden, maar ik had echt geen pijn en vroeg ze nog of ze wel de juiste uitslagen hadden, want ik geloofde het echt niet. Ik moest elke dag minimaal 3 liter drinken en daarbij kreeg ik fluimicil bruistabletten en moest volledige rust houden, elke dag terug om bloed te prikken. Maar 3 dagen na punctie was tp, echt ik had t opgegeven, het was inmiddels 14.00 en 14.05 werdt ik gebeld dat ik ze overtuigd had, en dat ik toch tp mocht. Bloedwaardes waren eigenlijk nog te hoog, maar omdat ik zo had gezeurt durfden ze het risico te nemen. Want het risico was vooral dat als ik zwanger werdt de hcg de overstimulatie veel erger zou maken.

Echt om 14.40 was ik ingepland en moest zeker nog half uur reizen. Vriend was gewoon gaan werken, dus due moest nog plots uit werk komen, echt we reden veel te hard, maar het had een fantastisch resultaat, en dat resultaat is ons fantastische dochtertje wat heerlijk in bed ligt te slapen, ze is nu bijna 15 maanden alweer. Ik kreeg trouwens geen iverstimulatie na de tp, dus ik ging ervanuit dat het mislukt was, maar mijn lichaam reageerde gewoon raar dus. Ik hoop dat je er iets aan hebt, en als je nog iets wilt weten, dan hoor ik het wel.

12. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hier heb ik zeker iets aan! Wat ontzettend mooi♡. Ik voel me ook wonderbaarlijk goed naar omstandigheden. Ik had echt wel last hoor dat het erg gevoelig was en zware buik maar lang niet wat ze hadden verwacht.. ook na de punctie binnen no time weer helder, goed gegeten en gedronken, ik plas goed enz. Ik wil wel mijn kansen proberen te vergroten door echt plat te blijven nu, veel te drinken en veel eiwitrijk eten. Wat mij vooral angstig maakt is dat je zoveel leest van echt ernstige verhalen bij 15 of 20 follikels.. waar ik en jij dus ook ver boven zaten. Vind het allemaal maar verwarrend en vraag me echt af wat wijsheid is.. verstand zegt wachten maar mijn hart schreeuwt om een terugplaatsing

13. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja daar heb je echt volledig gelijk in.. het is zo moeilijk he.. echt gevoel versus verstand. Ik weet wat de wijste keuze is en wil me hier ook echt aan houden maar o ik kijk er zo naar uit. Op het eind is je geduld altijd een beetje op ;). Voor nu ga ik heel goed mijn rust houden en drinken en wegen haha en in de gaten houden hoe ik me voel. Vrijdag ochtend rond 9 uur heb ik echo en bloedonderzoek om te kijken hoe het ervoor staat. Fertiliteitsarts gaf wel aan dat ze mijn eierstok zelf er bijzonder rustig vond uitzien voor het aantal follikels.. laboratorium van het erasmus was weer verbaasd over het aantal goede follikels.. zou bijna denken dat ik tegen de verwachtingen inga haha.

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo tyofoudt,

Fijn dat je er iets aan hebt, ik vind t ook raar dat overstimulatie met 20 follikels erger lijkt te zijn. Ik had zelf echt zo goed als geen pijn, volgens mij alleen napijn van de punctie had ik. Gekke was na de tp had ik direct geen enkele pijn meer. Jouw tp zou vrijdag zijn begreep ik? Als je je echt goed voelt en minimale pijn heb, zou ik t zeker doen. Hoe voel je je vandaag? Idd goed blijven drinken, minimaal 3 liter, dan plas je t sneller weer uit, en veel rust houden. Jij hebt geen fluimicil voirgeschreven gekregen? Ik kreeg dat tegen de overstimulatie erbij. Ik hoop echt dat je een tp mag, en uiteraard dat je er gelijk goed zwanger van wordt.

15. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi, nee ik heb inderdaad geen fluimicil. Ga zo mijn man daar eens voor op pad sturen :) kan nooit kwaad en wie weet helpt het. ik hou me erg goed aan het drinken en eiwitrijk eten. Voel me eigenlijk super.. heb wel napijn van de punctie maar mijn grote buik is weg en het volle en zware gevoel is ook weg. Maargoed, ik blijf netjes plat tot vrijdag zoals de fertiliteitsarts zei en we zullen het gaan beleven. Wil ook niet overmoedig worden maar tot nu toe valt het me echt alles mee. Had me toch wel ingesteld op een klein rampje met zoveel follikels en hoe bezorgd hun zijn

16. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Elk ziekenhuis is anders, ik had niks gehoord over eiwitrijk te eten, wie weet helpt dat ook. Jij hebt denk ook gewoon een goed, snel zelf herstellend lichaam. Fijn dat het zo goed gaat. Ik moest 3x per dag 1 bruistablet fluimicil nemen, zelfs na tp ook nog, ik ben toen zelf naar 2x per dag gegaan, en na eerste positieve zwangerschapstest gestopt. Dat gaf mijn gevoel me in, volgens vu moest ik gewoon nog doorgaan met 3x per dag tot 6 weken zwangerschap, maar niet gedaan dus en ook niet verteld.

17. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou de fluimucil is in huis en ben er vanmiddag mee begonnen :). Vond inderdaad dat in andere landen het ook vaak werd voorgeschreven en in het vu. Eiwitrijk eten schijnt ook weer te voorkomen dat je vocht gaat lekken in de buik.. even alles op alles stellen voor een spoedig herstel haha. Maar voel me nog steeds goed. Alleen napijn van de punctie maar dat is logisch

18. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi!

Hier ook overstimulatie gehad, wel niet zoveel als die van jou... Jeetje wat veel! Ik had er 30 bij de eerste echo. Met spoed bloed laten prikken, dit was gelukkig goed. Die avond nog de pregnyl moeten spuiten en na 2 dagen de punctie.
    Uit de punctie zijn 14 eicellen gekomen waarvan 9 bevrucht. Er is er 1 teruggeplaatst en waren er 7 goed genoeg voor de vriezer :D

Wel HCG in m'n bloed gehad maar helaas niet zwanger gebleven maar wel redelijk succes verhaal dus.

Succes deze maand!

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi typfoudt, fijn dat je jezelf goed voelt. Hoop echt dat je een tp krijgt vrijdag! Ik had overigens ook geen last van mijn overstimulatie, voelde me prima, ook toen ik in het ziekenhuis lag, toch waren mijn bloedwaardes slecht.

20. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb dit idd ook gekregen. Ik heb ook een onderzoek gelezen waarin stond dat als mensen bij IVF dit na tp kregen ze een verhoogde kans op een plakbeebje hadden! Dus volgens mij kan het geen kwaad. Deze poging heb ik het ook zelf geslikt! Of eigenlijk gedonken want het waren bruistabletten. Succes morgen! Het klinkt hoopvol!

Deel Deze Pagina