net de arbo aan de telefoon gehad

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door -, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik denk dat het per arbo-arts verschild. In mijn verklaring staat dat ik nog maar 4 uur per dag mag werken, als het niet gaat moet ik dit aan mijn werkgever melden en dat moet hij terug naar 2 uur per dag. Als het beter gaat mag ik 6 uur per dag werken.

2. Niet meer actief

het drama begint weer hoor...

Kom net op mn werk, hebben ze een vergadering gepland, na mn dienst.

Of ik even 11 uur achter elkaar wil werken...
    Wanneer houdt het op. Ik kan er soms echt niet meer tegen...

3. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    11 elf uur achter elkaar?
    sorry hoor maar dat had ik niet geaccepteerd, je moet gewoon op je strepen blijven staan en NEE durven zeggen.

veel succes

4. Niet meer actief

ja, ik snap het ook niet meer hoor!

Heb dit al zovaak gezegd, maar ze hebben er gewoon lak aan... deze week is het alweer iedere dag raak.

Ik heb zo een afspraak met de huisarts. zal eens kijken wat hij ervan zegt.

Want dit is wel heel erg vervelend...

15 februari ga ik met verlof... pfff dat is al bijna!

5. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Probeer toch even bij de huisarts iets op papier te krijgen, je kan wel 15 feb. met verlof gaan maar daar heb je dan niets aan als je totaal uitgeput bent!

6. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    Mo66, wat vervelend zeg. ik werk zelf bij arbodienst (en nu niet allemaal op me gaan schelden! :D ) en heb hier dus zeker mee te maken.
    ten eerste: als je ziek bent als gevolge van je zwangerschap dan krijgt je werkgever je loon terug van het UWV (de dagen/uren die je werkt). verder val je formeel voor de ziektebegeleiding ivm Wet Poortwachter onder het UWV. daar bedoel ik mee dat de bedrijfsarts er dus formeel niets over te zeggen heeft. als het UWV jouw ziekmelding accepteert is dat klaar. dit heet overigens vangnet.
    ten tweede: als je zwanger bent ben je niet verplicht om nachtdiensten te draaien, ook niet om over te werken! dit is een recht!
    wat wel klopt is dat formeel gezien een huisarts cq verloskundige niet hoort te bepalen of je wel of niet kan werken, dat doet een bedrijfsarts of een arts van het UWV. wel kan je verloskundige een advies uitbrengen en meestal zal een bedrijfsarts dit advies ook overnemen richting je werkgever.

wat ga je maandag nu doen? er gewoon naar toe. zorg dat je vantevoren even aan je baas hebt gevraagd of hij/zij jou heeft gemeld bij het UWV zodat hij/zij je loon terug kan krijgen. dan weet je iig dat je FORMEEL onder begeleiding van het UWV valt. verder hou je je vast aan je adviezen van verloskundige en huisarts en aan jouw recht om geen nachtdiensten te hoeven draaien ivm je zwangerschap. en ook geen overwerk maar dit terzijde.
    blijft de arbo arts bij haar standpunt dan geef je aan dat je het voor gaat legen bij het UWV (waar je zeer waarschijnlijk toch onder valt). dan geef je haar iig te kennen dat je je er goed in hebt verdiept.

en nog 1 vraagje aan je (die ik zelf vaak stel aan zieke werknemers): wat vind je zelf nu redelijk om nog te doen mbt je werk tot aan 15-2? leg dit ook aan de arb arts voor dan heb je een soort van onderhandeling. zo van "goed, ik ga wel aan het werk maar dan geen nachtdiensten en ook niet full time maar 30 uur (bijvoorbeeld)".

heel veel succes, het is nog geen maandag! heb je nog vragen dan weet je me te vinden. ik vind het erg leuk om zo iets met mijn kennis van mijn werk te doen.\

dag, Lijn

7. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    kijk daar hebben we nou iets aan!
    bedankt lijn.

8. Niet meer actief

Hoi Lijn!

Erg bedankt voor je reactie!
    Uiteraard ga ik nu vragen spuwen! hahhaa

Ik werk nu 4 dagen in de week, ik ben dus voor 20% in de ziektewet. De werkgever staat achter me en heeft me opgegeven aan de uwv, op verzoek van de uvw ben ik puur op formaliteit opgegeven bij de arbo. (zegt de werkgever)

De vrouw die ik aan de telefoon heb, vind het echter onzin dat ik minder werk omdat ik buikpijn en rugpijn heb. Echter heeft zij niet de moeite genomen mij te vragen hoe erg de pijn was.
    De nachten vond ze ook onzin. Ik heb haar gezegd dat dit in de arbeidstijdenwet staat en dat zij daar niks mee te maken heeft.
    (waarschijnlijk heeft dit haar ook doen stuiteren)

Het probleem is, dat ik nu bij haar ben omdat ik onze eigen bedrijfsarts niet meer accepteer. Ik ben in augustus bij hem geweest, door conflict op mn werk, en heb nooit meer wat vernomen. Ondanks dat ik hem gedurende 3 maanden iedere dag heb gebelt...

Ze is dus waarschijnlijk gewoon bevooroordeeld.

Het gaat nog om 5 weken, om 4 diensten om precies te zijn. Ik regel het wel op mn werk, desnoods dmv verlof...

Het punt is alleen dat ik eigenlijk voor mooi nog een dag minder moet werken. Hier durf ik nu natuurlijk al helamaal niet meer mee aan te komen....

Ik heb zo een afspraak bij de huisarts, hij zal waarschijnlijk het advies van de verloskundige overnemen. Dan kan het toch niet zo zijn dat ik puur door die vrouw van de arbo, alsnog full-time aan de slag kan?

9. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    lieve meid,
    Ik weet dat je na drie maanden geen nachten meer mag draaien. dit staat in de cao( tenminste in de zorgsector is dit zo).
    En volgens mij is zwangerschap een gezonde ziekte en ze mogen je 100% vervangen. dit wordt volledig vergoed voor de werkgever.
    Veel liefs Lydia

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Sorry Mo :oops: ff kort off topic in jouw topic.
    10 min voor afspraak belde secretaresse op van arbo dienst dat bedr arts de afspraak cancelde! :(
    Hij vond een gesprek schijnbaar niet nodig (= nieuw voor me :( ) en ze zei dat hij nog geen info van huisarts binnen had (heb ik verklaring voor afgegeven!Zodra hij dat heeft....neemt hij opnieuw kontakt met me op!
    Het is nogal een dwarsligger, maar ik heb zowel de huisarts, psychologe, haptonoom als een homeopaat achter me staan. Nog zal hij me prob te forceren en in zijn straatje te drukken!...

Mirre

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Mo,

Hoe is de afspraak bij de huisarts verlopen?

Mirre

12. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    Mo66 je schrijft dat je werkgever achter je staat, nou dan is het klaar want je werkgever bepaalt uiteindelijk of ze je full time willen zien. je hebt een arbeidsovereenkomst met je baas en niet met mevrouw muts van de arbo! laat haar maar kletsen dus maandag.
    het kan idd niet zo zijn dat zij de enige is die wil dat je full time gaat werken.

en wat bedoel je overigens met: "Het punt is alleen dat ik eigenlijk voor mooi nog een dag minder moet werken. Hier durf ik nu natuurlijk al helamaal niet meer mee aan te komen.... "

ik kan het niet helemaal plaatsen in je verhaal. ben je al bij je huisarts geweest?

dag dag, Lijn

13. Niet meer actief

Ja, nou , die huisarts geeft het verhaal ineens een andere draai...

Arbo-technisch blijft het verhaal hetzelfde. Hij staat volledig achter me en zal alle medewerking verlenen om mij niet full-time aan het werk te zetten.

Maar....

Doordat ik hele erge pijn heb aan mn rug en in mn buik, denkt hij eerder aan een bekkeninstabiliteit...

Ik moet morgenochtend vroeg terugkomen (hij had geen tijd meer omdat het alleen maar over de arbo zou gaan) en dan gaan we kijken of ik misschien wel helemaal moet stoppen met werken...

:confused:

Hier moet ik even aan wennen hoor, ga voor een briefje naar de dokter...

14. Niet meer actief

o sorry, was vergeten op je laatste zin te reageren...

Ik werk nu 4 dagen in de week, maar dit wordt dus eigenlijk ook te zwaar (los van de nieuwe ontwikkelingen) Dus voor mooi zou ik terug moeten naar 3 keer in de week. Ik hoop dat je het snapt nu...
    Heb het vandaag trouwens nog wel even bij mn werkgever gecheckt en hij zei dat ie me echt niet meer full-time aan het werk wil hebben...

Nu maar hopen dat personeelszaken dat ook vind!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mo, fijn dat je werkgever je wil steunen.

16. Niet meer actief

Dank je wel loeki!

Heb vandaag te horen gekregen dat ik b.i. heb...
    Dus word nog rustiger aan doen voor me...

Hoe is het nu met jou?
    Werk je nog?

17. Niet meer actief

Nou, ik ben geweest!

Het begon een beetje stroef...

Maar uiteindelijk 100% meegevallen.
    Zeker na de mededeling over b.i. draaide ze als een blad om een boom.

Ik heb nog gevraagd waarom het over de telefoon alleen maar moeilijk was en het antwoord was dat ze het idee kreeg even een boterbriefje te moeten schrijven.
    Nou , goed, so be it.

Ik ga nog minder werken als dat ik al doe. Op haar advies. (omgekeerde wereld)
    Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik vandaag hele erge pijn heb en echt binnen kwam strompelen hoor!

Ze gaat het zelf regelen met mn werkgever, dus ik hoor wel hoe en wat!

Gelukkig maar! Eind goed, al goed!

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    gelukkig is het goed afgelopen.
    sterkte met de b.i. .
    gr chantal.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Fijn dat je het nu rustiger aan kan doen, ja ik had ook heel veel anderen nodig die me zeiden dat ik minder moest gaan werken voor ik er zelf in ging geloven. Nu nog maar 6 weken tot mijn verlof.

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey Mo, eind goed al goed.

Nu kom je er nog beter vanaf... eeh behalve B.I. dan!

Nog effe en dan heb je ook nog zwangerschapsverlof en kun je nog rustiger aan doen.

Gr

Deel Deze Pagina