Net doen alsof hij een baby is

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nicolevanl, Dec 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

May 15, 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje van 3,5 doet af en toe weer net alsof hij een baby is. Volgens mij imiteert hij het van de creche ( waar ook kleine babietjes zijn). Hij gaat raar eten en soms zelf kruipen en maakt dan baby geluidjes! Weet niet goed wat ik ermee aanmoet, is er misschien iemand die dit herkent?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Heel normaal zo'n fase. Het beste is vaak negeren. Gewoon niet luisteren als hij zo iets vraagt, alleen op normale toon.
    Het spelen is op helemaal niet erg, maar hij moet op andere momenten wel normaal doen.

Bij het eten zou ik zijn bord aan de kant zetten en hem de keuze geven voor normaal eten, of niks ( want baby's eten niet mee aan tafel)...

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Heel herkenbaar!
    Hebben we hier ook een poos mee gezeten, best irritant. Als je er snel vanaf wilt zonder tegen zijn fantasie in te gaan (want op zich is het een goed teken), kan je het beste erin meegaan en ervoor zorgen dat het hem slecht uitkomt. Zoals deepfreeze ook zei: baby's eten niet aan tafel, baby's slapen de hele dag dus ik breng je lekker naar bed, baby's mogen nog geen koekjes, dat soort dingen.

Ik heb de fout gemaakt door het eerst schattig te vinden en hem als babietje te gaan knuffelen, maar daardoor heeft mijn zoontje het heel lang volgehouden... Hij is hartstikke leuk hoor, maar ik was het babygedoe behoorlijk zat op een gegeven moment!

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Heel herkenbaar ! Mijn dochter deed dat vanaf bijna 2 tot een paar maanden voordat ze 3 werd.
    Ik vond het ook heel vreemd en ik heb er toen zelfs een topic over geopend. Bij haar was het heel erg, ze liep ook over straat als een baby alsof ze haar eerste pasjes deed inclusief baby geluidjes en dat bijna de hele dag door.
    Maar het is goed gekomen :)

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Miin dochter deed het ook maar niet extreem. Heb het gezien als een rollenspelletje van haar en gaf haar dan soms de opdracht voor een andere rol (nu ben jij de mama, of nu ben jij een prinses). Dan hield het snel op.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij doen het (nog steeds) op vaste momenten.
    Namelijk in het weekend na het douchen mag ze als een baby in mijn bed liggen "opdrogen" terwijl ik me aankleed.
    En vanaf de bso naar huis speelt ze altijd "baby noud"
    Gelukkig laatste keer dat we daar waren kon baby noud al lopen... Dus dat maakt het een stuk makkelijker :)

Ben ik er klaar mee... Dan zeg ik "ok, nu ben je weer Anne Sophia.. En ik ben weer mama."
    En dan is het meestal ook wel klaar :)

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Mijn zoon doet dit regelmatig. Ik behandel hem dan na het douchen als baby. Overmatig knuffelen en helemaal platkussen en nog meer knuffelen. Dan heeft hij er snel genoeg van en is het weer een poosje klaar met baby spelen.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij doen dat ook standaard na het douchen. Dan wil hij graag dat ik hem helemaal inpak met handdoeken. Dan is hij een 'babypakketje' en mag hij lekker even op schoot liggen (in plaats van zitten) en dan zing ik wat wiegeliedjes terwijl hij op zijn vingers zuigt. Hij vindt het echt heerlijk. Soms knuffelen we dan op bed nog even verder. Ik vind het ook wel lekker eigenlijk, haha.
    Af en toe wil hij ook tussendoor even 'babypakketje' zijn. En als het uitkomt doe ik dat ook gewoon hoor. Maar als het op een onhandig moment is, zeg ik dat ook gewoon en dan gebeurt het niet.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste heeft het een poosje gedaan na de geboorte van haar zusje. Deels hebben we er aan toe gegeven. Ze kwam dan regelmatig even vragen om "boertje doen"... dan kroop ze bij me op schoot, buik tegen buik, moest ik haar rug wrijven... en dan liet ze een boertje en was het verder klaar.

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij is dat heel normaal gedrag... Ik snap dan ook niet zo goed waarom je het zou moeten negeren.
    Ik ga er gewoon in mee hoor.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ken het wel, toen onze dochter geboren was had ik in 1 keer nog een baby van 2 jaar erbij. hij kon al heel goed praten lopen enz maar plots was hij ook het babytje. vreselijk irritant. ik zei dan ook dat als hij het op een normale manier kon vragen, mama dan wel wilde luisteren. hij was er gauw klaar mee

12. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Volgens mij is dit vaak voorkomend hoor. In het kinderdagverblijf zien we dit wel vaker. Ik zou er gewoon in meegaan eigenlijk... op een bepaald moment willen ze geen baby meer worden genoemd en houden ze er vanzelf mee op ;)

Share This Page