Ik heb het ook gehad, een doof gezicht. Dacht meteen aan een aangezichtsverlamming, en doordat je er op gaat letten, wordt het erger. Afleiding zoeken zou ik zeggen.
Ja Prinses. wat was het bij jou dan? Ik voel het nu ook ineens weer, omdat ik er weer mee bezig ben. Ik dacht eerlijk gezegd aan een herseninfarct ofzo..... maar dat zal wel anders voelen.
Bij mij kwam het ok van spanningen. Daardoor ging ik ook vaak tandenknarsen/klemmen, waardoor de boel vervelend ging doen. En ook hyperventilatie. Ik heb zo vaak bij de huisarts gezeten met eigenlijk niks, dat ik nu heb besloten het eerst 3 dagen aan te kijken voordat ik ga. Heb je last van spanningen op het moment?
Ik kan wel normaal functioneren, ben ook gewoon aan het werk. Maar voel het wel constant. Ik heb niet echt stress, maar kan wel met veel dingen tegelijk bezig zijn. Ook positieve dingen, iets wat ik nog gedaan wil hebben bv... En ik maak me altijd veel te druk om dingen. Ik hoop dat dat hierbij ook zo is.
Ik herken het dove gevoel (en ook tintelen) ook van hyperventilatie. Je gaat je vanalles in je hoofd halen. Ik snap ook niet waarom bij hyperventilatie vanalles zeer gaat doen en je allemaal van die rare klachten krijgt. Ik ben ook wel benieuwd wat de HA heeft gezegd. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Ik ben benieuwd wat er uit komt, in de tussentijd: probeer te ontspannen, neem een lekkere warme douche of bad, en probeer er nit aan te denken. Als het dan hyperventilatie is dan moet het beter gaan. Zelf heb ik migraine met verlammingsverschijnselen (klinkt erger dan het is) maar daar heb ik precies dezelfde klachten van, begint bij mijn voet, dan hand, dan wang/tong/neus, en als het weg getrokken is (meestal na 20 min of zo) dan knallende koppijn.
Hier soms een combi van migraine met hyperventilatie. Daardoor 1keer gehad dat ik uitval kreeg, niet meer kon staan, in elkaar zakte en vervolgens enorm begon te trillen.. Begon dus als migraine met uitvat en waarschijnlijk van schrik hyperventilatie waardoor het leek alsof ik een epileptische aanval kreeg. Heb vaker deze combi en het uit zich elke keer anders.. Erg vervelend, helemaal omdat je niet weet wat je kunt verwachtten. Ik hoop dat er wat meer bekend is bij je en het toch hyperventilatie is. Ik heb uiteindelijk veel aan terapie gehad met ademhalingsoefeniningen. Als ik een hyperventilatie aanval vermoed doe ik wat oefeningen om het weer onder controle te krijgen, vaak helpt dit, in elk geval dat ik zeker weet dat het hyperventilatie is en niet iets ernstigs.. Liefs Manuk
Inderdaad, ik dacht ook meteen aan migraine. Zoiets heet een 'migraineaanval met aura'. Alleen bij mij begint het met mijn hand, en dan even later mijn tong. Vervolgens kan ik dan niet meer uit mijn woorden komen. Daarna zie ik niks meer met één oog, en daarna begint de hoofdpijn en het overgeven. Maar dit alles gaat bij mij in een tijdsbestek van hooguit anderhalf uur. Hoe is het nu bij jou?
Ik herken het hoor! Bij mij hoorde het bij hyperventilatie. Dove hand, halve gezicht doof, soms mn been. Ik dacht dat ik dood ging, hersentumor had enz. Maar je lichaam kan je flink voor de gek houden. Als ikafleiding ging zoeken was het nog wel aanwezig maar wel minder. Bij mij is het vanzelf over gegaan. Som komt het nog terug maar omdat ik zo weer dat het hyperventilatie is is het bij mij zo over. Dan zeg ik eventegen mezelf.. doe normaal, je weet wat dit is. Succes! het is een heel naar gevoel!