Eventueel veranderen van verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door denise1976, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hallo,

Ik vroeg me af of iedereen tevreden is met haar verloskundige,want ik ben niet helemaal tevreden om diverse redenen en vroeg me af of er meerdere dames zijn die zouden willen veranderen of verandert zijn van verloskundige, en hoe dat dan allemaal in zijn werk gaat.

groetjes Denise

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi hoi,

ja ,ik ben bij mijn laatste zwangerschap verandert van verloskundige.
    ik had eerst wel 5 verloskundigen op 1 praktijk zitten.
    en er kon niet met zekerheid gezegd worden of ik ze alle 5 zou zien tijdens de zwangerschap.
    dus het kon zo maar wezen ,dat ik de bevalling in moest ,met een voor mij wildvreemde vk.
    en dat wilde ik niet.
    er was trouwens ook 1 vk bij ,waarmee ik absoluut niet door 1 deur kon!
    dus heb inderdaad een andere vk gezocht/gevonden.
    ik heb haar gewoon gebeld en het verhaal uitgelegd,ik kon zo overstappen.
    wat alleen een beetje jammer is ,dat ze tot op de dag van vandaag niet mijn (beginnende)zwangerschapskaart heeft gekregen van de andere praktijk.
    maar ik ben heel blij ,dat ik overgestapt ben.
    ik heb echt een droom bevalling gehad,ze heeft mij fantastisch begeleid.
    kortom ,mocht ik nog een x zwanger raken(kans is wel klein)dan ga ik zeker weer naar haar terug.
    aan haar had ik een topper! :D

groetjes

diana

3. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb idd ook gewoon een andere praktijk gebeld bij mij in de buurt en de situatie uitgelegd dat ik niet lekker in me vel zat bij mijn huidige verloskundige, en die vrouw die heeft me bijwijze van uitzondering aangenomen( heb bijna 45 min met haar aan de telefoon gezeten,had meteen al een veel beter gevoel over hun praktijk, alles werd goed uitgelegd hoe het bij hun in zijn werk gaat ) in haar praktijk van 3 verloskundige ( ze zaten behoorlijk vol ) en volgende week dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij haar staan.
    Moet alleen mijn oude verloskundige nog bellen om te zeggen dat ik bij hun weg ga ( zijn helaas wederom moeilijk telefonisch bereikbaar )
    maar ben blij te horen dat ik niet de enige ben die niet helemaal te spreken is over haar verloskundige, is mijn eerste zwangerschap en wil toch wel graag dat die goed verloopt en dat mijn eventuele twijfels weggehaald kunnen worden door een verloskundige.

4. bouchere

je moet toch kunnen genieten van je zwangerschap?
    je moet je toch op je gemak voelen bij diegene die jouw gaat bijstaan,
    om je kind op de wereld te zetten?
    zou toch mooi wezen als je niet zou kunnen veranderen.
    voor ik zwanger werd van nr 1 had ik een vrindin,die echt geen vertrouwen had in haar vk.
    gevolg .........ze raakte compleet in paniek toen de vk binnen kwam,nee dat is een lekkere bevalling.
    ik heb die zelfde vk toen gehad en ik kon prima met haar door een deur.
    we zijn nu eenmaal allemaal mensen ,en het kan niet met iedereen klikken.
    ik weet voor mij dat ik de goede keus heb gemaakt door bij ons jongste spruitje over te stappen.

gewoon je oude vk bellen ,je MAG overstapppen.

groetjes

diana

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben nooit overgestapt van verloskundige, maar heb wel 2 keer geen fijne ervaring gehad. Bij 2 verschillende verloskundige praktijken overigens. Bij beide zwangerschappen ben ik uiteindelijk overgedragen een de gyn en ik heb nu al 'besproken' dat wanneer ik ooit weer zwanger zou zijn (of dat ooit komt weet ik niet, maar ik wilde het wel alvast zeker hebben) dat ik dan bij de gyn terecht kan.

Ook ik heb een soortgelijke ervaring als hierboven werd beschreven: niet alle verloskundiges leren kennen, en daarnaast is bij mij een stuitligging en een flinke groei-achterstand niet gezien. Toen ik eenmaal in het ziekenhuis lag met pre-eclampsie duurde het 2 weken voordat 1 van de verloskundiges uit de praktijk me op kwam zoeken (en dat was er natuurlijk net 1 die ik niet kende, toen ze 1 keer op bezoek was geweest kwam ze nog 2 keer, maar alleen zij dus, de anderen niet) en diezelfde verloskundige stond na de geboorte een keer onaangekondigd voor de deur toen ik in het ziekenhuis was bij ons kindje. Daarna is er nooit meer iemand langs geweest.
    De 2e keer heb ik dit verhaal verteld bij een andere verloskundige praktijk, in de hoop dat zij het op zouden pikken en anders aan pakken. Gezien mijn voorgeschiedenis wilden ze mij eigenlijk liever onderbrengen bij de gyn. Maar die vond dat niet nodig, er werden wl extra groei-echo's gepland. Bij de 20-weken echo bleek ons kindje niet gezond, maar aangezien ikzel lichamelijk gezien wel een hele goede zwangerschap had, adviseerden ze mij in het ziekenhuis, om gewoon bij de verloskundige praktijk onder controle te blijven (dicht bij huis) en voor het kindje onder controle in het ac ziekenhuis (verder weg). Maar de verloskundige wilde dat niet en droeg mij toen wel over aan de gyn onder het mom van dat zij aan de buitenkant niet goed konden beoordelen of het kindje wel goed groeide (en daar waren in eerste instantie de extra goei-echo's wel goed genoeg voor, maar toen er wat aan de hand bleek trokken ze dus hun handen van mij af). Na de geboorte is er 1 keer iemand langs geweest van de verloskundige-praktijk (ik heb hen gebeld dat ik bevallen was en naar huis ging). Zij heeft beloofd mij die week erop te bellen, en ook om langs te komen als ons kindje naar huis mocht. Die is inmiddels nu zo'n week of 8 thuis, maar er heeft nooit meer iemand gebeld...

Ik voel me 2 keer behoorlijk in de steek gelaten, en ik vind het jammer dat wanneer alles goed gaat met een zwangerschap (en met het kindje) er vaak aandacht en hulp te over is, maar wanneer het anders loopt sta je er vaak (ik in elk geval al 2 keer) alleen voor (niet alleen wat verloskundige betreft trouwens, maar da's een ander verhaal). Ik wil deze frustratie een eventuele volgende keer niet meer hebben. Je zwangerschap hoort een heel bijzondere tijd te zijn, dus wanneer je je niet prettig voelt, stap dan gewoon over! Jij bent de klant, jij (jouw verzekering) betaalt, en dan verwacht je ook kwaliteit!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij kun je gewoon een andere bellen hoor, als er maar wel meer in het zelfde gebied werken. Mijn collegaatje zat bij 2 verloskundigen, waarvan het met 1 niet klikte, maar aangezien er in het dorp verder geen waren, moest ze bij hen blijven, omdat de naastliggende gemeente geen vrouwen aan mocht nemen van buiten hun gebied.

7. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Deze werkt ook idd in het zelfde gebied, ik heb geluk dat ik in een rand gebied woon, woon in Den haag maar op de rand van Delft.
    Ben alleen een beetje zenuwachtig over het feit dat ik me oude verloskundige moet gaan zeggen dat ik bij haar weg wil ( heb haar pas een keer gezien) maar ben bang dat ze me gaat overhalen te blijven.

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ben ook al heel vroeg in de zwangerschap (14) weken over gestapt naar een andere

ik wilde persee in het ziekenhuis bevallen waar ik van me zoontje ook bevallen was en dat kon bij hun niet want hun werken nauwkeurig samen met het wkz en daar heb ik geen goede ervaring mee
    vandaar dat ik over gestapt bent en dat ging heel makkelijk en vlot

9. bouchere

De vk praktijk waar ik eerst bij zat ,heeft mij ook proberen over te halen om bij hun te blijven.
    Maar mijn besluit stond vast,elke keer kreeg ik opnieuw een "ja maar"
    naar mijn hoofd.
    Dus op een gegeven moment heb ik echt heel kortaf gezegd,dat ik niet meer kwam en dat daar niet meer over viel te praten,vroeg haar wel of ze zo vriendelijk wilde wezen om de papieren naar mijn nieuwe vk te sturen(helaas hebben ze dit nooit gedaan)
    Hoeveel redenen hun ook weten aan te brengen,het is JOUW keus.
    De vk die ik aan de lijn had ,adviseerde zelfs om mijn man dan maar niet te bellen als mijn bevalling eenmaal begon. :confused:
    Omdat hij een aardig eindje moest rijden,en hij best wel bang was dat hij er niet bij zou wezen.(geboorte van onze dochter had maar 1 1/2 uur geduurd,en verwachtte toch weer een vlotte bevalling)
    Als jij weg wilt,gewoon je poot stijf houden meis,het is jouw zwangerschap en jouw bevalling!

groetjes

Diana

10. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik ben ook veranderd van verloskundige en kan je aanraden als je je niet op je gemak voelt andere gaan zoeken.
    Heb nu een hele fijne dus spijt heb ik er totaal niet van.Nu geniet ik dat ik er heen ga was anders wel anders geweest.
    Net zoals andere al zeggen moet leuke tijd zijn.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja ik ook met mn eerste zwangerschap.
    Ik vond het heel speciaal dat zwanger zijn toen (nu nog hoor maar je eerste is t speciaalst) en zij behandelde me als nr zoveel. Geen hartelijke gesprekken geen enthausiasme als er wat goed was...he-le-maal niks.
    Het voelde meer aan alsof ik lastig was dat ik telkens met mn baby bij haar langs kwam! :(
    Het begon al meteen met week 11...het hartje zal nog wel niet te horen zijn zei ze. Was dus toch te horen en ik helemaal blij. Zij geen kik...keek nog net niet boos...
    Na nog wat van die onderzoeken waarbij ik me steeds ongelukkiger voelde als ik die kant op moest kreeg ik de spreekwoordelijke druppel.
    Op mijn trouwdag heb ik bijna de hele dag pijn gehad in mn linker zij...naja iets hoger. Tot ik op t laatst niet eens meer mn arm omhoog kon doen zo'n pijn deed het.
    Ik dacht van nou dat zijn mn ribben die zich voegen naar mn dikkere buik. Had ik tijden terug eens gelezen dat dat soms pijn kon doen.
    De keer daarop dat ik bij haar kwam vertelde ik dit. En dat was onzin en kon niet en blablabla want mn baarmoeder was niet eens voorbij mn navel.
    Nou kon ik na een week zelf precies voelen waar mn baarmoeder was door de eerste harde buiken. En die was toch echt al zo'n 10 cm boven mn navel!
    Toen had ik t helemaal gehad met haar.
    Ik was niet bang te moeten bevallen maar welbang te moeten bevallen met haar erbij... Ik vertrouwde niet meer op haar oordeel. Ik WILDE niet meer naar haar toe!
    Dus n andere gebeld. Moest ik telkens ongeveer 30 tot 40 minuten voor met t ov. Maar dat was het echt waard! Het was zo'n verschil met dat andere mens... Zo hartelijk en enthausiast als die meiden waren. Zo wilde ik het gewoon...zo HOORDE het gewoon.
    Ze waren met zn 3en en heb ze allemaal leren kennen. Speciaal n keer n andere afspraak gekregen iets vroeger zodat ik nr 3 ook zag.
    En de bevalling ging niet helemaal zoals t moet maar dat lag ZEKER niet aan hun.

Later raakte ik in gesprek met n andere pas bevallen moeder. Onze kindjes scheelde maar n maand.
    Bleek zij dus bij die trut te zijn bevallen. En t was VRESELIJK gegaan vertelde ze. Ze had geen pers drang...totaal niet. Dus kreeg haar kindje er niet uit geperst (dat had ik dus ook...kwam ik bij mn 2e pas achter...schrok toen van hoe hevig die persdrang was...dat had ik nog nooit mee gemaakt!).
    Na n hele tijd toch moeten persen hoewel t niet ging begon die vk boos te worden op haar! En ze begon te mopperen en schelden dat ze zich niet moest aanstellen enzo...
    Die moeder zei dat als ze nog OOIT zou moeten bevallen ze het nog liever alleen deed dan dat die vk er bij moest zijn.
    Wat was ik blij dat ik over gestapt was op die andere vk zeg!
    Dus...gewoon doen als je je niet lekker voelt bij je vk. Is het ZO waard!

12. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie verhalen en vooral steun.
    Ik heb nu meerdere keren mijn oude verloskundige gebeld en krijg ze niet te pakken dus heb besloten om het dan maar iets minder persoonlijks aan te pakken en ze een mail te sturen, met daarin mijn gevoelens en dat ik overstap naar een andere vk om te kijken of ze daar wel op reageren.
    ik hou jullie op de hoogte

13. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik ben ook overgestapt omdat ik het niet prettig vond.
    Ik heb ze een mail gestuurd en vermeld wat me allemaal dwars zat en gewoon een ander gebeld.

Wel heb ik mijn kaart daar opgehaald want dat is mijn eigendom.

Scces met het zoeken

14. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Dank je wel, ik heb idd net een mail gestuurd met hoe ik er over denk en wacht gespannen af of ik er een reactie op krijg.

Ik zat ook te denken wat ze van me hebben maar ik ben pas 1x keer geweest en de uitslagen van de bloedtest heb ik zelf en de termijnecho formulier.

15. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    De bloeduitslagen kan je daar zo ophalen dat is gewoon jou eigendom,
    je volgende verloskundige gaat weer een nieuwe intake afspraak met je maken, dus heb je op zich de oude gegevens niet nodig als je pas 1 afspraak hebt gehad.

Waarschijnlijk zul je net als ik een mail terug krijgen of een telefoontje en dan gaan ze je overhalen toch te blijven.
    Houd je dan wel bij je standpunt al kan dit wel vervelend of moeilijk zijn.
    Je hebt die keuze niet voor niks gemaakt

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Dat heb ik ook duidelijk gemaakt in mijn mail dat ik de keuze wel overwogen genomen heb en niet op mijn beslissing terug kom.Dus hoop eigenlijk dat ze daar niet heel erg moeilijk over gaan doen.

Ik heb voor aankomende dinsdag al een eerste afspraak staan met mijn nieuwe verloskundige, en mocht zij idd de gegevens willen hebben dan haal ik ze wel persoonlijk op.
    Bij de eerste afspraak bij mijn oude vk hebben we alleen de gegevens opgenomen ( wegen, ziektes en dergelijke) en naar het hartje geluisterd en ik heb bloedlaten prikken.

en een aantal weken geleden heb ik de combinatietest laten doen en daar heb ik het formulier nog van alleen niet de bloeduitslag die ligt nog wel daar, maar als ze schappelijk zijn sturen ze het gewoon door naar mijn nieuwe vk.

17. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Even een update
    Ik heb vanmorgen een mail terug gekregen van de verloskundige praktijk, en ze vinden het jammer dat ik me niet op mijn gemak voel binnen hun praktijk en wensen me verder veel geluk en succes met mijn zwangerschap, dus al met al heb ik me hier weer veel te druk om gemaakt, heb ze een mail terug gestuurd om te vragen of ze mijn gegevens naar me toe willen sturen zodat die ik mee kan nemen naar mijn nieuwe verloskundige, hopelijk zijn ze hiertoe bereid.

pff weer een last van me schouders

18. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Goed gedaan meid! Hoop dat het beter gaat bij je nieuwe verloskundige! Zo belangrijk om je prettig te voelen!

19. bouchere

Goed zo meis,
    en nu lekker gaan genieten van je zwangerschap hoor.
    Het duurt maar 9 maanden en is een heel mooie en bijzondere tijd.
    Hopen dat je je beter op je gemak voelt nu.

groetjes

diana

20. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Inderdaad er is een last van me schouder morgen eerste afspraak bij nieuwe verloskundige, en heb zaterdag al mijn bloeduitslagen gekregen per post dus die kan ik mooi mee nemen.

Deel Deze Pagina