Net ei gehad --> nu al zenuwenkriebels --> kan dat kwaad?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ytest, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flotsje

flotsje Niet meer actief

ja hier ook foliumzuur... wel beetje meer als toegestaan ga dit volgende week met mijn gyn bespreken...

ytest: meen je dat? kunnen zaadcellen zolang leven?? ben een beetje in schok haha want mijn cyclus is soms wel eens korter... dan is de kans echt al aanwezig... haha kan ik me nu al gek gaan maken...

2. flotsje

flotsje Niet meer actief

oh ik was trouwens naar het gaiapark... nu net terug.. zo even de kinderen op bed en zelf ook op tijd.. morgen weer werken... kan morgen en overmorgen niet klussen dus dat is wel jammer... als mijn ei vroeg is... vandaag denk ik niet echt meer energie in me haha...

ga proberen straks even wat uitgebreider te lezen en op jullie te reageren!! nu via mijn telefoon!

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Flosje, hoeveel te veel slik je meer? Je mag max 800 slikken heb ik gehoord en het teveel pies je weer uit!

En heb gehoord dat zaadcellen wel tot 7 dagen kunnen overleven, maar het licht wel aan het type slijm hoe lang ze blijven leven met heel errug vruchtbaar slijm heb je dus kans op 7 dagen, met zaad dodend (Zuur slijm) gaan ze misschien al weer dood bij binnenkomst :eek:

4. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik ben er nog niet mee begonnen omdat we nog niet echt besloten hebben er écht voor te gaan (ook al zijn we daar wel mee bezig).

Ik ga maar eens een potje ophalen dan. :)

Ik heb trouwens ineens weer draderig slijm (had dat di/woe ook). Ik denk dus dat ik sowieso niet zwanger ben.. nouja volgende maand nieuwe kansen dan maar..

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Draderig, ei wit slijm is vruchtbaar slijm :D

6. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Hmm he wat vervelend.. alweer seks vanavond :cool:

Ik heb foliumzuur gekocht!

7. flotsje

flotsje Niet meer actief

ik slik ipv de 0,5... 5mg... dus is wel een verschil...

7 dagen!!! pfff haha spannend is dit toch weer hoor...

jade: gezellig vanavond haha...
    goed dat je het gekocht hebt!! wanneer is jouw nod? sorry als ik erover heen gelezen heb!

8. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik dacht 28 augustus.. maar als ik nu pas een eisprong heb? Ik heb het laatste jaar een keurige cyclus gehad, behalve vorige maand. Ik hoop dat het nu weer normaal is..

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    hihi, seks is altijd leuk :D Jammer dat de man hier een lager libido dan mij heeft.. Maar dat zal wel iets met liefde te maken hebben ofzo ;) hihihi

uhuhuhum 0.5? 5 mg? ehh 400 en die rare U ding maar 800 milligram

Hier "ow much folic acid do women need?

Women able to get pregnant need 400 to 800 mcg or micrograms of folic acid every day, even if they are not planning to get pregnant. (This is the same as 0.4 to 0.8 mg or milligrams.) That way, if they do become pregnant, their babies will be less likely to have birth defects. Talk with your doctor about how much folic acid you need if:

You are pregnant or are planning to become pregnant. Pregnant women need 400 to 800 mcg of folic acid in the very early stages of pregnancy often before they know that they are pregnant. A pregnant woman should keep taking folic acid throughout pregnancy. Women should discuss their folic acid needs with their doctors. Some doctors prescribe prenatal vitamins that contain higher amounts of folic acid."

bron : Folic acid fact sheet | womenshealth.gov

10. flotsje

flotsje Niet meer actief

ja ik weet het, ik dus 5000mcg... is een beetje meer haha

11. flotsje

flotsje Niet meer actief

die ik heb voor tijdens de zwangerschap zijn 0,5 oftewel 500 mcg.. huisarts wilde geen toestemming geven voor zoveel tijdens de zwangerschap daarom ga ik het overleggen met de gyn...

12. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je zoveel wilt gebruiken?

13. flotsje

flotsje Niet meer actief

ik heb na mijn zwangerschap wat problemen gehad met mijn hormonen hihi.. heb twee keer zwangerschapsvergiftiging gehad en dat schijnt het wat erger te maken allemaal.. toen ik eindelijk maar mijn huisarts ging schreef hij me 300 mg b6 in combinatie met foliumzuur 5mg voor.. dat schijnt heel erg goed te werken bij stemmingsproblemen enzo.. dat heeft me echt goed geholpen.. dus om het allemaal een beetje vor te zijn heb ik de huisarts om advies gevraagd.. slik ik dus nu totdat ik zwanger ben dit weer want in combi sla je ook een deel op in je lichaam.. met de gyn wil ik dit verder gaan overleggen.. ook ivm andere risico's... maar dat vertel ik nog wel een keer hihi mijn man begint wat boos te kijken.. we kijken een fil vandaar haha

14. Jade12

Jade12 Niet meer actief

oke, fijn dat dat zo goed geholpen heeft/helpt. Ik hoop dat je bij de gyn wat meer duidelijkheid krijgt.

Mijn vriend kijkt ook film, ik vind er geen bal aan :).

15. Kensho

Kensho Niet meer actief

Meiden, wat hebben jullie veel gekletst! :D Het was heerlijk weer buiten! :p

Maar ik zag een nieuwe naam voorbij komen, Jade12. Hoi! :D Gezellig dat je mee komt babbelen!

En Lotje zag ik ook nog, maar jij hebt hier al eerder gepost of heb ik dat verkeerd onthouden? ;)

Hier hetzelfde verhaal hoor. Man is er niet zo mee bezig, maar dat is zijn manier om ermee om te gaan. Af en toe maakt hij wel opmerkingen die laten zien dat hij er wel mee bezig is. Mannen zitten gewoon anders in elkaar, denk ik. Daarom ben ik ook zo blij met ZP... :D Jullie begrijpen mij gewoon! ;)

Verder slik ik hier al jaren multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven en daar zit alles in, ook foliumzuur. ;)

Morgen inderdaad 5 DPO hier... Hopelijk voel ik een innestelingetje of zo.. :p Ik kwam tegen dat het eitje gemiddeld op dag 9 innestelt, dus dan moet ik nog even wachten op tekenen... Er vanuit gaande dat het deze maand een bevrucht eitje is geworden natuurlijk. :D

Positieve instelling.. ;) Wij hebben allemaal deze maand een mooi bevrucht eitje dat zich netjes innestelt en 9 maanden doorgroeit tot een prachtig gezond kindje! :D Dit wordt onze maand gewoon! ;)

16. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Mijn duimen draaien over uren voor jou kensho! :) Volgens mij is die ovulatie stick die ik vandaag heb gedaan positief aan het worden maar is m'n ei er nog niet helemaal uit :p

17. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Bedankt Kensho!

Ik ben nog nooit zo definitief met het krijgen van een kindje bezig geweest (behalve de kriebels), en toen we besloten een stap verder te gaan was ik zo in de wolken dat ik niet meer aan foliumzuur heb gedacht!

ik heb een beetje een domme vraag, ik lees regelmatig 5dpo, wat betekent dit? en wat betekent CD?

Fijn dat je zo optimistisch bent! Zijn jullie al lang bezig voor een kindje?

Als ik alle verhalen op dit forum lees, voel ik me gewoon schuldig dat ik in ronde 1 al ongeduldig ben! Maar ik denk dat dit ook vooral spanning van een 'nieuwe fase' is. Dat hoop ik dan maar :p

Vriend denkt er hier ook wel overna hoor! Ik merk dat heel goed aan bepaalde reacties. Alleen het is een man, dus hij moet natuurlijk wel lekker nuchter blijven.

18. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Void: Ik heb net gespiekt naar je testen, maar hij is idd nog niet positief. Wanneer ben je begonnen? Kan het niet zijn dat hij al positief is geweest?

@Jade: CD betekent cyclus dag en DPO days past ovulation. ;)

En we zitten nu in ronde 6 en het optimisme is een nieuwe strategie ;) (misschien werkt het! :D). Ik ben er ook vanaf ronde 1 veel mee bezig en was toen ook al erg ongeduldig. :D Het is gewoon ontzettend spannend! Niet schuldig voelen dus! ;):D

19. Kensho

Kensho Niet meer actief

*SMAK* Lief van je trouwens! :)

Wij moeten gewoon allemaal zwanger worden deze ronde! :D Kunnen we met zijn allen lekker doorkletsen bij de meimama's. ;)

20. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Als de strategie werkt, zal ik er aan denken!

Mei is wel een leuke maand om geboren te worden toch? Dus, zet hem op dames!

En bedankt voor de uitleg, ik moet er nog even inkomen.

edit: weten mensen in jullie omgeving dat jullie voor een kindje gaan?

Hier weten mensen het niet, ik denk ook niet dat ze het echt verwachten (hoewel enkelen weten hoe groot de wens is).

Deel Deze Pagina