Hallo allemaal! Ik ben eind januari gestopt met de diane pil en ik ben nog niet ongesteld geworden. Nu weet ik dat het normaal is dat het lang kan duren voordat je cyclus op gang komt maar ik heb twee weken geleden mijn eisprong gevoeld (en een ovulatietest gedaan die positief was). Nu is mijn vraag of het kan dat je een eisprong hebt maar alsnog niet ongesteld wordt vanwege het ontpillen? Ik voel natuurlijk vanalles. Gevoelige borsten, hoofdpijn, krampen in buik. Ik had deze week ook een dag een beurs gevoel tussen mijn benen. Zwanger ben ik denk ik niet (heb ik getest precies twee weken na mijn eisprong) dus het zal wel het ontpillen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs, Leaf
Misschien toch te vroeg getest? Als je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad kan het volgens mij niet dat je daarna niet ongesteld wordt tenzij je zwanger bent natuurlijk...
Herkenbaar. Hier 4 maart postitive ovulatietest. Ook wat ongemak, rekbaar slijm. Maar tot op heden niet ongesteld en de zwangerschapstesten omo-wit. Ga er dan toch maar van uit dat het uiteindelijk niet gesprongen is. Zou het anders ook niet weten.
Je lf hoeft niet per se 14 dagen te duren, dit is het gemiddelde. Het kan dus ook 18 dagen duren voordat je ms begint na je eisprong. Zou het nog even een paar dsgen afwachten! Ik hoop voor je dat je misschien toch zwanger bent, maar helaas kan je lichaam je zwaar voor de gek houden.
Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht het nog een paar dagen af dan. Wachten is niet mijn sterkste kant maar het moet maar! haha
Hier ook hetzelfde aan de hand! 1 februari gestopt met de pil, onttrekkingsbloeding gehad, eisprong ook (Niks van gemerkt/gevoeld maar gynae kon het wel zien via een echografie dat mijn ei gesprongen was) Nu nog steeds geen bloed te bespeuren en ZS-testen blijven wit.. Maar het komt meer voor dat een 1ste ronde héél lang kan duren hè?
Ja ik word helemaal gek van het wachten op iets! haha Ik heb natuurlijk liever een positieve zwangerschapstest maar ik zal al een gat in de lucht springen wanneer ik eindelijk eens ongesteld word.
Klopt, dit komt best wel vaak voor. Sommige meiden worden wel een paar maanden niet ongesteld na het stoppen met de pil! Het is helaas niet zo dat je gelijk een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, al denken veel meiden dat wel.
Als je een eisprong hebt, moet er ook een menstruatie volgen als je niet zwanger bent. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Als je wel ongesteld wordt, hoeft er niet persé een eisprong te zijn. Je lichaam kan ook een onttrekkingsbloeding hebben, zonder en eisprong. Dus andersom geredeneerd gaat niet op. Na het stoppen met de pil kan het wel een halfjaar duren voordat je cyclus weer op regel is. De eerste maanden kan het voorkomen dat je geen eisprong hebt, tussentijds bloedverlies, hele lange of onregelmatige cycli, met daarbij horende hormonale klachten.
Dankjewel voor de info! Het is helemaal duidelijk . Ik weet echt zeker dat ik een eisprong had, dus nu afwachten. Ik ben nog niet ongesteld. Gister dacht ik dat het eindelijk zover was! Ik had na "geklus" een lichte heldere bloeding. Maar daar is het bij gebleven.
Vreemd, dan is onze luteale fase toch al véél langer dan 18 dagen? De mijne zou al zo een 25 dagen zijn ongeveer..
Mooi zeg! Tijd om te gaan klussen Hier nog niets. Zoals ik al schreef, ik had na gemeenschap een klein beetje helder rood bloed verlies. Maar daarna niets meer. Eergister een klein beetje bruinige afscheiding. En weer niets!
Rainbow Je luteale fase kan echt geen 25 dagen zijn. De bovengrens is 18 dagen en dat is al zeldzaam. Soms denken vrouwen hun eisprong te voelen, maar dan is het iets anders. Ik denk dat je dus veel later je eisprong hebt gehad.
Ben het met bovenstaande eens.. Waarschijnlijk heb je toch niet je eisprong gehad, ook al meende je deze te voelen. Het enige wat een eisprong bevestigd is je temperatuur... Zelfs een ovulatie test geeft een aankomende eisprong aan, maar niet de daadwerkelijke eisprong Als het zo lang duurde voordat je menstruatie kwam kan je nooit al veel eerder je eisprong gehad hebben Bijvoorbeeld bij mijn rondes van 43 dagen, had ik op dag 29 mijn eisprong pas!