Hoi allemaal. Ik heb vorige week een suikertest gedaan. Ik had toen een suiker van 7.9 ( waar het 7.8 mag zijn) betekent dit dat ik nu helemaal geen snacks, chocolade , chips oid mag? Frisdrank etc... Ik let sowieso op mijn voeding maar soms op een feestje vindt ik het wel lekker om iets anders te eten dan komkommer of wortel.. Graag ervaringen/ideeen etc..
Ik had een score van 7.6 en er dus net onder. Bij mij gaven ze al aan dat ik dus risico op wel suiker blijf lopen. En dus echt al op m'n voeding moet gaan letten. Ze gaan niet meer testen, maar moet wel goed m'n gewicht in de gaten houden. Ik ga er dus vanuit dat jij dus zeker ook jet dieet moet volgen
Hoi Abby, Hier precies hetzelfde, 7,9 na de glucosedrank, 2 weken geleden Ik ben ondertussen bij de gynaecoloog geweest, die een groei echo gedaan heeft en ip de zorg overneemt van de verloskundige. Die heeft me ook doorgestuurd naar de internist, diabetesverpleegkundige en dietiste. Ik heb nu een week lang mijn bloedsuikers 4x per dag gecontroleerd en hier kijkt de dietiste dan weer naar. Met het dieet wat ik gekregen heb, heb ik 1x een uitschieter gehad van 9.2,verder alle waarden keurig. Vind het wel zwaar, ben normaal wel van wat lekkers eten, maar dat zit er bijna niet meer in... Ik neem aan dat de verloskundige contact met je opneemt over hoe verder. Succes in ieder geval
Gek idd dat je niet bent doorgestuurd bij 7.9. Je hebt nog wel even te gaan dus zou de vk hier nog even over bellen. Ik had zelf 7.7 en mocht hierdoor bij de vk blijven (en dan idd wel op mn suikers letten). Gaat er met name op in iets kleinere beetjes te eten en niet teveel suiker/koolydraten tegelijk.
Ik ben sowieso al onder controle bij de gyn en heb al extra groeiechos ivm eerdere zwangerschap.. Morgen heb ik weer een afspraak dus dan zal ik als t goed is meer horen.. Stomme vraag misschien maar groene smoothies met fruit enzo mag dat wel gewoon?
groente is niet zo'n probleem, fruit zitten ook veel koolhydraten/ suikers in dus ook een boost in 1 x in je suikerwaarden. het gaat erom dat je je suiker/koolhydraat inname verdeeld over de dag en niet teveel in 1 x neemt. groente is geen probleem
Ik at echt maar 1 stuk fruit per dag om binnen de goede waardes te blijven, maar iedereen reageert anders op voeding. Het is een flauwe opmerking, maar meten is weten, ik zou toch een paar keer een dagcurve bijhouden om te zien wat het met je doet.
Je mag nog wel frisdrank maar dan alleen de light-varianten. In gewoon frisdrank zit zo enorm veel suiker, dat kan niet als je suiker hebt. Verder opletten op je koolhydraten/suiker-inname en dit spreiden over de dag. 1 stuks fruit kan vaak wel, maar 2 stuks fruit zorgen meestal voor een piek in je suikers en juist die pieken moet je voorkomen. Ook in chips en snacks zitten koolydraten dus let daar wel mee op zou ik zeggen. Als je dagcurves zou prikken zou je weten waar je wel en niet sterk op reageert en kun je wellicht wel met een gerust hart wat snacken.... Kaas en worst/vlees kan over het algemeen wel dus als je dat lekker vind, kun je dat ook zien als snack. Wel raar dat je verder totaal geen begeleiding hierbij krijgt want het is een serieuze complicatie, ook al zit je maar net boven de waarde van 7.8. Je bent 'pas' 28 weken zwanger en zwangerschapssuiker verergert naarmate de zwangerschap vordert. Vind het daarom ook raar dat je niet in de malle molen van het ziekenhuis terecht bent gekomen met die waarde....En als ik jouw was zal ik er zeker om vragen, het gaat immers om de gezondheid van je kindje! Er is al een topic 'zwangerschapsdiabetes' waar veel geschreven wordt, staat ook hier onder 'gezondheid'. EDIT: lees net dat je al wel in het ziekenhuis loopt bij de gyn. maar dan vind ik het nog raar dat je niet naar de dietist en diabetesverpleegkundige bent doorgestuurd.