Zou het er dan toch van komen dat het afgeschaft gaat worden per 2015? Wetsvoorstel zou nog voor de zomervakantie in de eerste kamer behandeld gaan worden. Ik denk het wel. Je krijgt als normaal werkend mens werkelijk niets meer in dit land, echt belachelijk... Wie weet hoe de VVD en de PvdA hier tegenover staan? En evt andere partijen? groetjes
Maar je kiest er toch zelf voor om ouderschapsverlof op te nemen en dus tijdelijk minder te werken? Ik heb het de afgelopen jaren ook opgenomen, 5 uur per week, en vond het natuurlijk heerlijk dat ik hier later geld voor terug kreeg, maar als dat niet zo was geweest had ik dat ook prima gevonden. Niet werken, geen geld. Vind het vrij logisch eigenlijk dat ze het af willen schaffen.
Sja, je hoeft geen ouderschapsverlof te nemen natuurlijk. Leuk dat het er is, maar ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 partij is die die geld slurpende regeling zou willen behouden.
In de zorg is het volgens mij nooit geweest ook. Ik neem ook wat uurtjes verlof, maar krijg er niets voor terug. Vind het eigenlijk niet zo heel raar. Ik wil toch minder werken? Daar hoeft een ander geen belasting voor te betalen.
Het is een wettelijke regeling. Ouderschapsverlofkorting krijg je niet van of via je werkgever maar van de belastingdienst. Je moet het alleen wel zelf regelen, je krijgt het niet vanzelf
Ik denk wel dat het er af gaat ja. Het is niet anders. Wel heb je kans dat er een overgangsregeling komt voor mensen die al gebruik maken van ouderschapsverlof.
gelukig zit die van ml er bijna op dus wij hebben het nog mooi erbij gehad. vond het wel een fijne regeling.
ach ja, gratis studeren (nu nog... word ook afgeschaft), betaald worden om te gaan werken (je krijgt de inkomensafhankelijke combinatiekorting ook al) Kinderopvangtoeslag, we krijgen inderdaad helemaal niks in dit land!! shame on nederland............. ik zou lekker ergens naar een land in Afrika of Azie verhuizen, daar krijg je het vast beter...
en weet je wat het leukste is, dat de mensen met de groote portemonnee het meeste zeuren, omdat ze meer betalen.... dat heet draagkracht peoples je wilt toch ook dat jou kapper en hamburger bakker blijft bestaan, ja die betalen minder, maar krijgen ook minder om jou diensten te verlenen!
Nee, natuurlijk niet. De regeling wordt afgeschaft per 1-1-2015 (zijn de plannen) en dat betekent dat je over de uren na die datum geen korting meer krijgt. De uren die je opneemt vallen nog altijd onder de regeling, dus je doet in april 2015 mooi aangifte over 2014 en krijgt, mits je voldoet aan de regels die korting vergoed.
Gelukkig krijg ik mijn uren gewoon doorbetaald voor 75% van mijn werkgever. Ik ga er 100 euro op vooruit elke maand. Als het afgeschaft wordt is het jammer natuurlijk, maar ja , je gaat zelf minder werken...
Ik krijg idd 70% doorbetaald. Het zou wel zuur zijn als mijn werkgever dat zou afschaffen. Maar goed, het is een recht, geen plicht. Dus als het afgeschaft wordt, is het jammer, maar nog altijd je eigen keuze om het op te nemen. Ik zou wel snappen dat ze het afschaffen, maar dat vind ik ook van kinderbijslag en kgb.
Ik zie die tegemoetkoming als een leuk extraatje, zeker niet als inkomen. Ik begrijp het ook wel als het wordt afgeschaft, kost ook klauwen met geld. Ik werk trouwens in de horeca, dus krijg geen cent doorbetaald haha ach ik leef liever van liefde dan van geld zullen we maar zeggen
Volgens mij gaan er nu 2 dingen door elkaar. De 70% doorbetaald heeft hier volgens mij niets mee te maken. Het gaat alleen om de teruggaaf die je nu naderhand van de belasting krijgt (een deel van je loon wat je achteruit bent gegaan) En deze belasting wordt naar mijn weten inderdaad per 1-1-2015 gestopt.
Dat klopt inderdaad. En volgens mij, maar ik kan me vergissen, heb je geen recht op de OV korting als je werkgever een deel van je salaris doorbetaald.
dat komt omdat je dan vaak geen/weinig terugval in salaris hebt, waardoor de korting maar minimaal of niet kan worden gegeven.
Ik werk in het onderwijs en krijg 70% doorbetaald en krijg ook nog van de belasting terug. Vind het wel een luxe.....is een stuk voordeliger met 2 kinderen dan naar de opvang...
Ja, idd, nu je het zegt. En als je dan ook nog een keer een salarisverhoging hebt gehad, zit je al met een minimaal verschil. HEt kan dus zomaar zijn dat je dan volgend jaar een deel, (of alles) terug moet betalen. Mijn schoonzus neemt vanaf september 4 uur per week OV op, maar omdat zij in januari al een behoorlijke salarisverhoging heeft gehad, weegt dat niet op tegen de OV korting. Ze gaat aan het einde van het jaar kijken of ze nog ergens recht op heeft, maar voor nu lijkt het erop van niet.