Artipoppe vs. Tula Free to Grow (draagzak)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nina Sanders, 27 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Iemand ervaring met beide draagzakken?

Ik heb bij de komst van de eerste een Tula Free To Grow zak aangeschaft. Vond het maar een onhandig ding dus nooit gebruikt.
    Bij de tweede was het handig om de draagzak mee te nemen als we bijvoorbeeld met zijn allen op pad gaan. Hoewel ik het super fijn vind om de jongste mee te dragen, blijf ik de Tula niet handig in het gebruik vinden. Ik vind het niet lekker zitten, de stof is heel 'slap' vind ik en echt ondersteuning heb ik voor mijn gevoel niet (ja, ik heb hem correct ingesteld).
    Ondanks regelmatig gebruik (hij is nu bijna 14 maanden en vind het dragen nu te zwaar worden in de Tula) ben ik nog steeds niet overtuigd.

Nu bij de 3e overweeg ik een Artipoppe. Maar ja, die zijn natuurlijk prijzig. Ik wil niet het risico lopen dat ik hem dan weer niet gebruik of niet lekker vind zitten. Wie o wie kan haar ervaringen delen?

Aan opmerkingen als "wat een belachelijke prijzen" heb ik niets ;). Dat zullen mensen ook van een bugaboo zeggen. Als hij het geld waard is, dan heb ik het er voor over. :)

miniVosje vindt dit leuk.
  2. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik vond beide niet zo comfortabel. En kwalitatief vind ik de Artipoppe dragers nog al tegenvallen (Losse naden, weinig naadwaarde in de stof etc)
    Ben wel fan van de doeken, maar bij de drager betaal je echt voor de naam.

Dat ‘slappe’ is juist heel belangrijk. Een stevige gevormde drager is niet ergonomisch omdat de rug dan in een bepaalde bolling gedwongen wordt. In een soepele drager of doek neemt baby de natuurlijke houding aan.

Je zou eens kunnen kijken of je een consulent in de buurt heeft waar je verschillende dragers kan testen. Een draagzak is net als een jeans, elk model zit voor iedereen anders.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goed idee, wist niet eens dat daar consulenten voor waren..

4. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ja! Die zijn er best veel. Sommige verhuren ze ook, dan kun je wat uitgebreider testen

5. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik vind mijn artipoppe elke cent waard. Ben er echt ontzettend blij mee. Hij zit veel steviger dan de tula. Had ze allebei maar de tula vond ik toen mijn zoontje wat zwaarder werd heel erg snijden in de schouders. Daarnaast is de artipoppe heel waarde vast en krijg je er een flink bedrag voor als je hem weer verkoopt.

6. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Als ik jou was zou ik inderdaad een pas consult ergens doen. Als ik me niet vergis ben je heel erg fijn gebouwd en het kan best dat een tula daarom voor jou niet de meest fijne draagzak is. Door verschillende draagzakken te passen kan je kijken welke voor jou het fijnste is. En alhoewel de tula en de artipoppe wel heel erg mooi zijn (qua printjes ed) heb ik weleens begrepen dat dit niet voor heel veel mensen niet de meest prettige draagzakken zijn.
    Kwam je niet uit het oosten van het land? In zutphen zit bijvoorbeeld carried away, zij heeft heel veel verschillende draagzakken (ik heb er ook weleens aan zitten denken om een consult bij haar te boeken, maar ik draag echt te weinig om daar nu nog in te gaan investeren)

7. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    dat wordt ook hard minder. Alleen de limited samenwerkingen blijven redelijk waarde vast, maar ze brengen nu steeds meer modellen uit dus ook die markt wordt aardig verzadigd.

ging met de doeken net zo. Een paar jaar geleden gingen de prijzen 2x over de kop, inmiddels mag je blij zijn met 50%

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd met de Tula. Ik zou die zo door verkopen maar volgens mij krijg je daar niet zo veel meer voor (ziet er nog mooi uit). Welke heb je?

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies, ben heel fijn gebouwd, zeker van boven. Oh Zutphen is voor mij niet erg ver weg, woon idd in het Oosten.
    Ik zal eens even rond snuffelen online. Ik zou nl graag straks heel veel willen dragen. Met 3 kinderen is dat denk ik echt nodig :p

10. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    Ken je de womboo? Die is met name de eerste weken fantastisch. Had ik naast de draagzak voor in huis.Verder geen toevoeging aan je topic vraag sorry haha. Ik heb een bykay draagzak.

11. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik heb de Leopard Clasic en mijn zus heeft de zelfde ervaring met de oat. Ze zijn trouwens wel pas geschikt vanaf maat 62/68 daarvoor zitten ze wat ruim.

Je kan op Facebook ook even je aanmelden bij de artipoppe NL groep. Daar zitten heel veel vriendelijke dames waarvan je er vast ook wel eentje mag passen.

12. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik kan aleen maar zeggen dat ik als klein mens uren draag met een Boba draagzak en een Ergobaby. Succes met je zoektocht en inderdaad uitproberen is beter.

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Doeken! Mijn antwoord. Je hebt doeken van veel verschillende stoffen, zijde, wol, katoen en daardoor allemaal andere draag kwaliteit en comfort. Wat jij fijn vind is heel persoonlijk idd. Ga op zoek naar een consulent idd, die kan je veel verschillende dingen laten voelen en proberen. Als je dichterbij had gewoond had je hier ook wel even mogen voelen
    Wij hebben als draagzak een bondolino, vooral voor mijn man en die vinden wij heerlijk. En een op maat gemaakte peuterdrager van doekenstof, daar zit de jongste nog graag in.

Zoe123 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Neee begin er niet aan! Voor je het weet ben je verslaafd aan mooie doeken en kost het je een paar ribben :roflmao:

Nee gekheid. Ik ben ook fan van doeken! Voor mijn peuter pak ik nu eerder de draagzak omdat die op-af-op-af wil, maar een doek past altijd goed

Kaaat, sunshine1981 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    Een draagconsult is echt een aanrader inderdaad, zodat je zelf de verschillende dragers kan proberen. Voor new-Borns is de Marsupi ook echt een fijne draagzak, niet duur en heel gemakkelijk om te doen. Deze heeft alleen banden die je met klittenband vastmaakt, dus geen grote kliksystemen.
    Ik ben zelf ook fan van de dragers van Lenny Lamb en dan met name van de ‘half buckles’, dit is een combinatie tussen draagzak en draagdoek, ook omdat ik wat fijner ben vind ik dit prettiger en mooier staan. Je slaat de stof dan over je schouders i.p.v. dat je van die logge banden hebt ;)
    Draagdoeken zijn ook ideaal, leuk om het verschil uit te proberen; een rekbare knoopt heel anders dan een geweven en beide doeken voelen ook heel anders aan. :thumup:

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw

Verslaafd, waar heb je het over. Het is normaal om met 8 ribben verder te leven toch :roflmao::roflmao:
    Het is een erg leuke en ja dure hobby! :)

siepel vindt dit leuk.
  17. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Voor de eerste maanden gebruikte ik de rekbare doek van bam&boe. Zo ontzettend fijn en makkelijk in gebruik, vooral bij echte newborns. M'n man gebruikte de marsupi, ook heel makkelijk.
    Daarna de tula en geweven doeken. De tula vind ik bij iets grotere kindjes fijn maar kan me voorstellen dat het vrij stug voelt bij die hele kleintjes.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vond de Tula een ramp ding!
    Ik ben op lennylamb uitgekomen, zoooooo fijn!
    Ook de bondolino vond ik fijn zitten.
    Manduca ging niet met mijn handen ivm krachtverlies.
    Ergobaby zat ook niet fijn.

Er is een fb groep draagpraat.

19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Je hebt al veel info gekregen zie ik!

Maar ik wilde je even feliciteren met je zwangerschap! We hebben samen in het ‘laatste 100 dagen’ groepje gezeten en ik heb toen altijd genoten van jouw leuke berichtjes :roflmao:
    Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb een tula een marsupi en een artipoppe. Tula veel gebruikt bij mijn dochtertje maar altijd wat lomp groot gevonden. Marsupi imo de beste voor een newborn. Maar nu in maat 62 mis ik wel echt het gevoel van stevigheid. Nadeel is dat het klittenband, wat makkelijk is met aandoen en afstellen, wel echt slijtage aan je kleding veroorzaakt. Veel gaatjes in m’n boven kleding.
    En dan artipoppe. Absoluut de mooiste maar ook de meest ingewikkelde vind ik om aan te doen. Maar toch ben ik er verliefd op. En ook goed door te verkopen. 2e hands leveren ze echt nog voldoende op.

Deel Deze Pagina