Ik zit er aan te denken om binnenkort de middag voeding te laten vallen. Mijn zoontje is bijna 9 maanden en krijgt nu (ongeveer): 08:00 borstvoeding 10:00 fruit en water 13:00 pap met gekolfde melk of poedermelk (oppas) of bv met een beetje brood (thuis) 15:30 koekje of rijstwafel of yoghurt en water 17:30 warm eten 19:30 bv en slapen Ik ben wel eens weg overdag en vind voeden of kolven nu soms lastig worden dus zat er aan te denken die voeding te laten vallen zodat hij alleen nog sochtends en savonds bv krijgt. Tussen de middag zou dan flesvoeding worden. Wie heeft dit ook gedaan en hoe bouw ik dit af??
Je hoeft na 9mnd niet meer te kolven om je productie op peil te houden. Zelf zou ik kiezen voor voeden op verzoek als je thuis bent en dan de oppas laten geven wat je wel hebt kunnen kolven. Dit dan niet met pap maar met brood. Afbouwen heb ik geen verstand van, ik heb heel lang op verzoek gevoed en dan gaat dat vanzelf. Ik zou de voeding die je wilt laten vallen gewoon weglaten (tenzij je dus thuis bent). Mocht je er last van krijgen dan kolf je (steeds minder vaak)
Het lijkt me namelijk ineens zon stap om van sochtends 8 uur tot savonds 7 uur niets aan voeding te geven (voor mijn borsten/productie). Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar hoop niet dat ik er een borst ontsteking van krijg ofzo! Of misschien dan al kolvende afbouwen? En tussen de middag fles voeding geven?