Hoe weet je dit?? Is dit gebaseerd op je eigen situatie of die van je omgeving?? Vind de reactie niet echt opbouwend en ts die het nu al moeilijk genoeg heeft kan hier eigenlijk niks mee @ Ts meid ik vind het dapper van je dat je deze beslissing hebt genomen. Dan weet je in ieder geval mocht het niet lukken of dat de schade echt te groot is dat je wel alles eraan gedaan hebt om dit te laten slagen. Het wordt een moeilijk tijd voor jullie wat jezelf denk ik ook wel realiseerd. Het vertrouwen is weg en het zal tijd kosten eer dit weer terug komt. Het is nu aan je man om zich te bewijzen en om je vertrouwen weer te winnen.
Dit vind ik een hele twijfelachtige opmerking van hem. Het is wel eerlijk, dat sowieso, hij maakt het voor zichzelf eigenlijk moeilijker door zo'n opmerking te maken. Maar juist daardoor vind ik deze opmerking in deze situatie opmerkelijk. Hij wist dus vantevoren al dat híj bij jou weg zou gaan in zo'n situatie, dus de kans is redelijk aanwezig dat ie vantevoren al verwachtte dat je hem zou verlaten. Dan gaat ie alsnog vreemd, meerdere keren dus geen vlaag van verstandsverbijstering. Vervolgens biecht ie het op, en komt er ook nog eens zo'n opmerking? Het lijkt wel alsof ie wil dat jij hem verlaat? Maar goed, ik moet het ook alleen maar van jouw berichten hebben natuurlijk. Ik zou er wel even goed achter willen komen hoeveel moeite en inspanning hij zélf wil doen om de relatie te redden. Wíl hij een andere baan zoeken? Staat hij sterk genoeg in z'n schoenen om geen enkel contact met z'n collega te hebben behalve zakelijk, ook al blijft ze achter hem aan vangen?
wat ik ermee bedoel is dat als een vrouw, even in het algemeen, bij de man blijft met als reden dat het alleen voor de kinderen zou zijn, dan zou ze neit voor zichzelf opkomen maar meer de makkelijkste weg hebben gekozen. bedoel dit niet persoonlijk op de TS maar stel dat zij bij hem blijft voor de kinderen, dan zou dit een slechte reden zijn. als man en vrouw heb je geen leven meer met elkaar, maar voor je kinderen is de situatie ook niet makkelijk en leuk. bedoel er niks verkeerds mee
Denk je echt dat het de makkelijkste weg is? Ik denk het niet hoor, je zal ook hele zware tijden hebben om die relatie nog te redden, dus ik zou het geen makkelijke weg noemen. En voor zichzelf opkomen is ook per situatie verschillend. Ik denk dat hij héél wat goed te maken heeft en dat ze daar ook zéker voor mag en zal opkomen.
Ik ken een stel waarbij de man ook is vreemdgegaan. Verschrikkelijk natuurlijk, maar zij zijn er wel samen uitgekomen en hebben nu een heel goed huwelijk. Dus het is wel mogelijk, zeker wel.
Snap ik Ts ik heb nog even alles nagelezen en heb toch nog even een aanvulling op mijn vorige reactie. Ik blijf bij me standpunt goed dat je het wilt proberen, maar ik heb wel een beetje de indruk dat het maar van een kant komt nu. Je partner zoals aangegeven zal nu jou terugmoeten winnen, en hier ook alles aan moeten doen. - Hij heeft haar nog op hyves???? - Hij wil niet weg van zijn werk?? Terwijl hij weet hoe pijn dit jou doet. - Als jij dit hem had aangedaan had hij het jou niet vergeven?? Bovenstaande punten vind ik JUIST heel belangrijk wat hij voor JULLIE relatie over moet hebben, en wat hij dus niet wil. Denk hier wel goed over na, het is nog vers, je bent bang onzeker, er komt een hoop op je af. Maar probeer in godsnaam wel het hef in handen te nemen, en eisen te gaan stellen. Want NOGMAALS jij bent het slachtoffer niet hij. Zoek steun bij familieleden en mensen die van je houden. Neem een break en laat hem merken dat je niet afhankelijk bent. Probeer niet te trekken aan hem, hoe harder jij trekt hoe verder je hem wegduwt.
Samen uitgekomen, geweldig vergt veel energie en moed. Maar dan wel de nadruk op het woord SAMEN. Ik mis dit een beetje in dit verhaal van TS.
mooi gesproken, ben t er mee eens, hij zal voor je door t vuur moeten, en zelfs dan is er nog geen garantie dat je t hem zult kunnen/willen vergeven. Sterkte hoor meis!!
Even kort reactie....wel meegemaakt, alleen t verschil dat het hier dus een eenmalige slippertje was en ook niet met iemand die hij dagelijks zou tegenkomen. En alle reacties van; zou m eruit stampen etc..dat riep ik ook altijd. En dan is t ineens werkelijkheid en is dat toch niet zo makkelijk als dat je altijd dacht.... Het gebeuren ligt inmiddels al weer jaren achter ons en wij zijn samen verder gegaan, getrouwd en hebben inmiddels een 2e. Vergeven, dat wel...vergeten, dat nooit
lekker dan en dan moet je met zo iemand verder die elke dag samen werkt met iemand die verliefd is en mee vreemd gegaan is? Ik zou het wel weten, andere baan of andere vriendin. hoppaa
Sorry, maar hij heeft in mijn ogen niets te willen! Jij staat nu aan het stuur in mijn ogen. Als hij zijn best wil doen/problemen onder ogen wilt zien.. is de beste manier ook om daar WEG te gaan, die vrouw van Hyves te gooien, en dat laatste, van: hij had jou niet vergeven? Wil hij soms dat je gaat? Hij heeft wel lef in zijn donder. RESPECT voor jou dat jij er zo mee om kunt gaan.
Succes met je beslissing, ik hoop dat jullie eruit komen. Helaas eindigen de meeste relaties alsnog. Ik heb het meegemaakt met mijn ex. Toch proberen door te gaan maar het vertrouwen was 0,0. Je kan nog zo je best doen ( beide) als dit is gebeurd. Maar diegene die is bedonderd zal altijd een naar onderbuik gevoel houden want geloof mij je vertrouwen komt nooit meer helemaal terug
Veel sterkte, ik had het niet gekund. Elke dag zou ik mij afvragen wat hij deed, waar hij was. Had gewoon niet ok geweest.
Dit is echt je grootste nachtmerrie!! Vind het heeel erg knap dat je bij hem blijft! Als iemand vreemdgaat is er vaak veel meer aan de hand, je gaat niet zomaar vreemd. Praat heeel veel met elkaar en wees eerlijk. Hoop dat hij ook eerlijk kan zijn met wat hem dwars zit en waarom hij dit heeft gedaan. Hij zal daarna heel erg zijn best moeten gaan doen voor jou en laten merken dat hij echt van je houd.En proberen om beetje bij beetje je vertrouwen terug te winnen. Zal echt niet makkelijk zijn voor jullie beide, maar als er nog genoeg liefde over is om voor te vechten, moet je er echt voor gaan! Ik ben vorig jaar verliefd geweest op een ander, maar er is (gelukkig) niks gebeurd. Ik heb alles eerlijk verteld aan mijn man en hij schrok er zo van dat hij heeel erg zijn best is gaan doen voor mij, hij wilde mij echt niet kwijt! Wij moesten beide hard aan het werk voor onze relatie, maar het is helemaal goed gekomen.
hoef ik geen wordt meer bij toe te voegen ben het hier helemaal eens mee.. en Je bent sterk en je kan het . dikke knuffel
mijn man zegt dat ie het nooit had mogen doen dus het is niet dat hij het allemaal wel best vindt. hij riep altijd heel hard dat ie nooit vreemd zou gaan (had zijn vader ook gedaan en daar was hij zo hels over). en dat als er iets zou spelen dat hij het dan eerst met mij zou bespreken of afkappen voordat hij verder zou gaan. maar hij zegt dat het hem "overkomen" is. hij is verliefd geworden en liefde maakt echt blind zegt ie. en dan ga je egoistisch alleen aan jezelf denken op dat moment. we hebben het daar echt wel over gehad en hij snapt ook niet hoe hij dit heeft kunnen doen, niet heeft kunnen stoppen, vooral omdat hij er zelf altijd zo'n gruwelijk oordeel over had. hoe dan ook, de tijd is niet meer terug te draaien en het is kijken of je er samen nog voor wlt gaan of niet. hou je nog van elkaar? en ja, ik hou nog wel van hem, ook al is het vertrouwen weg en voel ik me erg in de steek gelaten en besodemieterd. en vertrouwen kan als we echt ons best voor doen groeien maar zal echt tijd nodig hebben. en hij zegt dat hij ook van mij houdt. en hij wil ook verder met mij, hij wil er ook echt zijn best voor doen. als hij de tijd terug kon draaien......maar dat gaat niet. en ik moet ook proberen om het een plekje te geven, ergens....weet nog niet waar..... soms gaat het best goed, ook al spookt het de hele dag door mijn hoofd, maar zo kan ik ook ineens weer heel kwaad en verdrietig worden en dan ga ik van die rake opmerkingen maken richting hem.....dat zal de kwaadheid wel zijn. het is dus niet zo dat ik in mijn eentje met dit probleem zit. voor mijn man is het ook wel moeilijk hoor.....al heb er natuurlijk geen medelijden mee. hij wil zo snel mogelijk van zijn gevoel voor haar af. dus hopen dat dat heeeeeel snel gebeurd. en dat zij hem met rust laat, denk dat ik anders toch echt haar ogen uit ga krabben!!!