Hallo dames, Ik twijfel een beetje. Gisteren heb ik mijn 20 weken echo gehad. Daar konden ze ondanks goede apparatuur geen mooie beelden krijgen. Alles moest een aantal keer over. Bovendien ligt de baby erg naar achteren, dus was het erg moeilijk om iets te zien. Er ligt een luchtbubbel onder mijn navel, dus we misten elke keer een stukje. Het is voor mij best veel geld om een pretecho te laten maken, dus ik twijfel of het zin heeft. Iemand ervaring die wel een mooie pretecho kreeg?
Ik vond de pretecho het geld dubbel en dwars waard.. Maar het is inderdaad duur. Bij ons echocentrum kon je ook kiezen voor een korte versie. Die was ook de helft goedkoper, misschien een idee?
Dat ligt er misschien aan waar je vandaan komt. Het lijkt me erg leuk maar de goedkoopste is 55 euro, dan krijg je een 2d echo van 15 a 20 minuten en 5 foto's. Is opzich niet te veel maar wel voor foto' s waar je niets op ziet! Bedankt voor je reactie iig!
Ik kies (en koos bij mijn 1e) heel bewust NIET voor een pretecho. Ja, het lijkt me wel erg leuk, maar ik vind het zo zonde van het geld. Je kan daarvan zoveel andere moois kopen voor je baby. De echo's die ik kreeg bij mijn 1e (gewoon standaard echo's) vond ik helemaal geweldig en kon ik er geen genoeg van krijgen, maar dat gevoel (voor mij dan) vervaagd nadat je baby geboren is. Dat is natuurlijk nog veel mooier. Maar ja, zo'n pretecho, ja je krijgt een heel mooi beeld en volgens mij ook op dvd. Is wel zo speciaal, maar wel duur. in plaats daarvan kocht ik een jungel jum (spring speelgoed) waar onze zoon toen heel veel plezier van had, en daarvan mooie foto's gemaakt
Denk dat het echt persoonlijk is of je het er voor over hebt. Wij hebben gister een 3d-echo laten doen, geweldig. Ons mannetje ligt er dan wel mooi voor maar het is vaak wel zo dat je mag terugkomen als er geen goeie foto's gemaakt kunnen worden.
Bedankt voor jullie reacties. @Mmarianne, wij zouden sowieso geen 3d laten maken, omdat we dat toch echt te duur vonden. Leuk trouwens dat ze zo goed gelukt zijn! @Loes1980, dat vind ik idd ook een goed idee. Ik ga nog even in overleg met mijn man hierover. En idd, de beelden van gisteren zijn wel erg leuk maar zo vaag... Je krijgt het niet op dvd, dan kost het 70 euro. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer de baby niet goed ligt je vaak gratis terug kan komen. Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, dus was erg moeilijk en neem aan dat je daar niet terug voor hoeft te komen Ik ga nog even nadenken!
doen...!!! de ligging kan trouwens elk moment veranderen.... is dus dan pas in te schatten... ik heb nu een reeks van 6 pretecho's....en er staan er voor deze zwangerschap weer 2 op de planning.... 18 (2x),25,27,28, en 32 weken..... nu een afspraak voor 17 weken... en dan later nog eens... 29?? dan heb ik een hele reeks..
Ik had geluk.. Bij alle medische echo's lag / ligt ze er slecht voor. Bij de pret lag ze gunstiger! Eigenwijsjes!
Haha Seth, dan heb je idd een hele mooie reeks vol te maken De ligging kan natuurlijk nog veranderen, maar doordat de placenta ervoor ligt... dat veranderd niet meer. Nou ja als man thuis is gaan we nog even de discussie aan
Als je geen 3D doet zou ik het helemaal niet doen.. Ik vind juist de 3D heel mooi omdat je dan echt ziet hoe hij/zij eruit ziet.. 2D Zie je toch niet meer een heel kindje in beeld en je ziet eigelijk niet echt veel dus zou dat echt niet doen dan En krijgt vaak nog een liggingsecho dus zie je je kindje toch nog een x
Een 2D pretecho zou ik zeker niet laten doen, dat voegt weinig toe. Van beide heb ik wel een 3D echo gehad. Bij oudste was het vager dan vaag: meneer weigerde pertinent stil te liggen en hield bovendien zijn hand voor zijn gezicht. Jongste werkte wat meer mee. Van beide wel wat kleine karakteristieke dingen van hun gezicht gezien (piepklein wipneusje van oudste, enorme frons van jongste). Was het het geld waard? ja en nee. Ik kan het missen, en vind het toch leuk om van beide een DVD te hebben. De eerste keer nam ik de oma's mee, die vonden het geweldig. Ook al omdat ze nooit eerder een echo hadden bijgewoond. En ja, dan moet je ook bij de jongste, anders krijg je het 'sorry van jou hebben we geen foto's' syndroom. Maar om heel eerlijk te zijn, ik heb géén heel mooie scherpe beelden van mijn baby's gezien. Ze zijn allebei te beweeglijk voor een strak plaatje. Als het geld een issue is, zou ik het toch niet doen.
placenta aan buikzijde bedoel je?? had ik bij alledrie... (nu ook) Sluit me trouwens bij de laatste reactie aan.... wel 3D dan....
Mm als ik jullie laatste berichten zo lees doe ik het niet. Kan het geld idd wel beter besteden, en een 3d foto vind ik eerlijk gezegd niet zo. Bij de echo gisteren gaven ze aan dat de placenta aan de voorkant zit, vanaf de bbm omhoog. Ze konden daardoor bepaalde plekjes niet goed bekijken. BEdankt voor jullie antwoorden!
Ik zeg; DOEN! Je zwangerschap kun je nooit meer overdoen en het is dan ook echt nu of nooit. Wij hebben het ook gedaan bij onze dochter, 1 3d echo met foto's en geslachtsbepaling van 30 min en later nog een 3d echo met foto's en dvd van 45 min. Was best prijzig maar het zeker dubbel en dwars waard! Hier krijg je trouwens normaal gesproken ook maar 2 echos, de termijn echo en de 20 weken echo.. Tenzij er iets aan de hand is waar door er een extra echo moet komen natuurlijk..
Haha mijn s moeder en moeder hebben overleg gehad en besloten dat ik de echo krijg! Dus we gaan ervoor @charity: daar heb je wel een goed punt ja. Ik krijg wel een herhalingsecho met 32 weken omdat de placenta tegen de bbm aanligt. Wel weinig 2, hier 4: 8 weken, 12 weken, 20 weken en 36 weken. Nu dus drie gehad, en dus nog 3 te gaan! Maar dat blijft leuk hoor, baby kijken!
Een gegeven paard mag je natuurlijk niet in de mond kijken... Ben benieuwd wat je er dalijk achteraf van vindt..... veel plezier iig.... en hopelijk werkt je kleintje mee!!!
ik heb wel een 3d echo laten doen en op dvd laten zetten,is heel mooi geworden en gelukt. Dit is hem.