2x achter elkaar menstruatie overslaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bailief, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Iemand?

Ik heb dit dus nu... Al meer dan een jaar gestopt met de pil en nu zou ik weer ongesteld moeten zijn (net als een paar weken geleden) maar word het nu opnieuw niet. Uitgegaan van mijn langste cyclus trouwens.

Oké één keer kan wel eens voorkomen schijnt het, maar twee keer achter elkaar? Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog staan en die zal het vast onderzoeken, maar ik zoek nu meer ervaringen. Als ik het google krijg ik dingen over de overgang... Tsja ik ben 22 dus dat is niet echt van toepassing op mij dacht ik zo.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Jeetje wat vervelend.
    Weet je wel zeker dat je een eisprong hebt? Dmv temperaturen of ovulatietesten?

Nu heb ik geen ervaring met pco, maar volgens mij horen daar dezelfde klachten bij. Maar dan hoop ik dat andere meiden je een beter antwoord kunnen geven hierover.

Ik hoop dat de gyn je duidelijkheid kan geven.

3. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    ik heb precies hetzelfde! huisarts zegt dat ik het aan moet kijken! ben al bijna 3maand niet meer ongesteld geworden, als ik aankomende keer het weer niet word moet ik weer naar de huisarts! we sluiten een zwangerschap niet uit, maar als dat niet zo is wil ik graag weer gewoon ongesteld worden, zodat we weer verder kunnen!

succes ermee! weet niet of je wat aan mijn andwoord hebt!

4. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    #4 SuuuuuS, 12 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2013
    Klinkt als PCOS, google daar maar eens op!
    Ik werd wel uit mezelf ongesteld, maar erg onregelmatig. Hield soms ook bijna 3 weken aan, was ik er bijna vanaf, werd ik weer ongesteld. Uiteindelijk doorverwezen naar de Gyna, en zegt PCOS beeld.
    En altijd bijna positieve ovu-testen!
    Hoop voor je dat het snel volgende week is, en je weet wat het is!

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zou inderdaad PCO kunnen zijn. Ik heb dezelfde vraag als Esther, heb je wel een eisprong waargenomen? En dan is vooral de temperatuur belangrijk want bij mensen met PCO wil een ovu-test nog wel eens (bijna) positief zijn terwijl er dan toch geen eisprong komt.. Maar de gyn kan PCO zien met een inwendige echo. Ook zullen ze waarschijnlijk bloed afnemen om bepaalde hormoonwaardes te checken, deze weken bij mij trouwens niet echt af terwijl het beeld met de echo en mijn cyclus toch wel duidelijk PCO aangaven.. Succes!

PS Overigens kan vervroegde overgang al heel jong beginnen helaas, dus dat je 22 bent zegt niet zoveel. Als de echo geen PCO laat zien, zou ik zeker je AMH laten controleren!

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden!

Eisprong: ik heb bij de eerste ongesteldheid die ik gemist heb getest tot en met dag 30 met ovulatietesten, daarna niet meer omdat ze op waren. Af en toe wel een iets donkere streep gehad maar blijkbaar geen duidelijke eisprong. De 2 cyclussen daarvoor heb ik wel echt uitspringers gehad op de testen dus ik weet zeker dat ik toen wel de LH-piek gehad heb, maar dat hoeft dus blijkbaar ook niet alles te zeggen. Temperaturen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, zou het verstandig zijn om daarmee te beginnen tegen de tijd dat ik weer ongesteld zou worden? Of maakt dat weinig uit nu ik toch naar de gynaecoloog ga?

PCO heb ik inderdaad wel eens langs zien komen en ook wat van opgezocht. Ik hou er rekening mee dat er misschien zoiets uit kan komen en eerlijk gezegd heb ik liever dat ik dat heb, dan dat ze niks zouden kunnen vinden.

Gelukkig (nouja voor mij dan) zijn er meiden die dit herkennen. Heel vervelend voor jullie ook!

Diana, ik hoop voor je dat je toch zwanger bent, je weet maar nooit. Denk wel dat je er beter niet van uit kunt gaan, dan kan het ook niet tegenvallen. Ik heb tot nu toe ook alleen nog maar negatieve testen gehad en heb dus ook echt even genoeg van het getest.

Suuuuus, 3 weken ongesteld? Pff dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik zie dat je al aan de clomid bent, nog geen resultaat?

Jessie, AMH ga ik onthouden. Dankje! Goed om te weten dat de bloedwaardes niet afwijkend hoeven zijn, dan weet ik dat ik daar niet blindelings vanuit moet gaan.

7. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Bailief, idd twee keer bijna drie weken, eerste dagen was toen hevig, en de andere bleef heel licht bloed verliezen. Toen ook een paar keer bij de ha geweest. En uiteindelijk half december doorverwezen naar de Gyna. Heb aan beide kant veel eiblaasjes! Heb nu twee ronde's Clomid 50 gehad, zonder ei-groei/eisprong. Nu bezig met Clomid 100. Hopen dat die wel aanslaat!

Tip; teveel googlen is niet bevoordelijk, dan kom je soms zoveel dingen tegen!
    Wanneer moet je naar de Gyna toe?

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Suuuuus, ik hoop voor je dat het deze keer aanslaat!
    Je hebt ook gelijk, met dat googelen heb ik vooral mezelf en dat is eerder frustrerend dan een opluchting. En toch is het zo verleidelijk om telkens even te checken. Aankomende woensdag moet ik erheen, bijna dus! Gisteren zag ik het echt even niet zitten, moeite met accepteren dat het niet zo makkelijk gaat.

Maar.... vanmorgen was er ineens bloed! Ik ben ongesteld, zomaar ineens terwijl ik het echt niet verwacht had. Lijkt wel toeval, haha. Klinkt gek maar ik ben blij dat ik ongesteld ben. Ik ga ook gelijk beginnen met temperaturen, wie weet heb ik daar ook nog wat aan.

Deel Deze Pagina