Hier ook een continuerooster was dat er niet geweest dan was ze toch overgebleven. Het is maar 2 minuten lopen maar ik zag het niet zitten om elke dag de tweeling heen en weer te leuren, treuzeldochter constant achter d'r vodden te moeten zitten dat ze door moest eten, op moest schieten, door moest lopen, met alle discussies van dien (vooral over het eten). Was voor niemand gezellig geweest. Maar ze hebben dus lekker continuerooster hier net als ik vroeger. Rustiger voor iedereen, om 14 uur is ze vrij dus op dagen dat ik avonddienst heb kan ik ze nog net bij opa en oma afleveren, scheelt opa ook een hoop gesleep (oma werkt nog en hij heeft geen rijbewijs).
5 minuten heen lopen 10 minuten wachten en 5 minuten terug. (hier hebben ze 1 uur en 15 minuten middagpauze). Als Jan late dienst heeft dan kan ik zo aanschuiven en heeft hij dus al gekookt (en eten we dus tussen de middag warm) Jan brengt dan ook de kinderen weer naar school. Als hij vroege dienst heeft eten we brood tussen de middag.
Een continurooster lijkt me ideaal, maar dat heb je niet altijd voor het kiezen. Ik woon in een vrij grote stad, toch zijn hier maar enkele scholen met een continurooster.
Voor ons was een continurooster een eis maar dan heb je inderdaad minder keuze. De school waar onze zoon naar toe gaat ligt dan ook wat verder weg.
Ophalen tussen de middag geen optie hier. Bij de school waar zoon straks naartoe gaat. 2min lopen.....eind vd straat.
Hier blijven ze op maandag en dinsdag over tussen de middag. Vanwege onze werk, maar de kinderen vinden dat veel prettiger. Want zo'n pauze van 1 uur incl 20min heen en weer lopen veroorzaakt alleen maar een hoop stress hier.
Hier nog geen school die werkt met het 5-gelijke-dagen-model. Ze zijn er wel mee bezig geweest, maar het is weggestemd en voorlopig weer van de baan. De lunchpauze is een uur en we wonen vlak bij school. Het is maar een paar minuten fietsen. Ik denk dat ik met de auto langer onderweg ben dan met de fiets. Mijn jongste zoontje gaat gewoon mee op de fiets en als het regent heeft de jongste een regencape van Jip en Janneke en de oudste een regenjas. Als het heel erg regent ook de regenbroek.
Hier begonnen aan de derde week school en vandaag ineens verdriet... Alle eerdere dagen geen probleem. Vond ze het wel spannend, maar nu ineens zo verdrietig...
Zo ik ben net weer terug van school want alsof alles al niet spannend genoeg is moest er vandaag natuurlijk wel getrakteerd worden. Geweldig hoe ze met dat trotse snuitje met feestmuts op tafel mocht staan. Nog een kwartiertje en dan kan ik ze alweer ophalen. Hier geen continu rooster. Ach alles heeft voor en nadelen. Voordeel continu rooster - geen gehaast tussen de middag Nadeel - als papa late dienst heeft zien ze hem die week niet omdat de tijden elkaar overlappen. Voordeel dit rooster - ze zien papa met de late dienst nog tussen de middag en dan kunnen we samen nog warm eten. Nadeel het gehaast tussen de middag
Adi: is het geen optie om ze op de andere dagen ook over te laten blijven? (nodig is het niet maar makkelijker/rustiger zekers wel, ben sinds ik een tweeling heb nogal pragmatisch geworden in dat soort dingen: keeps me sane ) Continuerooster vind ik toch wel een hele grote pre! Toen ik me een beetje in scholen ging verdiepen een paar jaar geleden was ik verbaasd hoe weinig scholen dat hadden. Okee toen ik op de basisschool zat was mijn school een van de weinige maar ik had verwacht dat dat in de afgelopen 30 jaar toch wel veranderd zou zijn. Maar het lijkt pas de afgelopen paar jaar wat gewoner te worden. Haha Pluk dus het was feest! hier mag ze woensdag trakteren, groots vieren doen ze met 4 niet maar trakteren mag wel gewoon. Ik had een tijdje geleden 'rupsjes' gezien: prikkers met druifjes en een aardbeienhoofdje, die vond ze helemaal leuk, en laten ze nu op school al 2 weken van alles rond het boek van rupsje nooitgenoeg doen! Dus ik kom er makkelijk af deze keer haha Het valt met madam nl niet altijd mee om wat te verzinnen: zelf lust ze bv geen snoep, chips en chocola wel maar dat vind ik geen kleutertraktatie en dan wil ze ook nog graag iets uitdelen wat alle kindjes mogen hebben, ik kreeg al te horen: "Er mag geen pindakaas in zitten hoor mama, een van de jongetjes is daar allergisch voor!"
hier zit een kindje met een glutenallergie in de klas. Maar goed Kinley was samen jarig met een klasgenootje en dus mochten ze samen trakteren en de dames kozen unaniem voor chips met een cadeautje. Dus dat is het dan ook geworden. Hier willen ze ook graag gezonde traktaties maar helaas voor hun, ze eten hier het hele jaar door gezond en op hun verjaardag mogen ze gewoon kiezen. Wat wel leuk was, de beide jarige joppen kozen ervoor om de chips in hun rugzak te doen en lekker hun worteltje en appeltje op te eten (ja die hadden natuurlijk gisteren al genoeg gehad)
Manneke ligt nu ziek op de bank. Vannacht paar keer overgegeven, dus ik had al gezegd dat hij thuis mocht blijven. Maar hij wilde toch gaan. Helaas op school ook weer overgegeven dus maar weer opgehaald. Ik loop nu wel op mijn tandvlees. Oudste dus drie keer moeten verschonen vannacht en jongste kwam ook elke keer voor voeding. Man komt vanavond pas thuis, dus ik zit als een halve zombie op de bank.
Die avond alweer in orde, gisteren en vandaag lekker naar school geweest. Helaas is zijn vriendje ook ziek geworden en ging zijn speelafspraakje niet door. Natuurlijk tranen met tuiten gehuild. Ook ik ben aangestoken. Had ik kunnen bedenken,bij buikgriep ben ik altijd de sjaak.
Met ons mannetje gaat het ook heel goed. Nu de derde week, tweede dag van deze week (hij gaat maandagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend). Vorige week heeft hij op maandag en woensdag wat gehuild, maar de andere dagen ging het tot nu toe geweldig. De juffrouw heeft inmiddels ook een lettertest met hem gedaan en vandaag nog even gebeld voor een tussenstand. Ook al horen we al tijden op de peuterspeelzaal dat hij niet 'normaal' zou zijn, was zijn juf van de basisschool juist heel positief over hem. Hij lijkt inderdaad heus wel wat afwijkend gedrag te vertonen, maar ze weet goed tot hem door te dringen en duidelijk te maken wat zij van hem verwacht. Het is dus ook vier handen op 1 buik. Man oh man wat ben ik blij dat hij nu eindelijk op zijn plekje zit. Hij is echt veel gegroeid en lijkt zich nu te ontpoppen. Eindelijk! Binnenkort zullen we dan ook nog horen wat de Vroeghulp hem gaat adviseren en dan hoop ik dat we helemaal rond zijn. Tuurlijk... hij is jong en zou officieel nog op de psz horen. Maar wat zijn wij blij met de mogelijkheid dat hij nu al mocht starten op school. Eindelijk wordt hij voor vol aangezien, niet gepest en anders behandeld, maar juist gemotiveerd en geprezen om alle dingen die hij wél kan. Groetjes, Josien
Ow Femkes Het heerst echt hoor! Dochter was vrijdagmiddag alleen maar aan het huilen op de bank, zaterdag ging wel, zondag had ze een middagje ij opa en oma en heeft daar alles uitgespuugd (doet ze echt nooit). En wie werd er vanmorgen wakker met de heerlijke symptomen van buikgriep? Op dochters verjaardag? Ikke natuurlijk en een van de boys was ook aan het spugen (gelukkig de 'goede' die het eerste half jaar van z'n leven veel gespuugd heeft en daar dus niet zo van onder de indruk is, smiddags kroop hij alweer 'hap' roepend rond: honger ) Naja heb de halve dag voor dood op de bank gelegen, het is me nog wel gelukt om voor het trakteren mee naar school te gaan maar pfff verder kon ik niet veel. Manlief was ook niet helemaal 100% maar madammeke heeft wel een leuke verjaardag gehad, met taart en slingers en cadeautjes etc. Gelukkig wel een rustige met alleen opa en oma en paar ooms en tantes, de schoonfam woont aan de andere kant van het land en is nog op vakantie dus die komen later een keer, een kinderfeestje had ik echt niet gered!
Wat fijn om jullie ervaringen te lezen. Zoon moet volgende week maandag, spannendd!! Ik vind het vooral zo spannend omdat zoon met sommige dingen nog niet helemaal zelfstandig is. Bijvoorbeeld zelf schoenen uittrekken kan hij wel maar aantrekken niet. Ook krijgt nog niet de deksels van zijn trommel en beker los. Hoevaak wordt er ongeveer gegymd per week? Hij heeft namelijk meestal een blouse aan, met heel veel knopen, maar kan de knoopjes niet zelf los/vastmaken? Als er veel gegymd wordt moeten we dus wat veranderen aan zijn kledingvoorraad. Wat doen jullie in de trommel voor de 10.00 uur pauze? Gewoon fruit toch, met rijstwafel of liga? Is dat goed? Sorry voor mijn vele vragen hihi
Hier gymen ze 2X per week en moeten dan hun kleren uit- en aantrekken, en schoenen wisselen. Ik zou hem op gymdagen geen blouse aantrekken als hij die niet zelf kan uittrekken ( en weer dichtknopen). Want de juf heeft echt geen tijd daarvoor. mijn dochters dragen meestal jurkjes en rokjes met ingewikkelde knoopjes, strikjes, sluitingen.. Maar op die dagen doe ik ze een broek en een T-shirt aan. Is voor henzelf ook fijner. En makkelijke schoenen met klittenband. Ik geef s ochtends fruit of groente mee ( bijv reepjes paprika) en een dun plakje ontbijtkoek/ cracker/ roggebrood/ eierkoek. En een beker diksap.