Vaak hebben ze begin van het schooljaar wel een informatie avond per klas, dan hoor je hoe een dag er uit ziet. Ik heb wel een deel van de ochtend gezien nu, toen hij voor het eerst ging wennen, want dan mag je er als ouder een uur of langer er bij blijven. Gym - hier gymmen ze in hun ondergoed met gymschoentjes. Continurooster - had mijn dochtertje op de vorige school, die gaf ik altijd 2 bekers drinken mee, een bakje/stuk fruit en 3 boterhammen. Volgende week maandag mag hij weer naar school, is alleen wezen wennen een paar ochtenden voor de vakantie. Ben benieuwd hoe het gaat.
Leuk topic! Ons zoontje heeft net zijn 2e week gehad! Hij vind het geweldig om naar school te gaan, en wil het liefste elke dag haha! Alleen nu: wat voor traktatie voor groep 1? Want hij is vandaag 4 jaar geworden haha!
Quinten is deze week 2 hele dagen geweest en dat ging erg goed natuurlijk wel moe bij thuiskomst maar dat is ook logisch als het aan hemt ligt wil hij elke dag wel maar hij moet toch echt nog even wachten tot na de herfstvakantie . Gisteravond was er een startavond op school dus wij er heen was er een vossenjacht, meneer vond het erg leuk en bij terug komst op school nog even gespeeld hij wilde graag met de grote jongens mee doen voetballen, denk dat mag nooit, maar hij kwam er aan lopen en het was direct jij zit bij onze groep kom maar en hij mocht zelfs een paar keer de bal trappen ipv alleen mee huppelen . Alleen het gaan staan tussen iemand die de bal trapt en het doel was niet zo handig dus hij strompelt nu een beetje . Maar ach hij zegt nog steeds het was zo leuk dus prima. Vnd het toch wle erg positief dat hij als kleine druif mee mocht doen van de grotere kinderen zonder morren blijkbaar wordt ze dat goed geleerd .
Vandaag is hier de school weer begonnen. Ging gelukkig goed, hij had er zin in en de klas is een heel stuk kleiner, wat meer rust geeft. Mijn dochtertje is naar groep 3, ook spannend. Ben benieuwd hoe het gaat.
Vandaag de eerste dag. Toen wij weg moesten jaaaaa toe waren het dikke tranen en ze hoorden hem op de gang nog gillen Maar kort daarna belde de direktrice dat het alweer helemaal goed gaat en hij zn nieuwe schoenen en tshirt aan iedereen heeft laten zien. Nu spelen ze buiten en als ik uit het raam kijk kan ik hem zien. Gaat prima. Ze spelen tikkertje ofzo
Nou onze vakantie is voorbij (en nu ben ik toe aan vakantie ) manlief is vanmorgen weer begonnen en ik moet morgenmiddag weer. Dus ik moest nu voor de eerste keer in m'n eentje 3 kids op tijd klaar hebben incl gevulde tas en iig dochter ook een gevulde maag (die is echt een ramp met ontbijten maar hoera bijna een hele boterham op! Wel met chocopasta maar liever dat dan met een lege maag naar school, al interesseert haar dat niks). En we waren nog op tijd ook!
Ja, hier ook op tijd, werd ook verzocht, want ze wilden het nieuwe schooljaar feestelijk beginnen op het plein.
Ons meisje gaat nu al voor de 4de week naar school. Ze zegt nog dagelijks dat ze niet wil, maar hoor van de juf dat ze het wel goed doet. Vorige week voor het eerst overgebleven en naar de BSO geweest. Ze vond het gelukkig erg leuk. Maar ik blijf toch een soort schuldgevoel houden dat ik er niet voor haar ben? Voor alle mama's die vandaag hun kindje voor het eerst naar school laten gaan, heel veel succes!
Zo, vanochtend voor de eerste keer naar school gebracht. Ruim voor 8 uur stond ie al te springen of we al gingen. We hadden alle tijd om hem te laten wennen in de klas, rustig even verkennen. Het is wel een grote klas (lang leve de bezuinigingen), maar hij leek het allemaal prima op te pakken. Ik ben echt zo benieuwd hoe hij het allemaal gaat ervaren.
Een hoop nieuwe starters zo te lezen, succes allemaal! Wij zijn nu 3 weken aan de gang en het is alsof ze nooit iets anders hadden gedaan. Wij zitten inmiddels ook in een goed ritme, alleen kom ik nog steeds doodmoe op mijn werk, na het klaarmaken van 4 personen ( incl mezelf), 3 broodtrommels, 3 fruittrommels, bekers, 2 meisjeskapsels, en op tijd moeten vertrekken.
Nou hier zijn we de dag begonnen met een driftbui die bijna 3 kwartier heeft geduurd. Reden om af te gaan was de beker van haar broer (die ze perse wilde hebben). Dus juf maar even uitgelegd waar de mooie rode ogen vandaan kwamen. Ze zit nu bij haar buurmeisje/vriendin in de klas, en vorige week was ons al opgevallen dat ze alles samen deden. Dus aan juf aangegeven dat, als hun het nodig vonden om ze los te weken, ze ze rustig uit elkaar mochten halen. Vanmorgen kwam ze dus thuis met de mededeling dat ze helemaal niet met I had mogen spelen en dat ze toen maar met S had gespeeld. (even ter verduidelijking, ze hebben allemaal een eigen plaatje, met dit plaatje mogen ze op een bord een activiteit uitzoeken. Daarna gaan ze dat ook een half uur tot 3 kwartier doen. En hierbij hebben ze dus de opdracht gekregen wat anders uit te zoeken dan vriendin I)
Vanmorgen voor het eerst weggebracht. Ging goed, ze zat helemaal geconcentreerd klaar en heeft ons amper weg zien gaan geloof ik. Meteen met de jongste even bij de peuters gespiekt waar ze binnenkort mag gaan spelen. Ze mist haar grote zus echt wel!!! Adi, waarom smeer je het brood niet de avond tevoren? Ik heb hier ook gister alles al klaargezet.
Dochter is vanmorgen voor het eerst geweest, ze gaat voorlopig alleen de ochtenden. Ze had er zin in! Helaas kon ik haar zelf niet brengen, maar volgens opa ging dat prima. Bij het ophalen zei juf ook dat het goed was gegaan
Adi waarom niet de dag van te voren alles klaar maken? Zelfs haren kammen voor slapen helpt al om de ochtend makkelijk te maken :-D
Hij vond het zo leuk dat hij vanmiddag weer wou. Nou ja, heb maar tegen de juf gezegd dat als hij het niet trekt, ze dat moest laten weten. Was wel goed gegaan. Denk dat het veel scheelt dat de klas een stuk kleiner is, hij had een heel grote klas toen hij ging wennen aan het einde van het schooljaar. Als het zo blijft gaan, hoor je mij niet klagen.
Hier ook veel werkjes, alleen hangt nog alles in de klas. Misschien dat ze 1X in de zoveel tijd alles meenemen.
Vanavond hebben we ouderavond.ben benieuwd.ga samen met manlief Wordt er bij jullie gevraagd of de kindjes naar bso gaan en door wie opgehaald?