net gestart in groep 1 (of binnenkort), lotgenotentopic ;)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Daar moest ik in het begin ook heel erg aan wennen.. Vond het zo vreemd. Heb af en toe geen idee wat ze gedaan heeft op school. Ik vraag altijd hoe het was op school en dan zegt ze: "leuk, maar ik weet niet wat ik gedaan heb" haha.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij eten pas om een uur of 18, en 3x in de week om 18:30 want dan is mijn vriend pas thuis. Ik wil wel altijd gezamenlijk eten. 19:15/19:30 gaat ze dan naar bed.

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

We eten hier altijd al vroeg en nu de tweeling over is op 1 slaapje storten die voor 7 uur wel in, dus hun naar bed, troeleke nog een half uurtje even boekje lezen etc en dan zij er achteraan. Vanmorgen stond ze om kwart voor 7 alweer naast ons bed :)

Echte overdracht was ik ook niet gewend, juffie van de psz vertelde meestal wel even bij het ophalen of er bijzonderheden waren maar meer ook niet. En madam vertelt zelf wel wat ze gedaan heeft op school dus dat scheelt weer. Vanmorgen nog wel wat traantjes en 'ik durf niet!' bij het afscheid maar ze had het weer leuk gehad en vandaag zowaar iets anders geleerd dan stilzitten :D

Naamstickers heb ik van labelfriends, rijden al anderhalf jaar in de vaatwasser mee op de bakjes en bekers die meer naar de psz gingen en zitten nog steeds muurvast.

Antares: super dat ze nu naar de 'gewone school' kan :) Ennuh continuerooster is idd super, ik ben ook niet anders gewend, had het zelf ook op school, ik vond dat gehaal en gebreng altijd maar gedoe en je was nog later vrij ook ;) We hadden toen het tweelingnieuws een beetje was ingezonken al besloten dat ze over zou blijven, maar dit is beter.

Adi: het zal voor jou wel een giga overgang zijn zo ineens drie tegelijk niet meer de hele tijd over de vloer. Ik vind een minder al zo rustig. Ben benieuwd hoe het hier over 3 jaar is als de boys gaan.

4. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Zo herkenbaar! Vind dat zo jammer altijd...maar soms komen de verhalen later spontaan opeens...
    Meisje is eind mei begonnen in 0-groep en na de vakantie komt ze in 1/2.

Moest zelf ook wel wennen aan alles, omdat je overal zelf achter moest komen...dat de 10 snack in het aparte krat moet, de gymschoenen weer in ander krat, de broodtrommel in de tas blijft.

Juf geeft hier ook nooit echt info, dat vind ik wel lastig ja. Neem aan dat als er echter iets is het wel gemeld wordt maar vind het wel fijn een beetje te weten. Voor de vakantie dus wel even gesprekje aangevraagd maar ging prima :)

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat Meril schrijft herken ik ja! Ik voelde me echt een soort van brugpieper. Zo stom onzeker. Er staan kratjes inderdaad, maar ook in de klas. Een soort onuitgesproken gedragscode ofzo. Pff... Ik vond dat echt de meest vreemde gewaarwording van het afgelopen jaar; mijn eigen onzekerheid die naar boven komt als dingen niet duidelijk zijn :D

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

haha wij hebben mazzel: de school is helemaal nieuw dus iedereen is nog zoekende, ook de leerkrachten.

Net nog wel een 'ik durf niet' maar geen traantjes, terwijl het bij haar achternichtje die de hele week zo stoer was juist een groot tranendal was vandaag.

En gejuich vanmorgen toen ik vertelde dat het na vandaag weekend is (en morgen haar broertjes jarig zijn, dus feest).

Gisteravond laat werd ze wel brullend wakker, ze wist niet waarom, was een beetje op tilt van alles geloof ik gisteren was ze ook zoooo druk ;)

7. adi

adi Niet meer actief

Zo herkenbaar hahaha, ik voel me normaal gesproken best zelfverzekerd, maar deze week is het toch anders. Laat ik ze niet voor aap lopen? Zijn ze een briefje vergeten en blijkt het morgen dat ze bijv iets met stippen moesten aantrekken terwijl ik dat niet wist? Kleed ik ze wel stoer genoeg? Kunnen ze wel meekomen? Enz enz :)

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Onze kleinste gaat pas in april , maar vraagt al iedre dag , wanneer zij ook mag .. Sinds vorig jaar hebben wij continurooster , ideaal !!! 5 dagen in de week van half 9 tot 2 uur , lekker duidelijk en als ze straks er erg moe van is kan ze nog mooi een uurtje slapen ...

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hahahaha.. oh ja!! Wat vreselijk eigenlijk. Vooral dat briefje over die kleding met stippen. Ik zie het al helemaal voor me. :D Volgend schooljaar lachen we er denk ik om. Grijns.

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    sorry dat blijft , hiihiih ..

Mijn oudste zit nu in gr 5 en de andere in gr 4 ...

11. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn jongste pop is vanaf afgelopen maandag ook naar school gaan! Nu zitten alledrie mijn meiden op de basisschool. De eerste dagen gingen prima tot gisteren. Toen ze tussen de middag thuis kwam vertelde ze dat ze had gehuild omdat ze me miste. Ook de middag ging wat moeizamer. Het was de derde nieuwe juf dus dat kan ook een oorzaak zijn. En ja de navelstreng moet nu toch echt losgemaakt worden. Gelukkig is ze op vrijdag thuis, ze was doodmoe.
    We hebben allebei de eerste week overleefd en dat van mijn kant uit heel goed, dat ik meer tijd voor mezelf krijg is erg welkom!

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter is deze week ook gestart. Ze wordt eind augustus 4 jaar en heeft ook geen wendagen gehad.

Poeh wat is dat wennen!

Ik vind het zelf ook heel spannend. Idd al die ongeschreven regeltjes en gedragingen... De schoolpleincultuur, al die roddelende mama's. BSO-TSO.

Gelukkig is ze er heel dapper doorheen gerold. Geen traantjes, ook niet bij de BSO. Ben zo trots op ons meisje.

Op tijd eten en naar bed, zeker weten. Om 19.00 mag het licht uit :)

Even een foto van de eerste schooldag

Bijgevoegde bestanden:

13. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Mijn oudste gaat maandag ook voor het eerst naar school en hij vind het zo spannend dat hij de hele week al om alles moet huilen. Het is een heel gevoelig jongetje dat snel schrikt en niet goed tegen drukte kan. Hij wil ook graag precies weten wat ze gaan doen maandag.Gisteren had ik dus maar even contact opgenomen met school en toen gaf zijn juf aan dat hij vanmorgen wel even mocht langskomen om te kijken terwijl er niemand was. Dat heeft hem wel een beetje gerustgesteld geloof ik.

14. dirkje82

dirkje82 Actief lid

30 jul 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon gaat eind september naar school maar ik twijfel ineens of ik wel de goede keus heb gemaakt.. De klassen zijn wel erg groot en ik ben bang dat hij niet genoeg aandacht krijgt. Maar ik weet ook niet of ik op zo'n korte termijn nog een andere kan vinden :( Iemand ervaring hiermee?

15. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ook hier in afwachting van de eerste schooldag.... 17 september wordt ze vier en 18 september is haar eerste dag!
    Ze heeft er zelf heel veel zin in en roept al maanden, als we langs haar school komen "ik ben bijna vier dus dan kom ik hoor vriendjes en vriendinnetjes"
    Ik hoop zo dat het niet gaat tegenvallen voor haar.... Herken het onzekere gevoel bij mij ook heel erg, hoe stom!

Van de week zijn we even bij de bso geweest en toen wilde ze al niet meer mee naar huis, ze heeft er echt wel zin in en behoefte aan.

16. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Mijn oudste meisje is maandag ook begonnen...want ik ben al 4 zegt ze tegen iedereen die het maar wil horen. Voor de vakantie één middag gaan wennen en de hele vakantie gestuiterd! Deze week al twee keer afgesproken en vandaag heb ik het maar afgehouden pfff.
    Wij eten ook altijd pas om 18.00uur. Daarna douchen, pyjama aan, boekje lezen en om 19.00uur wil ik ze toch echt in bed hebben liggen, dan mogen ze zelf no 5 minuutjes lezen. Maar ik merk dat ze daar deze week niet echt aan toekomt...haha...bekaf!

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ligt heel erg aan waar je woont. Hier zou het denk ik kunnen.

18. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoon gaat ook in september en mama is zoooo zenuwachtig :)

Hij heeft al een paar wendagen gehad en die gingen supergoed. Ook ik begin nu echter te twijfelen of zijn school wel een goede keuze was. Over de school zijn we heel tevreden, maar al zijn vriendjes van de psz gaan naar een andere school. Daar ben ik nu opeens verdrietig over terwijl ik eerst zo was van 'ach hij krijgt zo weer nieuwe vriendjes'. Maar de school waar zijn vriendjes naartoe gaan heb ik absoluut geen goed gevoel over, dus tjaa.

19. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hier zit de oudste al 1.5 jaar op school en de middelste gaat ik oktober heen en die heeft veeeel zin. Scheelt dat ze bijna alle kindjes al kent en alle juffen ook al haha.

Hier eten we verschillend maar ik wil de kids om 18.30 max 19.00 echt in bed hebben. Dus ene keer eten we zonder papa en de andere keer met papa.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij wil niet meer. Vanochtend met veel moeite naar school gekregen. Hij begon te huilen toen ik vertelde dat hij maandag weer gaat. Is boos dat hij altijd stil.oet zijn en niet in de huishoek mocht spelen. Ik krijg het er niet goed uit, maar de juf heeft verteld wat ze moesten doen en hij mocht niet zelf kiezen. Hij lijkt het helemaal vreselijk te vinden. Ik begin me nu dus wel zorgen te maken.

Deel Deze Pagina