Iemand die dit herkent? Wordt er gek van! Tijdens mn zwangerschap ook snachts veel getranspireerd. Ging na de bevalling over. In totaal zo'n 3 jaar niet aan de pil geweest. Nu is mn zoon 9 maanden en sinds twee maand weer aan de pil. En nu zweet ik me weer rot snachts! Ik slaap zooo slecht hierdoor! Isdit tijdelijk door wennen aan hormonen? Hoop het....!
Staat het in bijsluiter? Dan zal het zeker kunnen. Na een zwangerschap kan je lichaam (heel) anders reageren op hormonen cq medicijnen in het algemeen. Ik kreeg na mijn 1e bevalling ernstige bijwerking van de pil die ik voor de zwangerschap 4 jaar in volle tevredenheid had geslikt... Werd me uitgelegd dat je lichaam ook van binnen blijvend veranderd wordt door een 'ingrijpende' gebeurtenis als een (voldragen) zwangerschap. Ook is mijn ervaring dat het ontzwangeren tot een jaar kan duren, daar kan het ook mee te maken hebben. Ik weet dat ik het had, dat zweten, weet alleen niet meer precies in welke periode. Ik zou denk ik een maand of 4 mijn lijf wel de kans geven om te wennen en anders idd in overleg met huisarts iets anders gaan proberen. Ik weet niet of je nog andere klachten hebt, maar er kan natuurlijk ook nog iets anders spelen, bijvoorbeeld schildklier of zo. Dat zie je ook weleens dat eerste jaar na bevalling. (en dan zou ik nu naar huisarts gaan en probleem voorleggen).
Ik ben niet aan de pil maar ik heb er erg last van de laatste tijd. wordt in de nacht er gewoon wakker van en ik ga dan maar een rondje door huis lopen.
Jaaa herkenning! Ik slik al jaren de pil. Tot we besloten voor een kleine te gaan en ik natuurlijk stopte met de pil. Ik zweette altijd in de nacht. Manlief als eskimo naast mij en ik had het altijd super warm in mijn hempje. Tot ik dus stopte met de pil. Ineens niet meer zweten. Had het in het begin niet eens door. Nu ik de pil weer slik is het weer hetzelfde als voorheen!