Nog een paar dagen en dan gaan wij ook van start. Wij zijn er helemaal klaar voor! Als ik het zo lees geven een aantal van jullie al best snel meer dan één ding per dag. Ik was zelf een beetje in de veronderstelling dat het beter is om eerst een paar dagen één soort te geven en dan een paar dagen iets anders zodat je kunt zien hoe ze erop reageren. Of ben ik dan wat te voorzichtig? Wij hebben de tripptrapp ook staan (van marktplaats, scheelt heel veel), al heeft ze daar pas één keer een paar minuutjes in gezeten. Met zitverkleiner krijg ik haar er trouwens nauwelijks in omdat ze haar beentjes dan naar voren doet en dan past het niet lijkt het wel. Met een dekentje in de rug gaat het beter. Morgen nog maar weer eens een paar minuutjes proberen dan ter voorbereiding op het broccoli-avontuur van komend weekend.
Ik ben er vanuit gegaan dat Myrthe niet zou reageren (wij zijn zelf ook niet allergisch), als ze wel ergens op reageert kan ik nog uitzoeken wat het geweest door dan alles 1 voor 1 te geven. Wil haar nu laten kennismaken met veel verschillende dingen. Geef wel hetzelfde een paar dagen achter elkaar. Myrthe gaat naar de gastouder, die kan ook via Rapley bijvoeden, al hoeft ze de komende week alleen brood te doen.
Hier zijn we ook voorzichtig begonnen. Ik had een stuk of 5 verschillende dingen die ik wel handig vond om te proberen, en volgens mij heb ik elk ding eerst 2/3 dagen gegeven. Het is toch eerst prutsen, kleine stukjes in haar mondje, maar veel komt er nog niet binnen. Het gaat ook om de verschillende smaken die ze moeten verwerken, daarom heb ik het ook langzaam gedaan. Toen ze gewend was aan elke dag iets eten, begon ik op een ander moment op de dag met een broodkorstje. Dat was dan natuurlijk elke dag hetzelfde smaakje, dus dat kon er dan wel bij. Na een maand zijn we begonnen met 2 keer per dag fruit/groente en 1 keer brood. Toen pakte ik per dag meestal 1 ding wat ze al eens had gehad, en 1 nieuw soort fruit/groente. Het grappige was, ik was helemaal niet zo'n hard core Rapley moeder, dus ik gaf het soms ook wel geprakt of hielp haar een beetje met wat zachte stukjes. Soms liet ik haar met een stukje spelen, terwijl ik met een lepeltje intussen haar wat liet proeven van de geprutte versie. En wat vond mevrouw? Na een paar weken wilde ze met geen mogelijkheid geprakt eten meer! Ze heeft toen alleen nog maar stukjes gegeten, met een vorkje. Potjes was dus nooit een optie, want mevrouw bliefde geen prut. Wij gingen uit eten met ons eigen bakje 'stukjes' sperzieboon Ach ja, zo wilde zij het blijkbaar!
Nou, we hebben net de 2de dag gehad. Omdat ik peer geen succes vond heb ik vandaag banaan geprobeerd. En het ging al veel beter! Met schil was geen succes, want meneertje ging alleen maar de schil opeten. Ik heb hem toen een groot stuk banaan gegeven en hier heeft hij lekker aan gekloven. Natuurlijk kwam alles er weer netjes uit, maar hij had er enorm veel plezier in! En het hele goede nieuws: hij heeft maar 1x gekokhalst en niet overgegeven. Ik ben zo blij, wat bijzonder dat het na 2x al zoveel beter kan gaan. Dus we gaan met vol vertrouwen morgen weer een stukje banaan 'eten' Gentle: na hoelang ben jij brood gaan geven? Ik denk dat ik, als hij een beetje gewend is aan iets eten, ook 1x per dag een broodkorst of rijstwafel erbij wil geven. Hoe doen jullie het eigenlijk met yoghurt? Als hij naar het kdv gaat (als hij 7 maanden is), kan het zijn dat ik niet elke dag genoeg melk gekolft heb. Ik wil hem ernaast dan wat yoghurt geven. Maar dit doe je wel met een lepeltje neem ik aan? En ik wil hem dan ook wat thee geven als hij dat wilt. Waar kan ik dit het beste in doen?
En ook wij zijn begonnen! Er veel gaat er nog niet naar binnen, maar het is wel leuk om te zien. We zijn begonnen met 3 dagen broccoli en hebben zondag ook mango gegeven en gisteren en vandaag gekookte appel. De mango vond ze nog wel wat, maar de appel vindt ze gewoon oninteressant. Gisteren heeft ze ook een rijstwafeltje gehad en dat was het grootste succes tot nu toe. Geweldig: als hij uit haar hand viel keek ze heel sip en begon ze te jammeren. Als ze hem dan weer terug vond/kreeg werd ze weer helemaal happy!
Ha meiden, ik heb jullie gevonden! Een beetje laat, maar goed, ik sluit me graag alsnog aan Hier een meisje die niets wil eten. Althans, niet als ik het haar geef. Het kwam eerlijk gezegd niet eens in me op om haar zelf te laten eten, want als ze toevallig wel een stukje te pakken had gekregen, gooide ze het direct op de grond. Ik krijg er momenteel met flink wat moeite, overtuigingen en trucjes één boterham in (verdeeld over ontbijt en lunch) en een paar hapjes banaan of peer. That's it. Nou krijgt ze wel bv, dus ze krijgt nog veel binnen. Maar haar spekkies verdwijnen (haar beentjes waren lekker dik en zijn nu zo strak als bij mijn bijna driejarige). Ze komt nauwelijks meer aan en ze is altijd moe. Dus we zullen toch wat anders moeten proberen. Ik ben een week geleden begonnen met me in te lezen over rapley. En we hebben ook de sprong gewaagd met als resultaat een vloer bedekt met eten Maar óók een paar hapjes in haar mond. Ze genoot ervan, ze vond het prachtig. Dus daar wil ik mee doorgaan. Ik heb nog wel een paar vraagjes. Hoe geven jullie brood? En smeren jullie daar een normale hoeveelheid op of juist heel weinig? Het wordt namelijk zo glibberig. Hetzelfde met peer, dat glibbert zo uit haar vingers. En pakken jullie het eten op van de grond om opnieuw te geven (uiteraard is de grond dan wel even gedweild van tevoren ) of gaat dit in de prullenbak? Ik vind het zo zonde, ze mikt nog bijna alles op de grond.