Net gestopt met anticonceptie.. Spannend!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xPoppetje, 14 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Zwanger worden 2022

    Orchid24: 28 jaar, tweede kindje, PCOS, nog niet begonnen.
    Flien13: 30 jaar, derde kindje, eerste ronde

    NOD

    Zwanger
     
  2. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Bolleke12 wat spannend zeg! Ik snap goed dat je gevoelens en emoties alle kanten op gaan! Tijd zal het leren denk ik?! Ben benieuwd of het inderdaad ineens raak is..
     
  3. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Zwanger worden 2022

    Orchid24: 28 jaar, tweede kindje, PCOS, nog niet begonnen.
    Flien13: 30 jaar, derde kindje, eerste ronde

    NOD
    15 juli - Bolleke12, 36 jaar, 3e kindje (?) geen bewuste ronde
    Zwanger
     
  4. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Ik durf mezelf hier wel op het lijstje te zetten, ipv op de algemene nod forums, aangezien wij absoluut niet bezig waren met zwanger worden. dan zit ik daar tussen een groep met vrouwen die heel graag zwanger willen worden, dat voelt voor mij denk ik wat ongemakkelijk. Maar hier durf ik dat wel aan. Ik zal straks alle berichten even teruglezen vanaf het begin.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    @Flien13 oh god namen.. Meisjesnamen kan ik genoeg bedenken, maar tot we op I. kwamen.. Ik zou echt niet nog een jongensnaam weten :roflmao: Op een of andere manier wel gevoel sinds ik zwanger van I. ben dat het een jongensgezin word. Ik had altijd een meisje gedacht, veel dachten dat ook tot de geslachtsbepaling :roflmao: En toen jongen bleek kan ik alleen nog maar jongens voor me zien haha!

    En inderdaad ik denk qua praktische dingen er altijd wel een oplossing te bedenken valt. Ons huis vind ik eigenlijk te klein voor nog een kind erbij, maar wij kunnen niet kopen hebben een sociale huurwoning en maken de komende 5 jaar nog geen kans op een eengezinswoning denk ik.o_O Maar we doen het er maar mee, ga niet wachten.

    Spannend weer hoor!

    Ja het is lastig! Hele begripvolle lieve man, maar heb toch vaak schuld gevoel naar hem toe. Ondanks dat het dus wel even gelukt is, lijkt het ook iets waar ik altijd aan moet blijven werken en nu I. er is heb ik geen zin en energie om weer met pelottes aan de gang te gaan.. Hoop wel dat het weer lukt voordat we het traject in gaan, gelukkig zijn er andere manieren om intiem te zijn maar we missen dat gedeelte wel. Ik hoop ergens ook op een vaginale bevalling onder andere daarvoor:oops:
    Misschien dat het toch net voldoende oprekt dan. Maar moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik durf te kiezen voor een vaginale bevalling na de vorige keer.. misschien ga ik voor een geplande keizersnede.. maar daar komt in de zwangerschap overleg over wat de kansen zijn etc.
     
  6. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Zwanger worden 2022

    Orchid24: 28 jaar, tweede kindje, PCOS, nog niet begonnen.
    Flien13: 30 jaar, derde kindje, eerste ronde
    xPoppetje: bijna 30 jaar :D, derde kindje, eerste ronde

    NOD
    15 juli - Bolleke12, 36 jaar, 3e kindje (?) geen bewuste ronde
    Zwanger



    Op de rest reageer ik later even, drukke dag hier :rolleyes:
     
  7. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    @Bolleke12: Wat spannend voor jullie! Echt even schrikken ja, wel fijn dat je jezelf even de tijd kunt geven nu om aan het idee te wennen - mocht het zo zijn. Ben ook heel benieuwd hoe dat uiteindelijk zou zijn dan, of je bijdraait of dat je echt sterk zou voelen dat je het gewoon echt niet wil.. Zou je het wel houden?

    @Orchid24: Zo herkenbaar van het te kleine huis! Ons huis is ook eigenlijk te klein (vind ik), maar wij hebben momenteel ook een sociale huurwoning en kopen is de eerstkomende paar jaar echt geen optie. Dan moet er echt iets heel geks gaan gebeuren op de huizenmarkt.. We willen heel graag, maar de huidige prijzen zijn echt niet te doen! En om nou te wachten tot alles instort.. Hmm.. Straks duurt dat nog meer dan 5 jaar..
    Ik heb mijn (enige) ovulatietest afgelopen zondag gedaan en die was wel echt knal volgens mij (de foto staat hierboven ergens nog). Dat betekent dat ik dan volgende week zondag zou kunnen testen? Heb geen idee wanneer mijn NOD is, aangezien mijn cycli ook altijd vrij onregelmatig waren en ik natuurlijk 2 jaar die spiraal heb gehad.

    @Flien13: Haha, ik ben dus ook heel 'bang' voor een tweeling! Het lijkt me stiekem wel leuk hoor, ondanks dat ik van heel dichtbij gezien heb dat het ook echt retezwaar is.. Maar ik zou al amper weten waar ik nummer 3 moet laten, laat staan dat daar ook nog een nummer 4 bij zou komen :roflmao:
    Ik was zelf inderdaad ook jong moeder (ik was 22), mijn oudste wordt in november 8 en de jongste wordt dan 6. Wat dat betreft wil ik ook gewoon niet te lang meer wachten, want er zit straks zo'n enorm leeftijdsverschil tussen! Vond het juist zo fijn dat tussen de oudste 2 gewoon maar 2 jaar zit.. Maar je hebt het niet voor het zeggen he?
    Hahaha een konijn! Wij zijn er ook niet vies van hoor, maar ik wil niet dat het een moetje wordt. En toch voelt het dan inderdaad als een gemiste kans. Maar ik heb me er overheen gezet. Als het nu niet raak is, alléén door dat.. Dan is dat zo. Zeg ik nu heel stoer :roflmao:

    Hier: Ik las bij een paar andere dames dat die heel bewust geen anticonceptie gebruikten (behalve een condoom). Ik ben zelf in 2013 heel bewust gestopt met de pil en ik wilde ab-so-luut nóóit meer hormonen toestoppen.. Ik ben daar namelijk jarenlang heel ziek van geweest!
    Dat ging heel lang goed, mijn ex-partner heeft zich uiteindelijk laten steriliseren en dat was allemaal prima.. Maar toen kreeg ik uiteindelijk een nieuwe relatie, waarbij condooms geen optie bleken te zijn.. En toen moest ik IETS. Koperspiraal was voor mij dan weer geen mogelijkheid, aangezien ik van mezelf al heftig vloei.. Enige wat er wat mij betreft overbleef was geheelonthouding (ehm nope), de pil (hell no) of de Mirena. Toen mijn spiraaltje gezet zou worden brak corona uit en mijn afspraak bleek niet belangrijk genoeg om doorgang te laten vinden, dus die werd afgezegd vanuit het ziekenhuis (was doorgestuurd door de huisarts). In de tussentijd toch maar de pil geslikt voor volgens mij 1 of 2 maanden, daarna dus de Mirena. En hoewel het me eerlijk gezegd best meeviel, ben ik alsnog weer vastberaden om absoluut niks meer aan hormonen te nemen. Ik wil het gewoon echt niet meer; mijn lichaam reageert er totaal niet goed op!
    Mijn partner wil niet eens nadenken over sterilisatie, dus hoe het dan daarna zal gaan: geen idee.. Maar dat is zorg voor later :rolleyes:
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    @xPoppetje dan zit je nog steeds hartstikke goed hoor! Ik ga duimen!

    ja lastig he die woningmarkt.. :cry:
     
  9. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    #69 Bolleke12, 5 jul 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2022
    @xPoppetje hier een beetje dezelfde situatie, mijn man wil ook absoluut geen sterilisatie. Hij denkt dat de zin in seks zal afnemen en dat het gezondheidsproblemen gaat geven ( prostaatklachten etc ) condooms vinden we allebei ook niet je-van-het maar we moeten wat. Ik ga in ieder geval niet meer aan de hormonen. Heb in het verleden al van alles geprobeerd en niks is me goed bevallen, enkel de koperspiraal maar de kans is groot dat bij het herplaatsen hij weer zal verzakken.
    Mag ik vragen waarom condooms voor jouw vriend geen optie is ( gewoon uit belangstelling hoor! )
    Mocht ik zwanger zijn dan peins ik er niet over om de zwangerschap af te breken. Om mij heen hebben zoveel vrouwen, waaronder ook mijn eigen zusje moeilijkheden met zwanger worden/blijven. Het is dus gewoon een principekwestie, als het zo is dan is het zo en dan zullen we even moeten wennen en omschakelen naar een gezin met 3 kinderen, maar dat komt heus wel goed, dat zal z'n weg wel vinden. Wel denk ik dat ik dan mezelf meteen laat steriliseren, het wordt dan sowieso een keizersnede omdat ik al 2x een keizersnede heb gehad. Dan lig ik toch al op de ok, dan kunnen ze dat meteen doen.
    Wat spannend, jij zit dus op het wachtbankje! Je zou dan nu ongeveer 1 dpo zijn. In principe zou je vanaf 8dpo een eerste testje kunnen wagen, dat deed ik tenminste bij mijn zwangerschappen en testte toen licht positief. Iedereen is anders, maar inderdaad vanaf volgende week zondag (14 dpo ) moet je duidelijk kunnen testen! Spannend!!!
     
  10. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    @Orchid24: Ja, ik hoop het! Fingers crossed!

    @Bolleke12: Ah al 2 keer een keizersnede! Ik heb bij de oudste ook een ks gehad (gepland ivm stuigligging), bij de jongste een vaginale bevalling. Wel met alle toeters en bellen erbij en bij de minste geringste dreiging gelijk door voor een spoedkeizersnede.. Maar dat is gelukkig niet nodig geweest.
    Ben wel benieuwd of ik in dit ziekenhuis ook weer vaginaal mag bevallen, want zoals ik het begreep durven ze dat niet overal aan.
    Wel spannend een sterilisatie, maar ik snap je echt heel goed! Een abortus zou voor mij ook absoluut geen optie zijn hoor, dus ik begrijp wat je zegt. Ik denk dat het uiteindelijk echt wel goed komt, zelfs al zou het echt een verrassing zijn.
    Haha condooms.. Laten we het erop houden dat mijn vriend niet achteraan heeft gestaan bij het uitdelen van je weet wel :roflmao: en ja, je hebt daar ook weer speciale varianten voor.. Maar ook die knelden/rolden terug/scheurden en na een paar tientjes te hebben uitgegeven en elke keer het ongemak/irritatie waren we daar wel klaar mee. Zag het zo gebeuren dat ik alsnog niet beschermd was en op dat punt van de relatie destijds was dat nog even geen optie..
     
  11. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Orchid24 ja grappig is dat, ik denk ook heel sterk dat wijs juist geen jongens krijgen.. Ik zou dat overigens wel heel leuk vinden. Tijd zal het leren hehe..

    @xPoppetje wat leuk dat jij ook een jonge moeder bent! Is toch wel genieten hè als je nog veel energie hebt om dingen te ondernemen met je kids? (-: Ik wil er ook geen moetje van maken trouwens hoor, maar als ik nu twijfel valt het kwartje iets vaker naar oke toch maar wel, ipv ik ben moe en ga slapen hehe..

    @Bolleke12 herkenbaar van die anticonceptie. Ik ben al niet meer aan de pil sinds de zwangerschap van de oudste. Voelde me zo labiel met al die hormonen.. mijn man gaat zich laten snippen na een derde kindje. Hij wilde al wel eerder, maar ik was nog niet klaar om het hoofdstuk te sluiten. Hij wil het overigens ook wel graag, maar had het ook goed gevonden als we het bij twee hadden gehouden.

    @allen de Huizenmarkt is inderdaad om te janken.. wij gaan wel volgend jaar verhuizen. Hebben in mijn studententijd nog net een huisje kunnen kopen en nu is dat heel fijn. Anders hadden wij ook niet door gekund. Ons nieuwe huis is nieuwbouw en ik vind het nog wel spannend stel dat het raak is nu, hoe dat getimed is met de verhuizing etc. Maarja wie weet duurt het ook nog maanden, dus ik ga pas stressen als daar reden voor is (-:
    Voel me allang bevoorrecht dat we überhaupt deze stap kunnen maken en dat alles omdat wij "op tijd" een huis konden kopen.
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Lastig voor jullie dat de mannen geen sterilisatie willen doen terwijl hormonen zo rot zijn. Hier weleens benoemd maar verder niet echt over gehad nog. Nu zijn we allebei vrijwel zeker dat het bij 2 blijft denk dat we wel even aan de condooms moeten omdat ik het minstens een jaar of langer wil geven om echt zeker te weten dat het klaar is voor beide.

    @Bolleke12 heb jij een spoed of geplande keizersnede gehad of beide? En wel handig meteen steriliseren dan!

    @Flien13 haha ja het is toch wat je kent he! Ja ik zou een meisje ook erg leuk vinden, maar vroeger had ik beetje een vrees voor 2 jongens vroeg ik me altijd af of ik wel een leuke moeder ben voor een echte typische jongens-jongen maar die angst is nu wel weg en lijkt dat me ook net zo leuk.

    en qua verhuizen dat komt helemaal goed hoor! De baby heeft sowieso nog niet heel veel nodig in het begin
     
  13. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ha dames,

    Hoe is t met en bij jullie?

    Hier heb ik waarschijnlijk de afgelopen dagen of vandaag mn ei gehad. We hebben de dagen goed benut :p.. Dus nu op t wachtbankje.. Mijn cyclus schommelt altijd tussen de 28-32 dagen, dus ik reken maar ruim en NOD zou dan 21 juli zijn... Bij de andere twee waren we niet zo bewust bezig met zwanger worden, dus nooit die spanning en het wachten op deze manier beleefd.. Vind het toch vrij intens.. en dan te bedenken dat dit pas de eerste serieuze poging is...

    We zijn ook allemaal ziek geweest afgelopen week hier thuis, heeft dat nog invloed op je vruchtbaarheid?
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat spannend weer! haha ik vind dat toch knap om er niet zo mee bezig te zijn, ik zou niet weten hoe dat moet haha. Het kan wel invloed hebben, maar als je vorige keren makkelijk zwanger werd dan zou ik erop proberen te vertrouwen dat het nu ook niet al te lang gaat duren
     
  15. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Haha ja ik snap dat ook niet goed hoor, maar ik werd twee keer "ongepland" zwanger.. dus dan heb je geen bewust moment van " we gaan ervoor! "
    Is ook iets dat ik wel juist eigenlijk ook gemist heb! Dus ik geniet ook van deze tijd.. vorige keren volledige shock na t doen van de zwangerschapstest. Nu kijk ik vooral uit naar een positieve test :D
     
  16. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Spannend, nog iemand op het wachtbankje. Dan zit ik niet zo alleen ;)
    Bij mij begint het nu toch een beetje van: wat als ik inderdaad zwanger zou zijn...? Vind het toch erg spannend merk ik wel. Hoewel we heen wens hadden voor een derde ( vooral mijn man niet, ik heb toch nog een tijd getwijfeld of we 'klaar waren' ) maar nu het misschien toch zo is ben ik toch alweer een stap verder in mijn hoofd. Als ik zwanger ben, zou ik dan willen weten wat het geslacht is etc, dat gaat door mijn gedachten. Nou ja eerst maar eens kijken óf het zo is, nog een dag of 7 en dan zou ik mijn eerste testje kunnen wagen ( bij mijn vorige zwangerschappen testte ik licht positief op 8 dpo )

    @Orchid24 ik heb bij de eerste een spoed keizersnede gehad ( na een inleiding die niet vorderde ) waarbij ik alles heb gevoeld omdat ze me niet goed hadden verdoofd. En bij de 2e een geplande keizersnede, ik wilde een herhaling van de eerste keer voorkomen...
    Derde zou dus automatisch een geplande keizersnede worden. Helemaal prima.

    @Flien13 bij de eerste was ik ook net ziek geweest, buikgriep, maar dat heeft dus geen invloed gehad. Het enige was dat mijn eisprong ietsje later was dan normaal. Maar toch zwanger geraakt :roflmao: tijd duurt vaak lang op het wachtbankje, zeker als je op een positieve test hoopt. Ik vind het net zo spannend, misschien nog wel spannender dan toen we bewust bezig waren met zwanger worden :rolleyes:
     
  17. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Bolleke12 haha wordt het nog gezellig op dat bankje ;) herkenbaar ook de twijfel wel/niet een derde. Ik had vandaag ineens een moment in de auto dat ik dacht: het kan dus zijn dat het raak is deze ronde.. omg.. Ik werd heel blij bij dat idee. Dus toch een bevestiging dat het een goede keuze is om ervoor te gaan
     
  18. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ik ga denk ik volgend weekend een testje wagen.. dan zit ik zeker op 10+ dpo.. vorige keer had ik bij +/- 8dpo al een streepje.. maar wil niet teveel turen en onzeker worden...
     
  19. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Oh echt super fijn om dat gevoel te hebben. Ik hoop dat het raak is bij jullie!! Hier nog steeds gemengde gevoelens. Eerst maar eens op vakantie zaterdag en mijn nod afwachten :rolleyes:
     
  20. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Ik ga volgende week vrijdag een testje wagen, ik ben dan 9dpo, spannend!!
     

Deel Deze Pagina